Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
17 січня 2020 р. № 520/9801/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Кухар М.Д.
при секретарі судового засідання - Єрьомкіній К.І.,
за участі:
представника позивача - не прибув,
представника відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДПРОМСИСТЕМА" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДПРОМСИСТЕМА", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:
- визнати неправомірними дії ГУ ДФС в Харківській області проведенню позапланової документальної невиїзної перевірки згідно наказу №1466 від 26.02.2019р.
- скасувати податкові повідомлення-рішення рішення ГУ ДФС у Харківській області
№00000261421 від 28.05.2019 р.
№00000271421 від 28.05.2019 р.
№00000281421 від 31.05.2019 р.
- вирішити питання стосовно судового збору.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що проведення перевірки здійснено з порушення вимог законодавства, висновки Акту перевірки є безпідставними, та такими, що не ґрунтуються на положеннях діючого законодавства України, не відповідають дійсним обставинам, а прийняті рішення податкового органу такими, що підлягають скасуванню.
Відповідач надав до суду відзив, в якому проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що спірні податкові повідомлення-рішення були винесені з додержанням норм чинного законодавства.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.
На підставі наказу ГУ ДФС у Харківській області №1466 від 26.02.2019р. та направлення на проведення перевірки було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ Будпромсистема .
За результатами проведення перевірки складено Акт від 25.04.2019 р. № 1433/20-40- 14-21-08/40216114, який отриманий підприємством 30.04.2019 р.
Згідно висновків Акту перевіркою встановлено порушення;
- абз. а п. 198.1 абзаців першого і другого п. 198.3. п. 198.6 ст. 198, п. 200.1. п. 200.2, п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу.
На адресу ТОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114) засобами поштового зв`язку направлено письмовий запит:
- від 25.10.2017 №21594/10/20-40-14-21-16 щодо надання інформації (пояснень та їх документального підтвердження) даних, що містяться у податкових деклараціях з податку на додану вартість, поданих платником податків щодо господарських взаємовідносин з контрагентом ТОВ "Зенит - Трейд" (податковий помер 41020279) за червень та серпень 2017 року.
Вказаний лист повернувся до ГУ ДФС у Харківській області з довідкою пошти за закінченням терміну зберігання, про що складено довідку про неможливість вручення від
29.03.2018 №2229/20-40-14-21-07 та запит від 03.04.2018 №7626/7/20-40-14-21 -12 до Київської ОДПІ м. Харкова про встановлення місцезнаходження посадових осіб ТОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114). у відповідь на який оперативне управління Київської ОДНІ м.Харкова листом від 05.04.2018 №2052/8/20-31-21-03 повідомило про розташування підприємства та контактний телефон директора ОСОБА_1
Підприємством отримано зазначений запит 12.04.2018 (особисто керівником Кучеренком А. ОСОБА_2 ) та надано відповідь листом від 02.05.2018 №0205-1 (вхідний до ГУ ДФС у Харківській області від 03.05.2018 №17196/10), в якому ТОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114) відмовило у наданні документів.
14.02.2019 року до ГУ ДФС у Харківській області ТОВ Будпромснсте.ма на запит від 25.10.2017 №21594/10/20-40-14-21-16 щодо надання інформації (пояснень та їх документального підтвердження) даних, що містяться у податкових деклараціях з податку на додану вартість, поданих платником податків щодо господарських взаємовідносин з контрагентом ТОВ "Зенит - Трейд" (податковий номер 41020279) за червень та серпень 2017 року, надано відповідь листом від 14.02.2019 №14/0219юр (вхідний до ГУ ДФС у Харківській області віл 14.02.2019 №12232/10), в якому ТОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114) надано копії податкових накладних зареєстрованих в ЄРПН щодо господарських взаємовідносин з контрагентом ТОВ "Зенит - Трейд" (податковий помер 41020279) за червень та серпень 2017 року та копії декларацій з податку на додану вартість за червень та серпень 2017 року. Пояснення та копії первинних, бухгалтерських та інших документів но операціях з контрагентом - постачальником ТОВ Зенит-Трейд за червень 2017року та серпень 2017року не надано.
- від 02.04.2019 №377 повідомлення щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість щодо господарських взаємовідносин з контрагентом-постачальником ТОВ Зенит-Трейд (податковий номер 41020279) за червень 2017 року та серпень 2017 року, а також даних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (робіт, послуг) було направлено засобами поштового зв`язку на адресу підприємства ТОВ Будпромсистема .
13 червня 2019 року Товариством було отримано повідомлення-рішення про донарахування сум податку на додану вартість, суми завищення від`ємного значення та штрафних санкцій №00000261421 від 28.05.2019 р., №00000271421 від 28.05.2019 р.. №00000281421 від 31.05.2019 р.
За період з 01.06.2017 по 30.06.2017 року, з 01.08.2017 по 31.08.2017 року ТОВ Будпромсистема задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 537 715 грн.
Перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.06.2017 по 30.06.2017 року, з 01.08.2017 по 31.08.2017 року встановлено його завищення.
Перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.06.2017 по 30.06.2017 року, з 01.08.2017 по 31.08.2017 року встановлено його завищення всього у сумі 155 959.97 грн., в тому числі за червень 2017 року на суму 110 819.97 грн., за серпень 2017 року на суму 45 140,00 грн.
В структурі податкового кредиту, задекларованого ТОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114), згідно з поданими податковими деклараціями найбільший вплив мали такі показники:
ТОВ Будпромсисте.ма (податковий но.мер 40216114) до ТУ ДФС у Харківській області (Московський р-н м.Харкова) надано звітну декларацію з ПДВ за червень 2017 (вх. ДП1 від 20.07.2017 за № 9140815445), згідно якої:
- р. 10.1 Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на .митній території України з основною ставкою 314 871 грн.. що складйє 100%;
- р. 11.1 Ввезені на митну територію України товари, необоротні активи з основною ставкою 0,0 грн;
- р. 14 Коригування податкового кредиту - 0,0 грн;
- р. 16 Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду - 0,0 грн;
- р. 17 Усього податкового кредиту 314 871 грн., що складає 100%.
ТОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114) до ТУ ДФС у Харківській області (Московський р-н м.Харкова) надано звітну декларацію з ПДВ за серпень 2017 (вх. ДП1 від 20.09.2017 за№ 9192132472). згідно якої:
- р. 10.1 Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з основною ставкою 217 978 грн.. що складає 97,82%;
- р. 11.1 Ввезені на митну територію України товари, необоротні активі' з основною ставкою 0.0 грн;
- р. 14 Коригування податкового кредиту - 0,0 грн;
- p. 16 Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду - 4 866 грн.. що складає 2,18%;
- р. 17 Усього податкового кредиту 222 844 грн., що складає 100%.
Перевіркою достовірності відображених показників у поданих Деклараціях з податку на додану вартість (рядки 10.1 - 17) за період з 01.06.2017 по 30.06.2017 року, з 01.08.2017 по 31.08.2017 року встановлено наступне.
Перевіркою відображених у рядку 10.1 Декларацій придбання з ПДВ на митній території України товарів (послуг) та основних фондів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податків для здійснення операції які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою" показників за період з 01.06.2017 по 30.06.2017 року, з 01.08.2017 по 31.08.2017 року встановлено, що суб`єкт господарювання придбавав автотранспортні послуги, вантажно-розвантажувальні послуги (оброблення грузів) капітальний ремонт житлової будівлі за адресою: .м.Харків, проспект Тракторобудівників, будинок 124 Б, поточний ремонт цоколя, зовнішніх стін заводоуправління та виробничих корпусів АТ "Стома", поточний ремонт нежитлової будівлі за адресою: м.Харків, проспект Тракторобудівників, будинок 105В. поточний ремонт житлової будівлі за адресою: м.Харків, вулиця Бучми. будинок 24, капітальний ремонт житлової будівлі за адресою: м.Харків. вулиця Чайковська. будинок 12.
Під час проведення перевірки перевірялись господарські взаємовідносини з ТОВ Зенит - Трейд , підчас якої встановлено, що ТОВ Зенит - Трейд :
- перебуває на обліку в 1552 ТУ ДФС в Одеській області (Малиновський р-н. м.Одеси);
- свідоцтво платника ПДВ-діюче з 01.01.2017;
- взято на податковий облік від 12.12.2016 №202380;
- основний вид діяльності - 46.90-Неспеціалізована оптова торгівля;
- стан платника - 0. Платник податків за основним місцем обліку;
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за І-ІV квартал 2017 року - відсутній;
- останній звіт до ДПІ у Центральному районі м.Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області подано за вересень 2019 (вх. ДПІ від 04.10.2017 № 66122);
- податкова декларації з податку па прибуток за 2017 рік - відсутня;
- фінансовий звіт не подано, дані щодо наявності основних фондів відсутні.
- статутний фонд складає 1000 грн.;
- рахунки у банках та інших фінансових установах з мо.менту реєстрації підприємства - з моменту реєстрації по теперішній час підприємством не відкрито жодний розрахункових рахунків у банках та інших фінансових установах.
Перевіркою встановлено, що ТОВ Будпромсистема в червні 2017 року та серпні 2017 року було придбано у ТОВ Зенит-Трейд (податковий номер 41020279) автотранспортні послуги, вантажно-розвантажувальні послуги (оброблення грузів). поточний ре.монт цоколя, зовнішніх стін заводоуправління та виробничих корпусів .АТ "Стома", роточний ремонт нежитлової будівлі за адресою: .м.Харків. проспект Тракторобудівників, будинок 105В згідно договору № 1/6-17Н СП, поточний ремонт житлової будівлі за адресою: .м.Харків. вулиця Бучми, будинок 24 згідно договору № ТР5 269/17 СП, капітальний ремонт житлової будівлі за адресою: м.Харків. проспект Тракторобудівників будинок 124 Б згідно договору № 98/17СП, капітальний ремонт житлової будівлі за адресою: м.Харків, вулиця Чайковська. будинок 12 згідно договору № 10/17СП на загальну суму 155 959,97 грн., у т.ч. за червень 2017 року ПДВ 110 819,97 грн., за серпень 2017 року ПДВ 45 140,00 грн.
Перевірка відображеного показника за період з 01.02.2017 по 28.02.2017 року, з 01.06.2017 по 30.06.2017 року та з 01.12.2017 по 31.12.2017 проводилась на підставі таких первинних документів: договорів, довіреностей, видаткових накладних, податкових накладних, актів надання послуг, виписок банку, обігово-сальдових відомостей по бухгалтерським рахункам. Інших первинних документів до перевірки позивачем надано не було.
В ході перевірки не надано:
- договір №98/17СП (Капітальний ремонт житлової будівлі за адресою: м.Харків, проспект Тракторобудівників, будинок 124 Б). №1/6-17Н СП (Поточний ремонт нежитлової будівлі за адресою: м.Харків. проспект Тракторобудівників, будинок 105В), №ТР5-269/17 СП (Поточний ремонт житлової будівлі за адресою: м.Харків. вулиця Бучми. будинок 24). №10/17СП (Капітальний ремонт житлової будівлі за адресою: м.Харків, вулиця Чайковська. будинок 12). договір про поточний ремонт цоколя, зовнішніх стін заводоуправління та виробничих корпусів АТ "Стома", договори автотранспортних послуг та вантажо-розвантажувальних послуг між TЬB Зенит-Трейд (податковий номер 41020279) та ГОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114);
- видаткові накладні;
- довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірка форма №КБ-3) з початку будівництва по звітний місяць;
- акти приймання виконаних будівельних робіт (примірка форма №КБ-2В); відомість ресурсів до Акта прийняття (кошторис)
- банківські виписки/платіжні доручення.
Крім того, до перевірки не надано документи та регістри бухгалтерського обліку щодо обліку вартості отриманих послуг від ТОВ Зеніт-Трейд у червні 2017 та серпні 2017.
У зв`язку з ненаданням посадовими особами та (або) уповноваженим представником ТОВ Будпромсистема (податковий номер 4Ь216114) жодних первинних, бухгалтерських та інших документів по операціях з контрагентом - постачальником ТОВ Зеніт-Трейд за червень 2017 року та серпень 2017 року, у ході проведення перевірки посадові особи ГУ ДФС у Харківській області керувалися вимогами абзацу першого п. 44.6 ст. 44 Податкового кодексу України, а саме:
У разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності .
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач за результатами аналізу баз даних ДФС України встановив, що підприємством ТОВ Зенит- Трейд (податковий номер 41020279) у червні 2017 року згідно Архіву електронної звітності (ЄРПН) зареєстровано на адресу ТОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114) 7 податкових накладних на суму ПДВ 110 819,97 грн. та у серпні 2017 року згідно Архіву електронної звітності (ЄРПН) зареєстровано на адресу ТОВ Будпромсистема (податковий номер 40216114) 5 податкових накладних на сум ПДВ 45 140,00 грн.
Стосовно ТОВ Зенит-Трейд (податковий номер 41020279) встановлено наступне:
Згідно результатів аналізу податкової інформації, отриманої та опрацьованої відповідно ст. 72, ст. 73 та ст. 74 Податкового кодексу України, даних Єдиного реєстру податкових накладних, інформаційних баз даних ДФЄ України стосовно підприємства ТОВ Зенит-Трейд (податковий номер 41020279) отримано наступну інформацію.
Згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що ТОВ Зенит-Трейд у період червень 2017 року та еернень 2017 року, здійснювало наступи, ремонтні роботи та надавало послуги:
- Капітальний ремонт житлової будівлі за адресою: .м.Харків, просп. Тракторобудівників, будинок 124 Б:
- Поточний ремонт цоколя, зовнішніх стін заводоуправління та виробничих корпусів АТ "Стома» ;
- Поточний ремонт нежитлової будівлі за адресою: м.Харків, проспект Тракторобудівників, будинок 105В;
- Поточний ремонт житлової будівлі за адресою: м. Харків, вулиця Бучми. будинок 24:
- Капітальний ремонт житлової будівлі за адресою: м. Харків, вулиця Чайковська, будинок 12;
- Автотранспортні послуги;
- Вантажно-розвантажувальні послуги (оброблення грузів).
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за I-IV квартал 2017 року платником податків ТОВ Зенит-Трейд не подано до контролюючого органу.
Таким чином, дані щодо наявного трудового ресурсу у ТОВ Зенит-Трейд у 2017р. відсутні.
Також до контролюючого органу не подано фінансовий звіт, дані щодо наявності основних фондів відсутні.
Виходячи з вищенаведеної інформації, у ТОВ Зеніт-Трейд недостатньо трудових ресурсів для виконання усього об`єму робіт згідно укладених договорів з ТОВ Будпромсистема .
З матеріалів справи судом встановлено, що між ТОВ Будпромсистема та ТОВ Зенит-Трейд було укладено договори:
1. Договір підряду №1/6-17 Н СП від 01.06.2017 року на виконання робіт: технічне обслуговування та поточне утримання нежитлового будинку за адресою : м. Харків, пр.. Тракторобудівників, 105-В. До договору між сторонами укладено договірну діну, довідку про вартість робіт, розрахунок, відомість ресурсів, локальний кошторис, відомість ресурсів. 12.06 2019 року між сторонами підписано акт виконаних робіт.
2. Договір підряду №ТР5-269/17СП від 25 травня 2017 року на виконання робіт: послуги поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.. Бучми, б. 24. До договору між сторонами підписано відомості ресурсів - 2 шт., розрахунок, локальний кошторис, довідка про вартість виконаних робіт, договірна ціна. Між сторонами підписано акт виконаних робіт та розрахунок витрат до нього.
3 Договір підряду №10/17СП від 16 лютого 2017 року про виконання робіт: послуги з капітального ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул. Чайковського, 12. Між сторонами підписано акт прийому матеріалів, розрахунок до локального кошторису №02-01-01, локальний кошторис на будівельні роботи, довідка вартості виконаних робіт, договірна ціна № 1, відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01. Між сторонами підписано акт виконаних робіт за червень 2017 року з відомістю.
4. Договір підряду №98/17СП від 12 квітні 2017 року про виконання робіт: послуги з капітального ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.. Тракторобудівників, б. 124Б. Між сторонами підписано договірна ціна № 1 локальний кошторис та відомість ресурсів до нього з розрахунком витрат. Між сторонами підписано акт виконаних робіт за червень 2017 року з відомістю ресурсів, розрахунком витрат та довідкою про вартість виконаних робіт до акту.
5. Також між позивачем та ТОВ Зеніт-Трейд було укладено договір на отримання послуг. Факт отримання вантажно-навантажувальних робіт та автотранспортних послуг відображено в актах від 17.06.2017р. на суму 18083,33 грн., , від 13.06.2017 р. на суму 81500,00 грн., від 12.06.2017 р. на суму 14416,67 грн.,. від 04.08.2017 р. на суму 25300,00 грн., від 04.08.2017 р. на суму 17000,00 грн., від 07.08.2017 р. на суму 83200,00 грн., віц 10.08.2017 р. на суму 17000,00 грн., від04.08.2017 р. на суму 83200,00 грн..
Відповідно до вимог законодавства, ТОВ Зеніт-Трейд за першою подією - акт виконаних робіт, оформило та зареєструвало податкові накладні ( копії документів додаються):
-№63 від 16.06.2017 р., (квитанція №9125846539),
-№44 від 17.06.2017 р. (квитанція №9125866816).
-№45 від 22.06.2017 р. (квитанція № 9125844347).
-№42 від 13.06.2017 р. (квитанція №9125838918)
-№41 від 12.06.2017 р. (квитанція №9125862854)
-№40 від 01.06.2017 р. (квитанція №9125806181)
-№39 від 01.06.2017 р. (квитанція №9125816427)
-№82 від 04.08.2017 р. (квитанція №9175001352)
-№ 81 від 04.08.2017 р. (квитанція №9175016259)
-№68 від 10.08.2017 р. (квитанція №9172638351)
-№65 від 07.08.2017 р. (квитанція №9172650627)
-№64 від 04.08.2017 р. (квитанція №9172651356)
Позивач зазначає, що розрахунок проведено в безготівковій формі згідно договорів про поступку права вимоги, отримував ТОВ Клеймонс (код 40106277) - (копії платіжних доручень додаються), проте відповідного договору поступки права вимоги до матеріалів справи не додано.
Позивачем до матеріалів справи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій було надано договори з ТОВ Зеніт-Трейд №98/17СП від 12 квітні 2017 року, №10/17СП від 16 лютого 2017 року, №ТР5-269/17СП від 25 травня 2017 року, №1/6-17 Н СП від 01.06.2017 року а також договори субпідряду та договори з замовниками.
До вказаних договорів позивачем також надано договірні ціни, смети, локальні кошториси та відомість ресурсів до нього з розрахунком витрат, акти виконаних робіт.
Проте позивачем до матеріалів справи не надано - видаткові накладні; - банківські виписки/платіжні доручення, регістри бухгалтерського обліку щодо обліку вартості отриманих послуг від ТОВ Зеніт-Трейд у червні 2017 та серпні 2017, та інші документи первинного обліку, договори вантажно-навантажувальних робіт та автотранспортних послуг, та інші документи на підтвердження отримання таких послуг.
Позивач посилається на те,що ним було втрачено первинні документи, проте з Листа Начальника Шевченківського ВП ГУ НП в Харківській області вбачається, що з відповідним повідомленням до правоохоронних органів позивач звернувся лише 17.04.2019 року, тобто в останній день перевірки.
Суд також зазначає, що перевірка проводилася з 12.04.2019 року по 17.04.2019 року, як було встановлено судом, підприємством отримано запит про надання документів 12.04.2018 (особисто керівником ОСОБА_1 ).
Посилання позивача на втрату зазначених документів не береться судом до уваги, оскільки позивач, знаючи про втрату таких документів, будучи обізнаним про проведення перевіркеи та вимогу надати такі докази повідомив ГУ ДФС у Харківській області лише 22.04.2019 року, тобо після завершення перевірки.
Таким чином, враховуючи відсутність первинних, бухгалтерських та інших документів по операціях з контрагентом - постачальником ТОВ Зенит-Трейд за червень 2017 року та серпень 2017 року, не можливо встановити фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення тих чи інших дій, що становлять зміст господарської операції, як-от: наявність кваліфікованого персоналу, основних фондів, у тому числі транспортних засобів для перевезення або виробництва, приміщень для зберігання ТМЦ, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності, а отже і підтвердити реальність здійснення господарських операцій ТОВ Будпромсистема , з ТОВ Зенит-Трейд за червень 2017 та серпень 2017 року.
Враховуючи вищевикладене, не можливо достовірно підтвердити реальність здійснення господарських операцій між ТОВ Зенит-Трейд та ТОВ Будпромсистема за червень 2017 року та серпень 2017 року, а отже і підтвердити правомірність включення до складу податкового кредиту до декларації з ПДВ за звітний період декларування червень 2017 року та серпень 2017 року сум ПДВ по вищенаведеним взаємовідносинам, а саме на загальну суму ПДВ 155 959,97 грн., у т.ч. за червень 2017 року ПДВ 110 819,97 гри., за серпень 2017 року ПДВ 45 140,00 грн.
Наявність у підприємства ТОВ Будпромсистема податкових накладних, виписаних на нього та зареєстрованих у ЄРПН ТОВ Зенит-Трейд є обов`язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до статті 1 Закону України від 16 липня 1999 року №996-Х1У Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Водночас статтею 1 Закону України від 16.07.1999 №996-Х1У Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
З наведеного законодавчого припису випливає, що первинні документи, які підтверджують дані податкового обліку платника податків, повинні бути достовірними, тобто відображати дійсний зміст господарських операцій, які впливають на визначення об`єкту оподаткування.
За змістом п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Підприємством ТОВ Будпромсистема при декларуванні податкових зобов`язань з податку на додану вартість допущено порушення наступних норм податкового законодавства:
- абз. а п. 198.1, абзаців першого і другого п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкового кредиту всього на суму 155 959.97 грн., в тому числі: за червень 2017 року на суму 110 819,97 грн., за серпень 2017 року на суму 45 140 грн.
- п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело , до заниження суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України, в сумі 104 265 гри., в тому числі за червень 2017 року на суму 104 265 грн.
- п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення Суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 51 695 грн. в тому числі за червень 2017 року на суму 6 555 грн.; за серпень 2017 року на суму 45 140 грн.
Також враховуючи той факт, що посадовими особами та (або) повноважним представником ТОВ Будпромсистема (податковий номер 4021оП ) не надано контролюючому органу оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю, підприємством TOB Будпромсистема допущено порушення наступних норм податкового законодавства п . 121.1 сг. 121 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-Vl, зі змінами та доповненнями.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про правомірність прийнятих податковим органом податкових повідомлень-рішень, а відтак позов задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242- 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДПРОМСИСТЕМА" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без задоволення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення виготовлено 27.01.2020 року.
Суддя Кухар М.Д.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2020 |
Оприлюднено | 29.01.2020 |
Номер документу | 87199044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Кухар М.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні