ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 серпня 2009 p . 13 год. 00 хв. № 2-а-8406/09/1070
Київський ок ружний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Щавінського В. Р.
при секретарі судового засідання - Дейнец і І.С.
за участю представників сторін:
- від позивача: Сухина Р.Г.- представник за довіреністю.
- від відповідачів: Ку чма О.М.- представник за довіреністю
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві адміністративну справу
за позовом Закритого акціонерного товари ства „Риболовецьке господарство села
Трипілля" до Обухівської районної державн ої адміністрації Київської області
про зобов'язання вчинити дії. -
ВСТАНОВИВ:
ЗАТ «Риболовецьке господарство села Трипілля» звернулося до суду з поз овом до Обухівської РДА Київської області з вимогою зобов'язати відпові дача вчинити дії по затвердженню технічної документації із землеустро ю щодо надання земельної ділянки ЗАТ «Риболовецьке господарство села Т рипілля» в оренду для сільськогосподарської діяльності у зв'язку з пере оформленням права постійного користування земельною ділянкою на право оренди.
У подальшому позивач уточнив позовні вимо ги просив також визнати незаконною відмову Обухівської РДА Київської о бласті у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо нада ння земельної ділянки ЗАТ «Риболовецьке господарство села Трипілля» в оренду для сільськогосподарської діяльності у зв'язку з переоформленн ям права постійного користування земельною ділянкою на право оренди.
У обгрунтування своїх позовних вимог вказ ує, ідо ЗАТ «Риболовецьке господарство села Трипілля» звернулося з лист ом №69 від 03.03.2009 р. до Обухівської РДА Київської області про затвердження тех нічної документації із землеустрою щодо падання земельної ділянки.
Обухівська РДА листом №336-2551 від 06.04.2009 р. відмов ила у задоволенні вказаного клопотання. Вказану відмову позивач вважає протиправною, та такою, що порушує ч.2 ст.19 Конституції України, ст.ст.122-124 та П ерехідних положень Земельного кодексу України.
У судовому засіданні представник позивач а уточнені позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив позов задов ольнити.
Відповідач - Обухівська РДА Київської обл асті проти позову заперечував, вважає, що відмова позивачу у затвердженн і технічної документації є правомірною, тому у задоволенні позову проси в відмовити.
У обгрунтування своєї правової позиції вк азує, що відповідно до ст.124 Земельного кодексу України від 25.10.2001 р. №2768-111 (далі - ЗК України) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають в держав ній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торг ів, крім випадків, встановлених частиною другою, третьою ст.124 цього кодек су.
Оскільки, переоформлення права постійног о користування земельною ділянкою на право оренди не входить у вичерпни й перелік, встановлений частиною другою, третьою ст.134 ЗК України, передач а земельної ділянки позивачу повинна відбуватися на конкурентних заса дах (земельних торгах).
Вказує, що клопотання про затвердження те хнічної документації із землеустрою було подане після внесення змін до ст. 124 ЗК України та не вирішене на момент внесення змін, отже, повинне бути реалізоване органами виконавчої влади відповідно до їх компетенції у п орядку та з додержанням вимог цього кодексу.
У судовому засіданні представник відпові дача також заперечував проти позовних вимог, просив відмовити у їх задов оленні.
Заслухавши пояснення представників стор ін, дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов підлягає задоволенн ю виходячи з наступного.
Згідно п.1 ч.1 ст.3 КАС України справа адмініст ративної юрисдикції- переданий на вирішення адміністративного суду пу блічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої в лади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа аб о інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі зак онодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Таким чином, справою адміністративної юри сдикції може бути переданий на вирішення адміністративного суду спір, я кий виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами суспільства стосов но їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою ін шого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вим оги та приписи такого владного суб'єкта.
Отже, необхідною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення цим суб'єктом владних управлінських функцій, п ри цьому ці функції повинні здійснюватись суб'єктом саме у тих правовідн осинах, у яких виник спір.
Повноваження органів виконавчої влади в г алузі земельних відносин визначено главою 3 Земельного кодексу України, а повноваження місцевих державних адміністрацій ст.17 вказаного кодексу.
Згідно ч.1 ст.6 Закону України «Про місцеві д ержавні адміністрації» від 09.04.1999 р. на виконання Конституції України, зако нів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, мініс терств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегов аних повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах свої х повноважень видає розпорядження.
Вирішення питання щодо затвердження техн ічної документації із землеустрою відноситься до владних повноважень районних державних адміністрацій. Оскарження актів місцевих державних адміністрацій відбувається в порядку визначеному КАС України.
Згідно п.1 ч.1 ст. 17 КАС України компетенція ад міністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб і з суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно- правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльнос ті.
Відповідно до ст.125 ЗК України право власно сті на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Із змісту позовних вимог та заперечень ві дповідача вбачається, що суттю даного спору не є оскарження права власно сті чи права оренди земельної ділянки, оскільки у позивача таке право ще не виникло. Позивачем, фактично оскаржується рішення органу державної в лади щодо відмови у затвердженні технічної документації із землеустро ю, яка сама по собі ще не дає позивачу права власності чи оренди. Тобто, спір про право за даних о бставин відсутній, що сторонами не заперечується.
Зважаючи на це. суд вважає, що вказаний спір підлягає розгляду у порядку а дміністративного судочинства.
Судом встановлено, що відповідно до Держа вного акту на право вічного користування земельною ділянкою, земельна д ілянка площею 125, 28 га. належала сільс ькогосподарській артілі «Пролетарська правда».
Рішенням Трипільської сільської ради народних депутатів від 14.08.1990 р. було затверджено виділити земельну ділянку площею 5, 0 га для колективного садівництва; рішенням №1 від 15.02.1992 р. - пло щею 11, 5 га для розширення садівничог о товариства; рішенням Трипільської сільської ради від 27.07.1993 р. було затвер джено рішення зборів представників цехів рибоколгоспу «Пролетарська п равда» про виділення земельної ділянки садівничому товариству «Рибак» під розширення садово-огородніх ділянок для працівників рибоколгоспу «Пролетарська правда» площею 10, 5 га.
На підставі рішення загальних зборів колгоспників (протокол №1 від 19.08.1997 р.) риболовецький колгосп «Пролетарська правда» реорганізовано в ЗАТ «Три пільське риболовецьке господарство «Пролетарська правда» (ідентифіка ційний код 02797391).
ЗАТ «Риболовецьке господарство села Трипілля» (ідентифікаційний код 30889056) створене в процесі реорганізації (витяг з протоколу № 11 /БП-98 від 31.10.1998 р.) ЗА Т «Трипільське риболовецьке господарство «Пролетарська правда» (ідент ифікаційний код 02797391) та зареєстроване 23.03.2000 р. Обухівською районною державн ою адміністрацією у Київській області, що підтверджується Свідоцтвом п ро державну реєстрацію від 03.03.2000 р. за №1326.
Згідно ч.2 ст.108 ЦК Украї ни у разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, ус і права та обов'язки попередньої юридичної особи.
Відповідно до цього, ЗАТ «Риболовецьке го сподарство села Трипілля» є землекористувачем земельної ділянки загал ьною площею 52, 4468 га, що знаходиться н а території Трипільської сільської ради Обухівського району Київської області та надана у вічне користування згідно Державного акта на вічне користування землею колгоспами №446737. що виданий 21.03.1948 р.
Факт перебування вказаної земельної діля нки у постійному користуванні позивача підтверджується:
- довідкою за формою 6-з ем Обухівського районного відділу земельних ресурсів Київського облас ного головного управління земельних ресурсів №731 від 31.01.2001 p .;
- довідкою за формою 6-з ем Обухівського районного відділу земельних ресурсів Київського облас ного головного управління земельних ресурсів №48 від 31.01.2003 p .;
- довідкою за формою 6-з ем Обухівського районного відділу земельних ресурсів Київського облас ного головного управління земельних ресурсів №2593 від 25.01.2003 p .;
- довідкою за формою 6-з ем Обухівського районного відділу земельних ресурсів Київського облас ного головного управління земельних ресурсів №6028 від 04.10.2005 p .;
- довідкою за формою 6-з ем Обухівського районного відділу земельних ресурсів Київського облас ного головного управління земельних ресурсів №7079/2 від 30.01.2006 p .;
- довідкою за формою 6-з ем Обухівського районного відділу земельних ресурсів Київського облас ного головного управління земельних ресурсів №675 від 28.02.2008 р.
10.04.2005 р. ЗАТ «Риб оловецьке господарство села Трипілля» звернулося до відповідача з кло потанням надати дозвіл на розробку технічної документації із землеуст рою щодо надання земельної ділянки в оренду ЗАТ «Риболовецьке господар ство села Трипілля» площею 52, 4490 га д ля сільськогосподарської діяльності на території Трипільської сільсь кої ради Обухівського району Київської області.
Обухівська РДА розпорядженням №476 від 05.08.2005 р. надала дозвіл позивачу на виг отовлення технічної документації щодо надання вказаної земельної діля нки в оренду та доручило землевпорядній організації виготовити указан у технічну документацію для погодження та затвердження її в установлен ому порядку.
Роботи по складанню технічної документації b землеустрою щодо нада ння земельної ділянки в оренду було здійснено ТОВ «НВК «Горизонт» з дотр иманням вимог Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і збе рігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право п остійного користування земельною ділянкою, та договорів оренди землі т а Положення по земельно-кадастровій інвентаризації земель населених п унктів, затвердженого наказом Держкомзему України від 26.08.1997 р. №85.
Технічна документація із землеустрою щодо надання земельної ділянки в оренду була погоджена з районним відділом земельних ресурсів та відділ ом містобудування і архітектури.
Позивач 03.03.2009 р. звернувся до відповідача з листом №69, у якому просив затверд ити технічну документацію із землеустрою щодо надання земельної ділян ки ЗАТ «Риболовецьке господарство села Трипілля» в оренду для сільсько господарської діяльності на території Трипільської сільської ради Обу хівського району Київської області, яка розроблена ТОВ НВК «Горизонт» т а погоджена в установленому порядку.
Відповідач листом №336-2551 від 06.04.2009 р. відмовив у задоволенні вказаного клопот ання, мотивуючи відмову відсутністю у ЗАТ «Риболовецьке господарство с ела Трипілля» права на отримання земельної ділянки у оренду за рішенням (розпорядженням) органу виконавчої влади, та обґрунтовуючи тим, що відпо відно до ст.124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебува ють у державній власності, здійснюється за результатами проведення зем ельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою ст. 13 4 цього Кодексу.
Оскільки, переоформлення права постійного користування земельною діля нкою на право оренди не входить у вичерпний перелік встановлений частин ами другою, третьою ст.134 ЗК України, передача земельної ділянки ЗАТ «Рибо ловецьке господарства села Трипілля» повинна відбуватися на конкурент них засада дах (земельних торгах).
Суд вважає, щ о вказана відмова відповідача є неправомірною виходячи з наступного:
Згідно ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказуванн я правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч.3 ст.122 ЗК України районні дер жавні адміністрації на їх території передають земельні ділянки із земе ль державної власності у власність або у користування у межах сіл для вс іх потреб та за межами населених пунктів для сільськогосподарського ви користання.
Відповідно до ст.124 ЗК України передача в ор енду земельних ділянок, що перебувають у державній власності, здійснюєт ься за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встанов лених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Згідно абз.З п.1 Перехідних положень ЗК Укра їни у разі прийняття відповідними органами рішення про погодження місц я розташування об'єкта або про надання дозволу на розроблення проекту ві дведення земельної ділянки до 1 січня 2008 року передача в оренду таких земе льних ділянок із земель державної та комунальної власності здійснюєть ся без проведення земельних торгів (аукціонів).
Враховуючи, що дозвіл на виготовлення тех нічної документації щодо надання земельної ділянки в оренду, надано Обу хівською районною державною адміністрацією Київської області позивач у розпорядженням №476 від 05.08.2005 p ., тобто до 1 січня 2008 р., то передача в оренду вказаної зем ельної ділянки із земель державної та комунальної власності повинна зд ійснюватися без проведення земельних торгів (аукціонів) в порядку встан овленому ст.123 ЗК України.
На підставі в икладеного, керуючись ст. ст.3, 17, 71, 94, 158-163, 254 КАС України
суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задов ольнити.
2. Визнати незакон ною відмову Обухівської районної державної адміністрації Київської об ласті в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо надан ня земельної ділянки Закритого акціонерного товариства „Риболовецьке господарство села Трипілля в оренду для сільськогосподарської діяльно сті у зв'язку переоформлення права постійного користування земельною д ілянкою на право оренди.
3. Зобов'язати Обух івське районну державну адміністрацію Київської області вчинити дії п о затвердженню технічної документації із землеустрою щодо надання зем ельної ділянки Закритому акціонерному товариству „Риболовецьке госпо дарство села Трипілля" в оренду для сільськогосподарської діяльності у зв'язку переоформлення права постійного користування земельною ділянк ою на право оренди.
Згідно ст. 254 КАС України, постано ва, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове р ішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи.
Постанова Київського окружного адмініст ративного суду набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги. Заява про апеляц ійне оскарження подається через Київський окружний адміністративний с уд до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня проголошення постанови. Апеляційна скарга подається у тому ж порядк у протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2009 |
Оприлюднено | 16.04.2010 |
Номер документу | 8720975 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні