Ухвала
від 28.01.2020 по справі 766/18222/17
ХЕРСОНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 766/18222/17

н/п 2-а/766/182/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2020 року Херсонський міський суд Херсонської області у складі:

головуючого судді Майдан С.І.,

при секретарі Кирпиченко І.А.,

розглянувши у відритому судовому засіданні в м.Херсоні в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Салена до Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Херсонської міської ради про визнання незаконними та скасування припису про усунення порушень та постанови про накладення штрафу,

встановила:

В провадженні Херсонського міського суду Херсонської області перебуває справа за адміністративним позовом Приватного підприємства Салена до Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Херсонської міської ради про визнання незаконними та скасування припису про усунення порушень та постанови про накладення штрафу.

Ухвалою суду від 27.10.2017 року відкрито провадження у справі.

Ухвалою суду від 05.09.2018 року призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою суду від 04.10.2018 року для з`ясування обставин, які мають суттєве значення для правильного вирішення справи, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Від представника відповідача Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області Табакар В.С. до суду надійшло клопотання про передачу даної справи на розгляд до Херсонського окружного адміністративного суду. Посилаючись на ст.20 КАС України, представник відповідача вважає, що дана справа предметно не підсудна Херсонському міському суду Херсонської області як адміністративному суду.

Суд, дослідивши матеріали цивільної справи, дійшов висновку про те, що клопотання обґрунтоване та підлягає задоволенню, враховуючи наступне.

Позовна заява була подана до суду 23.10.2017 року.

Провадження в даній справі було відкрито ухвалою суду від 27.10.2017 року.

Згідно п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інших порядок судового провадження

Згідно ч.1 ст.20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:

1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;

2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:

оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;

уточнення списку виборців;

оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум;

оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;

3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо:

примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства;

примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України;

затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні;

затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті.

Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Тобто, законодавцем чітко визначено предметну підсудність адміністративних справ місцевим загальним судам.

Відповідно до ч.2 ст.20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Порушення правил юрисдикції адміністративних судів є обов`язковою підставою для скасування рішення.

В заявлених позовних вимогах позивач просить визнати незаконним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 14.09.2017 року, внесений стосовно ПП Салена ; визнати незаконною та скасувати постанову №51/919/01-22 від 26.09.2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, винесену стосовно ПП Салена .

Відповідно до п.1 Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553, цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Згідно з пунктом 5 вказаного Порядку, державний архітектурно - будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно із пунктами 16-19 зазначеного Порядку, вбачається, що за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Акт перевірки підписується посадовою особою інспекції, яка провела перевірку та суб`єктом містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.

Припис складається у двох примірниках. Один примірник припису залишається в інспекції, а інший надається суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється Державний архітектурно-будівельний контроль. Припис підписується посадовою особою інспекції, яка провела перевірку.

Позовні вимоги про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення щодо скасування постанови підсудні Херсонському міському суду Херсонської області, а позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування припису Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Херсонської міської ради належать до компетенції Херсонського окружного адміністративного суду.

Відповідно до частини 1 та 3 стаття 21 КАС України позивач може заявити кілька вимог в одній позовній заяві, якщо вони пов`язані між собою. Якщо справа щодо однієї з вимог підсудна окружному адміністративному суду, а щодо іншої вимоги (вимог) - місцевому загальному суду як адміністративному суду, таку справу розглядає окружний адміністративний суд.

Згідно п.3 ч.1 ст.29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Згідно п.6 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ від 06.03.2008 N 2, у разі відкриття провадження в адміністративній справі без дотримання правил предметної підсудності, суд повинен передати справу на розгляд адміністративного суду, якому вона підсудна, незалежно від того, на якій стадії розгляду справи виявлено порушення правил цієї підсудності, оскільки суд, який відкрив провадження у справі з таким порушенням, не є компетентним у її розгляді. Порушення правил предметної підсудності є підставою для скасування рішень судів нижчих інстанції з направленням справи на новий розгляд до належного суду.

Враховуючи вищевстановлене, суд дійшов висновку про наявність підстав для передачі справи за підсудністю до Херсонського окружного адміністративного суду.

Керуючись ст.ст.19, 20, 22, 29 КАС України та Перехідними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Салена до Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Херсонської міської ради про визнання незаконними та скасування припису про усунення порушень та постанови про накладення штрафу передати на розгляд до Херсонського окружного адміністративного суду.

Ухвала про передачу справи на розгляд іншого суду може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Херсонський міський суд Херсонської області протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. У разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 299 цього Кодексу.

Суддя: С.І.Майдан

СудХерсонський міський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення28.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87250939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —766/18222/17

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 02.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 12.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Херсонський міський суд Херсонської області

Майдан С. І.

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Херсонський міський суд Херсонської області

Майдан С. І.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Херсонський міський суд Херсонської області

Майдан С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні