Рішення
від 17.01.2020 по справі 140/2823/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2020 року ЛуцькСправа № 140/2823/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Валюха В.М.,

за участю секретаря судового засідання Гринчук Я.О.,

представника відповідача Кушнір Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом голови ліквідаційної комісії Військового сільськогосподарського підприємства Липини Татарчук Руслани Олександрівни до Головного управління ДПС у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Міністерство оборони України про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Голова ліквідаційної комісії Військового сільськогосподарського підприємства Липини (далі - ВСГП Липини ) Татарчук ОСОБА_1 Олександрівна звернулася з позовом до Головного управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Міністерство оборони України (далі - Міноборони) про зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ВСГП Липини є державним підприємством Міноборони, наказом Міноборони від 22.08.2018 № 432 припинено юридичну особу ВСГП Липини реорганізувавши його шляхом приєднання до Концерну Військторгсервіс , визначено вказаний концерн правонаступником усіх прав та обов`язків ВСП Липини .

Наказом Міноборони від 28.02.2019 № 83 були внесені зміни до наказу Міноборони від 22.08.2018 № 432 та призначено головою комісію з реорганізації ВСГП Липини Татарчук Р.О.

Листом від 18.04.2019 № 7 позивач звернулася до відповідача про надання інформації щодо наявної заборгованості та зняття ВСГП Липини з обліку.

ГУ ДФС у Волинській області листом від 21.05.2019 №16237/10/03-20-55-17-10 повідомило про те, що за ВСГП Липини відсутня заборгованість по платежах та зборах до бюджету, а зняти з обліку підприємство є неможливим, поки не будуть закриті рахунки, які рахуються за ВСГП Липини .

Позивач здійснила усі необхідні заходи щодо припинення юридичної особи ВСГП Липини , однак при проведенні процедури закриття рахунків, яка необхідна для зняття підприємства з обліку у ГУ ДФС у Волинській області, виникла проблема, оскільки банк ПАТ УКРІНБАНК , у якому були відкриті рахунки № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , перебуває в процесі ліквідації, на відповідні звернення позивача довідки про закриття рахунків отримати не вдалося.

В той же час, після прийняття постанови Волинського окружного адміністративного суду від 04.07.2012 у справі № 2а/0370/1813/12, якою припинено юридичну особу ВСГП Липини , ліквідаційними комісіями здійснювалися заходи щодо припинення підприємства, проте у зв`язку із постійними змінами членів ліквідаційних комісій зазначена процедура постійно затягувалася. При цьому, підприємство вже багато років не функціонує, жодної заборгованості немає, у підприємства не збереглися будь-які бухгалтерські документи (звіти), рахунки підприємства є неактивними.

Позивач просить зобов`язати ГУ ДФС у Волинській області зняти ВСГП Липини з обліку платника податків та видати голові комісії довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів за формою № 22-ОПП.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 20.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін суддею одноособово (а. с. 1).

В поданому до суду відзиві на позовну заяву від 07.10.2019 № 4262/03-20-10-02-07 (а. с. 72-74) представник відповідача Кушнір Ю.В. позов не визнала та просить відмовити у його задоволенні з тих підстав, що довідки за формою № 22-ОПП скасовані з прийняттям наказу Міністерства фінансів України від 18.03.2016 № 375, ГУ ДФС у Волинській області не є органом, відповідальним за закриття рахунків ВСГП Липини , та платника було повідомлено про те, що у разі надання документального підтвердження відсутності фінансово-господарської діяльності підприємства (ризиків несплати податків) та об`єктів оподаткування буде розглянуто питання щодо недоцільності проведення перевірки.

18.10.2019 суд постановив ухвалу про відмову у задоволенні клопотання про розгляд справи в судовому засіданні (а. с. 88), а ухвалою суду від 18.10.2019 замінено у справі відповідача ГУ ДФС у Волинській області на правонаступника Головне управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області) (а. с. 89-90).

25.10.2019 на адресу суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач вказала, що оскільки ПАТ УКРІНКОМ вже не є банківською установою та не має правових підстав для закриття рахунків та видачі відповідних довідок про рух коштів, тому змушена звернутися до суду, позаяк без довідки про закриття рахунків відповідач не видасть довідку про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів, як результат не зніме ВСГП Липини з обліку (а. с. 94-96).

Крім того, 25.10.2019 на адресу суду надійшла також заява голови ліквідаційної комісії ВСГП Липини Татарчук Р.О. про зміну предмету позову, у якій позовні вимоги викладені у такій редакції: зобов`язати Головне управління ДФС у Волинській області зняти державне підприємство Міністерства оборони України Військове сільськогосподарське підприємство Липини з обліку платника податків та видати голові комісії довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів за формою № 30-ОПП (а. с. 98-99), вказану заяву прийнято до розгляду ухвалою суду від 29.10.2019 (а. с. 106).

В матеріалах справи також наявні інші заяви по суті справи, подані учасниками справи, а саме відзив на заяву про зміну предмета спору та заперечення, подані 04.11.2019 представником відповідача Кушнір Ю.В. (а. с. 109-110, 112-113), відповідь на відзив та відповідь на заперечення, надіслана позивачем до суду 05.11.2019 (а. с. 119-123), та заперечення представника відповідача від 12.11.2019 (а. с. 125-126), у яких учасники справи підтвердили власну правову позицію, не погодившись із доводами протилежної сторони.

Третя особа Міноборони будь-яких заяв по суті справи до суду не подала.

Ухвалою суду від 29.11.2019 судовий розгляд справи постановлено проводити за правилами загального позовного провадження суддею одноособово, продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів, у справі призначено підготовче засідання на 14:30 17.12.2019 (а. с. 128).

17.12.2019 суд постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 15:00 15.01.2020 (а. с. 137).

В судовому засіданні позивач, голова ліквідаційної комісії ВСГП Липини Татарчук Р.О. позов підтримала з підстав, викладених у заявах по суті справи.

Представник відповідача Кушнір Ю.В. позовні вимоги заперечила та просить відмовити у їх задоволенні з підстав, викладених у заявах по суті справи.

Представник третьої особи Міноборони в судове засідання не прибув з невідомих причин, хоча третя особа була повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а. с. 147), у зв`язку із чим розгляд справи по суті ухвалено проводити без участі представника третьої особи.

В судовому засіданні оголошена перерва до 12:40 17.01.2020, та у зв`язку із поданим позивачем клопотанням про подальший розгляд справи за її відсутності (а. с. 152), справу розглянуто за відсутності позивача, голови ліквідаційної комісії ВСГП Липини Татарчук Р.О.

Заслухавши вступне слово учасників справи, дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку про те, що позов необхідно задовольнити частково з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ВСГП Липини зареєстровано як юридична особа з 14.02.1995, з часу реєстрації перебуває на податковому обліку, з 19.09.2012 знаходиться в стані припинення за судовим рішенням (постанови Волинського окружного адміністративного суду від 04.07.2012 у справі № 2а/0370/1813/12), головою комісії з припинення є Татарчук Р.О., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 19.09.2019 № 1005763981 (а. с. 57-58).

Наказом Міноборони Про реорганізацію військового сільськогосподарського підприємства Липини від 22.08.2018 № 432 припинено юридичну особу ВСГП Липини реорганізувавши його шляхом приєднання до Концерну Військторгсервіс , визначено вказаний концерн правонаступником усіх прав та обов`язків ВСП Липини , для проведення реорганізації утворено відповідну комісію, головою якої призначено ОСОБА_2 (а. с. 13-15).

Наказом Міноборони від 28.02.2019 № 83 були внесені зміни до наказу Міноборони від 22.08.2018 № 432, відповідно до яких призначено головою комісії з реорганізації ВСГП Липини Татарчук Р.О., заступника начальника юридичної служби Концерну Військторгсервіс (а. с. 16).

22.04.2019 на адресу ГУ ДФС у Волинській області надійшов лист голови ліквідаційної комісії ВСГП Липини Татарчук Р.О. від 18.04.2019 № 7, у якому позивач просила надати на адресу Концерну Військторгсервіс інформацію про те, чи рахується за ВСГП Липини заборгованість зі сплати внесків до ГУ ДФС у Волинській області, у разі відсутності такої заборгованості просила надати довідку про зняття підприємства з обліку. При цьому, додатково зазначила, що підприємством протягом останніх років господарська діяльність не здійснювалася, штатний персонал та обороти грошових коштів були відсутніми, справи та посада позивачем не приймалися, будь-які первинні бухгалтерські документи та звіти підприємства відсутні (а. с. 144).

Листом від 21.05.2019 № 16237/10/03-20-55-17-10 Луцьке управління ГУ ДФС у Волинській області повідомило, що згідно з даними ІТС Податковий блок станом на 21.05.2019 по ВСГП Липини відсутня заборгованість по платежах та зборах до бюджету, а стосовно питання видачі довідки про зняття з обліку зазначило, що листами за № 4183/10/03-20-08-01-10 від 08.02.2019 та № 6358/10/03-20-08-01 від 22.02.2019, які ВСГП Липини отримано, надано вичерпні відповіді стосовно заходів, які повинна здійснити юридична особа для зняття з податкового обліку (а. с. 50).

Так, листом від 08.02.2019 № 4183/10/03-20-14-06 ГУ ДФС у Волинській області повідомило голову ліквідаційної комісії ВСГП Липини Козоріза А.С., що при наданні документального підтвердження відсутності фінансово - господарської діяльності підприємства та об`єктів оподаткування буде розглянуто питання щодо недоцільності проведення перевірки та зняття з обліку без її проведення (а. с. 28-29), а у листі від 22.02.2019 № 6358/10/03-20-08-01 ГУ ДФС у Волинській області повідомило, що відповідь стосовно можливості проведення документальної позапланової перевірки надано попереднім листом від 08.02.2019 № 4183/10/03-20-14-06 (а. с. 34-35).

При вирішенні даної справи суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Згідно із пунктом 63.1 статті 63 Податкового кодексу України (далі - ПК України) облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

За приписами пункту 67.3 статті 63 ПК України у разі припинення юридичної особи її відокремлені підрозділи підлягають зняттю з обліку в контролюючих органах. Порядок зняття з обліку у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктами 1.1 - 1.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 503/25280; далі - Порядок № 1588), передбачено, що цей Порядок розроблений відповідно до Податкового кодексу України з метою використання єдиної раціональної методики обліку платників податків і зборів у контролюючих органах. Ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають усі платники податків. Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов`язку щодо сплати того чи іншого податку та збору. З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцями обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.

Відповідно до пункту 11.1 розділу ХІ Порядок зняття з обліку платників податків у контролюючих органах Порядку № 1588 платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов`язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації). Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

Згідно із пунктом 11.5 Порядку № 1588 у зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за формою N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2 - 11.4 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про припинення (закриття) відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Пунктом 11.8 Порядку № 1588 визначено, що за результатами проведення відповідних заходів у зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники таких підрозділів (органів) вносять до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтверджують інформацію щодо наявності/відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів.

За правилами пункту 11.9 Порядку № 1588 з метою забезпечення закриття рахунків юридичних осіб, що ліквідуються, контролюючий орган за основним місцем обліку на звернення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо) надає перелік рахунків у фінансових установах відповідної юридичної особи та/або її відокремлених підрозділів, які на момент звернення взяті на облік контролюючими органами та щодо яких не надходили повідомлення про їх закриття.

Як передбачено пунктом 11.11 Порядку № 1588, якщо припиняється юридична особа, яка перебуває на обліку в контролюючому органі за основним місцем обліку та одночасно в інших контролюючих органах перебуває на обліку за неосновним місцем обліку чи перебувають на обліку її відокремлені підрозділи, відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП формуються контролюючим органом за основним місцем обліку платника із урахуванням наявності (відсутності) заборгованості такого платника податків та/або його відокремлених підрозділів щодо сплати платежів на територіях адміністративно-територіальних одиниць, де платник та/або його відокремлені підрозділи перебувають на обліку за основним та неосновним місцем. У разі наявності заборгованості зі сплати податків і зборів відомості за формою № 30-ОПП разом із додатками надсилаються (видаються) комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або особі, відповідальній за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу, що є такою згідно з пунктом 97.4 статті 97 глави 9 розділу II Податкового кодексу України, за їх зверненням. Додатки до відомостей за формою № 30-ОПП видаються тими контролюючими органами, які їх сформували.

Відповідно до пункту 11.15 Порядку № 1588 відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою N 30-ОПП: є єдиним документом, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб, визначених Законом; не може використовуватись у випадках, передбачених іншими нормативно-правовими актами, крім визначених у Законі та нормативно-правових актах, прийнятих відповідно до Закону. У випадках, передбачених іншими нормативно-правовими актами, відсутність заборгованості з платежів до бюджету, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, підтверджується відповідною довідкою.

За приписами пункту 11.17 Порядку № 1588 зняття з обліку платників податків у контролюючих органах здійснюється, зокрема, у такому порядку: 1) щодо платників податків, державна реєстрація припинення яких здійснюється згідно із Законом, підставою для зняття їх з обліку у контролюючих органах є надходження відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Дата зняття з обліку відповідає даті закриття останньої інтегрованої картки платника податків або даті отримання відомостей про припинення юридичної особи у разі, якщо на момент отримання таких відомостей були закриті всі інтегровані картки такого платника податків. Дані про зняття з обліку платника податків фіксуються в журналі за формою N 6-ОПП. Номер зняття з обліку відповідає номеру відповідного запису в журналі за формою N 6-ОПП; 4) у разі припинення платника податків - юридичної особи (шляхом ліквідації або реорганізації) врегулювання питань погашення грошових зобов`язань та/або податкового боргу такого платника здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України; 5) облікова справа закритого відокремленого підрозділу юридичної особи долучається до облікової справи такої юридичної особи. У разі реорганізації платника податків шляхом злиття, приєднання, перетворення до облікових справ правонаступників долучаються облікові справи реорганізованих платників податків. Якщо правонаступник перебуває на обліку в іншому контролюючому органі, ніж реорганізований платник податків, після завершення реорганізації та зняття його з обліку облікова справа реорганізованого платника податків передається до контролюючого органу за основним місцем обліку правонаступника; 6) якщо після ліквідації або реорганізації платника податків залишились незакритими його рахунки у фінансових установах, контролюючий орган доводить до відома цих установ таку інформацію, повідомляючи їм відомості про уповноважений орган, який прийняв таке рішення, дату та за наявності номер відповідного рішення або запису в Єдиному державному реєстрі чи ЄДРПОУ, а також про дату зняття з обліку платника податків у контролюючому органі; 7) відомості щодо підстави та дати зняття з обліку платника податків вводяться до Єдиного банку даних юридичних осіб. Облікові справи (реєстраційна та звітна частини) таких платників здаються до архіву контролюючого органу після закінчення звітного року.

Згідно із пунктом 11.21 Порядку № 1585 у разі надходження до контролюючих органів відомостей із Єдиного державного реєстру про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації (далі - спрощена процедура припинення платника податків), контролюючі органи здійснюють такі заходи: 1) відомості про початок спрощеної процедури припинення платника податків вносяться контролюючим органом за основним місцем обліку платника податків до Єдиного банку даних юридичних осіб, фіксуються в журналі за формою № 6-ОПП шляхом внесення нового запису або відміток до раніше внесеного запису та в електронному вигляді доводяться до відома структурних підрозділів контролюючих органів за основним та неосновним місцем обліку юридичної особи та її відокремлених підрозділів; 2) у 20-денний строк від дня отримання відомостей чи документів про початок спрощеної процедури припинення платника податків контролюючими органами за основним та неосновними місцями обліку такого платника податків та його відокремлених підрозділів проводяться заходи, передбачені пунктом 11.8 цього розділу; 3) протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації контролюючий орган за основним місцем обліку платника податків надсилає до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП; 4) у разі внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації контролюючий орган здійснює зняття з обліку такого платника податків відповідно до пункту 11.17 цього розділу.

З матеріалів справи вбачається, що 19.09.2012 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань був внесений запис про перебування юридичної особи ВСГП Липини в стані припинення за судовим рішенням (постанови Волинського окружного адміністративного суду від 04.07.2012 у справі № 2а/0370/1813/12 про припинення юридичної особи у зв`язку із неподанням протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності) (а. с. 57 зворот), в подальшому наказом Міноборони Про реорганізацію військового сільськогосподарського підприємства Липини від 22.08.2018 № 432 припинено юридичну особу ВСГП Липини реорганізувавши його шляхом приєднання до Концерну Військторгсервіс , визначено вказаний концерн правонаступником усіх прав та обов`язків ВСГП Липини (а. с. 13-15), проте ВСГП Липини не знято з обліку платників податків у контролюючому органі.

При цьому, позиція контролюючого органу полягає у тому, що платник повинен надати докази закриття рахунків та документи для проведення позапланової перевірки (у разі надання документального підтвердження відсутності фінансово-господарської діяльності та об`єктів оподаткування буде розглянуто питання недоцільності проведення перевірки та зняття з обліку без її проведення).

Суд, вирішуючи спір, також враховує, що відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

За приписами пункту 97.1 статті 97 ПК України у цій статті під ліквідацією платника податків розуміється ліквідація платника податків як юридичної особи або державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи чи реєстрація у відповідному уповноваженому органі припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи (якщо така реєстрація була умовою ведення незалежної професійної діяльності), внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків відповідно до законодавства.

Згідно із частиною сьомою статті 111 Цивільного кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Суд звертає увагу, що 22.04.2019 на адресу ГУ ДФС у Волинській області надійшов лист голови ліквідаційної комісії ВСГП Липини Татарчук Р.О. від 18.04.2019 № 7, у якому позивач повідомила, що підприємством протягом останніх років господарська діяльність не здійснювалася, штатний персонал та обороти грошових коштів були відсутніми, справи та посада позивачем не приймалися, будь-які первинні бухгалтерські документи та звіти підприємства відсутні (а. с. 144).

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що голова ліквідаційної комісії ВСГП Липини Татарчук Р ОСОБА_3 О. вжила усіх залежних від неї заходів, спрямованих на закриття рахунків № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , відкритих у ПАТ УКРІНБАНК .

Так, листом № 710/18 ПАТ УКР/ІН/КОМ повідомило ВСГП Липини про те, що ПАТ УКРІНБАНК згідно з рішенням загальних зборів акціонерів товариства перейменовано в ПАТ УКРІНКОМ , відповідні зміни внесені в ЄДР 13.07.2016; рішенням позачергових загальних зборів акціонерів товариства від 28.03.2017, протокол № 6, змінено найменування товариства як юридичної особи з ПАТ УКРІНКОМ на ПАТ Українська інноваційна компанія , скорочене найменування ПАТ УКР/ІН/КОМ з 31.03.2017, та цим же рішенням змінено й види діяльності товариства (виключено вид діяльності діяльність комерційних банків , інші види грошового посередництва , визначено основним видом діяльності надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна ), облік банківських операцій припинено з 14.07.2016. За інформацією, яка є у володінні ПАТ УКР/ІН/КОМ , станом на 14.07.2016 стан рахунків клієнта ПАТ УКРІНБАНК - ВСГП Липини № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 арештовані. Станом на дату запиту ПАТ УКР/ІН/КОМ не є банківською установою, тому здійснювати обслуговування банківських рахунків клієнтів, в т. ч. знімати або накладати арешт, закривати банківські рахунки не має юридичних підстав (а. с. 51).

Отже, станом на день подання головою ліквідаційної комісії ВСГП Липини Татарчук Р.О. заяви від 18.04.2019 № 7, закриття рахунків № НОМЕР_1 , № 26009221197001, відкритих у ПАТ УКРІНБАНК , є неможливим, позаяк вони арештовані, а правонаступник ПАТ УКРІНБАНК - ПАТ УКР/ІН/КОМ не вважає себе банківською установою, не вчиняє жодних дій щодо зняття арешту та закриття рахунків.

На думку суду, виходячи із фактичних обставин справи, наявність у ВСГП Липини рахунків № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , відкритих у ПАТ УКРІНБАНК , на які накладено арешт та закрити які на даний час немає можливості з незалежних від ВСГП Липини причин, не може бути підставою для відмови у знятті платника податків з обліку у контролюючих органах.

Суд звертає увагу, що підпунктом 6 пункту 11.17 Порядку № 1585 визначено, що якщо після ліквідації або реорганізації платника податків залишились незакритими його рахунки у фінансових установах, контролюючий орган доводить до відома цих установ таку інформацію, повідомляючи їм відомості про уповноважений орган, який прийняв таке рішення, дату та за наявності номер відповідного рішення або запису в Єдиному державному реєстрі чи ЄДРПОУ, а також про дату зняття з обліку платника податків у контролюючому органі.

Тобто, Порядком № 1585 прямо передбачена можливість зняття з обліку платника податків у контролюючому органі за наявності незакритих рахунків у фінансових установах.

На думку суду, оскільки за ВСГП Липини не обліковується заборгованість з податків та зборів, що підтверджується листом ГУ ДФС у Волинській області від 21.05.2019 № 16237/10/03-20-55-17-10 (а. с. 50), рахунки № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 у ПАТ УКРІНБАНК арештовані з 14.07.2016, тобто є не активними, а документи, які підтверджують здійснення фінансово-господарської діяльності ВСГП Липини в межах строків, визначених статтею 102 ПК України, відсутні, тому вказані обставини дають правові підстави для контролюючого органу розглянути питання про недоцільність проведення документальної позапланової перевірки ВСГП Липини та зняття його з обліку платників податків у контролюючих органах.

Проте, при розгляді заяви позивача від 18.04.2019 № 7 контролюючий орган вказаних фактичних обставин безпідставно не врахував та по суті не вирішив питання щодо зняття ВСГП Липини з податкового обліку.

Згідно із абзацом другим частини четвертої статті 245 КАС України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, враховуючи також, що прийняттю рішення про зняття з обліку платника податків передує вирішення питання щодо доцільності проведення документальної позапланової перевірки, тому позовні вимоги про зобов`язання відповідача зняти ВСГП Липини з обліку належить задовольнити шляхом прийняття судом рішення про зобов`язання ГУ ДПС у Волинській області вирішити питання про зняття ВСГП Липини з обліку платників податків у контролюючих органах, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Разом з тим, позовні вимоги про зобов`язання видати голові ліквідаційної комісії ВСГП Липини довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів за формою № 30-ОПП до задоволення не підлягають, оскільки за приписами пункту 11.11 Порядку № 1588 відомості за формою № 30-ОПП разом із додатками надсилаються (видаються) комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або особі, відповідальній за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу, що є такою згідно з пунктом 97.4 статті 97 глави 9 розділу II ПК України, лише за їх зверненням та у разі наявності заборгованості зі сплати податків і зборів, тоді як позивач за видачою такої довідки не зверталася, а за ВСГП Липини не обліковується заборгованість зі сплати податків і зборів.

Відповідно до частин першої, третьої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Відтак, оскільки при зверненні до суду з цим позовом позивач сплатила судовий збір у сумі 1921,00 грн. згідно з квитанцією від 13.09.2019 № 83188 (а. с. 2, 56), тому, зважаючи на часткове задоволення позову, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача необхідно стягнути витрати на сплату судового збору у сумі 960,50 грн.

Керуючись статтями 243 - 246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код 43143484) вирішити питання про зняття Військового сільськогосподарського підприємства Липини (45601, Волинська область, Луцький район, с. Липини, вул. Центральна, 1, ідентифікаційний код 00853211) з обліку платників податків у контролюючих органах, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код 43143484) за рахунок бюджетних асигнувань на користь голови ліквідаційної комісії Військового сільськогосподарського підприємства Липини Татарчук Руслани Олександрівни (03151, м. Київ, вул. Молодогвардійська, 28-а, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 ) судові витрати в розмірі 960 гривень 50 копійок (дев`ятсот шістдесят гривень п`ятдесят копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М.Валюх

Повний текст рішення складений 27 січня 2020 року

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2020
Оприлюднено02.02.2020
Номер документу87289693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2823/19

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 17.01.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Рішення від 17.01.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні