Ухвала
від 31.01.2020 по справі 804/17259/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

31 січня 2020 року Справа № 804/17259/14

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боженко Н.В., перевіривши в м.Дніпрі матеріали адміністративної справи №804/17259/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім" (49005, м.Дніпро, провулок Біологічний, буд. 2А, офіс 3; код ЄДРПОУ 33275679) до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (49107, м.Дніпро, вул. Високовольтна, буд. 24; код ЄДРПОУ 39545734), Головного управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул. Челюскіна, 1; код ЄДРПОУ 23928791) про стягнення коштів,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Алвалім" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду до із позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, Головного управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області, в якому позивач, з урахуванням уточнень, просив суд:

-визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо ненадання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області після завершення судового оскарження висновків на бюджетне відшкодування податку на додану вартість у сумі 16 720 168 грн.;

-стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім" узгоджену суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 16 720 168 грн.;

-стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім" пеню у розмірі 1 305 547, 36 грн. за прострочення погашення заборгованості з відшкодування податку на додану вартість у сумі 16 720 168 грн. за 190 дні - з 22.07.2014 по 27.01.2015.

Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи - 804/17259/14 та у зв`язку з автоматизованим розподілом дана адміністративна справа була передана для розгляду судді Ількову В.В.

За результатами розгляду адміністративної справи №804/17259/14 за вищезазначеним позовом 28 січня 2015 р. Дніпропетровським окружним адміністративним судом (головуючий суддя - Ільков В.В.) винесено постанову, якою позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім" задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська щодо ненадання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області після завершення судового оскарження висновків на бюджетне відшкодування податку на додану вартість у сумі 16 720 168 гривень. У задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Зазначену постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду оскаржено в апеляційному порядку.

14 квітня 2015 р. Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом винесено ухвалу по справі №804/17259/14, у відповідності до якої апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім", Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області залишено без задоволення, а оскаржувану постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду - без змін.

Не погодившись із висновками судів першої та апеляційної інстанцій Товариство з обмеженою відповідальністю "Алвалім" та Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області оскаржили вищезазначені постанову та ухвалу судів першої та апеляційної інстанцій в касаційному порядку.

Вподальшому позивач звернувся із заявою про відмову від позову в частині позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності Державної податкової інспекції у Жовтневому району м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо ненадання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області після завершення судового оскарження висновків на бюджетне відшкодування податку на додану вартість у сумі 16 720 168 грн., стягнення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім" узгоджену суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 16 720 168 грн. з огляду на те, що органом Державного казначейства України перераховано спірну суму бюджетного відшкодування на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім".

03 грудня 2019 р. за результатами розгляду касаційної скарги підприємства Верховним Судом було прийнято постанову по справі №804/17259/14, якою суд касаційної інстанції постановив:

"Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім" про відмову від позову в частині позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо ненадання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області після завершення судового оскарження висновків на бюджетне відшкодування податку на додану вартість у сумі 16 720 168 грн., стягнення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім" узгодженої суми бюджетної заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 16 720 168 грн. задовольнити.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.01.2015 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 14.04.2015 в цій частині визнати нечинними та провадження у справі в цій частині закрити.

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Алвалім задовольнити частково.

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.01.2015 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 14.04.2015 в частині відмови в задоволенні позовних вимог щодо стягнення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Алвалім пені у розмірі 1 305 547, 36 грн. за прострочення погашення заборгованості з відшкодування податку на додану вартість у сумі 16 720 168 грн. за 190 днів - з 22.07.2014 по 27.01.2015 скасувати та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції".

27 січня 2020 р. адміністративна справа №804/17259/14 надійшла до Дніпропетровського окружного адміністративного суду та у зв`язку з повторним автоматизованим перерозподілом була передана на розгляд судді Боженко Н.В.

З урахуванням викладеного, суд вважає за необхідне прийняти справу до свого провадження та призначити її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, згідно частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що позивач звернувся з позовними вимогами до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області та Головного управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області, однак судом встановлено, що вказані суб`єкти владних повноважень на момент надходження даної адміністративної справи до Дніпропетровського окружного адміністративного суду є припиненими, зважаючи на наступне.

Так, постановою Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України №311 від 06.08.2014 №311р. визначено територіальні органи ДФС, які утворюються шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком, зокрема, по Дніпропетровській області створено Державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС.

Наказом ДФС України №337 від 19.04.2016 р. передбачено, що Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про перейменування деяких територіальних органів Державної фіскальної служби" за №941 від 14 грудня 2016 р., Державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС перейменовано на Державну податкову інспекцію у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС.

На підставі Постанови Кабінету Міністрів України Про реформування територіальних органів ДФС №296 від 28.03.2018 р., Державну податкову інспекцію у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС, як структурний підрозділ, приєднано до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

У відповідності до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державну податкову інспекцію у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області припинено як юридичну особу від 08.05.2019 р.

При цьому, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 02.08.2019 р. Головне управління ДФС у Дніпропетровській області перебуває в стані припинення.

Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України за №1200 від 18.12.2018 р. встановлено, що Державна податкова служба України є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби України у відповідних сферах діяльності.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" №537 від 19 червня 2019 р., утворено як юридичну особу публічного права Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, а Головне управління ДФС у Дніпропетровській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підтверджується, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) створено як юридичну особу, про що 01.08.2019 р. внесено запис №1 224 102 0000 091388.

При цьому, 28 серпня 2019 року на Урядовому порталі оприлюднено Розпорядження Кабінету Міністрів України за №682-р від 21 серпня 2019р. про початок роботи Державної податкової служби України.

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області розпочало свою діяльність 03 вересня 2019 року відповідно до наказу ГУ ДПС від 03.09.2019 року № 17 "Про початок діяльності Головного управління ДПС у Дніпропетровській області".

Згідно з наказом Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області "Про початок діяльності Головного управління ДПС Дніпропетровській області" №17 від 03.09.2019 р., з метою забезпечення реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", відповідно до якої утворено як юридичну особу публічного права Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади", розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №682-р "Питання Державної податкової служби", наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 № 36 "Про початок діяльності Державної податкової служби України", листом ДПС від 28.08.2019 №536/7/99-00-01-01-02, Положенням про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, затвердженим наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 №14 (далі - Положення про ГУ ДПС), на виконання п.п.1.7 п.1 протоколу зустрічі Голови Державної податкової служби з керівництвом головних управлінь ДФС в областях та м.Києві від 15.07.2019 №1-пк та п.п.1.2 п.1 протоколу наради Державної податкової служби України від 21.08.2019 №2-пк, наказано розпочати виконання Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області покладених на нього Положенням про ГУ ДПС функцій і повноважень Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, що припиняється.

Постановою Кабінету Міністрів України №1074 від 20.10.2011 р. затверджено" Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади" (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Таким чином, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.

Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони - суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

З вище наведеного слідує, що відбулося публічне правонаступництво (передання адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС, яку перейменовано на Державну податкову інспекцію у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС, надалі до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, останній з яких набув адміністративну компетенцію попереднього, ставши його правонаступником.

Окрім того, судом встановлено, що за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідача 2 у даній справі Головне управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області припинено як юридичну особу від 28.12.2011 р. з огляду на прийняття Кабінетом Міністрів України постанови "Про ліквідацію урядових органів" за №346 від 28 березня 2011 р.

При цьому, Указом Президента України Про Положення про Державну казначейську службу України за №460/2011 від 13 квітня 2011 р. було затверджено відповідне Положення, в якому встановлено, що Державна казначейська служба України є правонаступником прав та обов`язків Державного казначейства України.

З вище наведеного слідує, що відбулося публічне правонаступництво (передання адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень Головного управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області до іншого Головного управління Державної казначейської служби у Дніпропетровській області, останній з яких набув адміністративну компетенцію попереднього, ставши його правонаступником.

Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України - у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку про наявність підстав для заміни сторін (відповідачів) у справі, що розглядається, а саме: відповідача 1 (Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області) його процесуальним правонаступником - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, а також відповідача 2 (Головне управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області) його процесуальним правонаступником - Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області.

Керуючись ст. ст. 52 171, 241, 243, 248, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-

УХВАЛИВ:

Прийняти до свого провадження адміністративну справу №804/17259/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алвалім" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, Головного управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області про стягнення коштів.

Допустити процесуальне правонаступництво у справі №804/17259/14 та замінити первинного відповідача 1 у даній справі з Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (49107, м.Дніпро, вул. Високовольтна, буд. 24; код ЄДРПОУ 39545734) його процесуальним правонаступником - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, будинок 17-А, код ЄДРПОУ 43145015).

Допустити процесуальне правонаступництво у справі №804/17259/14 та замінити первинного відповідача 2 у даній справі з Головного управління Державного казначейства України у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул. Челюскіна, 1; код ЄДРПОУ 23928791) його процесуальним правонаступником - Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул. Челюскіна, 1; код ЄДРПОУ 37988155).

Розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження).

Призначити справу до розгляду з 02 березня 2020 р. у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду за адресою: м.Дніпро, вул. Академіка Чекмарьова, 5.

Здійснювати розгляд адміністративної справи одноособово суддею Боженко Н.В.

Встановити відповідачам строк для подання відзивів на позов (у разі заперечення проти позову) протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів.

Згідно ч. 3 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи одночасно з надісланням відзиву до суду.

Попередити відповідачів, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин спір буде вирішено за наявними матеріалами справи.

Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзивів для подання відповідей на відзиви, копії яких одночасно з поданням до суду повинні бути надіслані (надані) іншим учасникам справи та надати до суду докази такого направлення (надання).

Встановити відповідачам п`ятиденний строк з дня отримання відповідей на відзиви для подання заперечень, копії яких одночасно з поданням до суду повинні бути надіслані (надані) іншим учасникам справи та надати до суду докази такого направлення (надання).

Звернути увагу учасників справи, що встановлені даною ухвалою строки вчинення процесуальних дій обмежені до 02 березня 2020 р.

Роз`яснити учасникам справи, що клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.

Інформацію щодо адміністративної справи №804/17259/14 учасники даної справи можуть отримати на офіційному порталі судової влади України у мережі Інтернет (веб-адреса сторінки: http://adm.dp.court.gov.ua/sud0470/gromadyanam/csz/.

Ухвала набирає законної сили в порядку статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в строки встановлені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України окремо від рішення суду у випадку, передбаченому п. 5 ч. 1 статті 294 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Боженко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87289851
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/17259/14

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 10.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 21.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 21.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні