Рішення
від 31.01.2020 по справі 520/12917/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

31 січня 2020 р. № 520/12917/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Полях Н.А., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АДЕОНА" (вул. Космодем`янської Зої, буд. 61, м. Куп`янськ, Харківська обл., код ЄДРПОУ 42983845) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 43005393) про скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "АДЕОНА", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із позовною заявою, в якій, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН № 1302425/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302426/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302427/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302428/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302429/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302430/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302431/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302432/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302433/42983845 від 08.10.2019 р., № 1326799/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326800/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326801/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326802/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326803/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326804/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326805/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326806/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326807/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326808/42983845 від 11.11.2019 р.;

- зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати податкові накладні, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "АДЕОНА": № 84 від 02.09.2019 р., № 85 від 03.09.2019 р., № 86 від 04.09.2019 р., № 87 від 05.09.2019 р., № 88 від 06.09.2019 р., № 89 від 09.09.2019 р., № 90 від 10.09.2019 р., № 91 від 12.09.2019 р., № 92 від 13.09.2019 р., №111 від 01.10.2019 р., № 112 від 02.10.2019 р., № 113 від 03.10.2019 р., № 114 від 04.10.2019 р., №115 від 04.10.2019 р., № 116 від 08.10.2019р., № 117 від 08.10.2019р., № 118 від 08.10.2019 р., № 119 від 09.10.2019 р., № 120 від 09.10.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати таблицю даних платника податку № 1 від 02.11.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "АДЕОНА";

- встановити судовий контроль за виконанням рішення суду, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

В обґрунтування позову зазначив, що на виконання приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України Товариство з обмеженою відповідальністю "АДЕОНА" (далі за текстом - ТОВ "АДЕОНА") було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні. Однак реєстрація таких накладних була зупинена на підставі пп.2.1. п. 2 та пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. На виконання зазначеної вимоги, позивачем на підтвердження реальності господарської операції з контрагентами та відповідності постачання обсягам придбання надавались контролюючому органу відповідні документи. Однак, відповідач все одно вище перелічені податкові накладні не зареєстрував. Не погоджуючись із таким рішенням суб`єкта владних повноважень позивач звернувся із зазначеним позовом до суду, який просив задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою від 03.12.2019 р. було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі.

Копія ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі від 03.12.2019 р. була надіслана позивачу та отримана ним 12.12.2019 р.

Копія ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі від 03.12.2019 р. була надіслана відповідачу та отримана ним 07.12.2019 р.

Сторони були належним чином повідомлені про відкриття провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного провадження.

Керуючись приписами ст.ст. 171, 257, 258 КАС України, суд зазначає, що розгляд позовної заяви здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до приписів ч. 4 ст. 229 КАС України, оскільки розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи згідно із приписами ст. 258 КАС України, то фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Судом встановлено, що ТОВ "АДЕОНА" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 06.05.2019 р. Основним видом економічної діяльності позивача є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (КВЕД 08.12). Позивач здійснює свою діяльність відповідно до статуту (т. 1 а.с. 19 - 24).

Відповідно до приписів п. 201.10. ст. 201 ПК України ТОВ "АДЕОНА" у рамках укладених правочинів складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 84 від 02.09.2019 р., № 85 від 03.09.2019 р., № 86 від 04.09.2019 р., № 87 від 05.09.2019 р., № 88 від 06.09.2019 р., № 89 від 09.09.2019 р., № 90 від 10.09.2019 р., № 91 від 12.09.2019 р., № 92 від 13.09.2019р., №111 від 01.10.2019 р., № 112 від 02.10.2019 р., № 113 від 03.10.2019 р., № 114 від 04.10.2019 р., №115 від 04.10.2019 р., № 116 від 08.10.2019р., № 117 від 08.10.2019р., № 118 від 08.10.2019 р., № 119 від 09.10.2019 р., № 120 від 09.10.2019 р.

Однак, з інформації, направленої на адресу позивача ДФС України через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" реєстрація документів була зупинена на підставі п. 206.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки зазначена податкова накладна відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 та п. 2.1 п. 2 "Критеріїв ризиковості платника податків". Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не дивлячись на те, що суб`єкту владних повноважень були направлені документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції контролюючий орган виніс наступні рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН № 1302425/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302426/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302427/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302428/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302429/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302430/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302431/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302432/42983845 від 08.10.2019 р., № 1302433/42983845 від 08.10.2019 р., № 1326799/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326800/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326801/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326802/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326803/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326804/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326805/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326806/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326807/42983845 від 11.11.2019 р., № 1326808/42983845 від 11.11.2019 р.

Вважаючи зазначені рішення протиправними, а свої права порушеними позивач звернувся за захистом своїх прав до Харківського окружного адміністративного суду.

По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України/.

За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87291564
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/12917/19

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 22.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 22.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 22.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Рішення від 31.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні