ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 січня 2020 року м. Київ № 640/8541/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Аверкової В.В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні матеріали адміністративної справи
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Оселя Інвест
до 1) Київської міської державної адміністрації
2) Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної
адміністрації)
про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Оселя Інвест (далі по тексту - позивач, ТОВ Оселя Інвест ) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Департаменту Київської міської державної адміністрації (далі по тексту - відповідач 1, КМДА), Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту - відповідач 2, ВО КМР (КМДА)) з наступними позовними вимогами:
- визнати бездіяльність посадових осіб КМР, ВО КМР (КМДА) Департаменту земельних ресурсів протиправною;
- зобов`язати ВО КМР (КМДА) Департамент земельних ресурсів вчинити дії щодо підготовки і погодження проекту рішення КМР Про передачу в оренду земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва та передачі для розгляду пленарного засідання КМР;
- зобов`язати КМДА вчинити дії щодо погодження протягом триденного строку, передбаченого Регламентом, проекту розпорядження Про передачу в оренду земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачами в порушення вимог законодавства не вчиняються дії у встановлені строки щодо розгляду документації із землеустрою, що призводить до порушення прав позивача на користування земельної ділянкою.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Відповідачами через канцелярію суду надано відзив на позовну заяву про незгоду із заявленими позовними вимогами у зв`язку з тим, що відповідачами вчиняються дії щодо опрацювання проекту розпорядження, а доводи позивача, викладені у позовній заяві, не підтверджуються доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідно до договору купівлі-продажу від 17 жовтня 2007 року, укладеного між ЗАТ СК Фенікс (продавець) та ТОВ Оселя Інвест (покупець) позивачем придбано нерухоме майно, яким є будівля гуртожитку, розташована у м. Києві по вул. Академіка Заболотного, 132 загальною площею 1762,20 кв. м.; зазначену будівлю передано позивачу актом прийому-передачі від 18 жовтня 2007 року до договору купівлі-продажу від 17 жовтня 2007 року. Зазначений правочин зареєстровано у державному реєстрі правочинів за №2425199 приватним нотаріусом КМНО Козоріз Л.М. 17 жовтня 2007 року.
Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, сформованого 24 вересня 2018 року, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:79:484:0066, розташована за адресою АДРЕСА_1 , форма власності - державна, використовується для експлуатації та обслуговування гуртожитку.
07 вересня 2017 року позивач звернувся до КМР з проханням припинити НК Експоцентр України право користування земельною ділянкою кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 у зв`язку з оформленням права користування земельною ділянкою ТОВ Оселя Інвест на умовах оренди та на підставі п. е ч. 1 ст. 141 Земельного кодексу України. Відповідь на вказаний лист в матеріалах справи відсутня.
Листом від 14 лютого 2018 року №05707-3367 на №11 від 28 листопада 2017 року Департаментом земельних ресурсів ВО КМР (КМДА) повідомлено позивача, що згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право державної власності на земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 на вул. Академіка Заболотного, 132 зареєстровано, про що зроблено відповідний запис від 19 січня 2018 року №24470000.
28 серпня 2018 року позивачем до Департаменту земельних ресурсів подано скаргу №5 на дії (бездіяльність) посадових осіб Управління землеустрою та моніторингу земель щодо вжиття заходів щодо своєчасного розгляду Управлінням землеустрою та моніторингу земель та Відділом землеустрою та моніторингу земель Голосіївського району матеріалів справи №А24326 для підготовки рішення про надання земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 у користування ТОВ Оселя Інвест .
Листами Департаменту земельних ресурсів ВО КМР (КМДА) від 08 жовтня 2018 року №0570202/1-21335 та від 03 грудня 2018 року №0570202/1-25710 за результатами розгляду скарги та листів повідомлено позивача, що за даними міського земельного кадастру зареєстрована документація із землеустрою про припинення Національному комплексу Експоцентр України права постійного користування земельною ділянкою для експлуатації і обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 та передачу земельної ділянки із земель державної власності до земель комунальної власності територіальної громади міста Києва (справа А-24326). Для подальшого розгляду документації із землеустрою необхідно долучити нотаріально засвідчену згоду землекористувача НК Експоцентр України .
За наслідками розгляду звернення позивача від 14 січня 2019 року №1 листом від 22 січня 2019 року №0570202-4102 Департаментом земельних ресурсів ВО КМР (КМДА) повідомлено, що за результатами розгляду матеріалів, долучених до звернення ТОВ Оселя Інвест , Департамент в установленому порядку підготував проект розпорядження, який погоджується відповідно до Регламенту ВО КМР (КМДА), затвердженого розпорядженням ВО КМР (КМДА) від 08 жовтня 2013 року №1810.
Листом від 03 травня 2019 року №0570202/1-8597 на запит ТОВ Оселя Інвест від 17 квітня 2019 року №4 надано відповідь, що Департаментом направлено на погодження проект розпорядження ВО КМР (КМДА) Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва ОСОБА_1 ; зазначений проект розпорядження 10 квітня 2019 року повернуто до Департаменту на доопрацювання без зауважень; станом на сьогодні до Департаменту пропозиції, зауваження або висновки юридичного управління за результатами правової експертизи проекту розпорядження не надходило.
Вважаючи бездіяльність відповідачів протиправною, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідно до положень статті 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить, зокрема, розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; підготовка висновків щодо надання або вилучення (викупу) земельних ділянок.
Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності визначені статтею 116 Земельного кодексу України, відповідно до частин першої, другої та п`ятої якої громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Згідно статті 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.
Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з набуттям права власності на ці об`єкти, крім об`єктів державної власності, що підлягають продажу шляхом приватизації.
Укладення договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що пов`язане з переходом права на частину земельної ділянки, здійснюється після виділення цієї частини в окрему земельну ділянку та присвоєння їй окремого кадастрового номера.
Положеннями статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, районні ради передають земельні ділянки у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб.
Районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; в) індивідуального дачного будівництва.
Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.
Київська та Севастопольська міські державні адміністрації у межах їхніх територій передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим на території Автономної Республіки Крим передає земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст, що не входять до складу певного району, та за межами населених пунктів для всіх потреб, а також погоджує передачу таких земель у власність або у користування районними державними адміністраціями на їхній території для будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо).
Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу, та земельні ділянки дна територіального моря, а також у користування земельні ділянки зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначений положеннями ст.123 Земельного кодексу України, відповідно до якої надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
У разі звернення з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки особи, яка є державним партнером (концесієдавцем) відповідно до законів України "Про державно-приватне партнерство", "Про концесію" та зацікавлена в отриманні в користування земельної ділянки для здійснення державно-приватного партнерства, у тому числі реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії, або уповноваженої нею особи до клопотання додається копія рішення про доцільність здійснення державно-приватного партнерства, зокрема у формі концесії.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.
У разі встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або формування земельної ділянки, необхідної для здійснення державно-приватного партнерства (реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії), замовником документації із землеустрою є державний партнер (концесієдавець), а також за його дорученням державне або комунальне підприємство, установа, організація чи господарське товариство, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді або іншому господарському товариству, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 -1 цього Кодексу.
У разі якщо місце розташування об`єкта, розміри і межі земельної ділянки, що пропонується до вилучення (викупу), та умови вилучення (викупу) цієї ділянки погоджені згідно з вимогами статті 151 цього Кодексу, які під час розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не змінилися, проект погодженню не підлягає.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
У разі надання земельних ділянок державної власності у постійне користування підприємствам, установам, організаціям комунальної власності одночасно здійснюється передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність і навпаки.
Відповідно до статті 141 Земельного кодексу України підставами припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці.
З аналізу норм права суд приходить до висновку, що рішення про надання земельної ділянки у користування приймають органи, визначені в статях 116, 118 Земельного кодексу України. Надання земельної ділянки або відмова у її наданні здійснюється виключно органами, визначеними у статті 118 Земельного кодексу України.
Організаційно-процедурні питання діяльності виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) регулюються Регламентом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженим розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 08 жовтня 2013 року №1810 (далі по тексту - Регламент).
Згідно п. 1.1 глави 1 розділу VIII Регламенту проекти рішень Київської міської ради, які подаються виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією), готуються структурними підрозділами виконавчого органу, до компетенції яких віднесені порушені у проектах рішень питання.
Проекти рішень Київської міської ради щодо набуття та припинення права на землю юридичними та фізичними особами готуються за поданням керівника структурного підрозділу виконавчого органу з питань землекористування, керівника юридичної служби структурного підрозділу виконавчого органу з питань землекористування та погоджуються відповідними постійними комісіями Київської міської ради. Строк опрацювання проекту рішення Київської міської ради зазначеними посадовими особами не повинен перевищувати 3 робочих днів (п. 2.3 глави 2 розділу VIII Регламенту).
Відповідно до пункту 3.1 глави 3 розділу VIII Регламенту погоджений в установленому порядку у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) проект рішення подається до структурного підрозділу, який здійснює організаційне забезпечення роботи керівника апарату з метою передачі управлінню організаційної роботи секретаріату Київської міської ради для подальшого погодження відповідно до вимог Регламенту Київської міської ради, затвердженого в установленому порядку, разом із супровідним листом за підписом керівника апарату.
Згідно пункту 1.1 Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 року №182/342, Департамент земельних ресурсів є структурним підрозділом виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством виконує функції територіального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та безпосередньо підпорядковується Київському міському голові.
У підпункті 3.12 пункту 3 Положення №182/342 визначено, що Департамент земельних ресурсів є структурним підрозділом виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), готує та подає в установленому порядку проекти рішень Київської міської ради, розпоряджень Київського міського голови, розпорядження виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), а також подає свої висновки з питань: розпорядження землями в межах міста Києва; передачі земельних ділянок у власність громадян та юридичних осіб; надання земельних ділянок в користування, вилучення земельних ділянок; продажу земельних ділянок у власність; викупу земельних ділянок для суспільних потреб міста; звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок; встановлення та зміни межі районів у місті, в порядку, встановленому законодавством України; встановлення сервітуту (права на обмежене користування).
Отже, з аналізу наведених норм права вбачається, що Департамент земельних ресурсів уповноважений готувати та подавати в установленому порядку проекти рішень Київської міської ради.
Аналіз вказаного в сукупності дає суду підстави дійти висновку, що за наслідком підготовки та подачі в установленому порядку проекту рішення Київської міської ради відносно питань, які відносяться до компетенції Департаменту земельних ресурсів, може виносити його на пленарне засідання Київська міська рада.
Матеріалами справи підтверджено, що листом Департаменту Земельних ресурсів ВО КМР (КМДА) від 20 травня 2019 року №0570202/1-9646, адресованим заступнику голови КМДА Спасибку О.В. повідомлено, що на виконання доручення від 10 травня 2019 року №17673 Департаментом земельних ресурсів ВО КМР (КМДА), 22 березня 2019 року направлено на погодження проект розпорядження Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації і обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Вільямса, 132 у Голосіївському районі м. Києва , зазначений проект розпорядження 10 квітня 2019 року було повернуто до Департаменту для опрацювання без зауважень.
Листом від 19 липня 2019 року №0570202/1-13432 Департамент Земельних ресурсів ВО КМР (КМДА) повідомив позивача, що за даними системи Аскод проект розпорядження ВО КМР (КМДА) Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва від 10 липня 2019 року погоджений заступником голови КМДА Спасибком О.В.; на час надання відповіді зазначений проект розпорядження опрацьовується юридичним управлінням ВО КМР (КМДА).
Тобто, станом на час розгляду даної адміністративної справи матеріали справи містять докази на підтвердження підготовки та погодження проекту розпорядження ВО КМР (КМДА) Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва заступником голови КМДА Спасибком О.В. 10 липня 2019 року, з урахуванням чого позовна вимога про зобов`язання ВО КМР (КМДА) Департамент земельних ресурсів вчинити дії щодо підготовки і погодження проекту рішення КМР Про передачу в оренду земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва задоволенню не підлягає.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Проте, відповідачами, на яких покладено тягар доказування в адміністративному процесі, не надано доказів на підтвердження вчинення дій щодо передачі для розгляду до КМР проекту рішення Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва , з урахуванням чого позовні вимоги про зобов`язання ВО КМР (КМДА) Департамент земельних ресурсів вчинити дії щодо передачі для розгляду на пленарному засіданні КМР проекту рішення КМР Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва підлягає задоволенню.
Що стосується позовної вимоги про зобов`язання КМДА вчинити дії щодо погодження протягом триденного строку, передбаченого Регламентом, проекту розпорядження Про передачу в оренду земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва , суд зазначає, що чинним КАС України передбачено, що у порядку адміністративного судочинства підлягають захисту лише порушені права. Суд позбавлений можливості задовольняти вимоги на майбутнє, а на даний час права позивача в цій частині не порушені, оскільки зазначені позовні вимоги направлені на захист права у майбутньому, а тому дана вимога не підлягає задоволенню з огляду на її передчасність.
Суд також зазначає щодо позовних вимог про визнання бездіяльності посадових осіб КМР, ВО КМР (КМДА) Департаменту земельних ресурсів протиправною, що відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Відповідно до частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Оскільки нормами Кодексу адміністративного судочинства України передбачено розгляд справи в межах заявлених позовних вимог, а позивачем не конкретизовано, яка саме бездіяльність відповідачів оскаржується, суд відмовляє у задоволенні зазначених позовних вимог
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем частково доведено правомірність вчинених дій з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ Оселя Інвест підлягає частковому задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Оселя Інвест - задовольнити частково.
2. Зобов`язати Департамент земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчинити дії щодо передачі для розгляду на пленарному засіданні Київської міської ради проект рішення Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва .
3. В решті позовних вимог відмовити.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Оселя Інвест (03187, м. Київ, вул. А. Глушкова, 1, код ЄДРПОУ 35210042) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-А, код ЄДРПОУ 26199097).
Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя В.В. Аверкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2020 |
Оприлюднено | 02.02.2020 |
Номер документу | 87292503 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аверкова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні