Постанова
від 22.06.2020 по справі 640/8541/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/8541/19 Головуючий у 1 інстанції: Аверкова В.В.

Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача Вівдиченко Т.Р.

Суддів Ганечко О.М.

Кузьменка В.В.

За участю секретаря Борейка Д.Е.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 січня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Оселя Інвест" до Київської міської державної адміністрації, Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Оселя Інвест " звернувся до суду з позовом до Київської міської державної адміністрації, Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якому просив:

- визнати бездіяльність посадових осіб Київської міської державної адміністрації та Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) Департаменту земельних ресурсів протиправною;

- зобов`язати Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) Департамент земельних ресурсів вчинити дії щодо підготовки і погодження проекту рішення Київської міської ради Про передачу в оренду земельної ділянки (кадастровий номер: 8000000000:79:484:0066) ТОВ Оселя Інвест для експлуатації і обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва та передачі на розгляд пленарного засідання Київської міської ради;

- зобов`язати Київську міську державну адміністрацію вчинити дії щодо погодження протягом триденного строку, передбаченого Регламентом, проекту розпорядження Про передачу в оренду земельної ділянки (кадастровий номер: 8000000000:79:484:0066) ТОВ Оселя Інвест для експлуатації і обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва ;

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 січня 2020 року адміністративний позов задоволено частково. Зобов`язано Департамент земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчинити дії щодо передачі для розгляду на пленарному засіданні Київської міської ради проект рішення Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва . В решті позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду відповідач - Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Зокрема, апелянт вказує, що земельна ділянка, яка підлягає передачі в оренду, відноситься до земель державної власності, а тому, лише виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) приймає розпорядження про передачу її у користування.

27 травня 2020 року до Шостого апеляційного адміністративного суду від позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Оселя Інвест" надійшов відзив на апеляційну скаргу, яким підтримує позицію суду першої інстанції.

Згідно ч. 2 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з`явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідно до Договору купівлі-продажу від 17 жовтня 2007 року, укладеного між ЗАТ СК Фенікс (продавець) та ТОВ Оселя Інвест (покупець), ТОВ Оселя Інвест придбано нерухоме майно, яким є будівля гуртожитку, розташована у м. Києві по вул. Академіка Заболотного, 132 загальною площею 1762,20 кв.м. Зазначену будівлю передано ТОВ Оселя Інвест Актом прийому-передачі від 18 жовтня 2007 року до Договору купівлі-продажу від 17 жовтня 2007 року. Вказаний правочин зареєстровано у державному реєстрі правочинів за №2425199 приватним нотаріусом КМНО Козоріз Л.М. 17 жовтня 2007 року.

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, сформованого 24 вересня 2018 року, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:79:484:0066, розташована за адресою м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 132, форма власності - державна, використовується для експлуатації та обслуговування гуртожитку.

07 вересня 2017 року ТОВ Оселя Інвест звернувся до Київської міської державної адміністрації з проханням припинити НК Експоцентр України право користування земельною ділянкою кадастровий номер 8000000000:79:484:0066, у зв`язку з оформленням права користування земельною ділянкою ТОВ Оселя Інвест на умовах оренди та, на підставі п. е ч. 1 ст. 141 Земельного кодексу України. Відповідь на вказаний лист в матеріалах справи відсутня.

Листом від 14 лютого 2018 року №05707-3367 на №11 від 28 листопада 2017 року Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомлено ТОВ Оселя Інвест , що, згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, право державної власності на земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 на вул. Академіка Заболотного, 132 зареєстровано, про що зроблено відповідний запис від 19 січня 2018 року №24470000.

28 серпня 2018 року ТОВ Оселя Інвест до Департаменту земельних ресурсів подано скаргу №5 на дії (бездіяльність) посадових осіб Управління землеустрою та моніторингу земель щодо вжиття заходів щодо своєчасного розгляду Управлінням землеустрою та моніторингу земель та Відділом землеустрою та моніторингу земель Голосіївського району матеріалів справи №А24326 для підготовки рішення про надання земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 у користування ТОВ Оселя Інвест .

Листами Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08 жовтня 2018 року №0570202/1-21335 та від 03 грудня 2018 року №0570202/1-25710 за результатами розгляду скарги та листів повідомлено ТОВ Оселя Інвест , що за даними міського земельного кадастру зареєстрована документація із землеустрою про припинення Національному комплексу Експоцентр України права постійного користування земельною ділянкою для експлуатації і обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 та передачу земельної ділянки із земель державної власності до земель комунальної власності територіальної громади міста Києва (справа А-24326). Для подальшого розгляду документації із землеустрою необхідно долучити нотаріально засвідчену згоду землекористувача НК Експоцентр України .

За наслідками розгляду звернення ТОВ Оселя Інвест від 14 січня 2019 року №1, листом від 22 січня 2019 року №0570202-4102 Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомлено, що за результатами розгляду матеріалів, долучених до звернення ТОВ Оселя Інвест , Департамент в установленому порядку підготував проект розпорядження, який погоджується відповідно до Регламенту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08 жовтня 2013 року №1810.

Листом від 03 травня 2019 року №0570202/1-8597 на запит ТОВ Оселя Інвест від 17 квітня 2019 року №4 надано відповідь, що Департаментом направлено на погодження проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва ОСОБА_1 ; зазначений проект розпорядження 10 квітня 2019 року повернуто до Департаменту на доопрацювання без зауважень; станом на сьогодні до Департаменту пропозиції, зауваження або висновки юридичного управління за результатами правової експертизи проекту розпорядження не надходило.

Не погоджуючись із ненаданням земельної ділянки у користування, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III (далі - ЗК України, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до частини 1 статті 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Положеннями частини 2 статті 116 ЗК України визначено, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Частиною 5 статті 116 ЗК України визначено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

За приписами ч. 1 ст. 120 ЗК України, у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Норми ч. 2 ст. 120 ЗК України передбачають, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Згідно частини 6 статті 120 ЗК України, істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з набуттям права власності на ці об`єкти, крім об`єктів державної власності, що підлягають продажу шляхом приватизації.

Укладення договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що пов`язане з переходом права на частину земельної ділянки, здійснюється після виділення цієї частини в окрему земельну ділянку та присвоєння їй окремого кадастрового номера.

У відповідності до ч.ч. 1, 3 ст. 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; в) індивідуального дачного будівництва.

Положеннями статті 123 ЗК України визначено порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.

Частиною 1 статті 123 ЗК України встановлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Відповідно до частини 3 статті 123 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

За змістом частини 1 статті 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Згідно статті 141 ЗК України, підставами припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці.

Організаційно-процедурні питання діяльності виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) регулюються Регламентом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженим розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 08 жовтня 2013 року №1810 (далі - Регламент №1810).

Пунктом 1.1 Глави 1 Розділу І Регламенту №1810 передбачено, що виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.

Положеннями п. 1.6 Глави 1 Розділу І Регламенту №1810 визначено, що виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) підзвітний і підконтрольний Київській міській раді з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, а з питань здійснення повноважень у сфері виконавчої влади - Кабінету Міністрів України.

У відповідності до п 1.1 Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 року №182/342 (далі - Положення №182/342), Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), безпосередньо підпорядковується Київському міському голові, а з питань управління землями державної власності, розпорядження якими здійснює виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) - виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).

Департамент у межах своєї компетенції здійснює управління землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, землями державної власності в межах міста Києва, розпорядником яких є виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі - землі державної власності в межах міста Києва), забезпечує проведення в місті земельної реформи, раціональне використання та охорону цих земель на території міста.

Як вбачається з матеріалів справи, 07 вересня 2017 року ТОВ Оселя Інвест звернулося до Київської міської державної адміністрації з проханням припинити НК Експоцентр України право користування земельною ділянкою кадастровий номер 8000000000:79:484:0066, у зв`язку з оформленням права користування земельною ділянкою ТОВ Оселя Інвест (а.с. 29).

Право користування земельною ділянкою у ТОВ Оселя Інвест виникло на підставі Договору купівлі-продажу від 17 жовтня 2007 року будівлі гуртожитку, розташованої у м. Києві по вул. Академіка Заболотного, 132 (а.с. 13).

Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 14.02.2018 року №05707-3367 на №11 від 28.11.2017 року повідомлено ТОВ Оселя Інвест про те, що, згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, право державної власності на земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:79:484:0066 на вул. Академіка Заболотного, 132 зареєстровано, про що зроблено відповідний запис від 19 січня 2018 року №24470000 (а.с. 30).

Також, ТОВ Оселя Інвест звернулося до Київської міської державної адміністрації з листом від 14 січня 2019 року №1, в якому просило, припинити право постійного користування земельною ділянкою НК Експоцентр України та передати у користування позивачу, та, у встановлений законом двотижненвий термін, укласти договір оренди земельної ділянки (а.с 37).

Однак, листом від 22 січня 2019 року №0570202-4102 Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомлено позивача, що за результатами розгляду матеріалів, долучених до звернення ТОВ Оселя Інвест , Департамент в установленому порядку підготував проект розпорядження, який погоджується відповідно до Регламенту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08 жовтня 2013 року №1810 (а.с. 41).

Крім того, Листом від 03 травня 2019 року №0570202/1-8597 4102 Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомлено ТОВ Оселя Інвест , що Департаментом направлено на погодження проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва ОСОБА_1 (а.с. 42).

Задовольняючи частково позовні вимоги шляхом зобов`язання Департамент земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчинити дії щодо передачі для розгляду на пленарному засіданні Київської міської ради проект рішення Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва , суд першої інстанції виходив з того, що Департамент земельних ресурсів уповноважений готувати та подавати в установленому порядку проекти рішень Київської міської ради.

Колегія суддів не погоджується із вищезазначеним висновком суду першої інстанції та вважає його помилковим, з огляду на наступне.

Із матеріалів справи вбачається, що, відповідно до Інформації з Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, формою власності земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 132 є державна форма власності (а.с. 24-25).

Згідно п. а ч. 1 ст. 17 ЗК України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

За приписами частини 6 статті 122 ЗК України, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації у межах їхніх територій передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Колегія суддів зазначає, що, оскільки, земельна ділянка розташована за адресою: м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 132 відноситься до земель державної власності, тому, розпорядження такою земельною ділянкою здійснює Київська міська державна адміністрація.

Відповідно до п. 1.1 Розділу 1 Глави VII Регламенту №1810, виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) на основі та на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, рішень Київської міської ради та інших актів законодавства України, доручень Київського міського голови, першого заступника голови, заступників голови та керівника апарату, а також за власною ініціативою та ініціативою районних в місті Києві державних адміністрацій видає розпорядження в межах функцій органу місцевого самоврядування та функцій місцевого органу виконавчої влади.

Пунктом 6.1 Розділу 1 Глави VII Регламенту №1810 визначено, що проекти розпоряджень погоджуються в порядку, передбаченому цим Регламентом, з урахуванням технологічної картки погодження проектів розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженої в установленому порядку.

За змістом п. 3.11 Положення №182/342, Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання розробляє в установленому порядку проекти рішень Київської міської ради, готує та подає розпорядження Київського міського голови, розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також подає свої висновки з питань: - розпорядження землями в межах міста Києва; передачі земельних ділянок у власність громадян та юридичних осіб; надання земельних ділянок в користування, вилучення земельних ділянок; продажу земельних ділянок у власність; викупу земельних ділянок для суспільних потреб міста; звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок; встановлення та зміни меж районів у місті в порядку, встановленому законодавством України.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції, зобов`язуючи Департамент земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчинити дії щодо передачі для розгляду на пленарному засіданні Київської міської ради проект рішення Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва , не врахував, що вказана земельна ділянка відноситься до земель державної власності, а тому, може передаватися відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції невірно визначено форму власності земельної ділянки, щодо якої ТОВ Оселя Інвест подано заяву про передачу в оренду, що призвело до неправильного вирішення справи в цій частині, у зв`язку з цим, апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, та, відповідно, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 січня 2020 року - зміні, виклавши абзац другий резолютивної частини рішення, в наступній редакції: Зобов`язати Департамент земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчинити дії щодо передачі для розгляду до Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) проект розпорядження Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва .

В іншій частині рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 січня 2020 року - залишити без змін.

Щодо посилання апелянта на те, що виконавчим органом Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято розпорядження від 13 серпня 2019 року № 1438 Про передачу ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ОСЕЛЯ ІНВЕСТ в оренду земельної ділянки для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва , колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Згідно частин 3-4 статті 308 КАС України, суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього.

Отже, колегія суддів наголошує на тому, що суд апеляційної інстанції перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції за наявними у ній і додатково поданими доказами, при цьому, докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, у випадку об`єктивної неможливості їх подання до суду першої інстанції.

Разом з тим, апелянтом не наведено причин та не надано доказів на їх підтвердження, що свідчать про неможливість надання до суду першої інстанції Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13 серпня 2019 року № 1438.

У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

За приписами ч. 3 ст. 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції частково не відповідають встановленим обставинам по справі, допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права частково призвели до неправильного вирішення справи, а тому, оскаржуване рішення підлягає зміні.

Відповідно до частини першої статті 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) задовольнити частково.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 січня 2020 року змінити, виклавши абзац другий резолютивної частини рішення, в наступній редакції:

Зобов`язати Департамент земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчинити дії щодо передачі для розгляду до Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) проект розпорядження Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ Оселя Інвест для експлуатації та обслуговування гуртожитку на вул. Академіка Заболотного, 132 у Голосіївському районі м. Києва .

В іншій частині рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 січня 2020 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України.

Суддя-доповідач Вівдиченко Т.Р.

Судді Ганечко О.М.

Кузьменко В.В.

Повний текст постанови виготовлено 26.06.2020 року

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2020
Оприлюднено29.06.2020
Номер документу90078726
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/8541/19

Постанова від 22.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 22.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 30.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні