Рішення
від 30.01.2020 по справі 640/3128/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 січня 2020 року м. Київ № 640/3128/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації до Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬТЕР ЕКО про анулювання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, (далі також - позивач, НКРЗІ) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬТЕР ЕКО , код ЄДРПОУ 38734966 (далі також - відповідач, ТОВ Альтер Еко ), в якому просила суд: анулювати відповідачу дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу від 19.06.2018 №СРТ-80-0461287.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що НКРЗІ отримала від Головного управління ДПС у м. Києві лист від 29.12.2018 №40045/9/26-15-12-05-16 з повідомленням про несплату ТОВ Альтер Еко рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України вже більше 6 місяців. Наведена обставина в силу норм ст. 58 Закону України Про радіочастотний ресурс України є підставою для застосування до відповідача відповідальності у вигляді анулювання раніше виданого ТОВ Альтер Еко дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу. При цьому, питання щодо анулювання такого дозволу підлягає вирішенню в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.02.2019 відкрито провадження у справі №640/3128/19 за вказаним позовом та дану справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Копія цієї ухвали була надіслана на адресу ТОВ Альтер Еко , що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом №0105103531302 та в силу положень ч. 4 ст. 124, ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України вважається врученою відповідачу.

Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов`язки, зокрема, про право надати свій відзив на позов або заяву про визнання позову.

Однак у встановлений судом строк відповідач відзив на позов та жодні додаткові документи до суду не подав.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи та прийняття рішення у справі по суті з огляду на наступне.

Державним підприємством Український державний центр радіочастот 19.06.2018 видано ТОВ Альтер Еко дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу №СРТ-80-0461287, терміном дії до 17.07.2023.

На виконання вимог пп. 258.2.4 п. 258.2 ст. 258 Податкового кодексу України Головне управління ДФС у м. Києві (як орган, що здійснює контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння рентної плати) своїм листом від 29.12.2018 №40045/9/26-15-12-05-16 повідомило НКРЗІ про те, що станом на 26.12.2018 наявна інформація про не сплату ТОВ Альтер Еко (код ЄДРПОУ 38734966) упродовж шести місяців рентної плати за користування радіочастотним ресурсом, а саме -за період з 19.06.2018 по 26.12.2018 (сума заборгованості не визначена), та що за вказаний період Товариство податкові декларації з рентної плати не подавало.

22.01.2019 позивачем на адресу відповідача було надіслано лист від 21.01.2019 №01-321/144 з пропозицією щодо сплати заборгованості з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом в добровільному порядку та із попередженням про наслідки, передбачені ст. 58 Закону України Про радіочастотний ресурс України . Однак, як зазначив представник відповідача у позовній заяві, відповідач так і не повідомив комісію про погашення заборгованості, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України Про радіочастотний ресурс України від 01.06.2000 №1770-III встановлює правову основу користування радіочастотним ресурсом України, визначає повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов`язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України.

Так, згідно зі ст. 1 Закону України Про радіочастотний ресурс України радіочастотний ресурс - частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.

Статтею 12 вказаного Закону встановлено, що користування радіочастотним ресурсом України підлягає державному регулюванню. Органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України Про телекомунікації .

Згідно з ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 14 Закону України Про радіочастотний ресурс України Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування. Повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.

У відповідності до п.п. 1 та 3 ч. 2 ст. 30 Закону України Про радіочастотний ресурс України користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі: ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб`єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг; дозволів на експлуатацію - спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматором.

При цьому, дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою (далі - дозвіл на експлуатацію) - документ, який засвідчує право власника конкретного радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою на його експлуатацію протягом визначеного терміну в певних умовах (ст. 1 названого Закону).

Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 42 Закону України Про радіочастотний ресурс України користувачі радіочастотного ресурсу України повинні отримувати дозволи на експлуатацію відповідних радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, крім засобів та пристроїв, використання яких здійснюється на бездозвільній основі відповідно до цього Закону. Перелік радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, на експлуатацію яких потрібен дозвіл, визначається національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації. Дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот загального користування видає Державне підприємство Український державний центр радіочастот на платній основі у порядку, встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації.

Водночас, згідно з п. 5 ч. 2 ст. 6 Закону України Про радіочастотний ресурс України користувачі радіочастотного ресурсу України зобов`язані вносити платежі та збори, передбачені законом, а також у встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, порядку плату за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування.

Статтею 57 цього Закону передбачено, що користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України.

В той же час, за змістом пп. 254.1.4 п. 254.1 ст. 254 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.

За приписами пп. 258.2.4 п. 258.2 ст. 258 ПК України у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

Відповідно до ч. 3 ст. 58 Закону України Про радіочастотний ресурс України , у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

Відповідно до пп. 10 п. 6 Положення про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1067/2011, НКРЗІ для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з відповідними позовними заявами в разі порушення суб`єктами господарювання, що провадять діяльність на ринку телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв`язку, законів про телекомунікації, інформатизацію, користування радіочастотним ресурсом та поштовий зв`язок, а також з позовами про скасування державної реєстрації у випадках, передбачених законом.

В ході судового розгляду справи відповідачем не було спростовано доводи позивача про не сплату ТОВ Альтер Еко рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України протягом шести місяців у другій половині 2018 року та в подальшому.

Таким чином, суд зазначає, що конституційний правовий порядок у сфері оподаткування ґрунтується на положеннях ч. 1 ст. 67 Конституції України, згідно з якою кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами. Згідно з приписами статей 57, 86 Конституції України кожному гарантується право знати свої права та обов`язки, кожен зобов`язаний неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, а незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Отже, враховуючи несплату відповідачем щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом України (рентної плати) за період більше ніж шість місяців, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для анулювання відповідного дозволу.

Відповідно до положень чч. 1, 2 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень ст. 90 цього Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

У свою чергу, відповідачем не надано суду жодних належних і допустимих, у розумінні ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України, доказів, які б спростовували доводи позивача щодо несплати рентної плати як підстави для анулювання дозволу.

Таким чином, беручи до уваги те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 5 - 11, 12, 72 - 77, 90, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, (код ЄДРПОУ 37994258, адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 22) до Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬТЕР ЕКО (код ЄДРПОУ 38734966, адреса: 02230, м. Київ, вул. Маяковського, 6) про анулювання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу задовольнити.

Анулювати дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу №СРТ-80-0461287, виданий 19.06.2018 Товариству з обмеженою відповідальністю АЛЬТЕР ЕКО (код ЄДРПОУ 38734966).

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Суддя Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87293763
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3128/19

Рішення від 30.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Постанова від 09.04.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Постанова від 27.03.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні