ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/16421/19 Суддя (судді) першої інстанції: Каракашьян С.К.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 січня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів: головуючого - судді Бараненка І.І., суддів: Бабенка К.А., Губської Л.В., за участю секретаря Такаджі Л.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду від 25 листопада 2019 року у справі за позовом Приватного акціонерного товариства Фірма Фундамент до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство Фірма Фундамент (надалі - позивач / ПрАТ Фірма Фундамент ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (надалі - відповідач / ГУ ДФС у м. Києві), в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 28.05.2019 № 2212615147, № 2222615147.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2019 року вказаний позов задоволено повністю.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що в акті перевірки відсутні будь-які докази на підтвердження того, що укладаючи спірні договори, учасники договірних відносин діяли з метою, яка є завідомо суперечною інтересам держави та суспільства, оскільки договори укладені між позивачем та контрагентами націлені на здійснення підприємницької діяльності та пов`язані з рухом активів підприємств. Відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів, що фінансово-господарські операції між позивачем з його контрагентами не були спрямовані на настання реальних наслідків фінансово-господарської діяльності. Крім цього суд зазначив про те, що на момент розгляду даної справи відсутня інформація щодо закінчення досудового розслідування та наявності вироку суду у кримінальній справі за кримінальними провадженнями відносно позивача, його контрагентів чи їх посадових осіб. Факт порушення кримінальної справи не є беззаперечним фактом, що підтверджує відсутність реальних правових наслідків всіх господарських операцій проведених позивачем та його контрагентом.
В апеляційні скарзі відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, а також на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду від 25 листопада 2019 року та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача та, перевіривши доводи апеляції і відзиву на неї наявними у матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
ГУ ДФС у м. Києві проведено документальну планову виїзну перевірку ПрАТ Фірма Фундамент з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 30.09.2018, валютного - за період з 01.01.2016 по 30.09.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне страхування - за період з 01.01.2015 по 30.09.2018 та іншого законодавства, результати якої оформлені актом від 16.04.2019 №86/26-15-14-07-02-10/01416332 (надалі - акт перевірки).
Актом перевірки встановлені порушення:
п. 44.6 ст. 44, п. 85.2 ст. 85, п.п. 134.1.1, п. 134.1, ст. 134, п.135.1 ст.135, ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток на суму 2 786 641 грн. в т. ч.:
І квартал 2016 на суму 186 517 грн.;
І півріччя 2016 на суму'391 583' грн. (в .ч. II квартал 2016 на суму 205 066 грн.);
9 місяців 2016 на суму 691 405 грн. (в .ч. III квартал 2016 на суму 299 822 грн.);
2016 рік на суму 1 070 622 грн. (в .ч. IV квартал 2016 на суму 379 218 грн.);
І квартал 2017 на суму 168 333 грн.;
І півріччя 2017 на суму 793 818 грн. (в .ч. II квартал 2017 на суму 625 484 грн.);
9 місяців 2017 на суму 1 248 401 грн. (в .ч. III квартал 2017 на суму 454 584 грн.);
2017 рік на суму 1 434 913 грн. (в. ч. IV квартал 2017 на суму 186 512 грн.);
І квартал 2018 на суму 44 678 грн.;
І півріччя 2018 на суму 134 158 грн. (в .ч. II квартал 2018 на суму 84 480 грн.);
9 місяців 2018 на суму 281 105 грн. (в .ч. III квартал 2018 на суму 146 947 грн.).
п. 198.2, п. 198.3. п. 198.6 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 2 319 685 грн. в т. ч. за січень 2016 на суму 126 667 грн., за лютий 2016 на суму 3 333 грн., за березень 2016 на суму 11 667 грн., за квітень 2016 на суму 16 667 грн., за травень 2016 на суму 21 667 грн., за червень 2016 на суму 74 097 грн., за липень 2016 на суму 83 677 грн., за серпень 2016 на суму 55 315 грн., за вересень 2016 на суму 51 465 грн., за жовтень 2016 на суму 182 000 грн., за листопад 2016 на суму 4 167 грн., за грудень 2016 на суму 96 183 грн., за січень 2017 на суму 21 266 грн., за лютий 2017 на суму 46 432 грн., за березень 2017 на суму 21 667 грн., за квітень 2017 на суму 30 000 грн., за травень 2017 на суму 21 667 грн., за червень 2017 на суму 420 575 грн., за липень 2017 на суму 116 066 грн., за серпень 2017 на суму 324 104 грн., за вересень 2017 на суму 74 693 грн., за жовтень 2017 на суму 29 453 грн., за листопад 2017 на суму ЗО 156 грн., за грудень 2017 на суму 147 627 грн., за січень 2018 на суму 49 084 грн., за лютий 2018 на суму 28 385 грн., за березень 2018 на суму ЗО 771 грн., за квітень 2018 на суму 16 667 грн., за травень 2018 на суму 45 000 грн., за червень 2018 на суму 50 000 грн., за липень 2018 на суму 23 333 грн., за серпень 2018 на суму 36 667 грн. та за вересень 2018 на суму 29 167 гривень.
п. 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 13.01.2015 №4 та п. 51. 1 ст. 51, пп. б , п. 176.2, ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, щодо подання не в повному обсязі з недостовірними відомостями податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків за 2016, 2017, 1, 2, кв. 2018 років.
На підставі вказаних висновків акту перевірки ГУ ДФС у м. Києві прийняті податкові повідомлення-рішення:
- від 28.05.2019 №2212615147, відповідно до якого позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 3483301 грн., з яких 2786641 грн. нараховано за податковими зобов`язаннями та 696660 грн. - за штрафними санкціями;
- від 28.05.2019 №2222615147, відповідно до якого позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 3242026 грн., з яких 2161351 грн. нараховано за податковим зобов`язанням, 1080675 грн. - штрафні санкції.
По справі встановлено, що господарські взаємовідносини між ПрАТ Фундамент та ТОВ АРКОНД (код 41007882) здійснювались на підставі Договору про надання послуг № 18/01 від 18 січня 2018 p., відповідно до якого Виконавець надає Замовнику послуги по роботі автокрана КАТО 120 (МК 1200), а Замовник зобов`язується прийняти надані послуги та сплатити їх вартість. Вартість оренди автокрана складає 35 000 грн. в т.ч. ПДВ за зміну.
За результатами наданих послуг, між ТОВ АРКОНД і ПрАТ Фірма Фундамент підписано наступні документи:
- Акт здачі приймання робіт (надання послуг) №19/01 від 19.01.2018 р. відповідно до якого оформлені послуги автокрана на суму 70 000 грн. в т.ч. ПДВ 11 666,67 грн.;
- Акт здачі приймання робіт (надання послуг) №28/02 від 28.02.2018 р. відповідно до якого оформлені послуги автокрана на суму 20 312,00 грн. в т.ч. ПДВ 3 385,42 грн.;
- Довідка про виконані роботи (послуги) від 20.02.2018 р. (типова форма №ЕБМ-7, затверджена наказом Мінстату України 13.06.1997 р. №149);
- Довідка про виконані роботи (послуги) від 28.02.2018 р. (типова форма №ЕБМ-7, затверджена наказом Мінстату України 13.06.1997 р. №149).
Розрахунки ПрАТ Фундамент з ТОВ АРКОНД , на виконання умов договору про надання послуг № 18/01 від 18 січня 2018 p., здійснено відповідно до платіжних доручень: від 19.01.2018 на суму 70 000 грн. та від 28.02.2018 на суму 20 312,00 грн.
В бухгалтерському обліку операції з ТОВ АРКОНД відображені наступними проводками:
Дт 6318 Кт 311-90 312,50 грн.;
Дт 80 Кт 6318- 75 260,41 грн.;
Дт 64 Кт 6318- 15 052,09 грн.
З наданих пояснень позивача вбачається, для надання послуги по роботі автокрана КАТО 120 (МК 1200) по Договору про надання послуг № 18/01 від 18 січня 2018 p., ТОВ АРКОНД своїм листом вих. №11 від 18.01.2018 р. просило ПрАТ Фірма Фундамент надати доступ на об`єкт: Реконструкція з прибудовою та надбудовою школи №42 на вул. Хорольській, 19 у Дніпровському районі м. Києва машиністу крана ОСОБА_1 (машиніст автокрана, що зазначений у Довідках про виконані роботи (послуги)) на період січень - лютий 2018 p., в свою чергу ПрАТ Фірма Фундамент надало доступ на об`єкт будівництва. Особливість робіт, які виконував спеціалізований автокран КАТО 120 (МК 1200), полягала у монтажі важких перекриттів поверхів на об`єкті будівництва, оскільки він має вантажопід`ємність у 120 тонн та є особливим у своєму класі, оскільки в Україні є лише декілька автокранів на власному ходу здатних виконувати роботи такого характеру. Виконані роботи (надані послуги) ТОВ АРКОНД також підтверджені службою технічного нагляду та головним архітектором будівництва.
11 жовтня 2017 року між ПрАТ Фірма Фундамент (генпідрядник) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ (замовник будівництва) був укладений Підрядний договір №4/1200 на здійснення відповідно до проектно-кошторисної документації реконструкцію з прибудовою та надбудовою школи №42 на вул. Хорольській, 19 у Дніпровському районі м. Києва (копія додається). За умовами Договору №4/1200 Генпідрядник зобов`язується виконати будівельно-монтажні роботи на спорудженні Об`єкта згідно затвердженої Замовником проектної та кошторисної документації, в обсягах, строках та вартості, погоджених Сторонами у Договорі, а Замовник зобов`язується надати Генпідряднику проектну та дозвільну документацію, фронт робіт та сплатити вартість виконаних робіт у порядку і розмірах передбачених Договором.
На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та КП Житлоінвестбуд - УКБ складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт по формі №КБ-2в в яких відображалися обсяги робіт та надані послуги, що виконувалися також субпідрядними організаціями, зокрема ТОВ АРКОНД . Замовник будівництва, на підставі підписаних актів, здійснював оплату виконаних робіт та наданих послуг в повному обсязі.
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фірма Фундамент та ТОВ Буддеталькомплект+ (код 40517045) здійснювались на підставі рахунку-фактури від 05.08.2016 р. №СФ-0000011, згідно якого ТОВ БУДДЕТАЛЬКОМПЛЕКТ+ зобов`язано поставити ПрАТ Фундамент арматуру.
На підтвердження поставки арматури оформлено видаткову накладну, яка підписана між ТОВ БУДДЕТАЛБКОМПЛЕКТ+ в особі директора Глущенко А. О. та ПрАТ Фундамент представником Маслоїдом В. М.:
- видаткова накладна від 05.08.2016 р. №РН-0000013, товар - арматура А-3 d=12, в кількості 20 тонн на загальну суму 229 000,08 грн. в т.ч. ПДВ 38 166,68 грн.
Розрахунки ПрАТ Фундамент з ТОВ БУДДЕТАЛБКОМПЛЕКТ+ , на виконання умов рахунку-фактури від 05.08.2016 р. №СФ-0000011, здійснено відповідно до платіжного доручення від 05.08.2016 р. на суму 229 000,08 грн.
В бухгалтерському обліку операції з ТОВ БУДДЕТАЛБКОМПЛЕКТ+ відображені наступними проводками:
Дт 6311 Кт 311 - 229 000,08 грн.;
Дт 20 Кт 6311 - 190 833,40 грн.;
Дт64Кт6311 -38 166,68 грн.;
Дт 23 Кт 20 - 190 833,40 грн.;
Дт 90 Кт 23 - 190 833,40 грн.
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фундамент та ТОВ ВАНБУД+ (код 39797545) здійснювались на підставі рахунку-фактури від 26.01.2016 р. №СФ-0000002, згідно якого ТОВ ВАНБУД+ зобов`язано поставити ПрАТ Фундамент арматуру.
На підтвердження поставки арматури оформлено видаткову накладну, яка підписана між ТОВ ВАНБУД+ в особі директора Глущенко А. О. та ПрАТ Фундамент представником Маслоїдом В. М.:
- видаткова накладна від 27.01.2016 р. №РН-0000004, товар - арматура d 12 III, в кількості 71 т. на загальну суму 750 000,26 грн. в т.ч. ПДВ 125 000,05 грн.
Розрахунки ПрАТ Фундамент з ТОВ ВАНБУД+ , на виконання умов рахунку-фактури від 26.01.2016 р. №СФ-0000002, здійснено відповідно до платіжних доручень:
- від 26.01.2016 р. на суму 400 000,00 грн.;
- від 27.01.2016 р. на суму 350 000,26 грн.
В бухгалтерському обліку операції з ТОВ ВАНБУД + відображені наступними проводками:
Дт 6311 Кт 311 - 750 000,26 грн.;
Дт 20 Кт 6311 - 625 000,21 грн.;
Дт 64 Кт 6311 - 125 000,05 грн.;
Дт 23 Кт 20 - 625 000,21 грн.;
Дт 90 Кт 23 - 625 000,21 грн.
20 травня 2015 року між ПрАТ Фірма Фундамент (генпідрядник), Товариством з обмеженою відповідальністю РК Траєкторія (замовник будівництва) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ був укладений Підрядний договір №4/1075/1 на здійснення відповідно до проектно-кошторисної документації виконання робіт по будівництву житлового будинку з підземннм паркінгом на АДРЕСА_3. За умовами Договору №4/1075/1 Генпідрядник зобов`язується виконати будівельно-монтажні роботи на спорудженні Об`єкта згідно затвердженої Замовником проектної та кошторисної документації, в обсягах, строках та вартості, погоджених Сторонами у Договорі, а Замовник зобов`язується надати Генпідряднику проектну та дозвільну документацію, фронт робіт та сплатити вартість виконаних робіт у порядку і розмірах передбачених Договором.
На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та ТОВ РК Траєкторія складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт по формі №КБ-2в в яких відображалися виконані обсяги робіт згідно проектів виконання робіт (ПВР) та проектної документації, зокрема придбана арматура у ТОВ БУДДЕТАЛБКОМПЛЕКТ+ та ТОВ ВАНБУД+ була використана при виконанні будівельно-монтажних робіт (копії додаються). Замовник будівництва, на підставі підписаних актів, здійснював оплату виконаних робіт в повному обсязі.
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фірма Фундамент та ТОВ Ванбуд-2 (код 34182884) здійснювались на підставі Договору субпідряду №12/09/16 від 12.09.2016 p., відповідно до якого Субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати загально-будівельні роботи, на об`єкті: Будівництво житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями по АДРЕСА_3 , а Генпідрядник зобов`язується прийняти виконані роботи надані послуги та сплатити їх вартість у порядку встановленому договором.
За результатами виконаних робіт, між ТОВ Ванбуд-2 і ПрАТ Фундамент підписано наступні документи: Акт приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2016 року (по формі КБ-2в та КБ-3) від 31.10.2016 p., на виконання умов Договору №12/09/16 від 12.09.2016 р. відповідно до якого виконувались наступні роботи: улаштування стяжок цементних товщиною 20 мм, улаштування пароізоляції. Загальна сума по акту складає 1 092 000,00 грн., у тому числі ПДВ - 182 000,00 грн.
Розрахунки ПрАТ Фірма Фундамент з ТОВ Ванбуд-2 , на виконання умов Договору №12/09/16 від 12.09.2016 p., здійснено відповідно до платіжних доручень:
- від 21.11.2016 на суму 180 000 грн.;
- від 22.11.2016 на суму 100 000 грн.;
- від 23.11.2016 на суму 300 000 грн.;
- від 25.1 І .2016 на суму 187 500 грн.;
- від 06.12.2016 на суму 200 000 грн.;
- від 06.12.2016 на суму 124 500 грн.
В бухгалтерському обліку операції з ТОВ Ванбуд-2 відображені наступними проводками:
Дт 6316 Кт 311 - 1 092 000 грн.;
Дт80Кт6316- 10 000 грн.;
Дт 64 Кт 6316 - 182 000 гривень.
25 липня 2016 року між ПрАТ Фірма Фундамент (генпідрядник) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ був укладений Підрядний договір №4/1125 на здійснення відповідно до проектно-кошторисної документації виконання робіт з завершення будівництва житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями по АДРЕСА_3. За умовами Договору №4/1125 Генпідрядник зобов`язується виконати будівельно-монтажні роботи на спорудженні Об`єкта згідно затвердженої Замовником проектної та кошторисної документації, в обсягах, строках та вартості, погоджених Сторонами у Договорі, а Замовник зобов`язується надати Генпідряднику проектну та дозвільну документацію, фронт робіт та сплатити вартість виконаних робіт у порядку і розмірах передбачених Договором.
На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та КП Житлоінвестбуд - УКБ складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт по формі №КБ-2в в яких відображалися обсяги робіт, що виконувалися також субпідрядними організаціями, зокрема ТОВ Ванбуд-2 .
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фірма Фундамент та ТОВ Кверкус-2 (код 40885739) здійснювались на підставі Договору субпідряду №21/12/17 від 21.12.2017 p., відповідно до якого Субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати роботи по видаленню аварійних та сухостійних дерев на об`єкті: Реконструкція з прибудовою та надбудовою школи №42 на вул. Хорольській, 19 у Дніпровському районі м. Києва , відповідно до Додатку №1 (Договірна ціна), вимог проектної документації, державних будівельних норм України та умов цього Договору, у визначені цим Договором строки та передати виконані роботи Генпідряднику, а Генпідрядник зобов`язується надати Субпідряднику фронт робіт, а також прийняти і оплатити якісно виконані роботи у порядку та умовах визначених Договором.
За результатами виконаних робіт, між ТОВ Кверкус-2 і ПрАТ Фундамент підписано наступні документи: Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року (за формою КБ-2в та КБ-3) від 29.12.2017 p., на виконання умов Договору субпідряду №21/12/17 від 21.12.2017 р. відповідно до якого виконувались наступні роботи:
- звалювання вручну в міських умовах сухостійних дерев понад три метри та діаметр стовбуру від 20 до 70 см.;
- корчування вручну в міських умовах пнів дерев в діаметрі від 30 до 70 см.;
- навантаження сміття екскаватором.
Загальна сума по акту складає 354 462,05 грн. в т.ч. ПДВ 59 077,01 грн.
Розрахунки ПрАТ Фірма Фундамент з ТОВ Кверкус-2 , на виконання умов договору від 21.12.2017 р. № 21/12/17, здійснено відповідно до платіжного доручення від 20.02.2018 р. №1006 на суму 336 738,95 грн., а також здійснено взаємозалік за послуги генпідряду на суму 17 723,10 грн. на підставі протоколу взаємозаліку від 29.12.2017 р.
В бухгалтерському обліку операції з ТОВ Кверкус-2 відображені наступними проводками: Дт 6316 Кт 311 - 336 738,95 грн.;
ДтЗбІ КтбЗІб - 17 723,10 грн. (послуги генпідряду);
Дт 80 Кт 6316 - 295 385,04 грн.;
Дт64 КтбЗІб- 59 077,01 грн.
11 жовтня 2017 року між ПрАТ Фірма Фундамент (генпідрядник) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ (замовник будівництва) був укладений Підрядний договір №4/1200 на здійснення відповідно до проектно-кошторисної документації реконструкцію з прибудовою та надбудовою школи №42 на вул. Хорольській, 19 у Дніпровському районі м. Києва
Позивач, як генпідрядник по будівництву, за письмовим погодженням замовника будівництва КП Житлоінвестбуд - УКБ , залучив до виконання підрядних робіт на об`єкті: Реконструкція з прибудовою та надбудовою школи №42 на вул. Хорольській, 19 у Дніпровському районі м. Києва субпідрядника ТОВ Кверкус-2 на підставі, укладеного з ним договору субпідряду.
На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та КП Житлоінвестбуд - УКБ складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт по формі №КБ-2в в яких відображалися обсяги робіт, що виконувалися також субпідрядними організаціями, зокрема ТОВ Кверкус-2 . Крім того, виконані роботи ТОВ Кверкус-2 також підтверджені службою технічного нагляду КП Житлоінвестбуд - УКБ .
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фундамент та ТОВ ПАНІ-Н (код 40098990) здійснювались на підставі Договору субпідряду №16/05/16 від 16.05.2016 p., відповідно до якого Субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати роботи по озелененню території секції 1-5, паркінгу на об`єкті: Будівництво житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями та паркінгом на АДРЕСА_1 .
За результатами виконаних робіт, між ТОВ ПАНІ-Н і ПрАТ Фундамент підписано наступні документи:
- Акти приймання виконаних будівельних робіт за червень 2016 року (за формою КБ-2в та КБ-3) від 30.06.2016 р. №1, від 30.06.2016 р. №2 на виконання умов Договору від 16.05.2016 р №16/05/16 відповідно до якого виконувались наступні роботи: підготовлення вручну стандартних місць для садіння дерев та кущів з різними розмірами; садіння різних дерев та кущів із грудкою землі. Загальна сума по актам за червень 2016 р. складає 284 580,29 грн. в т.ч. ПДВ 47 430,05 грн.
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2016 року (за формою КБ-2в та КБ-3) від 31.08.2016 р б/н на виконання умов Договору від 16.05.2016 №16/05/16 відповідно до якого виконувались наступні роботи: підготовлення вручну стандартних місць для садіння дерев та кущів з різними розмірами; садіння різних дерев та кущів із грудкою землі. Загальна сума по акту складає 102 888,50 грн. в т.ч. ПДВ 17 148,08 грн.
- Акти приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року (за формою КБ-2в та КБ-3) від 30.12.2016р. №1, від 30.12.2016 р. №2 на виконання умов Договору від 16.05.2016 р. №16/05/16 відповідно до якого надавались наступні роботи: підготовлення вручну стандартних місць для садіння дерев та кущів з різними розмірами; садіння різних дерев та кущів із грудкою землі. Загальна сума по актам за грудень 2016 р. складає 422 492,27 грн. в т.ч. ПДВ 70 415,38 грн.
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2017 року (за формою КБ-2в та КБ-3) від 31.05.2017 р. б/н на виконання умов Договору від 16.05.2016 р. №16/05/16 відповідно до якого виконувались наступні роботи: підготовлення вручну стандартних місць для садіння газонів; посів газонів. Загальна сума по акту складає 290 785,68 грн. в т.ч. ПДВ 48 464,28 грн.
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фундамент та ТОВ ПАНІ-Н здійснювались на підставі Договору субпідряду №2006/17 від 20.06.2017 p., відповідно до якого субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати роботи з озеленення території на об`єкті: Будівництво середньої загальноосвітньої школи на розі вул. Лебедєва-Кумача і вул. Землячки (вул. Т. Яблонської) у Солом`янському районі м. Києва .
За результатами виконаних робіт, між ТОВ ПАНІ-Н та ПрАТ Фундамент підписано наступні документи:
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2017 року (за формою КБ-2в та КБ-3) від 04.08.2017 р б/н на виконання умов Договору від 20.06.2017 р. №2006/17 відповідно до якого виконувались наступні роботи: підготовлення вручну стандартних місць для садіння дерев та кущів з різними розмірами; земля рослинна; перегній; покриття з стружки декоративної; агроволокно; мульча декоративна; установка декоративної огорожі; газонна трава; садіння різних дерев та кущів із грудкою землі. Загальна сума по акту складає 956 688,18 грн. в т.ч. ПДВ 159 448,03 гривень.
Розрахунки ПрАТ Фундамент з ТОВ ПАНІ-Н , на виконання умов договорів від 20.06.2017 р. № 2006/17 та від 16.05.2016 р. №16/05/16, здійснено відповідно до платіжних доручень: від 05.08.2016 р. на суму 89 096,17 грн.; від 30.09.2016 р. на суму 15 000 грн.; від 21.10.2016 р. на суму 15 688,93 грн.; від 26.01.2017 р. на суму 129 712,34 грн.; від 06.07.2017 р. на суму 50 000,00 грн.; від 14.07.2017 р. на суму 31 870,03 грн.; від 01.09.2017 р. на суму 150 000,00 грн.; від 04.10.2017 р на суму 20 000 грн.; від 18.10.2017 р. на суму 23 578,90 грн., та протоколами взаємозаліку за матеріали на суму 1 532 488,55 гривень.
В бухгалтерському обліку операції з ТОВ ПАНІ-Н відображені наступними проводками:
Дт 6316 Кт 311 - 524 946,37 грн.;
Дт361 КтбЗІб - 1 532 488,55 грн. (матеріали);
Дт 80 Кт 6316 -1 714 529,10 грн.;
Дт 64 Кт 6316 - 342 905,82 грн.
23 червня 2016 року між ПрАТ Фундамент (генпідрядник) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ (замовник будівництва) був укладений Підрядний договір №4/1119 на здійснення відповідно до проектно-кошторисної документації виконання робіт з будівництва середньої загальноосвітньої школи на розі вул. Лебедєва-Кумача і вул. Землячки (вул. Т. Яблонської) у Солом`янському районі м. Києва .
18 січня 2012 року між ПрАТ Фундамент (генпідрядник) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ (замовник будівництва) був укладений Підрядний договір №4/967/2 на виконання робіт по будівництву будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями та паркінгом на АДРЕСА_3. У подальшому на підставі додаткової угоди №3 від 14 серпня 2014 року сторони внесли зміни до преамбули підрядного договору №4/967/2 від 18 січня 2012 року та змінили назву об`єкту будівництва на: Будівництво житлового будинку 3 вбудованими адміністративними приміщеннями та паркінгом на АДРЕСА_1 .
25 липня 2016 року між ПрАТ Фундамент (генпідрядник) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ був укладений Підрядний договір №4/1125 на здійснення відповідно до проектно-кошторисної документації виконання робіт з завершення будівництва житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями по АДРЕСА_3, (при будівництві 1-5 секцій житлового будинку, об`єкт мав назву: Будівництво житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями та паркінгом на АДРЕСА_1 , відповідно до побудованих черг будівництва).
За умовами Договорів №4/1119 від 23.06.2016 р. та №4/967/2 від 18.01.2012 р. Генпідрядник зобов`язується виконати будівельно-монтажні роботи на спорудженні Об`єкта згідно затвердженої Замовником проектної та кошторисної документації, в обсягах, строках та вартості, погоджених Сторонами у Договорі, а Замовник зобов`язується надати Генпідряднику проектну та дозвільну документацію, фронт робіт та сплатити вартість виконаних робіт у порядку і розмірах передбачених Договором.
На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та КП Житлоінвестбуд - УКБ складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт по формі №КБ-2в в яких відображалися обсяги робіт, що виконувалися також субпідрядними організаціями, зокрема ТОВ ПАНІ-Н .
Поставка матеріалів, для виконання робіт ТОВ ПАНІ-Н , здійснювалась ПрАТ Фундамент відповідно до договорів поставки: Договір поставки №16/05/16 від 16.05.2016 p., матеріали поставлялись на об`єкт: Будівництво житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями та паркінгом на АДРЕСА_1 , Договір поставки №01/08/17 від 01.08.2017 p., матеріали поставлялись на об`єкт: Будівництво середньої загальноосвітньої школи на розі вул. Лебедєва-Кумача і вул. Землячки (вул. Т. Яблонської) у Солом`янському районі м. Києва .
В свою чергу, Позивач отримував матеріали від КП Житлоінвестбуд - УКБ (замовник будівництва) на підставі договору комісії на придбання товарів №120/15-9к від 02.03.2015 p., укладеного між Позивачем та замовником будівництва, на підставі якого було здійснено поставку матеріалів для виконання робіт ТОВ ПАНІ-Н , що відображено у відповідних видаткових накладних .
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фундамент та ТОВ БК УКРЄВРОБУД ЛТД (код 39846492) здійснювались на підставі Договору субпідряду №01-17 від 01.07.2017 p., відповідно до якого Субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати комплекс робіт по муруванню стін та перегородок з керамзитобетонних блоків на об`єкті: Будівництво житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_3 , відповідно до вимог проектної документації, державних будівельних норм України та умов цього Договору, у визначені цим Договором строки та передати виконані роботи Генпідряднику, а Генпідрядник зобов`язується надати Субпідряднику фронт робіт, а також прийняти і оплатити якісно виконані роботи у порядку та умовах визначених Договором.
Комплекс робіт по муруванню стін та перегородок включає в себе наступні види робіт: укладання блоку керамзитобетонного (t = 115 mm, t = 250 мм); армування конструкцій; встановлення анкерів з свердлінням отворів; утеплення стін; влаштування ділянок з монолітного залізобетону.
За результатами виконаних робіт, між ТОВ БК УКРЄВРОБУД ЛТД та ПрАТ Фундамент підписано наступні Акти приймання виконаних будівельних робіт (за формою КБ-2в та КБ-3): від 30.03.2018 №1, від 29.12.2017 №2, від 30.11.2017 №3, від 31.10.2017 №4, від 30.09.2017 №5, від 31.08.2017 №6, від 31.08.2017 №7.
Розрахунки ПрАТ Фундамент з ТОВ БК УКРЄВРОБУД ЛТД на виконання умов договору від 01.07.2017 р. №01-17, здійснено відповідно до платіжних доручень на суму 1 652 080,17 грн.
В бухгалтерському обліку операції по ТОВ БК УКРЄВРОБУД ЛТД відображені наступними бухгалтерськими проводками:
Дт 6316 Кт 311 - 1 652 080,17 грн.;
Дт 361 Кт 6316 - 42 874,08 грн. (послуги генпідряду);
Дт 80 Кт 6316 - 1 429 135,30 грн.;
Дт 64 Кт 6316 - 285 827,06 грн.
З пояснень позивача вбачається, 20 травня 2015 року між ПрАТ Фундамент (генпідрядник), Товариством з обмеженою відповідальністю РК Траєкторія (замовник будівництва) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ був укладений Підрядний договір №4/1075/1 на здійснення відповідно до проектно-кошторнсної документації виконання робіт по будівництву житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_3.
Позивач, як генпідрядник по будівництву, за письмовим погодженням замовника будівництва ТОВ РК Траєкторія , залучив до виконання підрядних робіт на об`єкті: Будівництво житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_3 субпідрядника ТОВ БК УКРЄВРОБУД ЛТД на підставі укладеного з ним договору субпідряду.
На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та ТОВ РК Траєкторія складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт по формі №КБ-2в в яких відображалися обсяги робіт, що виконувалися також субпідрядними організаціями, зокрема ТОВ БК УКРЄВРОБУД ЛТД . Замовник будівництва, на підставі підписаних актів, здійснював оплату виконаних робіт в повному обсязі.
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фундамент та ТОВ БУДЕНЕРГОМОНТАЖ-8 (код 35932011) здійснювались на підставі Договору субпідряду №2217 від 22.05.2017 p., відповідно до якого Субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати комплекс робіт по зовнішньому освітленню на об`єкті: Будівництво середньої загальноосвітньої школи на розі вул. Лебедєва-Кумача і вул. Землячки (вул. Т. Яблонської) у Солом`янському районі м. Києва , відповідно до вимог проектної документації, державних будівельних норм України та умов цього Договору, у визначені цим Договором строки та передати виконані роботи Генпідряднику, а Генпідрядник зобов`язується надати Субпідряднику фронт робіт, а також прийняти і оплатити якісно виконані роботи у порядку та умовах визначених Договором.
За результатами виконаних робіт, між ТОВ БУДЕНЕРГОМОГПАЖ-8 та ПрАТ Фундамент підписано наступні Акти приймання виконаних будівельних робіт (за формою КБ-2в та КБ-3):
- від 27.06.2017 №1 на загальну суму 658671,54 грн. (Номенклатура товарів/послуг Комплекс робіт з улаштування зовнішнього освітлення на об`єкті: Будівництво середньої загальноосвітньої школи на розі вул. Лебедева Кумача та вул. Землячки (вул. Т. Яблонської) у Солом`янському районі м. Києва ;
- від 31.07.2017 №2 на загальну суму 389564,20 грн. (Копання ям для анкерів вручну, глибиною до 0,7 м (ЮОмЗ), улаштування залізобетонних монолітних фундаментів під опори (100 опор), розробка грунту вручну в траншеях (ЮОмЗ), улаштування колодязів, улаштування люків на пішохідній частині, улаштування трубопроводів з поліетиленових труб, встановлення опор (17 шт.), встановлення світильників);
- від 31.07.2017 №3 на загальну суму 22416,20 грн. (Земляні роботи при складанні та установленні опор, складання та установлення опор (100 шт.), замірювання електричного опору, встановлення світильників).
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фундамент та ТОВ БУДЕНЕРГОМОНТАЖ-8 також здійснювались на підставі Договору субпідряду №3316 від 23.06.2016 p., відповідно до якого Субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати підрядні монтажні роботи, а саме: установка опор радіофідера на об`єкті: Будівництво житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_3 .
За результатами виконаних робіт, між ТОВ БУДЕНЕРГОМОНТАЖ-8 і ПрАТ Фундамент підписано наступний Акт приймання виконаних будівельних робіт (за формою КБ-2в та КБ-3) від 30.06.2016 №1 на загальну суму 45670,80 грн. (Установка опор радіофідера на об`єкті: Будівництво житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_3 (копання ям для стояків і стовпів вручну глибиною 0,7 м (ЮОмЗ), улаштування залізобетонних монолітних фундаментів під опори (100 опор), розвезення по трасі залізобетонних стояків опор для ВЛ 0,38 кВ (3 шт.), розвезення по трасі матеріалів (траверси, деталі кріплення, штирі, ізолятори (0,5 т), встановлення залізобетонних опор).
Розрахунки ПрАТ Фундамент з ТОВ БУДЕНЕРГОМОНТАЖ-8 , на виконання умов договорів від 22.05.2017 р. №2217 та від 23.06.2016 р №3316, здійснено відповідно до платіжних доручень на суму 1 103 838,93 грн.
В бухгалтерському обліку зазначені операції по ТОВ БУДЕНЕРГОМОНТАЖ-8 відображені наступними бухгалтерськими проводками:
Дт 6316 Кт 311 - 1 103 838,93 грн.;
Дт 361 Кт 6316 - 12 433,82 грн. (послуги генпідряду);
Дт 80 Кт 6316 - 930 269,0 грн.;
Дт 64 Кт 6316 - 184 992,44 гривень.
Відповідно до зазначених вище Підрядного договору №4/1119 від 23.06.2016 р. на виконання робіт з будівництва середньої загальноосвітньої школи на розі вул . Лебедєва-Кумача і вул. Землячки (вул. Т. Яблонської) у Солом`янському районі м. Києва, укладеного з КП Житлоінвестбуд - УКБ та Підрядного договору №4/1075/1 від 20.05.2015 р. на виконання робіт по будівництву житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_3, укладеного з ТОВ РК Траєкторія .
Позивач, як генпідрядник по будівництву, за письмовим погодженням замовника будівництва КП Житлоінвестбуд - УКБ , залучив до виконання субпідрядних робіт ТОВ БУДЕНЕРГОМОНТАЖ-8 на підставі, укладеного з ним договору субпідряду.
На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та КП Житлоінвестбуд - УКБ та ТОВ РК Траєкторія складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт по формі №КБ-2в в яких відображалися обсяги робіт, що виконувалися також субпідрядними організаціями, зокрема ТОВ БУДЕНЕРГОМОНТАЖ-8 .
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фундамент та ВАТ Капітал Лізинг (код 34428335) здійснювались на підставі Договору купівлі-продажу від 28.04.2017 p., відповідно до якого та на підставі протоколу про проведення аукціону/електронних торгів №232751 від 28 квітня 2017 року, Продавець зобов`язується передати у власність Покупцеві наступне майно (опис майна): СВАЄБІЙНА УСТАНОВКА SB-22, ідентифікаційний номер НОМЕР_7, державний номерний знак НОМЕР_1; БУРОВА УСТАНОВКА SOILMEC СМ-70, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, державний номерний знак НОМЕР_3 .
Категорія: Будівельна техніка та обладнання.
Місцезнаходження лоту: м. Київ, пр. Геофізиків, 12.
Вартість майна, яке є предметом даного договору, визначена шляхом аукціону, та згідно із прртоколом проведення аукціону/електронних торгів №232751 від 28 квітня 2017 року становить 3 933 858,40 грн. (три мільйони дев`ятсот тридцять три тисячі вісімсот п`ятдесят вісім гривень 40 копійок).
Техніка передана відповідно до акту приймання-передачі, який підписаний ВАТ Капітал лізинг та ПрАТ Фундамент 23.06.2017 р.
Оплата за даним договором відбувалась в безготівковій формі:
13.04.2017 р. на суму 381 928 грн.;
03.05.2017 р. на суму 2 000 000 грн.;
13.05.2017 р. на суму 1 551 930,40 грн.
Відповідно до умов Договору №07 від 07.06.2017 р. ПрАТ Фундамент виступає як Довіритель , а ТОВ Хмельницьке управління №13 Електро (код 37955470) виступає як Повірений , та останній здійснює юридичні і фактичні дії, пов`язані з компенсацією орендних платежів за розміщення майна за адресою м. Київ, пров. Геофізиків, 12: СВАЄБІЙНА УСТАНОВКА SB-22, ідентифікаційний номер НОМЕР_7, державний номерний знак НОМЕР_1 ; БУРОВА УСТАНОВКА SOILMEC СМ-70, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, державний номерний знак НОМЕР_3 .
Період, за який здійснюється компенсація 96 місяців з червня 2009 року по червень 2017 року.
Вартість компенсації становить 1 000 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 166 666,67 грн.
На виконання вищевказаних умов договору ПрАТ Фундамент здійснило оплату 13.06.2017 р. у розмірі 1 000 000,00 грн. та сторонами підписаний актздачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13.06.2017 р. №АТ-0002067 (компенсація орендних платежів за період з червня 2009 р. по червень 2017 p.).
В бухгалтерському обліку дана операція відображена:
Дт 6313 Кт 311 на суму 1 000 000 грн.
Дт 809 Кт 6313 на суму 833 333,33 грн.
Дт 6441 Кт 6313 на суму 166 666,67 грн.
Дт 91 Кт 809 на суму 833 333,33 грн.
Дт 23 Кт 91 на суму 833 333,33 грн.
Дт 903 Кт 23 на суму 833 333,33 грн.
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фірма Фундамент та ПРИВАТНИМ ВИРОБНИЧИМ ПІДПРИЄМСТВОМ СКОРПІОН - 2000 (код 30925895) здійснювались на підставі Договору про надання інформаційних (консультаційних) послуг №7 від 23.12.2016 p., відповідно до якого Замовник в порядку та на умовах, визначених цим договором, дає завдання, а Виконавець зобов`язується відповідно до завдання Замовника надавати йому за плату такі інформаційні (консультаційні) послуги: обстеження об`єкту що до встановлення охоронних систем з наданням рекомендацій до їх моделей та функціоналу, розрахунок кількості персоналу та їх обов`язки що до здійснення охорони об`єкту в обсязі та на умовах, визначених цим Договором.
На виконання умов договору про надання інформаційних (консультаційних) послуг №7 від 23.12.2016 p., було оформлено наступні акти виконаних робіт: від 31.10.2017 №4 на загальну суму 6990,00 грн., від 15.08.2017 №110 на загальну суму 68200,00 грн., від 28.02.2017 №2 на загальну суму 50000,00 грн., від 31.01.2017 №1 на загальну суму 59600,40 грн.
Розрахунки ПрАТ Фірма Фундамент з ПРИВАТНЕ ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО СКОРПІОН - 2000 , на виконання умов договору №7 від 23.12.2016 p., здійснено відповідно до платіжних доручень на суму 184 790,40 грн.
В бухгалтерському обліку зазначені операції відображені наступними бухгалтерськими проводками:
Дт 6851 Кт 311 - 184 790,40 грн.;
Дт361 КтбЗІб - 12 483,82 грн.;
Дт 64 Кт 6851 - 30 798,40 грн.;
Дт 84 Кт 6851 - 153 992,00 грн.
ПрАТ Фундамент , на підтвердження здійснення господарських операції, надано копії звітів про надані послуги ПВП СКОРПІОН - 2000 .
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фірма Фундамент та ФО-П ОСОБА_2 (код НОМЕР_4 ) здійснювались на підставі Договорів про надання послуг К-59 від 08.12.2015 р. та №К-80 від 01.02.2017 p., відповідно до яких Виконавець зобов`язується за завданням Замовника протягом визначеного в Договорі строку надавати за плату наступні послуги - оренда екскаватора з водієм. Замовник зобов`язується оплачувати надані послуги. Здавання послуг Виконавцем та приймання їх результатів Замовником оформлюється Актом приймання наданих послуг, який підписується повноважними представниками Сторін.
На виконання умов Договорів про надання послуг № К-59 від 08.12.2015 р. та №К-80 від 01.02.2017 p., оформлені акти про виконання робіт на загальну суму 3823240,00 грн.
ПрАТ Фірма Фундмент перераховано ФОП ОСОБА_2 грошові кошти на загальну суму 3823240,00 грн.
В бухгалтерському обліку операції з ФОП ОСОБА_2 відображені наступними проводками: ДтбЗІ КтЗП -3 823 240 грн.; Дт80Кт631 - 3 823 240 грн.
Господарські взаємовідносини між ПрАТ Фірма Фундамент та ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_5 ) здійснювались на підставі Договору про надання послуг №0-20 від 07.09.2018 p., відповідно до якого Виконавець зобов`язується за завданням Замовника протягом визначеного в Договорі строку надавати за плату наступні послуги - оренда екскаватора з водієм. Замовник зобов`язується оплачувати надані послуги. Здавання послуг Виконавцем та приймання їх результатів Замовником оформлюється Актом приймання наданих послуг, який підписується повноважними представниками Сторін.
На виконання умов Договору про надання послуг №0-20 від 07.09.2018 p., оформлені наступні акти про виконання робіт: від 29.09.2018 №180 на загальну суму 26400,00 грн. (послуги оренди екскаватора 33 год.)., від 29.09.2018 №179 на суму 130400,00 грн. (послуги оренди екскаватора 163 год.)., від 29.09.2018 №178 на суму 259200,00 грн. (послуги оренди екскаватора 128 год.).
ПрАТ Фірма Фундамент перерахувало кошти ФОП ОСОБА_3 у розмірі 39 200,00 грн.
В бухгалтерському обліку операції з ФОП ОСОБА_3 відображені наступними проводками:
Станом на 01.01.2016 дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня.
ДтбЗІ Кт311 -39 200,00 грн.;
Дт 80 Кт 631 - 265 600,00 грн.;
Станом на 30.09.2018 р. кредиторська заборгованість 226 400,00 гривень.
Позивачем щодо вказаних господарських операцій надано пояснення, відповідно до яких ФО-П ОСОБА_2 надавав послуги по роботі екскаватора на 30 (тридцяти) об`єктах будівництва ПрАТ Фундамент , ФО-П ОСОБА_3 надавала послуги по роботі екскаватора на 5 (п`яти) об`єктах.
Виконувались земляні роботи по улаштуванню паль, а саме: відбір та переміщення ґрунту, відкопування котловану допоміжні роботи при монтажі паль, подача та монтаж арматурних каркасів, підсипка та планування будівельного майданчика, переміщення технологічного обладнання.
Між замовниками вказаних робіт та Позивачем укладались договори підряду на виконання робіт по улаштуванню дослідних кущів та пальових полів. На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та замовниками робіт складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт в яких відображалися обсяги робіт (робота екскаватора), що виконувалися ФО-П ОСОБА_2 та ФО-П ОСОБА_3 Замовники робіт, на підставі підписаних актів з ПрАТ Фундамент , здійснювали оплату виконаних робіт в повному обсязі .
Специфіка пальових робіт полягає у тому, що вартість розраховується за 1 мЗ відповідно до розрахунків вартості по кожному об`єкту будівництвазокрема вартість роботи екскаватора закладена у вартість улаштування паль.
ФО-П ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_2 у різні періоди орендували гусеничні екскаватори марки ATLAS 15604LC та FIAT HITACHI FN 130.3 з водієм, на підставі договорів оренди транспортного засобу у фізичної особи ОСОБА_4 , які належали йому на праві приватної власності . Послуги по роботі екскаватора мали системний (не разовий) тривалий характер (на протязі 2016-2018 років, майже щодня), послуги/роботи надавались протягом усього звітного періоду (кожного дня місяця), а не в день складання/підписання первинного документу, надані послуги мають результати у матеріальному вигляді, що також підтверджує реальність господарських операцій - наприклад, при виконанні земляних робіт по улаштуванню паль, зокрема, було виконано на об`єктах будівництва роботи по улаштуванню буроін`єкційних та буронабивних паль, пальових полів, огороджень котловану, підпірних стін та ін.
ПрАТ Фірма Фундамент (Генпідрядник), в особі генерального директора Яроша О.П., що діє на підставі Статуту, з однієї Сторони, Фізична особа-підприємець ОСОБА_5 (Субпідрядник), з другої Сторони (надалі - Сторони), уклали наступні договори.
Договір субпідряду №29/05/14 від 29.05.2014 p., згідно якого субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати роботи по улаштуванню цементно-піщаних стяжок на поверхах, на об`єкті: Будівництво житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями та паркінгом на АДРЕСА_1 . Вартість робіт визначається на основі узгодженої сторонами твердої Договірної ціни, що є невід`ємною частиною цього Договору. Генпідрядник надає Субпідряднику послуги генпідряду - адміністративно господарські витрати, пов`язані із забезпеченням Субпідрядника технічною документацією і фронтом робіт. Розрахунок за виконані Роботи здійснюється протягом 10 банківських днів після підписання сторонами акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ форми КБ-3.
Договір субпідряду №17/11/16 від 17.11.2016 p., згідно якого субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати роботи по улаштуванню стяжки покрівлі, на об`єкті: Реконструкція будівлі під спортивно-оздоровчий комплекс по АДРЕСА_2 . Вартість робіт визначається на основі узгодженої Сторонами твердої Договірної ціни, що є невід`ємною частиною цього Договору. Генпідрядник надає Субпідряднику послуги генпідряду - адміністративно господарські витрати, пов`язані із забезпеченням Субпідрядника технічною документацією і фронтом робіт. Розрахунок за виконані Роботи здійснюється протягом 10 банківських днів після підписання сторонами акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт/та виграти/ форми КБ-3.
Договір субпідряду №09/01/17 від 09.01.2017 p., згідно якого субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати оздоблювальні роботи на об`єкті: Будівництво середньої загальноосвітньої школи на розі вул. Лебедєва-Кумача і вул. Землячки (вул. Т. Яблонської) у Солом`янському районі м. Києва . Вартість робіт визначається на основі узгодженої Сторонами твердої Договірної ціни, що є невід`ємною частиною цього Договору. Генпідрядник надає Субпідряднику послуги ген підряду - адміністративно господарські витрати, пов`язані із забезпеченням Субпідрядника технічною документацією і фронтом робіт. Розрахунок за виконані Роботи здійснюється протягом 10 банківських днів після підписання Сторонами акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт /та витрати/ форми КБ-3.
Договір субпідряду №15/05/17 від 15.05.2017 p., згідно якого субпідрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами і засобами на свій ризик виконати будівельні роботи на об`єкті: Будівництво житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_3 . Вартість робіт визначається на основі узгодженої Сторонами твердої Договірної ціни, що є невід`ємною частиною цього Договору. Генпідрядник надає Субпідряднику послуги ген підряду - адміністративно господарські витрати, пов`язані із забезпеченням Субпідрядника технічною документацією і фронтом робіт. Розрахунок за виконані Роботи здійснюється протягом 10 банківських днів після підписання Сторонами акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт /та витрати/ форми КБ-3.
За результатами виконаних робіт ФОП ОСОБА_5 , було підписано Акти приймання виконаних будівельних робіт за відповідні періоди на загальну суму, що складає 5 081 717,00 грн. в т.ч. ПДВ 846 953,00
Станом на 01.01.2016 р. кредиторська заборгованість становить 27 577,00 грн.
Дт 6318 Кт 311 - 5 231 117,00 грн.;
Дт 316 Кт 6318 - 153 193,00 грн. (послуги генпідряду);
Дт371 Кт 6318 - 24 107,00 грн. (послуги генпідряду);
Дт 80 Кт 6318 - 4 234 764,00 грн.;
Дт 64 Кт 6318 - 846 953,00 грн.
Станом на 30.09.2018 дебіторська заборгованість становить 299 122,00 грн.
Між ПрАТ Фундамент (субпідрядник) та генпідрядником будівництва Товариством з обмеженою відповідальністю Екотехбудсервіс (код 32985720) були укладені Договір субпідряду №31/12/16 від 31.12.2016 р. на виконання загально будівельних робіт на об`єкті: Реконструкція будівлі під спортивно-оздоровчий комплекс по АДРЕСА_2 та Договір субпідряду №04/10/17 від 04.102017 p. на виконання загально будівельних робіт на об`єкті: Реконструкція будівлі під спортивно-оздоровчий комплекс по АДРЕСА_2 .
18 січня 2012 року між ПрАТ Фундамент (генпідрядник) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ (замовник будівництва) був укладений Підрядний договір №4/967/2 на виконання робіт по будівництву будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями та паркінгом на АДРЕСА_3. У подальшому на підставі додаткової угоди №3 від 14 серпня 2014 року сторони внесли зміни до преамбули підрядного договору №4/967/2 від 18 січня 2012 року та змінили назву об`єкту будівництва на: Будівництво житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями та паркінгом на АДРЕСА_1 .
23 червня 2016 року між ПрАТ Фундамент (генпідрядник) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ (замовник будівництва) був укладений Підрядний договір №4/1119 на здійснення відповідно до проектно-кошторисної документації виконання робіт з будівництва середньої загальноосвітньої школи на розі вул. Лебедєва-Кумача і вул. Землячки (вул. Т. Яблонської") у Солом`янському районі м. Києва.
20 травня 2015 року між ПрАТ Фундамент (генпідрядник), Товариством з обмеженою відповідальністю РК Траєкторія (замовник будівництва) та Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків Житлоінвестбуд-УКБ був укладений Підрядний договір №4/1075/1 на здійснення відповідно до проектно-кошторисної документації виконання робіт по будівництву житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_3.
Позивач, як генпідрядник по будівництву, за письмовим погодженням замовників будівництва, залучив до виконання підрядних робіт субпідрядника ФОП ОСОБА_5 на підставі, укладених з ним договорів субпідряду.
На виконання договірних зобов`язань між Позивачем та ТОВ Екотехбудсервіс , КП Житлоінвестбуд - УКБ , ТОВ РК Траєкторія складалися та підписувалися Акти приймання виконаних будівельних робіт по формі №КБ-2в в яких відображалися обсяги робіт, що виконувалися також субпідрядними організаціями, зокрема ФОП ОСОБА_5 .
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу. Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку). Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).
Абзацом 1 пункту 138.2 статті 138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. Не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку (підпункт 139.1.9 пункт 139.1 статті 139 ПК України).
Відповідно до пункту 198.1 статті 198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
За правилами п. 185.1. ст. 185, п. 187.1. ст. 187, п. 188.1. ст. 188 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, окрім іншого, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.1., 201.4., 201.6. ст. 201 ПК України платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один із способів, визначених п. 201.1. ст. 201 ПК України; податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця; податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
У відповідності до пункту 200.1. ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. В свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з п. 198.1. ст. 198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Згідно з п. 198.2., 198.3., 198.6. ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за встановленою ставкою, протягом такого звітного періоду, окрім іншого, у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст.201 Кодексу).
Згідно зі статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб`єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно з частиною 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Відповідно до пункту 1.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за №168/704 (далі - "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку"), записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів.
Згідно з пунктом 2.1 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку" первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Відповідно до пункту 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платниками податків вносяться відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.
Аналізуючи норми податкового законодавства України, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції зробив правильний висновок про те, що в межах даного спору слід встановити саме факт здійснення (реальність) господарських операцій між позивачем та його контрагентом з урахуванням умов спірних правовідносин.
Як вбачається зі змісту акту перевірки та доводів відповідача, висновки щодо порушення ПрАТ Фірма Фундамент приписів податкового законодавства зроблено з огляду на відсутність факту реальності господарських операцій між позивачем та його контрагентами: ТОВ АРКОНД (код 41007882), ТОВ Буддеталькомплект+ (код 40517045), ТОВ ВАНБУД+ (код 39797545), ТОВ Ванбуд-2 (код 34182884), ТОВ Кверкус-2 (код 40885739), ТОВ Пані-Н (код 40098990), ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_6 ), ПВП СКОРПІОН - 2000 (код 30925895), ТОВ БК УКРЄВРОБУД ЛТД (код 39846492), ТОВ БУДЕНЕРГОМОНТАЖ-8 (код 35932011), ТОВ Хмельницьке управління №13 Електро (код 37955470), ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_4 ) та ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_5 ).
Податкова інформація про порушення податкової дисципліни, допущені контрагентом платника податків або третіми особами у відносинах з контрагентом, не є свідченням нереальності господарських операцій, за умови їх підтвердження належними і допустимими первинними документами, як підставами формування бухгалтерського обліку. Безпідставними є доводи податкового органу про відсутність у контрагентів позивача управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, та іншого майна, які економічно необхідні для виконання таких робіт, з огляду на те, що жодного доказу суду на підтвердження цієї інформації відповідачем не надано, як і не доведено неможливості контрагентів укладати договори в межах своєї господарської діяльності з іншими суб`єктами господарювання з метою виконання зобов`язань перед товариством (позивачем у справі).
При цьому слід звернути увагу на те, що на момент розгляду даної справи відсутня інформація щодо закінчення досудового розслідування та наявності вироку суду у кримінальній справі за кримінальними провадженнями відносно позивача, його контрагентів чи їх посадових осіб. Факт порушення кримінальної справи не є беззаперечним фактом, що підтверджує відсутність реальних правових наслідків всіх господарських операцій проведених позивачем та його контрагентом.
З огляду на викладене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що в акті перевірки відсутні будь-які докази на підтвердження того, що укладаючи спірні договори, учасники договірних відносин діяли з метою, яка є завідомо суперечною інтересам держави та суспільства, оскільки договори укладені між позивачем та контрагентами націлені на здійснення підприємницької діяльності та пов`язані з рухом активів підприємств. Відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів, що фінансово-господарські операції між позивачем з його контрагентами не були спрямовані на настання реальних наслідків фінансово-господарської діяльності; доказів того, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийнято обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин справи, у межах повноважень та у способи, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на вищезазначене та, оцінюючи наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та вирішив спір у відповідності до норм матеріального права з дотриманням норм процесуального законодавства, а тому підстави для скасування рішення першої інстанції відсутні.
На підставі викладеного та, керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України Шостий апеляційний адміністративний суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2019 року - без змін.
Дана постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції в порядку і строки, визначені статтями 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України.
Вступну та резолютивну частини постанови оголошено 27 січня 2020 року.
Повний текст постанови складено 31 січня 2020 року.
Головуючий - суддя І.І. Бараненко
Судді: К.А. Бабенко
Л.В. Губська
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2020 |
Оприлюднено | 02.02.2020 |
Номер документу | 87296372 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бараненко Ігор Іванович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бараненко Ігор Іванович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бараненко Ігор Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні