Рішення
від 31.01.2020 по справі 400/2767/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2020 р. № 400/2767/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом:Приватного підприємства "Давид - 2019", вул. Бондаренка, 12, м. Баштанка, Баштанський район, Миколаївська область, 56101 до відповідача:Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову на стороні відповідача :Головне управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001

про:визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.08.2019 № 1259840/42949579, № 1259846/42949579; зобов`язання зареєструвати податкові накладні від 15.07.2019 № 1, від 16.07.2019 № 2,

встановив:

Приватне підприємство Давид-2019 (надалі - Підприємство або позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом, що містив вимоги:

визнати протиправними та скасувати рішення Державної податкової служби України (надалі - ДПС або відповідач) від 23.08.2019 № 1259840/42949579, № 1259846/42949579 про відмову у реєстрації податкових накладних Підприємства;

зобов`язати відповідача зареєструвати податкові накладні Підприємства від 15.07.2019 № 1 та від 16.07.2019 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В якості третьої особи Підприємство вказало Головне управління ДПС у Миколаївській області (надалі - Управління або третя особа).

В обґрунтування позовних вимог Підприємство, зокрема, зазначило, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не є мотивованими.

Ухвалою від 09.09.2019 суд відкрив провадження у справі та призначив судове засідання. Цією ж ухвалою суд встановив ДПС та третій особі п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву та письмових пояснень.

03.10.2019 представник відповідача і третьої особи подав клопотання про продовження строку для подання відзиву та письмових пояснень.

Ухвалою від 03.10.2019 суд відмовив представнику відповідача і третьої особи у задоволенні клопотання про продовження строку для подання відзиву та письмових пояснень.

04.11.2019 відповідач подав відзив на позовну заяву, третя особа подала письмові пояснення, при тому, що останнім днем строку було 28.09.2019.

Відповідно до частини п`ятої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі. Аналогічні вимоги для подання письмових пояснення для третьої особи.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (частина шоста статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України).

Враховуючи подання відповідачем та третьою особою відзиву та письмових пояснень з порушенням строку, встановленого статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд відзив та письмові пояснення до уваги не взяв.

В судовому засіданні представник Підприємства вимоги адміністративного позову підтримав, представник відповідача і третьої особи просив у його задоволенні відмовити.

Як встановлено судом, 15.07.2019 та 16.07.2019 Підприємство виписало на користь Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства Нібулон податкові накладні:

№ 1 на суму 243 580,92 грн., в тому числі ПДВ - 40 596,82 грн. (арк. спр. 14);

№ 2 на суму 474 768 грн., в тому числі ПДВ - 79 128 грн. (арк. спр. 16).

До Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) позивач направив податкові накладні 07.08.2019 та 13.08.2019 .

07.08.2019, 13.08.2019 Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС, за результатами обробки податкових накладних, були сформовані квитанції про зупинення реєстрації (надалі - Квитанції). У Квитанціях було, зокрема, зазначено: … ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК … в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1512 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної … в Єдиному реєстрі податкових накладних … .

15.08.2019 Підприємство подало до контролюючого органу Головне управління ДФС у Миколаївській області, Баштанське управління, Баштанська державна податкова інспекція Баштанський район) Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 (надалі - Повідомлення, арк. спр. 93-94) та документи (арк. спр. 95-122).

23.08.2019 Комісія ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (надалі - Комісія), прийняла рішення:

№ 1259840/42949579 - про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 (надалі - Рішення 1, арк. спр. 19);

№ 1259846/42949579 - про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 (надалі - Рішення 2, арк. спр. 20);

Підставою для відмови у Рішеннях зазначений факт ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційних описів тощо. Правове обґрунтування відмови у Рішеннях відсутнє.

При прийнятті рішення суд виходив з такого.

Як вказано у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Норми про те, що Кабінет Міністрів України визначає порядок та умови відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу не містить.

Згідно з пунктом 20.2 статті 20 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідний порядок Міністерство фінансів України (яке, згідно з пунктом 1 затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375 Положення, є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику) не визначило.

Пунктом 12 затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (надалі - Порядок № 1246) встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно з викладеним вище, прийняттю Рішень передувало зупинення реєстрації поданих Підприємством податкових накладних.

Порядком № 117 визначено дві підстави для зупинення реєстрації:

у разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку (пункт 6);

у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку (пункт 7).

Виходячи з текстів Квитанцій, зупинення реєстрації відбулось на підставі пунктів 6 та 7 Порядку № 117.

Критерії ризиковості платника податку та ризиковості здійснення операцій не встановлені ані нормами Податкового кодексу України, ані Порядком № 1246, ані Порядком № 117.

Як вказано у пункті 21 Порядку № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Таким чином, ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, та ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку є різними підставами для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Проте, у підпункті 4 пункту 13 Порядку № 117 вказано, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначається пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Первинні документи, як вказано вище, позивач надавё тому суд встановив, що викладені у Рішеннях підстави для відмови не відповідають дійсності.

Згідно з пунктом 15 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Виходячи з цього, комісія контролюючого органу вправі прийняти рішення про відмову в реєстрації податкової накладної Підприємства з підстави ненадання документів лише після спливу 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання. В даному випадку, з урахуванням викладеного у позові, датою виникнення у позивача відповідного податкового зобов`язання, згідно з підпунктом б пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, є 15.07.2019 та 16.07.2019 - дати оформлення видаткових накладних. Отже, відмовити в реєстрації податкових накладних з підстави ненадання письмових пояснень та копій документів, зазначених у пункті 14 Порядку № 117, комісія контролюючого органу може не раніше липня 2020 року. Проте, Рішення були прийнято 23.08.2019.

На підставі викладеного суд дійшов таких висновків.

1. Відповідач не довів наявність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.

2. Рішення Комісії ДПС про відмову в реєстрації податкової накладної з підстав ненадання Підприємством документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної, не відповідають Порядку № 117.

3. Відповідач не довів наявність підстав для відмови в реєстрації податкових накладних Підприємством

4. Порушені права Підприємства, крім визнання судом протиправними та скасування Рішень, мають бути поновлені шляхом зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні.

З урахуванням наведеного, суд визнав, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частин першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов висновку про те, що понесені позивачем судові витрати (судовий збір) підлягають відшкодуванню шляхом стягнення відповідних сум за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 9, 12, 19, 77, 139, 241-246, 250, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Приватного підприємства "Давид-2019" (вул. Бондаренка, 12, м. Баштанка, Баштанський район, Миколаївська область, 56101, ідентифікаційний код 42949579) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати прийняте 23.08.2019 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України рішення № 1259840/42949579.

3. Визнати протиправним та скасувати прийняте 23.08.2019 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України рішення № 1259846/42949579 .

4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних надіслану 07.08.2019 Приватним підприємством Давид-2019 податкову накладну від 16.07.2019 № 2.

5. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних надіслану 13.08.2019 Приватним підприємством Давид-2019 податкову накладну від 15.07.2019 № 1.

6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Приватного підприємства "Давид-2019" (вул. Бондаренка, 12, м. Баштанка, Баштанський район, Миколаївська область, 56101, ідентифікаційний код 42949579) судовий збір в сумі 7 684 грн., що був сплачений платіжними дорученнями від 04.09.2019 № 48, № 49, № 50, № 51.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2020
Оприлюднено05.02.2020
Номер документу87320544
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/2767/19

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 13.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 12.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 31.01.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні