Рішення
від 23.01.2020 по справі 1.380.2019.005022
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.005022

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача Мандзюк М.Б., представника відповідача Холявки І.Я., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ВТК Буд Сервіс до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ВТК Буд Сервіс (далі - ТОВ ВТК Буд Сервіс , позивач) 30.09.2019 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області). Позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 12.09.2019: - №0000230502, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість за податковим зобов`язанням в сумі 114014 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 28503,50 грн., всього 142517,50 грн.; - №0000240502, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 510 грн. Позивач вважає оскаржені рішення контролюючого органу такими, що не відповідають закону, а висновки акту перевірки безпідставними та такими, що ґрунтуються на припущеннях. Зазначає, що під час проведення перевірки контролюючий орган не проводив дослідження та з`ясування фактичної реальності операцій, а керувався припущеннями за наслідками аналізу даних з реєстрів та інформаційних баз даних контролюючого органу. Позивач стверджує, що договірні відносини з ТОВ Комвестбуд мали реальний характер, ТОВ Комвестбуд відобразило операції у складі податкових зобов`язань в податковій звітності в повному обсязі. Вказує, що в процесі проведення перевірки товариство надало контролюючому органу усі первинні документи, які підтверджують здійснення фінансово-господарський операцій із означеним контрагентом, а саме: договори, акти прийому виконаних будівельних робіт, виписки банку, оборотно-сальдові відомості по взаєморозрахунках між контрагентом, у зв`язку з цим посилання в акті перевірки контролюючого органу на те, що жодних документів платником податку не надано не відповідає дійсності. Вказує, що ТОВ ВТК Буд Сервіс не може нести відповідальність за ймовірні (які припускаються контролюючим органом) порушення податкового законодавства його контрагентом. Сам позивач діяв обачно - перед початком співпраці з постачальником перевірив його правосуб`єктність та реєстрацію у відповідних державних реєстрах. Тому позивач просить суд визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення, що ґрунтуються на припущеннях та хибних висновках контролюючого органу.

Відповідач позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (а.с. 107-110), просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ ВТК Буд Сервіс в повному обсязі. Представник відповідача наполягає, що операції ТОВ ТОВ ВТК Буд Сервіс та ТОВ Комвестбуд фактично не відбулися. Відповідач стверджує, що ТОВ Комвестбуд не могло фактично виконувати будівельні роботи, з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна та віддаленості контрагентів один від одного, недостатності трудових ресурсів.

Суд заслухав пояснення учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:

Головне управлінням ДФС у Львівській області провело документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ВТК Буд Сервіс з питань проведення взаємовідносин із ТОВ Комвестбуд (ЄДРПОУ 41416920) за період грудень 2018 року та правомірності їх відображення у податкових деклараціях з податку на додану вартість та податковій декларації з податку на прибуток. За результатами перевірки складено акт від 01.08.2019 №1122/14.13/39685195 (а.с. 10-20), що містить виклад таких обставин:

ТОВ ВТК Буд Сервіс в період, охоплений перевіркою, мало взаємовідносини з ТОВ Комвестбуд , сума взаєморозрахунків між контрагентами складає 684081,6 грн., в т.ч. ПДВ 114019,6 грн.; згідно з даними податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2018 року та Єдиного реєстру податкових накладних з податку на додану вартість за відповідний період ВТК Буд Сервіс віднесло до складу податкового кредиту та відповідно у рядок 10.1 Податкових декларацій з податку на додану вартість у грудні 2018 року ПДВ на суму 114019,6 грн., згідно з податковими накладними, виписаними контрагентом-постачальником від 28.12.2018 №№ 1,3,4,9,7. Суми податку на додану вартість за цими податковими накладних, зареєстрованими ТОВ Комвестбуд в ЄРПН для ВТК Буд Сервіс , включено до складу податкового кредиту за грудень 2018 року (реєстраційний номер декларації від 20.01.2019 № 9307909531) на суму ПДВ - 114013,6 грн. Згідно даних ІС Податковий блок підсистеми Співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту розбіжності між даними задекларованими ТОВ ВТК БУД СЕРВІС та даними постачальника ТОВ Комвестбуд відсутні.

За наслідками проведеного аналізу ЄДРПН ревізор дійшов висновку, що в ТОВ Комвестбуд відсутні власні та орендовані основні фонди, транспортні засоби, спецтехніка та достатній людський ресурс, ТОВ Комвестбуд не могло виконати зазначений обсяг робіт. ТОВ Комвестбуд , маючи невідповідний штат працівників (9 осіб), оформило документи на виконання значних обсягів будівельних та ремонтних робіт одночасно у кількох областях, що свідчить про нереальний характер їх виконання. Зроблено висновок, що ТОВ Комвестбуд не могло фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, віддаленості контрагентів один від одного, відсутності необхідних транспортних засобів та майна, недостатньої чисельності трудових ресурсів та відсутності залучених контрагентів-підрядників необхідних для виконання вказаних робіт (послуг).

За наслідками перевірки контролюючий орган дійшов висновку, що господарські операції між ВТК Буд Сервіс та ТОВ Комвестбуд у грудні 2018 року фактично не здійснювались, тому податкові накладні видані ТОВ Комвестбуд не є підставою для бухгалтерського обліку, відповідно, не підлягають відображенню і у податковому обліку, оскільки вони, не фіксують факт здійснення господарських операцій. Це підтверджує неможливість реального здійснення господарських операцій, а отже перевіркою встановлено відсутність фактичного отримання ТОВ ВТК Буд Сервіс будівельних робіт (послуг) від ТОВ Комвестбуд на загальну суму 684081,6 грн., крім того ПДВ 114013,6 гривень.

В акті перевірки зазначено (стор. 2 акта перевірки, а.с. 12), що процесі проведення перевірки головному бухгалтеру ТОВ ВТК Буд Сервіс вручено листи про надання документів та інформації від 27.07.2019 №1/14.13, від 26.07.2019 №37056/14.13, від 29.07.2019 №2/14-13 щодо надання оригіналів/належних копій підтверджуючих документів, що безпосередньо стосуються предмету перевірки. Зазначено, що ТОВ ВТК Буд Сервіс не надало до перевірки пояснень, оригіналів/належних копій документів, про що складено акти ненадання документів від 26.07.2019 №822/14.13/39685192, від 29.07.2019 №834/14.13/39685192, від 30.07.2019 №838/14.13/39685192; зроблено висновок, що платником податків порушено вимоги пп.75.1.2 п. 75.1 статті 75, п.44.1, 44.3, 44.6 статті 44, п.85.2 статті 85 ПК України (а.с. 27-32).

За результатами перевірки ГУ ДФС у Львівській області дійшло висновку про порушення ТОВ ВТК Буд Сервіс (а.с. 19)

- п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 статті 198, п. 200.1, п. 200.2, п. 200.4 статті 200 ПК України, внаслідок чого підприємство занизило податок на додану вартість за грудень 2018 року на суму ПДВ 114014 грн.;

- п.85.2 статті 85, п. 121.1 статті 121 ПК України, платник податків не надав до перевірки документів.

На підставі висновків акта перевірки від 01.08.2019 №1122/14.13/39685195 ГУ ДФС у Львівській області прийняло податкові повідомлення-рішення від 12.09.2019:

- №0000230502, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість за податковим зобов`язанням в сумі 114014 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 28503,50 грн., всього 142517,50 грн. (а.с. 23);

- №0000240502, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 510 грн. (а.с. 24).

Суд на підставі долучених до матеріалів справи письмових та електронних доказів встановив таке:

ТОВ ВТК Буд Сервіс зареєстроване як юридична особа 10.03.2015 з присвоєнням ідентифікаційного коду 39685192. Підприємство взяте на облік як платник податків, є платником податку на додану вартість. Серед напрямків господарської діяльності за КВЕД є, зокрема, будівельно-монтажні роботи (основний), організація будівництва будівель, будівництво житлових і нежитлових будівель, покрівельні роботи, покриття підлоги та облицювання стін (а.с. 99-100).

08.02.2017 ТОВ Торгівельно виробнича компанія Львівхолод (по Договору - Замовник) та ТОВ ВТК Буд Сервіс (по Договору - Підрядник) уклали договір Генерального підряду №129, відповідно до якого Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується на свій ризик виконати відповідно до умов цього Договору будівельні та ремонтні роботи на об`єктах Замовника. Згідно з пунктом 6.1 цього Договору для виконання робіт Підрядник може залучати робочу силу в достатній кількості та з відповідною кваліфікацією (а.с. 158-160).

ТОВ ВТК Буд Сервіс як генпідрядник залучило в грудні 2018 року для виконання будівельних робіт за означеним договором ТОВ Комвестбуд в якості субпідрядника, про що укладено договір субпідряду №23-11-18 від 23.11.2018. Відповідно до цього договору Підрядник, ТОВ Комвестбуд зобов`язується виконати роботи по ремонту приміщень магазину Рукавичка ТОВ ТВК Львівхолод за адресою с. Муроване Пустомитівського району, а Замовник, ТОВ ВТК Буд Сервіс зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи згідно з умовами цього Договору. Як визначено в пункті 2.1 Договору, перелік робіт, що виконується Підрядником визначається у кошторисі (Договірна ціна) що є невід`ємною частиною цього Договору, загальна вартість робіт складає 685000 грн. (а.с. 126-127). Перелік виконаних ТОВ Комвестбуд робіт на об`єкті ремонт приміщень магазину та вартість цих робіт наведено в кошторисі (Договірна ціна) (а.с. 128-152).

Відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 (КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2018 (КБ-3) від 28.12.2018 Субпідрядник виконав роботи по ремонту приміщень магазину на загальну суму 684081,6 грн., в т.ч. ПДВ 114019,6 грн. (а.с. 58-91).

ТОВ ВТК Буд Сервіс здійснило оплату за виконані роботи шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок ТОВ Комвестбуд , що підтверджується платіжними дорученням №304 від 14.01.2019 на суму 84081,60 грн., №307 від 17.01.2019 на суму 300000 грн., №309 від 29.01.2019 на суму 150000, №311 від 05.02.2019 на суму 150000 грн. (53-56).

Стан розрахунків між сторонами відображено в бухгалтерському обліку підприємства, що підтверджується даними обігово-сальдової відомості за рахунком 63.1.2 за період з 01.01.2018 по 05.02.2018 (а.с 57).

За фактом отримання оплати ТОВ Комвестбуд 28.12.2018 склало податкові накладні №5 на суму 101089,20 грн., №8 на суму 148597,20 грн., №9 на суму 149703,60 грн., №7 на суму 140502, грн., №6 на суму 144189,60 грн. (а.с. 43-56).

Суми податку на додану вартість за цими податковими накладними, отриманими від ТОВ Комвестбуд та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ ВТК Буд Сервіс включило до складу податкового кредиту в грудні 2018 року.

ТОВ ВТК Буд Сервіс передало Замовнику ТОВ ТВК Львівхолод виконані роботи, що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року, довідками про вартість виконаних будівельних робіт(та витрат) за грудень 2018, підсумковими відомостями ресурсів (а.с. 161-220).

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відповідно до норм статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 1.1 статті 1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) цей Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117, в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин).

За визначенням термінів, наведеному в пункті 1 Порядок № 117:

- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2020
Оприлюднено06.02.2020
Номер документу87352282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005022

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 10.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 23.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 23.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні