ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 вересня 2019 року №640/20337/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (місцезнаходження: 01010, м., Київ, вул. Московська, 8, корпус 30, ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" (місцезнаходження: 03035, м. Київ, вул. Сурікова, 3, офіс 42, ЄДРПОУ 33719849) про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва, (також далі - суд) , надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, (далі - позивач) , до Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір", (далі - відповідач) , про стягнення з відповідача штрафів на загальну суму 15 300,00 грн. до державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 січня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/20337/19 та вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 № 520-ЦА-УП-Е, № 521-ЦА-УП-Е, № 522-ЦА-УП-Е до відповідача застосовано штрафи на загальну суму 15 300,00 грн., які ним у строк встановлений статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів у Україні" сплачено не було.
Відповідачем суду відзиву на адміністративний позов не надано
Оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.
13.08.2018 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено та направлено відповідачу три постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими у відношенні Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів.
22.08.2018 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено та направлено відповідачу акти про правопорушення на ринку цінних паперів щодо Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір":
- № 411-ЦА-УП-Е, яким встановлено, що станом на 13.08.2018 регулярна річна інформація за 2017 рік Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" в Системі моніторингу фондового ринку відсутня, чим порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 в частині неподання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації емітента за 2017 рік;
- № 409-ЦА-УП-Е, яким встановлено, що станом на 13.08.2018 регулярна річна інформація емітента за 2017 рік Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відсутня, чим порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2017 рік;
- № 410-ЦА-УП-Е, яким встановлено, що станом на 13.08.2018 відомості щодо опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" і одному із офіційних друкованих видань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відсутня чим порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 в частині неопублікування регулярної ручної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних видань.
31.08.2018 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено та направлено відповідачу три постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
10.09.2018 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено та направлено відповідачу постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" застосовано санкції у вигляді штрафу у розмірі 5100,00 грн., на загальну суму 15 300,00 грн.:
- № 521-ЦА-УП-Е на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;
- № 520-ЦА-УП-Е на підставі пункту 6 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;
- 522-ЦА-УП-Е на підставі пункту 5 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470.
Оскільки відповідачем в добровільному порядку вказані штрафи не сплачувались, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом щодо стягнення з Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" штрафу на загальну суму 15300,00 грн.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно із статтею 6 зазначеного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Статтею 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Частинами першою, другою та четвертою статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється для емітентів (крім іноземних) з дня державної реєстрації такого емітента як юридичної особи до 31 грудня звітного року включно. Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.
Згідно з частиною шостою статті 40 зазначеного Закону строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.
Пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 встановлено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
Згідно з пунктами 5, 6 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до пунктів 2-5 розділу 18 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1470 від 16.10.2012 "Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п`яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Частинами другою та третьою статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Постановами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10.09.2018 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100,00 грн., всього на загальну суму 15300,00 грн.
- № 521-ЦА-УП-Е на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;
- № 520-ЦА-УП-Е на підставі пункту 6 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;
- 522-ЦА-УП-Е на підставі пункту 5 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470.
Докази на підтвердження сплати зазначеного штрафу на адресу позивача від відповідача не находили.
Відповідачем відзиву на адміністративний позов та доказів на підтвердження сплати штрафу накладеного на нього постановами від 10.09.2018 № 521-ЦА-УП-Е, № 520-ЦА-УП-Е, № 522-ЦА-УП-Е, суду надано не було, як і доказів оскарження вказаних постанов.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною 1 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до положень частини 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У силу частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Статтею 242 КАС України встановлено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Згідно з ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що матеріали справи не містять доказів понесення позивачем, як суб`єктом владних повноважень, судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.
На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 72-77, 90, 139, 192, 241-246, 250, 255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (місцезнаходження: 01010, м., Київ, вул. Московська, 8, корпус 30, ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" (місцезнаходження: 03035, м. Київ, вул. Сурікова, 3, офіс 42, ЄДРПОУ 33719849) про стягнення коштів - задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Європейський вибір" (місцезнаходження: 03035, м. Київ, вул. Сурікова, 3, офіс 42, ЄДРПОУ 33719849) штраф у розмірі 15 300,00 грн. (п`ятнадцять тисяч триста гривень нуль копійок) до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2019 |
Оприлюднено | 06.02.2020 |
Номер документу | 87353321 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні