ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
30 січня 2020 року м. Київ № 640/22056/19
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючого судді Шулежка В.П., розглянувши заяву про закриття провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства юстиції України, Державного реєстратора Комунального підприємства Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу Матайламова Шаміля Ахмедбашировича, за участю третіх осіб - ОСОБА_2 , Державного підприємства Національні інформаційні системи , ОСОБА_3 про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Міністерства юстиції України (далі - відповідач 1), Державного реєстратора Комунального підприємства Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу Матайламова Шаміля Ахмедбашировича (далі - відповідач 2), за участю третіх осіб - ОСОБА_2 , Державного підприємства Національні інформаційні системи , ОСОБА_3 про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.12.2019 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідачем 1 подано до суду відзив на позовну заяву, до якого додано заяву про закриття провадження у справі. Представник відповідача в обґрунтування заяви зазначив, що позивач, оскаржуючи бездіяльність відповідача 1, має на меті захист майнового права на нерухоме майно, що належало на праві власності його дружині ОСОБА_2 . Крім того, вирішення цього спору стосуватиметься не лише майнових прав позивача, а набутих третіми особами речових прав, відтак на думку відповідача 1, спірні правовідносини не можна вважати публічно-правовими, а тому вони не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства та просить закрити провадження у справі на підставі пункту 1 частини першої статті 238 КАС України.
Розглянувши подану заяву, дослідивши наявні матеріали справи, суд зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 06.11.2018 Міністерством юстиції України видано наказ № 3461/5 про скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, яким зокрема: тимчасово заблоковано доступ державному реєстратору комунального підприємства Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу м. Київ Мутайламову Шамілю Ахмедбавшировичу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 3 (три) місяці, а виконання пункту 3 наказу покладено на державне підприємство Національні інформаційні системи .
Разом з тим, позивач звертає увагу, що згідно інформації отриманої з Інформаційної довідки №169276711 від 05.06.2019 державному реєстратору КП Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу м. Київ Мутайламову Шамілю Ахмедбавшировичу, всупереч наказу № 3461/5 від 06.11.2018, не було тимчасово заблоковано доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 3 (три) місяці.
Таким чином, в межах даного адміністративного позову позивач оскаржує саме бездіяльність суб`єкта владних повноважень, яка полягає у відсутності контролю за виконанням та у бездіяльності щодо виконання наказу № 3461/5 від 06.11.2018.
Завданням адміністративного судочинства згідно частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 4 КАС України, публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
За приписами пункту 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб`єкт владних повноважень означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності такого суб`єкта, прийнятих або вчинених ним при здійсненні владних управлінських функцій.
За таких обставин, беручи до уваги зміст позовних вимог та обставини, якими позивач обґрунтовує такі позовні вимоги, суд вважає, що відповідач у даному випадку виступає як суб`єкт владних повноважень та спірні правовідносини виникли між учасниками справи з приводу допущення відповідачем бездіяльності, як вважає позивач, при здійсненні покладених на нього владних управлінських функцій.
Таким чином, суд приходить до висновку про те, що заявлені в рамках даного спору вимоги позивача підлягають розгляду за правилами Кодексу адміністративного судочинства України в порядку адміністративного судочинства, відтак клопотання представника відповідача про закриття провадження є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 238, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі відмовити.
Ухвала набирає законної сиди з моменту проголошення та оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути викладені у апеляційній скарзі на рішення суду.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2020 |
Оприлюднено | 05.02.2020 |
Номер документу | 87353360 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні