Ухвала
від 16.12.2019 по справі 808/8801/15
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

16 грудня 2019 року м. Дніпросправа № 808/8801/15

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Сафронової С.В. (доповідач),

суддів: Мельника В.В., Чепурнова Д.В.,

перевіривши на відповідність нормам КАС України апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31 січня 2019 у справі № 808/8801/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Запорізький титано-магнієвий комбінат , до Запорізької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 31 січня 2019 адміністративний позов задоволено частково.

Не погодившись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року апеляційну скаргу було повернуто скаржнику з підтав несплати судового збору.

17 жовтня 2019 року відповідач повторно подав апеляційну скаргу.

Згідно ч. 1 ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Для встановлення поважності підстав пропуску позивачем строку апеляційного оскарження рішення суду першої інстанції, залишено апеляційну скаргу без руху та зобов`язано надати до суду апеляційної інстанції заяву про поновлення строку звернення до суду та докази на підтвердження поважності пропуску строку звернення до суду.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 08.11.2019 року апеляційну скаргу залишено без руху, надано строк для усунення недоліків у строк десять днів з дня отримання ухвали, протягом якого заявник може надати докази на підтвердження поважності пропуску строку звернення до суду з апеляційною скаргою.

Судом надавався достатній строк дня усунення недоліків апеляційної скарги. Ухвала про залишення апеляційної скарги без руху отримана заявником 29.11.2019 року, про що заявник апеляційної скарги зазначає в заяві про поновлення строку.

Судом звернуто увагу заявника апеляційної скарги, що перебіг строку для подання апеляційної скарги починається з моменту проголошення судового рішення, будь-яких винятків нормами КАС України не передбачено.

10.12.2019 року від Головного управління ДФС у Запорізькій області надійшла заява про поновлення строку на апеляційне оскарження. Заяву обґрунтовує, що несвоєчасне подання апеляційної скарги пов`язане з пошуком коштів для оплати судового збору. Вказає, що вже звертався до суду з апеляційною скаргою, яка ухвалою суду від 15.04.2019 року була повернута, апеляційну скаргу було подано повторно та зазначає, що Головне управління ДФС у Запорізькій області намагалось виконати вимоги КАС України щодо сплати судовогть збору, але кошти були відсутні, що позбовляло можливості виконати вимоги ухвали суду.

Заявник апеляційної скарги не надає обгрунтованих доказів, які обставини заважали йому звернутись до суду раніше, одразу після отримання ухвали про повернення апеляційної скарги.

Колегія суддів вирішує заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду з апеляційною скаргою.

Рішення Запорізьким окружним адміністративним судом було ухвалено 31 січня 2019 року, повний текст складено 11.02.2019 року.

Дійсно, Головним управління ДФС у Запорізькій області вже подавалась апеляційна скарга на рішення суду від 31 січня 2019 року, скарга була подана 05.03.2019 року, тобто без порушення процесуального строку. Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 15.04.2019 року, апеляційна скарга була повернута.

Ухвала про повернення апеляційної скарги винесена судом 15.04.2019 року, отримана Головним управління ДФС у Запорізькій області 23.04.2019 року. Повторно апеляційну скаргу подано 17.10.2019 року, тобто з інтервалом часу після отримання ухвали про повернення першої апеляційної скарги. Майже п`ять місяців заявник апеляційної скарги зволікав з повторним поданням апеляційної скарги.

Згідно ч. 3 ст. 298 КАС України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.

Слід зауважити, що інститут строків у адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах та стимулює суд і учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, у тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав (рішення Європейського суду, справа Стаббігс на інші проти Великобританії , справа Девеер проти Бельгії ).

Як зазначив Європейський Суд з прав людини в ухвалі щодо прийнятності заяви від 30.08.2006 року (справа Каменівська проти України ), право на звернення до суду, одним з аспектів якого є право доступу до суду не є абсолютним, воно може бути обмеженим. Правила регулювання строків для подання скарги, безумовно, мають на меті забезпечення належного відправлення правосуддя і дотримання принципу юридичної визначеності. Зацікавлені особи повинні розраховувати на те, що ці правила будуть застосовані.

У рішенні Європейський Суд з прав людини від 03.04.2008 року у справі Пономарьов проти України Європейський суд зробив висновок про те, що у разі якщо строк на ординарне апеляційне оскарження поновлений зі спливом значного періоду часу та за підстав, які не видаються переконливими, таке рішення може порушити принцип юридичної визначеності. Суд визнає, що вирішення питання щодо поновлення строку на оскарження перебуває в межах дискреційних повноважень національних судів, однак, такі повноваження не є необмеженими, тому від судів вимагається вказувати підстави для поновлення строку. Проте навіть тоді можливість поновлення не буде необмеженою, оскільки сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження. У кожній справі національні суди мають перевіряти, чи підстави для поновлення строків для оскарження виправдовують втручання у принцип res judicata (принцип юридичної визначеності).

Для поновлення строків на апеляційне оскарження повинні існувати об`єктивні, непереборні підстави. Пояснення щодо того, що завадило заявнику звернутись до суду з апеляційною скаргою у відведений строк надано. Таким поясненням суд надає оцінку.

Як на підставу неможливості подання апеляційної скарги до суду у відведений строк, заявник вказує відсутність коштів для сплати судового збору. Варто вказати, що наявність або відсутність коштів для сплати судового збору не повинна впливати на строк оскарження, суд та позивач не мають очікувати незліченний термін часу коли у податкового органу з`являться кошти і він виявить бажання оскаржити рішення.

Відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 3 ст. 299 КАС України суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними. Питання про відмову у відкритті апеляційного провадження суд апеляційної інстанції вирішує протягом п`яти днів після надходження апеляційної скарги або з дня закінчення строку на усунення недоліків.

У зв`язку з пропуском заявником строку на апеляційне оскарження та відсутністю підстав для поновлення такого строку, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне застосувати положення пункту 4 частини 1 статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України та відмовити у відкритті апеляційного провадження.

Керуючись ст. 298, ст. 299 КАС України, суд, -

у х в а л и в:

Відмовити в задоволенні заяви Головному управлінню ДФС у Запорізькій області про поновлення строку звернення до суду з апеляційною скаргою.

Відмовити Головному управлінню ДФС у Запорізькій області у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31 січня 2019 у справі № 808/8801/15 .

Ухвала Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду відповідно до ст., ст. 328- 329 КАС України.

Головуючий - суддя С.В. Сафронова

суддя В.В. Мельник

суддя Д.В. Чепурнов

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2019
Оприлюднено06.02.2020
Номер документу87360783
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8801/15

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 11.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 31.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Рішення від 31.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні