Рішення
від 05.02.2020 по справі 540/2840/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/2840/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" до Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Державної податкової служби України (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправними та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.08.2019 р. №№ 1242436/40453579, 1242431/40453579, 1242437/40453579, від 31.07.2019 р. №№ 1241028/40453579, 1241027/40453579, 1241029/40453579, від 30.07.2019 р. №№ 1240029/40453579, 1240038/40453579, 1240035/40453579; зобов`язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 датою їх подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України склало та подало для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22. Згідно отриманих квитанцій податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків, та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем було направлено на адресу ДФС України пояснення та копії документів по всіх зупинених податкових накладних, однак комісією ДФС України прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з мотивів ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Вважає такі рішення протиправними, так як відповідачу вказані документи були надані разом з поясненнями.

Ухвалою від 27.12.2019 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

У встановлений суддею строк позивач усунув недоліки позовної заяви і ухвалою від 11.01.2020 р. у справі відкрито спрощене провадження та призначено судове засідання на 05.02.2020 р. на 09:00 год.

05.02.2020 р. від представника позивача надійшла заява про розгляд справи за його відсутності.

Згідно ч.3 ст.194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового засідання, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до ч.1 ст.205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п.1 ч.3 ст.205 КАС України).

Частиною 9 статті 205 КАС України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки від представника позивача надійшла заява про розгляд справи за його відсутності, а представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча і був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Ухвалою від 11.01.2020 р. про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі відповідачу було встановлено строк для подання відзиву - п`ятнадцять днів з дня отримання ухвали. Дану ухвалу отримано відповідачем 17.01.2020 р., однак станом на 05.02.2020 р. відзиву на позовну заяву не подано.

Згідно ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" склало та подало для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22.

Згідно квитанції від 14.11.2018 р. реєстраційні номери 9251765320, 9251774466, 9251790103, 9251886560, 9251863113, від 29.11.2018 р. реєстраційні номери 9267278169, 9267331136, 9267286740, 9267323548 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 прийнято, але їх реєстрацію зупинено.

Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних вказано те, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. При цьому запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" направило до контролюючого органу пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення від 01.08.2019 р. №№ 1242436/40453579, 1242431/40453579, 1242437/40453579, від 31.07.2019 р. №№ 1241028/40453579, 1241027/40453579, 1241029/40453579, від 30.07.2019 р. №№ 1240029/40453579, 1240038/40453579, 1240035/40453579 про відмову у реєстрації податкових накладних від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних зазначено "неподання платником податку копій документів - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні".

Вважаючи такі рішення відповідача протиправними, позивач звернувся з позовною заявою до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно пп."б" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів, що передбачено п.188.1 ст.188 ПК України.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246), згідно п.2 якого податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі ПК України) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 ст.200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Порядок № 117), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Згідно п.5 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до п.10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.12. Порядку № 117).

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Як встановлено судом, податкові накладні від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 зупинено з підстав відповідності вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, встановлених листом ДФС України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 р., комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Як вбачається з вищевикладеного, контролюючим органом, як підставу зупинення податкових накладних від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22, вказано загальний пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, який, в свою чергу, містить 7 самостійних підпунктів, які можуть слугувати підставою для зупинення реєстрації податкової накладної. Крім того, суд звертає увагу, що вказані підстави пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку за своєю суттю досить різняться, що, як результат, впливає на можливість платника податку конкретно визначитись із документами та поясненням, які необхідно надати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Тобто, в залежності від конкретизації підстави зупинення реєстрації податкової накладної, платник податку чітко розуміє які пояснення чи документи є необхідними для спростування того чи іншого критерію і, як результат, здійснення реєстрації податкової накладної.

Проте, квитанції, якими зупинено реєстрацію податкових накладних від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22, не містять чіткого посилання на підставу зупинення реєстрації податкових накладних, що ускладнює можливість надання позивачем необхідних пояснень чи документів. Фактично, позивач був позбавлений можливості зрозуміти, який саме критерій був застосований до нього при прийнятті рішення про зупинення реєстрації податкових накладних. Суд зазначає, що приймаючи рішення про зупинення реєстрації податкових накладних, відповідач був зобов`язаний у квитанціях чітко вказати конкретний вид критерію, який встановлений Критеріями ризиковості платника податків. У зв`язку з тим, що відповідач не вказав чітку підставу зупинення податкових накладних, позивач змушений був надати документи та пояснення на власний розсуд.

Зокрема, позивачем було направлено пояснення та копії документів стосовно:

- податкової накладної від 17.10.2018 р. № 60: договір № 260/Т/02-16 організації транспортно-експедиційного обслуговування від 20.10.2016 р. р., заявку № 18000889 на транспортування вантажу автомобільним транспортом від 16.10.2018 р., акт надання послуг від 17.10.2018 р. № 1086, платіжне доручення від 22.01.2019 р. № 69, договір транспортного експедирування № 12/10 від 12.10.2018 р., заявку № 161018-1 від 16.10.2018 р., товарно-транспортну накладну від 16.10.2018 р. № 0080688506, акт надання послуг від 17.10.2018 р. № 322, платіжне доручення від 13.11.2018 р. № 1003, реєстр, картку рахунку 631 за жовтень-листопад 2018 року (а.с.17-46 т.1);

- податкової накладної від 17.10.2018 р. № 61: договір № 260/Т/02-16 організації транспортно-експедиційного обслуговування від 20.10.2016 р. р., заявку № 18000890 на транспортування вантажу автомобільним транспортом від 16.10.2018 р., акт надання послуг від 17.10.2018 р. № 1087, платіжне доручення від 22.01.2019 р. № 69, договір транспортного експедирування № 12/10 від 12.10.2018 р., заявку № 161018 від 16.10.2018 р., товарно-транспортну накладну від 16.10.2018 р. № 0080688069, акт надання послуг від 17.10.2018 р. № 321, платіжне доручення від 13.11.2018 р. № 1003, реєстр, картку рахунку 631 за жовтень-листопад 2018 року (а.с.59-76, 81 т.1);

- податкової накладної від 19.10.2018 р. № 67: договір транспортно-експедиційного обслуговування вантажів автомобільним транспортом № 356/10-2016-К від 05.10.2016 р., заявку на перевезення вантажів від 18.10.2018 р. № 18/10-18, акт надання послуг від 19.10.2018 р. № 1072, платіжне доручення від 05.12.2018 р. № 3999898234, заявку № 181018 від 18.10.2018 р., товарно-транспортну накладну від 18.10.2018 р. № 21, акт надання послуг від 19.10.2018 р. № 325, платіжне доручення від 13.11.2018 р. № 1003, реєстр, картку рахунку 631 за жовтень-листопад 2018 року (а.с.87-110 т.1);

- податкової накладної від 25.10.2018 р. № 88: договір № 000018-17 про надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом від 03.01.2017 р., заявку № ХВ-0203825 від 24.10.2018 р., рахунок на оплату від 25.10.2018 р. № 1099, акт надання послуг від 25.10.2018 р. № 1099, платіжне доручення від 23.11.2018 р. № 5784, заявку № 241018 від 24.10.2018 р., товарно-транспортну накладну від 24.10.2018 р. № ХВ-3356253, акт надання послуг від 25.10.2018 р. № 338, платіжне доручення від 13.11.2018 р. № 1003, реєстр, картку рахунку 631 за жовтень-листопад 2018 року (а.с.119-137 т.1);

- податкової накладної від 30.10.2018 р. № 99: договір № 000018-17 про надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом від 03.01.2017 р., заявку № ХВ-0206961 від 29.10.2018 р., рахунок на оплату від 30.10.2018 р. № 1119, акт надання послуг від 30.10.2018 р. № 1119, платіжне доручення від 23.11.2018 р. № 5784, заявку № 291018 від 29.10.2018 р., товарно-транспортну накладну від 29.10.2018 р. № ХВ-3384034, акт надання послуг від 30.10.2018 р. № 341, платіжне доручення від 13.11.2018 р. № 1003, реєстр (а.с.146-157 т.1);

- податкової накладної від 10.11.2018 р. № 19: договір № 000018-17 про надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом від 03.01.2017 р., заявку № ХВ-0214718 від 09.11.2018 р., акт надання послуг від 10.11.2018 р. № 1124, платіжне доручення від 21.12.2018 р. № 910, заявку № 091118-3 від 09.11.2018 р., товарно-транспортну накладну від 09.11.2018 р. б/н, рахунок на оплату від 10.11.2018 р. № 359, акт надання послуг від 10.11.2018 р. № 399, платіжне доручення від 26.11.2018 р. № 1016, реєстр (а.с.166-175 т.1);

- податкової накладної від 15.11.2018 р. № 32: договір № 000018-17 про надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом від 03.01.2017 р., заявку № ХВ-0218101 від 14.11.2018 р., рахунок на оплату від 15.11.2018 р. № 350, акт надання послуг від 15.11.2018 р. № 1146, платіжне доручення від 21.12.2018 р. № 911, заявку № 141118 від 12.11.2018 р., товарно-транспортну накладну від 14.11.2018 р. № ХВ-3495869, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, акт надання послуг від 15.11.2018 р. № 395, платіжне доручення від 26.11.2018 р. № 1016, реєстр (а.с.184-196 т.1);

- податкової накладної від 10.11.2018 р. № 21: договір № 000018-17 про надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом від 03.01.2017 р., заявку № ХВ-0215167 від 09.11.2018 р., рахунок на оплату від 10.11.2018 р. № 1129, акт надання послуг від 10.11.2018 р. № 1129, платіжне доручення від 21.12.2018 р. № 907, заявку № 091118-1 від 09.11.2018 р., товарно-транспортну накладну від 09.11.2018 р. № ХВ-3465310, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, рахунок на оплату від 10.11.2018 р. № 351, акт надання послуг від 10.11.2018 р. № 398, платіжне доручення від 26.11.2018 р. № 1016, реєстр (а.с.205-218 т.1);

- податкової накладної від 10.11.2018 р. № 22: договір № 000018-17 про надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом від 03.01.2017 р., заявку № ХВ-0215039 від 09.11.2018 р., рахунок на оплату від 10.11.2018 р. № 1130, акт надання послуг від 10.11.2018 р. № 1130, платіжне доручення від 21.12.2018 р. № 905, заявку № 091118-2 від 09.11.2018 р., товарно-транспортну накладну від 09.11.2018 р. № ХВ-3464772, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, рахунок на опліту від 10.11.2018 р. № 358, акт надання послуг від 10.11.2018 р. № 405, платіжне доручення від 26.11.2018 р. № 1016, реєстр (а.с.227-240 т.1, а.с.1 т.2).

В той же час, рішеннями комісії ДФС України від 01.08.2019 р. №№ 1242436/40453579, 1242431/40453579, 1242437/40453579, від 31.07.2019 р. №№ 1241028/40453579, 1241027/40453579, 1241029/40453579, від 30.07.2019 р. №№ 1240029/40453579, 1240038/40453579, 1240035/40453579 відмолено в реєстрації податкових накладних від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно п.14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до положень п.п.15, 16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (п.18 Порядку № 117).

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (п.19 Порядку № 117).

Відповідно до п.п.20, 21 Порядку № 117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Суд зазначає, що єдиною підставою для відмови у реєстрації податкових накладних від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 вказано "ненадання платником податку копій документів - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні".

Однак даний висновок не відповідає дійсності, так як ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" разом із поясненнями було направлено щодо вищевказаних податкових накладних договори, заявки, рахунки на оплату, акти наданих послуг, платіжні доручення, товарно-транспортні накладні, картки рахунку 631.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про протиправність рішень комісії ДФС України від 01.08.2019 р. №№ 1242436/40453579, 1242431/40453579, 1242437/40453579, від 31.07.2019 р. №№ 1241028/40453579, 1241027/40453579, 1241029/40453579, від 30.07.2019 р. №№ 1240029/40453579, 1240038/40453579, 1240035/40453579 про відмову у реєстрації податкових накладних від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з чим оскаржувані рішення підлягають скасуванню.

Згідно ч.3 ст.245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у комісії ДФС України правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття відповідних рішень, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 датою їх подання на реєстрацію.

Задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовна заява ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" підлягає задоволенню, оскільки оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті з порушенням норм чинного законодавства.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позовну заяву ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" такою, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Приписами ч.1 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки суд за результатами справи задовольнив позовні вимоги ТОВ "БРУКЛІН ГРУПП" у повному обсязі, то сплачений позивачем судовий збір у сумі 17289 грн. підлягає стягненню на його користь з ДПС України за рахунок її бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" (73003, м.Херсон, вул.Богородицька, буд.17, оф.401, код ЄДРПОУ 40453579) до Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.08.2019 р. №№ 1242436/40453579, 1242431/40453579, 1242437/40453579, від 31.07.2019 р. №№ 1241028/40453579, 1241027/40453579, 1241029/40453579, від 30.07.2019 р. №№ 1240029/40453579, 1240038/40453579, 1240035/40453579 про відмову у реєстрації податкових накладних від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" (73003, м.Херсон, вул.Богородицька, буд.17, оф.401, код ЄДРПОУ 40453579) податкові накладні від 17.10.2018 р. № 60, № 61, від 19.10.2018 р. № 67, від 25.10.2018 р. № 88, від 30.10.2018 р. № 99, від 10.11.2018 р. № 19, від 15.11.2018 р. № 32, від 10.11.2018 р. № 21, № 22 датою їх подання на реєстрацію.

Стягнути з Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БРУКЛІН ГРУПП" (73003, м.Херсон, вул.Богородицька, буд.17, оф.401, код ЄДРПОУ 40453579) судовий збір у сумі 17289 (сімнадцять тисяч двісті вісімдесят дев`ять) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.І. Бездрабко

кат. 111010000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2020
Оприлюднено07.02.2020
Номер документу87385249
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2840/19

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 22.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Рішення від 05.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 11.01.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні