Рішення
від 03.02.2020 по справі 260/1737/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

03 лютого 2020 року м. Ужгород№ 260/1737/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Дору Ю.Ю.,

за участі:

секретаря судового засідання - Завидняк А.В.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача - Штефко М.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , директор Кушницького МВНК (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області (далі - відповідач, Кушницька сільська рада), в якій просить: визнати протиправним та скасувати рішення Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20.09.2019 року №583 "Про реорганізацію МВНК с.Кушниця".

Оскаржуване рішення позивач вважає незаконним і таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне. Так, вказане рішення стосується інтересів Кушницької МВНК , однак позивач не був запрошений на засідання сесії сільської ради з даного питання. Зазначив, що зі слів депутатів: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 підтверджується, що питання реорганізації Кушницького МВНК на сесії сільської ради взагалі не обговорювалося і рішення з даного питання не приймалося.

12 грудня 2019 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження за вказаною позовною заявою та встановлено учасникам справи строк для подання заяв по суті справи.

03 січня 2020 року до Закарпатського окружного адміністративного суду представником відповідача подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого представник відповідача заперечує проти позовних вимог. Мотивуючи заперечення представник відповідача вказав, що свідчення депутатів ОСОБА_4 , ОСОБА_6 та ОСОБА_5 не можуть прийматися судом як об`єктивні, оскільки вказані особи є зацікавленими у питанні відмови у реорганізації МВНК с.Кушниця.

У судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив позов задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, взявши до уваги обставини, викладені відповідачем у поданому відзиві та запереченнях, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що згідно наказу Іршавської райдержадміністрації Відділу освіти від 04.02.2013 №41-К ОСОБА_1 призначено на посаду директора Кушницького МНВК (а.с.17).

Як вбачається з матеріалів справи Іршавською районною радою Закарпатської області направлено листа до Кушницької сільської ради від 17.09.2019 року за вих№01-30/404, відповідно до якого просила в найкоротші терміни розглянути питання та чітко висловити свою позицію щодо реорганізації Кушницького міжшкільного навчально-виробничого комбінату Іршавської районної ради Закарпатської області шляхом приєднання до Кушницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавської районної ради Закарпатської області як юридичної особи без встановлення додаткових вимог з відповідним обґрунтуванням прийняття такого рішення (а.с.15).

Двадцять дев`ятою сесією сьомого скликання Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області прийнято рішення від 20 вересня 2019 року №583 Про реорганізацію МНВК с.Кушниця . Відповідно до пункту 2 вказаного рішення депутати Кушницької сільської ради не заперечують реорганізацію Кушницького міжшкільного навчально-виробничого комбінату Іршавського району Закарпатської області шляхом приєднання до Кушницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Іршавської районної ради Закарпатської області.

З вказаним рішенням позивач не погоджується, оскільки вважає його незаконним і таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи дані спірні правовідносини суд зазначає наступне.

Частиною першою статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Відповідно до частини сімнадцятої статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Згідно розділу ІІІ регламенту Кушницької сільської ради затвердженого рішенням І сесії VII скликання від 26 листопада 2015 року (далі - Регламент), рішення сільського голови про скликання сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Повідомлення про сесії вивішується на дошці оголошень у відведених для цього місцях або попереджається депутатів особисто кожного усно або письмово.

Проекти рішень з основних питань, інші документи та матеріали з питань, які передбачається внести на розгляд ради, доводяться до відома депутатів за їх вимогою, не пізніш як за три дні до відкриття сесії. Сесія ради проводиться гласно.

Згідно пункту 3 Ведення сесії розділу ІІІ названого регламенту визначено, що секретар сільської ради веде протокол сесії, реєструє депутатські запити, питання, довідки, повідомлення та інші матеріали, проводить підрахунки голосів під час проведення відкритого голосування. Для таємного голосування та визначення його результатів сільська рада обирає відкритим голосуванням лічильну комісію з числа депутатів. Лічильна комісія обирає голову та секретаря. Рішення лічильної комісії приймається більшістю голосів

Як встановлено судом, Іршавська районна рада Закарпатської області звернулася до Кушницької сільської ради з листом від 17.09.2019 року за вих№01-30/404 щодо реорганізації Кушницького міжшкільного навчально-виробничого комбінату Іршавської районної ради Закарпатської області шляхом приєднання до Кушницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавської районної ради Закарпатської області. Водночас у матеріалах справи містяться два примірники вказаного листа з відміткою про дату отримання такого від 23.09.2019 за вх.№186 (а.с.15) та датою отримання від 20.09.2019 за вх.№186 (а.с.48).

Разом з тим, згідно журналу вхідної кореспонденції Кушницької сільської ради за 2019 рік за порядковим номером 186 внесено запис з датою одержання 23.09.2019 року листа Іршавської районної ради за №01-30/404 від 17.09.2019 про надання інформації про реорганізацію МНВК с.Кушниця (а.с.а.с.79-84).

Окрім цього, у судовому засіданні 03.02.2020 року судом допитано у якості свідків депутатів Кушницької сільської ради: ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , про що у матеріалах справи міститься присяга та розписка свідка (а.с.а.с.85-88). Вказані свідки повідомили суду, що на двадцять дев`ятій сесії сьомого скликання Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20 вересня 2019 року питання щодо реорганізації Кушницького МНВК не вносилося до порядку денного, зокрема, до пункту різне , на голосування не виносилося та вони особисто не голосували з приводу зазначеного.

Згідно протоколу двадцять дев`ятої сесії сьомого скликання Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20 вересня 2019 року (далі - Протокол) вбачається, що для підрахунку голосів обрано голову лічильної комісії - ОСОБА_8 , хоча згідно вказаного Протоколу сільською радою з числа депутатів не обиралася лічильна комісія, хоча, згідно Регламенту саме лічильна комісія обирає голову та секретаря. Окрім цього, як слідує з Протоколу, голосування з питання реорганізації МНВК с.Кушниця проведено відкритим голосуванням, у зв`язку з чим, згідно абз.6 пункту 3 розділу ІІІ Регламенту проводити підрахунок голосів під час проведення відкритого голосування повинен секретар сільської ради.

Суд зауважує, що згідно Протоколу зазначено про розгляд заяви ОСОБА_9 про реорганізацію Кушницького МНВК. У якій наголосили про необхідність у найкоротший час надати рішення щодо реорганізації МНВК шляхом приєднання до Кушницької ЗОШ . Після обговорення, дане питання було поставлено на голосування. У Протоколі зазначено, що голосували: за - 14, утримались - 1, проти - 0 (а.с.60). Згідно поіменного голосування Кушницької сільської ради вищевказаної сесії зазначено, що ОСОБА_6 та ОСОБА_5 голосували за (а.с.62), що не узгоджується з показаннями вказаних осіб допитаних у судовому засіданні 03.02.2020 в якості свідка.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, оскаржуване рішення прийнято на підставі листа від 17.09.2019 вих№01-30/404. Проте, згідно доказів наявних у матеріалах справи, судом встановлено, що вказаний лист Кушницька сільська рада отримала тільки 23.09.2019, про що міститься запис у журналі вхідної кореспонденції. Водночас оскаржуване рішення прийнято 20.09.2019 року. Відповідно вказане питання не могло бути включене до порядку денного сесії Кушницької сільської ради раніше ніж відповідачем отримано вказаного листа, що також підтверджується показаннями свідків.

Окрім цього, не може бути прийнято судом як належний та допустимий доказ протокол двадцять дев`ятої сесії сьомого скликання Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20 вересня 2019 року та поіменне голосування Кушницької сільської ради від 20.09.2019, які представником відповідача додані на підтвердження правомірності прийняття оскаржуваного рішення, оскільки, як встановлено судом, що найменше двоє депутатів Кушницької сільської ради - ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , допитаних в якості свідків, не голосували на згаданій сесії про реорганізацію МНВК с. Кушниця та зауважили, що вказане питання не виносилося на голосування взагалі.

Окрім цього, згідно регламенту Кушницької сільської ради рішення сільського голови про скликання сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Повідомлення про сесії вивішується на дошці оголошень у відведених для цього місцях або попереджається депутатів особисто кожного усно або письмово.

Згідно з положеннями статті 13 Закону України Про місцеве самоврядування України територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 3 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 996 від 03 листопада 2010 року (далі - Порядок № 996), консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

При цьому, згідно пунктом 12 цього Порядку в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг тощо.

Зі змісту наведеної правової норми вбачається, що консультації з громадськістю проводяться в обов`язковому порядку, зокрема, з приводу розроблення та реалізації програм економічного, соціального і культурного розвитку. Такого правового висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 14.08.2018 №359/6814/17.

Оскільки реорганізація навчального закладу має безпосередній вплив на учасників навчально-виховного процесу вказаного закладу, то оскаржуване рішення впливає на конституційне право, що є безумовною підставою для врахування думки територіальної громади при прийнятті такого рішення. Разом з тим, питання реорганізації МНВК с. Кушниця не виносилося на обговорення територіальної громади.

На підставі вищевикладеного, вбачається що відповідачем порушено порядок прийняття оскаржуваного рішення, зокрема, порушено Регламент Кушницької сільської ради затверджений рішенням І сесії VII скликання від 26 листопада 2015 року та порядок доведення до відома територіальної громади оскаржуваного рішення.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 2 частини 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд перевіряє дотримання вказаних критеріїв суб`єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.

Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються таким засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Відповідно до статті 73 частини 2 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно вимог статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 77 частини 2 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У відповідності до зазначених приписів відповідачем не доведено правомірність дій при прийнятті оскаржуваного рішення, відтак рішення Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20.09.2019 року №583 "Про реорганізацію МВНК с.Кушниця" підлягає скасуванню.

Керуючись статтями 6, 9, 72-76, 126, 139, 242 -246, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області (90151, Закарпатська область, Іршавський район, с.Кушниця, вул. Центральна, буд.22, код ЄДРПОУ 04349567) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області (код ЄДРПОУ 04349567) від 20.09.2019 року №583 "Про реорганізацію МВНК с.Кушниця".

Стягнути з Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області (код ЄДРПОУ 04349567) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 3 статті 243 КАС України повний текст рішення складено та підписано 06.02.2020 року.

СуддяЮ.Ю.Дору

Дата ухвалення рішення03.02.2020
Оприлюднено07.02.2020
Номер документу87413269
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —260/1737/19

Постанова від 18.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 03.02.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні