Постанова
від 18.05.2020 по справі 260/1737/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2020 рокуЛьвівСправа № 260/1737/19 пров. № А/857/3970/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Пліша М.А.,

суддів Ільчишин Н.В., Судової-Хомюк Н.М.,

за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Кушницької сільської ради на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 03 лютого 2020 року (головуючий суддя Дору Ю.Ю., м. Ужгород, повний текст складено 06.02.2020) по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Кушницької сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Кушницької сільської ради в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20.09.2019 року №583 Про реорганізацію МВНК с.Кушниця .

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 03 лютого 2020 року адміністративний позов задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20.09.2019 №583 Про реорганізацію МВНК с.Кушниця . Стягнуто з Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судові витрати у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок).

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Кушницька сільська рада оскаржила його в апеляційному порядку та просить таке скасувати і постановити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

В апеляційній скарзі зазначає, що як вказано в рішенні суду відповідно до розділу ІІІ Сесії Регламенту Кушницької сільської ради рішення сільського голови про скликання сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розглядради.

Повідомлення про сесії вивішується на дошці оголошень у відведене них для цього місцях або попереджається депутатів особисто кожного усно або письмово.

Сесія ради є правочинною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

Проекти рішень з основних питань, інші документи та матеріали з питань які передбачається внести на розгляд ради, доводяться до відома депутатів за їх вимогою, не пізніш як за три дні до відкриття сесії.

При цьому, суд не взяв до уваги, що у виняткових випадках питання може бути винесено на розгляд сесії за день до її проведення, про проведення сесії депутати можуть бути попереджені особисто кожен усно, що проекти рішень з основних питань, інші документи та матеріали з питань передбачається внести на розгляд ради, доводяться до відома депутатів і за їх вимогою, а не в обов`язковому порядку.

Зважаючи, що на сесію з`явилися 14 депутатів і жоден з них не заявив бажання отримати проекти рішень з основних питань, інші документ матеріали з питань, які передбачається внести на розгляд ради, апелянт вважає, що жодного порушення регламенту не було.

Що стосується різних дат на резолюції та вхідного номера документа, то тут при отриманні листа сільським головою було поставлено резолюцію - 20.09.2019 після отриманні листа та перед розглядом на сесії. Зважаючи, що лист було отримано безпосередньо перед сесією, а розглянути його власник (засновник) Кушницької МНВК Іршавська районна рада просила в найкоротший термін, питання відразу ж було винесено на сесію сільської ради, де за результатами обговорення було прийнято оскаржуване рішення, яким депутати Кушницької сільської ради висловили свою позицію щодо рішення власника міжшкільного навчально-виробничого комбінат його реорганізації шляхом приєднання до Кушницької ЗОШ І-ІІІ ступенів, засновником якої також є Іршавська районна рада. Зважаючи, що 20 вересня це п`ятниця, то очевидно що після проведення сесії сільський голова не встиг віддати лист для реєстрації секретарю.

Крім того, апелянт зазначає, що сільською радою не приймається рішення про реорганізацію навчально-виробничого комбінату та те, що те, що рішення сільської ради не має впливу на учасників навчально-виховного процесу вказаного закладу, оскільки жодного учня у вказаному комбінаті з 01.09.2019 не має.

При цьому кошти на утримання закладу(зарплата, оплата енергоносіїв надходили з районного бюджету.

Отже, сільською радою не порушено порядку доведення рішення до відома територіальної громади.

Відповідно до статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення;

В поданому відзиві на апеляційну скаргу позивач просила залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

18.05.2020 на електронну адресу апеляційного суду надійшло клопотання апелянта про відкладення розгляду справи із покликанням на запровадження в Україні карантину.

За результатами розгляду вказаного клопотання колегія суддів ухвалила його відхилити, оскільки будь-якого обґрунтування неможливості явки до суду апелянта не наведено.

Поверхневі та загальні покликання на умови карантину зі сторони позивача не можуть вважатися достатньою підставою для відкладення розгляду справи. Також рекомендація Ради суддів України (лист № 9рс-186/20 від 16.03.2020р.) не вказує на припинення судами розгляду справ, а лише встановлює особливий режим судів України, який включає в себе, зокрема, розгляд справ в режимі відеоконференції, по можливості здійснення розгляду справи без участі сторін, в порядку письмового провадження, рекомендацію учасникам судових засідань подавати до суду заяви про розгляд справи у їхній відсутності за наявними у справі матеріалами.

Відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність в судовому засіданні учасників справи (їх представників), а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні. За таких обставин апеляційний суд дійшов до висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін (їх представників). Водночас, будь-яких нових доказів або обставин по справі останніми не наведено, клопотань про їх витребування/долучення тощо не заявлено.

В протилежному випадку відкладення розгляду справи без пошуку реальних можливостей здійснювати правосуддя в умовах карантину може бути розцінено як самоусунення від виконання обов`язку по здійсненню розгляду справи.

Згідно ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

У відповідності до вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно наказу Відділу освіти Іршавської райдержадміністрації від 04.02.2013 №41-К ОСОБА_1 призначено на посаду директора Кушницького МНВК. Іршавською районною радою Закарпатської області направлено листа до Кушницької сільської ради від 17.09.2019 за вих№01-30/404, відповідно до якого просила в найкоротші терміни розглянути питання та чітко висловити свою позицію щодо реорганізації Кушницького міжшкільного навчально-виробничого комбінату Іршавської районної ради Закарпатської області шляхом приєднання до Кушницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавської районної ради Закарпатської області як юридичної особи без встановлення додаткових вимог з відповідним обґрунтуванням прийняття такого рішення.

Двадцять дев`ятою сесією сьомого скликання Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області прийнято рішення від 20 вересня 2019 року №583 Про реорганізацію МНВК с.Кушниця . Відповідно до пункту 2 вказаного рішення депутати Кушницької сільської ради не заперечують реорганізацію Кушницького міжшкільного навчально-виробничого комбінату Іршавського району Закарпатської області шляхом приєднання до Кушницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Іршавської районної ради Закарпатської області.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції вірно врахував, що згідно ч. 1 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Відповідно до ч. 17 цієї статті сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації .

Згідно розділу ІІІ регламенту Кушницької сільської ради затвердженого рішенням І сесії VII скликання від 26 листопада 2015 року рішення сільського голови про скликання сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Повідомлення про сесії вивішується на дошці оголошень у відведених для цього місцях або попереджається депутатів особисто кожного усно або письмово.

Проекти рішень з основних питань, інші документи та матеріали з питань, які передбачається внести на розгляд ради, доводяться до відома депутатів за їх вимогою, не пізніш як за три дні до відкриття сесії. Сесія ради проводиться гласно.

Згідно пункту 3 Ведення сесії розділу ІІІ названого регламенту визначено, що секретар сільської ради веде протокол сесії, реєструє депутатські запити, питання, довідки, повідомлення та інші матеріали, проводить підрахунки голосів під час проведення відкритого голосування. Для таємного голосування та визначення його результатів сільська рада обирає відкритим голосуванням лічильну комісію з числа депутатів. Лічильна комісія обирає голову та секретаря. Рішення лічильної комісії приймається більшістю голосів

Судом першої інстанції також встановлено, що Іршавська районна рада Закарпатської області звернулася до Кушницької сільської ради з листом від 17.09.2019 за вих№01-30/404 щодо реорганізації Кушницького міжшкільного навчально-виробничого комбінату Іршавської районної ради Закарпатської області шляхом приєднання до Кушницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавської районної ради Закарпатської області. У матеріалах справи містяться два примірники вказаного листа з відміткою про дату отримання такого від 23.09.2019 за вх.№186 (а.с.15) та датою отримання від 20.09.2019 за вх.№186 (а.с.48). Згідно журналу вхідної кореспонденції Кушницької сільської ради за 2019 рік за порядковим номером 186 внесено запис з датою одержання 23.09.2019 листа Іршавської районної ради за №01-30/404 від 17.09.2019 про надання інформації про реорганізацію МНВК с.Кушниця (а.с.а.с.79-84).

Допитані в судовому засіданні суду першої інстанції свідки ОСОБА_2 , ОСОБА_3 повідомили, що на двадцять дев`ятій сесії сьомого скликання Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20 вересня 2019 року питання щодо реорганізації Кушницького МНВК не вносилося до порядку денного, зокрема, до пункту різне , на голосування не виносилося та вони особисто не голосували з приводу зазначеного.

Згідно протоколу двадцять дев`ятої сесії сьомого скликання Кушницької сільської ради Іршавського району Закарпатської області від 20 вересня 2019 року для підрахунку голосів обрано голову лічильної комісії - ОСОБА_4 , хоча згідно вказаного Протоколу сільською радою з числа депутатів не обиралася лічильна комісія, хоча, згідно Регламенту саме лічильна комісія обирає голову та секретаря. Згідно Протоколу, голосування з питання реорганізації МНВК с.Кушниця проведено відкритим голосуванням, у зв`язку з чим, згідно абз.6 пункту 3 розділу ІІІ Регламенту проводити підрахунок голосів під час проведення відкритого голосування повинен секретар сільської ради.

Згідно Протоколу про розгляд заяви ОСОБА_5 про реорганізацію Кушницького МНВК, у якій наголосили про необхідність у найкоротший час надати рішення щодо реорганізації МНВК шляхом приєднання до Кушницької ЗОШ. Після обговорення, дане питання було поставлено на голосування. У Протоколі зазначено, що голосували: за - 14, утримались - 1, проти - 0 (а.с.60). Згідно поіменного голосування Кушницької сільської ради вищевказаної сесії зазначено, що ОСОБА_3 та ОСОБА_2 голосували за (а.с.62), що не узгоджується з показаннями вказаних осіб допитаних у судовому засіданні 03.02.2020 в якості свідка.

Судом також встановлено, що оскаржуване рішення прийнято на підставі листа від 17.09.2019 вих№01-30/404, проте вказаний лист Кушницька сільська рада отримала тільки 23.09.2019, про що міститься запис у журналі вхідної кореспонденції. Водночас оскаржуване рішення прийнято 20.09.2019. Відповідно вказане питання не могло бути включене до порядку денного сесії Кушницької сільської ради раніше ніж відповідачем отримано вказаного листа, що також підтверджується показаннями свідків.

Згідно регламенту Кушницької сільської ради рішення сільського голови про скликання сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Повідомлення про сесії вивішується на дошці оголошень у відведених для цього місцях або попереджається депутатів особисто кожного усно або письмово.

Відповідно до положеннями статті 13 Закону України Про місцеве самоврядування України територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування.

Згідно пункту 3 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 996 від 03 листопада 2010 року (далі - Порядок № 996), консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

Пунктом 12 цього Порядку в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг тощо.

Отже, консультації з громадськістю проводяться в обов`язковому порядку, зокрема, з приводу розроблення та реалізації програм економічного, соціального і культурного розвитку. Такого правового висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 14.08.2018 №359/6814/17.

З врахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог, а тому суд підставно скасував таке, так як відповідачем порушено порядок прийняття оскаржуваного рішення.

Враховуючи зазначене суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Кушницької сільської ради залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 03 лютого 2020 року по справі № 260/1737/19 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції, з врахуванням гарантій встановлених пунктом 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя М.А. Пліш

Судді Н.В. Ільчишин

Н.М. Судова-Хомюк

повний текст складено 20.05.2020

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2020
Оприлюднено26.05.2020
Номер документу89433182
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/1737/19

Постанова від 18.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 03.02.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні