ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
06.02.2020 Справа№ 914/181/20
Суддя Манюк П.Т. , розглянувши матеріали
заяви: Товариства з обмеженою відповідальністю Вест Проперті , м. Луцьк, Волинська область
про забезпечення позову у справі № 914/181/20
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Вест Проперті , м. Луцьк, Волинська область
до відповідача: Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях, м. Львів
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Фонд державного майна України, м.Київ
про визнання незаконним та скасування наказу, зобов`язання провести оцінку майна та укласти договір
встановив
На розгляді Господарського суду Львівської області перебуває справа № 914/181/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вест Проперті до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Фонду державного майна України про визнання незаконним та скасування наказу, зобов`язання провести оцінку майна та укласти договір.
Ухвалою суду від 28.01.2020 було відкрито провадження у справі № 914/181/20 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 24.02.2020.
04.02.2020 на адресу господарського суду від представника позивача надійшла заява про забезпечення позову, згідно якої позивач просить вжити заходів забезпечення позову до набрання рішенням суду в даній справі законної сили шляхом заборони Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях та Фонду державного майна України вчиняти будь-які дії щодо проведення процедури приватизації та/або відчуження нерухомого майна - окремого нерухомого майна будівлі вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщене за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1708701907101.
Заяву про забезпечення позову позивач обгрунтовує наступними обставинами, зазначеними також у позовній заяві:
30.11.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю ВЕСТ ПРОПЕРТІ та Регіональним відділенням Фонду державного майна по Волинській області, правонаступником якого є Регіональне відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях, укладений договір № 1265 оренди індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності.
Відповідно до п. 1.1 договору оренди № 1265, його предметом є державне окреме індивідуально визначене майно: будівля вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщене за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33, що перебуває на балансі Державного підприємства Управління справами Фонду державного майна України , вартість якого визначена згідно з висновками про вартість майна станом на 31.07.2018 і становить за результатами незалежної оцінки 3 208 403 грн. без урахування ПДВ.
Згідно з п. 10.1 договору, строк його дії становить 10 років (з 30.11.2018 до 29.11.2028 включно).
Умовами п. 4.4 вказаного договору передбачена можливість здійснення невід`ємних поліпшень орендованого майна та визначено, що для отримання згоди орендодавця на здійснення поліпшень орендар звертається до орендодавця згідно з Порядком надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід`ємних поліпшень орендованого державного майна, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 25.05.2018 № 686 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.06.2018 № 711/32163. У абзаці 2 пункту 5.8. договору зазначено, що у разі, якщо орендар подає заяву на погодження орендодавцем здійснення невід`ємних поліпшень орендованого майна, він зобов`язаний надати експертний висновок на проектно-кошторисну документацію на здійснення невід`ємних поліпшень.
Як зазначено у позовній заяві, позивач, користуючись правом, наданим положеннями договору та керуючись вимогами пункту 3 Порядку № 686 підготував повний пакет документів, необхідний для отримання згоди орендодавця на здійснення невід`ємних поліпшень та разом із заявою подав їх Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Волинській області.
Регіональне відділення Фонду державного майна України по Волинській області листом від 13.03.2019 № 11-04-577 надало ТзОВ ВЕСТ ПРОПЕРТІ погодження на здійснення невід`ємних поліпшень орендованого державного майна для проведення будівельних робіт, зазначених в Експертному звіті щодо розгляду проектно-кошторисної документації за робочим проектом Капітальний ремонт покрівлі та зовнішніх прорізів вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщене за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33 .
Листом від 14.06.2019 №33 позивач повідомив Регіональне відділення про здійснення товариством невід`ємних поліпшень орендованого майна, які неможливо відокремити від відповідного об`єкта без заподіяння йому шкоди, на суму, що перевищує 25% ринкової вартості майна, визначеної суб`єктом оціночної діяльності для цілей оренди майна, та просив розпочати процедуру приватизації шляхом викупу спірного майна.
Наказом Фонду державного майна України від 23.07.2019 № 728 спірне майно включено до Переліку об`єктів, що підлягають приватизації в 2019 році.
Після погодження всіх проведених поліпшень орендованого майна будівлі вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщене за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33, що перебуває на балансі Державного підприємства Управління справами Фонду державного майна України , після проведення всіх процедур щодо встановлення достовірності та належності таких поліпшень та покращень, після прийняття відповідного рішення про приватизацію вказаного майна шляхом викупу, після оголошення конкурсу щодо відбору оцінювача для визначення державної частки в майні з метою її викупу, відповідач та третя особа вдаються до дій, які грубо порушують права позивача.
Так, з відкритих джерел, а саме електронного ресурсу ProZorro, вбачається, що відповідач, ймовірно за погодженням з третьою особою розмістили інформацію про будівлю вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщене за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33 та перебуває на балансі Державного підприємства Управління справами Фонду державного майна України на вказаному ресурсі з метою проведення процедури продажу через публічні, електронні торги.
Окрім того, на вказаному ресурсі чітко вбачається покликання на розпорядчий документ, за яким розміщено інформацію на електронному ресурсі ProZorro, а саме наказ третьої особи - Фонду державного майна України від 28.12.2019 за № 1574, який опублікований на сайті третьої особи - http://www.spfu.gov.ua/. Згідно вказаного наказу, будівля вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщене за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33 включена до переліку об`єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2020 році. Такі дії є грубим порушенням права позивача, які йому гарантовані ст. 18 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна та розпорядчими актами, які не втратили силу, які діють та дають право позивачу на викуп будівлі вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщена за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33, без проведення електронних публічних торгів.
Таким чином, з метою недопущення відповідачем та третьою особою відчуження будівлі вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщене за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33, яке підлягає продажу позивачу шляхом викупу на підставі договору купівлі-продажу у відповідності до вимог Закону, позивач просить суд застосувати заходи забезпечення позову, наведені в заяві про забезпечення позову.
Згідно з ст. 136 ГПК України, господарський суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 137 цього Кодексу заходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.
Позов забезпечується заходами, передбаченими ст. 137 ГПК України чи іншими заходами, необхідними для забезпечення ефективного захисту або поновлення порушених чи оспорюваних прав та інтересів, зокрема, забороною відповідачу чи іншим особам вчиняти дії щодо предмета спору.
Забезпечення позову є засобом, спрямованим на запобігання можливим порушенням майнових прав чи охоронюваних законом інтересів юридичної або фізичної особи, що полягає у вжитті заходів, за допомогою яких у подальшому гарантується виконання судових актів. Заходи щодо забезпечення позову обов`язково повинні застосовуватися відповідно до їх мети, з урахуванням безпосереднього зв`язку між предметом позову та заявою про забезпечення позову.
Як зазначено в п. 2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 16 Про деякі питання практики застосування заходів до забезпечення позову , заходи до забезпечення позову застосовуються господарським судом як засіб запобігання можливим порушенням майнових прав чи охоронюваних законом інтересів особи та гарантія реального виконання рішення суду.
При вирішенні питання про забезпечення позову господарський суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.
У постанові Верховного Суду України № 6-2552цс16 від 18.01.2017 зазначено, що метою забезпечення позову є вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.
Відповідно до усталеної практики Європейського Суду з прав людини, право на суд, захищене ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін (див. рішення у справі "Горнсбі проти Греції" (Hornsby v. Greece), від 19 березня 1997 року, п. 40, Reports of Judgments and Decisions 1997-II).
Із урахуванням цього, будь-яке можливе забезпечення позову, у випадку найменшої загрози його невиконання, є виправданим, якщо занижує поріг легітимного сподівання особи на захист свого порушеного права, і є законним, необхідним та збалансованим із правами усіх сторін спору.
Заходи до забезпечення позову повинні бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Співмірність передбачає співвідношення господарським судом негативних наслідків від вжиття заходів до забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, та майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.
Особа, яка подала заяву про забезпечення позову, повинна обґрунтувати необхідність вжиття відповідного заходу забезпечення позову. Достатньо обґрунтованим для забезпечення позову є підтверджена доказами наявність фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного виду забезпечення позову.
Суд зазначає, що адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується господарським судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється господарським судом, зокрема, з урахуванням співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони/ зобов`язання відповідача вчиняти певні дії.
Обставини викладені в заяві про забезпечення позову та докази надані в їх підтвердження вказують на наявність фактичних обставин, з якими пов`язується застосування заходів забезпечення позову.
За вказаних обставин, суд прийшов до висновку, що запропоновані позивачем заходи забезпечення позову призведуть до ефективної реалізації позивачем права на захист своїх прав та охоронюваних законом інтересів у разі задоволення позовних вимог і не допустять утрудення виконання можливого рішення суду про задоволення позовних вимог, а також є розумними, обгрунтованими і адекватними, а між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимог є прямий зв`язок, тому заяву про забезпечення позову слід задоволити повністю.
Керуючись ст. ст. 136-141, 144, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
ухвалив:
1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕСТ ПРОПЕРТІ від 04.02.2020 про забезпечення позову у справі № 914/181/20 задоволити повністю.
2 . Вжити заходи забезпечення позову до набрання рішенням суду у даній справі законної сили, а саме: заборонити Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях (79007, місто Львів, вулиця Січових Стрільців, будинок 3, ідентифікаційний код 42899921) та Фонду державного майна України (01133, місто Київ, вулиця Генерала Алмазова, будинок 18/9, ідентифікаційний код 00032945) вчиняти будь-які дії щодо проведення процедури приватизації та/або відчуження нерухомого майна - будівлі вбудовано-прибудованого приміщення площею 656,6 кв.м, що розміщене за адресою: 43005, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 33, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1708701907101.
Стягувач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ ПРОПЕРТІ» (43006, м. Луцьк Волинської області, провулок Макарова, 5, код ЄДРПОУ 40268157).
Боржники:
- Регіональне відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинських областях (79007, м. Львів, вул. Січових Стрільців, 3, код ЄДРПОУ 42899921);
- Фонд державного майна України (01133, місто Київ, вулиця Генерала Алмазова, будинок 18/9, ідентифікаційний код 00032945).
3. Строк пред`явлення ухвали до примусового виконання - три роки з наступного дня після її прийняття.
4. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в строки та в порядку визначеному ст. ст. 256, 257 ГПК України.
Суддя Манюк П.Т.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2020 |
Оприлюднено | 10.02.2020 |
Номер документу | 87426149 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні