МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 лютого 2020 р. № 400/3267/18 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М., розглянув в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Товариства з додатковою відповідальністю Вознесенськавтотранс , вул. Київська, 182, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500
до відповідача:Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації, вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001
треті особи:Виконавчий комітет Вознесенської міської ради Миколаївської області, пл. Центральна, 1, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500 Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , Трудове, Вознесенський район, Миколаївська область, 56552
про:визнання протиправними та скасування рішення, наказу від 22.06.2018 № 51,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Вознесенськавтотранс (надалі - позивач, ТОВ "Вознесенськавтотранс ) звернулось до суду з позовом до управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації (надалі - відповідач), за участі третіх осіб - Виконавчого комітету Вознесенської міської ради Миколаївської області та фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 у якому позивач просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету, оформлене Протоколом засідання конкурсного комітету по визначенню перевiзникiв на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадмiнiстрацiя від 01-04.06.2018 року, в частині недопущення ТДВ Возвесенськавтотранс , допущення фiзичної особи - підприємця ОСОБА_1 до учacтi у конкурсі по об`єкту конкурсу № 33, маршруту № 361 Дорошiвка-Прибужжя та визначення ФОП ОСОБА_1 переможцем конкурсу;
- визнати протиправним та скасувати Наказ в.о. начальника управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації С.Сікорського від 22.06.2018 року № 51, яким введено в дію рішення конкурсного комітету по визначенню перевізників на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадміністрація, щодо визначення переможців конкурсу від 01.06.2018 року, згідно з витягом з протоколу засідання конкурсного комітету, в частині визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 на приміському автобусному маршруті по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка- Прибужжя .
В обґрунтування позовних вимог, позивач вказав на те, що оскаржуване рішення прийняте на підставі поданих ФОП ОСОБА_1 неналежним чином оформлених документів, що містять недостовірну інформацію. Крім того, позивач зазначив, що відкриття нового внутрішньо обласного автобусного маршруту, який пролягає територією обласних центрів та/або міст обласного значення, та/або міст районного значення можливе лише за погодженням виконавчих органів міських рад цих міст. Також позивач вказав на те, що номер і назва автобусного маршруту загального користування, що відкрився, у встановленому законодавством порядку вносяться до відповідного реєстру автобусних маршрутів організатором пасажирських перевезень на цьому маршруті. проте відповідачем цього не зроблено, тому, вважає оскаржуване рішення протиправним та просить суд його скасувати.
Відповідач відзив до суду не надав, свого представника в судове засідання не направив.
Відповідно до положень ч. 4. ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) встановлено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами, відповідно до вимог ч. 6 ст. 162 КАС України.
Ухвалою від 01 квітня 2019 року суд витребував у Миколаївської обласної державної адміністрації у строк до 11 квітня 2019 року: розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 17.05.2009 року № 176-р; розпорядження від 15.09.2014 № 294-р "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 07.05.2009 3 176-р; розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 26.01.2015 року № 11-р; додаток до розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 07.05.2009 № 176-р; положення про конкурсний комітет для визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування замовником перевезень на яких є облдержадміністрація, затверджений розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації 07.05.2009 № 176-р; розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 20.01.2015 № 11-р; розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 25.07.2017 № 268-р; розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 07.11.2018 № 478-р; реєстр приміських автобусних маршрутів загального користування станом на 01.01.2016 року; та від управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації: положення про управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації; протокол засідання конкурсного комітету по визначенню перевізників на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадміністрація від 01.04.2018 року; наказ в.о. начальника Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації С.Сікорського від 22.06.2018 року № 51. Зазначені документи суду не надані.
Відповідно до ч. 9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, матеріали, що містяться у справі, суд встановив таке.
26 квітня 2018 року в газеті Миколаївської обласної ради Рідне Прибужжя оприлюднене оголошення про конкурс на перевезення пасажирів на міжміських внутрішньообласних (протяжність яких перевищує 50 км) та приміських (протяжність яких не перевищує 50 км) автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація зокрема по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка-Прибужжя , а засідання конкурсного комітету призначено на 01 червня 2018 року.
Заяви на участь у конкурсі по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка-Прибужжя подали два перевізника-претендента ТДВ Вознесенськавтотранс та ФОП ОСОБА_1.
01 - 04 червня 2018 року відбувся конкурс по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка-Прибужжя оформлений Протоколом засідання конкурсного комітету по визначенню перевізників на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадміністрація від 01-04.06.2018 року, за результатами якого конкурсний комітет не допустив ТДВ Вознесенськавторанс до участі у конкурсі у зв`язку з тим, що подані у конвертах (пакетах) з позначкою № А1 , № Б1 , № В1 , які повинні знаходитись в конвертах (пакетах) з позначкою № 2 відкриваються під час засідання конкурсного комітету, організатор не мав можливості здійснити перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених Порядком в конвертах (пакетах) з позначкою № А1 , № Б1 , № В1 та визначив ФОП ОСОБА_1 переможцем конкурсу по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка-Прибужжя , як претендента який один подав заяву та відповідно до п.13 Постанови.
Наказом в.о. начальника Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації С.Сікорським від 22.06.2018 року № 51, введено в дію рішення конкурсного комітету по визначенню перевізників на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадміністрація, щодо визначення переможців конкурсу від 01.06.2018 року, згідно з витягом з протоколу засідання конкурсного комітету, зокрема переможцем ФОП ОСОБА_1 на Приміському автобусному маршруті по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка-Прибужжя .
Позивач вважає рішення конкурсного комітету по визначенню перевізників на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадміністрація, в частині визначення переможців конкурсу від 01.06.2018 року ФОП ОСОБА_1 по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка-Прибужжя протиправними, тому звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, суд зазначає таке.
Спірні відносини врегульовані Законом України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 №2344, яким врегульовано засади організації та діяльності автомобільного транспорту.
За змістом статті 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 №2344 (далі-Закон № 2344), автобусний маршрут - шлях проходження автобуса між початковим та кінцевим пунктами з визначеними місцями на дорозі для посадки (висадки) пасажирів; автобусний маршрут приміський - автобусний маршрут, який з`єднує населені пункти і протяжність якого не перевищує 50 км.
Статтею 7 статті 1 Закону №2344, окрім іншого, визначено, що забезпечення організації пасажирських перевезень покладається: на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації; на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, - на районні державні адміністрації.
Відповідно до частини першої статті 42 Закону №2344 договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), укладається між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та автомобільним перевізником і вважається укладеним з моменту його підписання сторонами.
Згідно із статтею 43 Закону №2344 визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами. Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно ст. 44 Закону № 2344 організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування (ч. 1); для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту (ч. 9); порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України (ч. 12).
Частиною другою статті 44 Закону №2344 передбачено, що до обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
Відповідно до статті 45 Закону №2344, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:
-визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання;
-подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;
-не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;
-передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Так, Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3.12.08 №1081 (надалі - Порядок №1081).
Згідно з п. 10 Порядку № 1081 організатор перевезень затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 35 відсотків загальної кількості автобусів до 31 грудня 2019 р. та до 50 відсотків - з 1 січня 2020 року.
Пунктом 29 Порядку №1081 передбачено, що для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1 - 4. Перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень.
Пункт 12 Порядку №1081 передбачає, що організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт";
7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.
Кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначається організатором і не може становити менш як 10 робочих днів до дати проведення конкурсу.
Пунктом 37 Порядку №1081 передбачено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
У відповідності до пункту 42 Порядку №1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.
Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.
Абзацом першим пункту 43 Порядку №1081 визначено, що під час проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах запрошуються перевізники-претенденти, у присутності яких оголошуються конкурсні пропозиції. Перевізникам-претендентам надається право на обґрунтування запропонованих ними конкурсних пропозицій. Під час проведення конкурсу додаткові пропозиції від перевізників-претендентів не приймаються.
За приписами пункту 46 Порядку №1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.
Організатор перевезень визнає перевізником-претендентом на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, який посів друге місце, того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, без урахування показника переможця конкурсу.
Згідно з пунктом 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.
Відповідно до пунктів 17 та 18 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджено Постановою КМУ від 18.02.1997 року № 176, відкриття та закриття маршруту проводиться за рішенням організатора регулярних перевезень з одночасним внесенням змін до реєстру маршрутів.
Відкриття нового внутрішньообласного автобусного маршруту, який пролягає через територію обласних центрів та/або міст обласного значення, та/або міст районного значення, можливе лише за погодженням виконавчих органів міських рад цих міст.
Визначення механізму організації підготовки до відкриття автобусних маршрутів загального користування (крім міжнародних) та обстеження пасажиропотоків з метою вивчення попиту населення на пасажирські перевезення на міських, приміських, міжміських автобусних маршрутах загального користування здійснюється відповідно до Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом, затверджено
Наказом Міністерства інфраструктури України 15.07.2013 № 480, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2013 року за № 1282/23814 (надалі - Порядок 1).
Відповідно до пунктів 2.11., З.1.- З.4., 4.1. - 4.6. Порядку 1, перед відкриттям міського, приміського, міжміського внутрішньо-обласного та міжобласного автобусних маршрутів відповідний організатор перевезень створює комісію за участю представників Укртрансбезпеки (її територіальних органів), Державтоінспекції, відповідних дорожньо- експлуатаційних організацій (за згодою). Комісія здійснює обстеження доріг та дорожніх об`єктів, на підставі якого складає акт про готовність автобусного маршруту до відкриття із зазначенням дати його відкриття і здійснення пробного рейсу за участю представника відповідного організатора пасажирських перевезень.
За наявності недоліків комісія зазначає в акті строки їх усунення і відповідальних за це осіб. У цьому разі автобусний маршрут відкривається з урахуванням строків усунення недоліків, зазначених в акті.
Розклад руху є необхідною частиною організації перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.
Розклад руху автобусів розробляється відповідно до вимог наказу Міністерства транспорту та зв`язку України від 07 травня 2010 року № 278 "Про затвердження Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 червня 2010 року за № 408/17703.
Виготовлення та узгодження схем автобусного маршруту загального користування здійснюються відповідно до вимог наказу Міністерства транспорту та зв`язку України від 07 травня 2010 року № 278 "Про затвердження Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 червня 2010 року за № 408/17703.
До початку здійснення перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що відкривається, організатору пасажирських перевезень попередньо необхідно: скоординувати розклад руху автобусів на маршруті з іншими автобусними маршрутами, а також з розкладами руху інших видів пасажирського транспорту...
Кожному маршруту відповідним організатором пасажирських перевезень у межах його повноважень присвоюється номер.
Автобусні маршрути загального користування повинні мати єдину нумерацію: приміські і міжміські, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим, області - відповідно в межах Автономної Республіки Крим, області;
Номер і назва автобусного маршруту загального користування, що відкрився, у встановленому законодавством порядку вносяться до відповідного реєстру автобусних маршрутів організатором пасажирських перевезень на цьому маршруті.
Про відкриття, закриття маршруту та зміни розкладу руху на відповідних автобусних маршрутах загального користування повідомляється через оголошення в автобусах, на автобусних зупинках та на автостанціях.
Механізм формування, затвердження та ведення реєстру міжнародних, міжміських та приміських автобусних маршрутів загального користування, а також Єдиного електронного реєстру автобусних маршрутів здійснюється відповідно до вимог Порядку формування, затвердження та ведення реєстру міжнародних, міжміських та приміських автобусних маршрутів загального користування, затверджено Наказом Міністерства інфраструктури України 20.05.2013 р. № 305, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 липня 2013 року за № 1144/23676.
Позивачем зазначено що з офіційного сайту Державної служби України з безпеки на транспорті в розділі Інформація про міжміські та приміські автобусні маршрути загального користування реєстр Миколаївської області внесені дані станом на 06.12.2017року і в ньому відсутні відомості про маршрут № 361 Дорошівка-Прибужжя .
Відповідно до Додатку до розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації 07.05.2009 176-р ( в редакції розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 20.01.2015 11-р, до Складу конкурсного комітету для визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація, ввійшли: 1. Голова комітету - Романчук Микола Іванович, перший заступник голови облдержадміністрації. 2. Заступник голови комітету - Волошин Єдуард Петрович - начальник управління інфраструктури облдержадміністрації. 3. Секретар комітету - Сікорський Сергій Васильович, заступник начальника відділу транспорту, дорожнього господарства та зв`язку управління інфраструктури облдержадміністрації (без права голосу). 4. Член комітету - ОСОБА_8, заступник начальника управління ДАІУМВС України в Миколаївській області (за узгодженням). 5. Член комітету - ОСОБА_9, генеральний директор Миколаївської обласної асоціації автомобільних перевізників (за узгодженням). 6. Член комітету - ОСОБА_10, начальник Укртрансінспекції у Миколаївській області (за узгодженням). 7. Член комітету - ОСОБА_11, голова Миколаївської обласної організації Союзу організації інвалідів України (за узгодженням). 8. Член комітету - ОСОБА_12 , голова Миколаївської обласної організації працівників автотранспорту та шляхового господарства (за узгодженням), 9. Член комітету - ОСОБА_6 , депутат Миколаївської обласної ради (за узгодженням). 10. Член комітету - ОСОБА_14 , заступник голови Миколаївського обласного товариства захисту прав споживачів (за узгодженням). 11. Член комітету - ОСОБА_13, генеральний директор Миколаївської обласної організації роботодавців Промисловці та підприємці Миколаївщини (за узгодженням), Розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації Кругловим М.П. від 07.05.2013 року 134-р, затверджено Положення про управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації.
Розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації Савченко О.Ю. від 25.07.2017 року 268-р, виконання функцій організатора пасажирських перевезень на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі області, замовником перевезень на яких є Миколаївська обласна державна адміністрація, покладено на інфраструктури облдержадміністрації.
Відповідно до пунктів 1 та 2 Розпорядження заступника голови Миколаївської обласної державної адміністрації, виконувач функцій і повноважень голови облдержадміністрації В.Гайдаржи від 07 листопада 2018 478-р Про визнання таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 07 травня 2009 року № 176-р Про створення конкурсного комітету для визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація, та затвердження Положення про цей комітет , визнано таким, , що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 07 травня 2009 року 176-р Про створення конкурсного комітету для визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація, та затвердження Положення про цей комітет та доручено управлінню інфраструктури облдержадміністрації забезпечити організацію проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація, в порядку, встановленому чинним законодавством.
Отже, персональний склад конкурсного комітету зазначений в Протоколі засідання конкурсного комітету по визначенню перевізників на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадміністрація від 01- 04.06.2018 року не відповідає Складу конкурсного комітету для визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація зазначеному у Додатку до розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації 07.05.2009 176-р (в редакції розпорядження голови 5 Миколаївської обласної державної адміністрації від 20.01.2015 11-р), який втратив чинність лише 07 листопада 2018 року згідно до Розпорядження заступника голови Миколаївської обласної державної адміністрації, виконувач функцій і повноважень голови облдержадміністрації В.Гайдаржи від 07 листопада 2018 478-р Про визнання таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 07 травня 2009 року 176-р Про створення конкурсного комітету для визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація, та затвердження Положення про цей комітет .
Відповідачем, як вже зазначалось, не надано суду ані відзиву, ані документів витребуваних судом. З матеріалів справи вбачається, що рішення про проведення конкурсу відповідачем не приймалось, а лише оголошено про конкурс на перевезення пасажирів на міжміських внутрішньообласних (протяжність яких перевищує 50 км) та приміських (протяжність яких не перевищує 50 км) автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація зокрема по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка-Прибужжя .
Отже наказ що підписаний в.о. начальника Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації С.Сікорським від 22.06.2018 року № 51, яким введено в дію рішення конкурсного комітету по визначенню перевізників на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадміністрація, щодо визначення переможців конкурсу від 01.06.2018 року, згідно з витягом з протоколу засідання конкурсного комітету, зокрема переможцем ФОП Ярошенко І.Т на Приміському автобусному маршруті по об`єкту 33, маршруту № 361 Дорошівка-Прибужжя є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не довів правомірність своїх дій, що має наслідком задоволення позову.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з додатковою відповідальністю Вознесенськавтотранс (вул. Київська, 182, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, ідентифікаційний код 03117872) до Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації (вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 23626208) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету, оформлене Протоколом засідання конкурсного комітету по визначенню перевiзникiв на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадмiнiстрацiя від 01-04.06.2018 року, в частині недопущення ТДВ Возвесенськавтотранс , допущення фiзичної особи - підприємця ОСОБА_1 до учacтi у конкурсі по об`єкту конкурсу № 33, маршруту № 361 Дорошiвка-Прибужжя та визначення ФОП ОСОБА_1 переможцем конкурсу.
3. Визнати протиправним та скасувати Наказ в.о. начальника управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації С.Сікорського від 22.06.2018 року № 51, яким введено в дію рішення конкурсного комітету по визначенню перевізників на перевезення на автобусних маршрутах загального користування, замовником на яких є облдержадміністрація, щодо визначення переможців конкурсу від 01.06.2018 року, згідно з витягом з протоколу засідання конкурсного комітету, в частині визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 на приміському автобусному маршруті по об`єкту № 33, маршруту № 361 Дорошівка- Прибужжя .
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації (вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 23626208) на користь Товариства з додатковою відповідальністю Вознесенськавтотранс (вул. Київська, 182, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, ідентифікаційний код 03117872) судовий збір в розмірі 1536,80 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2020 |
Оприлюднено | 09.02.2020 |
Номер документу | 87447568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні