Рішення
від 06.02.2020 по справі 460/4691/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

06 лютого 2020 року м. Рівне № 460/4691/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом заступника керівника Рівненської місцевої прокуратури до Зорянської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Зорянський дошкільний навчальний заклад ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Рівненської місцевої прокуратури (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Зорянської сільської ради, Рівненського району, Рівненської області (далі - відповідач) про: визнання протиправною бездіяльність Зорянської сільської ради щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу (вул. Жовтнева, 6, с. Зоря, Рівненський район, 35314, ЄДРПОУ 25315928); зобов`язання Зорянську сільську раду вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою загальною площею 2,4 га загальною вартістю 3245520грн для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу (вул. Жовтнева, 6, с. Зоря, Рівненський район, 35314, ЄДРПОУ 25315928). В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним, в ході вивчення стану додержання вимог земельного законодавства в діяльності органів влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на майно та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів на території Рівненського району встановлено, що на нерухоме майно (будівлі, споруди, земельну ділянку) Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області, юридична адреса: вул. Жовтнева, 6, с. Зоря, Рівненський район, 35314, відсутні правовстановлюючі документи. При цьому, за наявності підстав та відповідних повноважень, Зорянською сільською радою заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди та земельну ділянку зазначеного навчального закладу не вживались, що є порушенням чинного законодавства.

Відповідач подав заяву на позов в якій позовні вимоги визнає в повному обсязі та зобов`язується вжити відповідні заходи.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору пояснення на позовну заяву не подала.

02.01.2020 ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

З`ясувавши обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Згідно ст.19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 12 Земельного кодексу України визначено повноваження сільських, селищних, міських рад, до яких належить розпоряджання землями територіальних громад.

Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Судом встановлено, що рішенням Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області сьомого скликання від 01.11.2016 № 364 Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у комунальну власність , наданий дозвіл Зорянській сільській раді на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у комунальну власність для обслуговування об`єктів комунальної власності за рахунок забудованих земель (землі громадської забудова) Зорянської сільської ради згідно додатку № 1.

Як вбачається із додатку № 1 до даного рішення, у пункті 1 додатку значиться дошкільний навчальний заклад за адресою с. Зоря, вул. Жовтнева, 6, орієнтовна площа земельної ділянки 2,40га.

Рішенням Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області сьомого скликання від 27.12.2016 № 471 Про затвердження Статуту Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області , затверджений Статут Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області в новій редакції.

Згідно п. 1.3 цього Статуту, засновником Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області, є Зорянська сільська рада. Зорянська сільська рада здійснює фінансування дошкільного навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Згідно інформації КП Рівненське обласне бюро технічної Інвентаризації Рівненської обласної ради (далі - РОБТІ) від 11.12.2019 з`ясовано, що відповідно до архівних матеріалів бюро, реєстрацію об`єкту нерухомого майна вказаного навчального закладу, що за адресою с. Зоря, вул. Жовтнева, 6, Рівненського району, РОБТІ не проводило.

Згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, будь-які документи на нерухоме майно (будівлі, споруди) та земельну ділянку Зорянського ДНЗ не виготовлялися.

Разом з тим, п. 8.1 Статуту, управління Зорянським дошкільним навчальним закладом здійснюється його засновником - Зорянською сільською радою.

Статтею 38 Закону України Про загальну середню освіту встановлено, що загальноосвітній навчальний заклад, серед іншого, створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу.

Матеріально-технічна база закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, відповідно до ст. 80 Закону України Про освіту , ст. 38 Закону України Про дошкільну освіту , включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

Частиною 2 статті 80 Про освіту визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом а ч. 2 ст. 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

У відповідності до ч. 2 ст. 83, ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності (до яких відносять усі землі в межах населених пунктів, крім приватної та державної власності), відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Приписи ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України передбачають, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Крім того, Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 802-р від 17.10.2012, згідно з яким, правовстановлюючі документи на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, слід було оформити протягом 2012 і 2013 років. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Натомість судом встановлено та матеріалами справи стверджується, що станом на час розгляду справи, правовстановлюючі документи на будівлі, споруди та земельну ділянку Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області не оформлені, виготовлено лише технічний паспорт на будівлю Зорянського ДНЗ.

При цьому, за наявності підстав та відповідних повноважень, Зорянською сільською радою заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди та земельну ділянку зазначеного навчального закладу станом на грудень 2019 рік не вживались.

Отже, бездіяльність Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області, яка виразилась у невиконанні вимог Земельного кодексу України, створює передумови для зловживань щодо розпорядження нерухомим майном, ризики для нормального функціонування дошкільного навчального закладу та навчально-виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

За наведених обставин, суд приходить до висновку про задоволення позовної заяви у повному обсязі.

Судові витрати у відповідності ст.139 КАС України позивачу не відшкодовуються у зв`язку із відсутністю правових підстав.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Зорянської сільської ради щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу (35314, Рівненська обл., Рівненський р-н, с. Зоря, вул. Жовтнева, 6; ЄДРПОУ 25315928).

Зобов`язати Зорянську сільську раду вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Зорянського дошкільного навчального закладу ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою загальною площею 2,4га, загальної вартістю 3245520грн для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу (35314, Рівненська обл., Рівненський р-н, с. Зоря, вул. Жовтнева, 6; ЄДРПОУ 25315928).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи:

1) позивач - заступник керівника Рівненської місцевої прокуратури (33001, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Гарна, 29; код ЄДРПОУ 02910077);

2) відповідач - Зорянська сільська рада (35314, Рівненська обл., Рівненський р-н, с. Зоря, пл. Володимира Плютинського, 1; код ЄДРПОУ 04387220);

3) третя особа відповідача - Зорянський дошкільний навчальний заклад ясла-садок Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області (35314, Рівненська обл., Рівненський р-н, с. Зоря, вул. Жовтнева; код ЄДРПОУ 25315928).

Суддя Комшелюк Т.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2020
Оприлюднено10.02.2020
Номер документу87447875
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/4691/19

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Рішення від 06.02.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні