РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
07 лютого 2020 року м. Рівне № 460/3518/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хаммер Б.О." до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування вимоги та податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Хаммер Б.О. (далі - позивач), звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0021755304 від 26.09.2019р. про застосування до ТзОВ Хаммер Б.О. штрафу за затримку у реєстрації податкових накладних в сумі 30326,81грн та податкову вимогу № 5603-53 від 04.11.2019р. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем вжиті всі залежні від нього дії для реєстрації податкових накладних та в силу пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України у разі ненадходження до платника податків протягом операційного дня квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою у Єдиному реєстрі податкових накладних. Тому викладені у акті камеральної перевірки висновки відповідача щодо порушення термінів реєстрації податкових накладних позивач вважає протиправними та просить скасувати прийняте на підставі цього акту перевірки податкове повідомлення-рішення та вимогу про сплату боргу.
Відповідач подав відзив на позов в якому заперечує проти позовних вимог. Свої заперечення аргументує тим, що за результатами перевірки встановлено порушення термінів реєстрації податкової накладної № 2 від 30.04.2019 року, дата реєстрації 16.05.2019 року на суму ПДВ 303263.81грн. (1 день протермінування). Позивачем не надано будь-яких фактичних даних, які вказували б на неможливість здійснення реєстрації податкових накладних в строк, що передбачений законом. За встановлених обставин доводи позивача щодо вжиття ним заходів для своєчасної реєстрації вказаних вище податкових накладних, є такими, що не підтверджені належними та допустимими доказами та не відповідають обставинам справи. Просить у задоволенні позову відмовити.
Позивач подав відповідь на відзив в якому наводить аргументи тотожні змісту позову.
Відповідач заперечень на відповідь на відзив не подав.
Позовна заява надійшла до суду 20.11.2019.
25.11.2019 ухвалою суду позов залишений без руху.
05.12.2019 позивач подав заяву про усунення недоліків позову.
10.12.2019 ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
10.01.2019 ухвалою суду відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомлення (викликом) сторін.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заяви учасників справи по суті спору, встановивши всі обставини справи та перевіривши їх долученими до справи доказами, суд враховує наступне.
Судом встановлено, що відповідачем проведено камеральну перевірку ТОВ Хаммер Б.О. щодо своєчасності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) податкової накладної, виписаної 30 квітня 2019 року № 2, за результатами якої складений акт № 4882/17-00-50-12/42544065 від 15 серпня 2019 року, яким зафіксовано порушення позивачем вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, зокрема, реєстрація податкової накладної в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації на 1 календарний день на загальну суму ПДВ 303263,81грн.
Згідно висновків, викладених в акті перевірки, податкова накладна № 2 від 30 квітня 2019 року (на суму ПДВ 303263,81грн) зареєстрована в ЄРПН 16 травня 2019 о 8:00год. при граничному терміні реєстрації 15 травня 2019 року, із затримкою у 1 день.
На підставі акта камеральної перевірки, відповідачем 26.09.2019 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0021755304, яким застосовано до ТОВ Хаммер Б.О. штрафні санкції в розмірі 10 % суми ПДВ (за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів, визначених статтею 201 Податкового кодексу України) на загальну суму 30326,81грн за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.
04 листопада 2019 відповідачем винесена вимога про сплату боргу на загальну суму 30326,38грн.
Матеріалами справи стверджується, що 30 квітня 2019 року ТОВ Хаммер Б.О. складено податкову накладну № 2 на суму ПДВ 303263,81грн, граничним терміном реєстрації якої є 15 травня 2019 року до 20:00год.
15 травня 2019 року о 18:19:35год, позивач надіслав до ДФС зазначену податкову накладну в електронній формі з використанням прямого з`єднання.
У відповідності до квитанції від 15.05.2019 року, сформованої в 18:19:40год, документ не прийнято. Причина відмови: сума ПДВ в документі (303263,81грн) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні (244170,80грн).
Позивачем цю ж податкову накладну повторно було направлено до ЄРПН для реєстрації 15.05.2019р. о 19:56:55 год.
У відповідності до квитанції від 16.05.2019 року, сформованої в 08:00:00год, документ не прийнято. Причина відмови: податкова накладна від 30.04.2019 року № 2 вже знаходиться в ЄРПН з такими самими реквізитами.
Не отримавши квитанції № 1, що підтверджує факт приймання/неприймання/призупинення податкової накладної до кінця операційного дня, позивач вимушено відправив цю податкову накладну для реєстрації повторно 15.05.2019 о 20:03:25год.
У відповідності до квитанції від 16.05.2019 року, сформованої в 08:00:00год, документ прийнято та зареєстровано в ЄРПН за номером 9101827829.
Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд зважає на таке.
Податковим кодексом України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), серед інших обов`язків платників податків передбачено і обов`язок складати звітність, що стосується обчислення та сплати податків і зборів (п. п. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Кодексу) та подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (п. п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Кодексу).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів (послуг), на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів (послуг) зобов`язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової/ накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних, квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру додаткових накладних платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі, визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 4 названого Порядку (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.
За змістом п. 3 цього ж Порядку, операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування (п. 5 Порядку).
У відповідності до вимог п. 12 Прядку, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) ( п. 13 Порядку).
Згідно із пунктами 14, 15 Порядку, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція (п. 16 Порядку).
Системний аналіз наведених правових норм дозволяє прийти до висновку, що строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку № 1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Податковий орган у будь-якому випадку зобов`язаний надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин.
Відносно ж відмови в реєстрації з тих підстав, що сума ПДВ в документі (303263,81грн) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні (244170,80грн) , направленої на реєстрацію 15.05.2019 року о 18:19:35год, то слід зазначити, що реєстраційний ліміт позивача було поповнено того ж дня контрагентом позивача, продавцем ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ), податкові накладні якого за номерами 65, 66 та 71-97 було доставлено до центрального рівня ДПС України 15.05.2019р. в період з 16:25 по 17:01 год. Однак, поповнення реєстраційного ліміту відбулось о 20:08год. Про дану обставину свідчать відповідні квитанції № 1, долучені до матеріалів справи.
Суд зауважує, що відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
В даному випадку суд звертає увагу, що реєстрація податкової накладної № 2 від 30 квітня 2019 року з порушенням встановлених термінів відбулась не з вини товариства. Позивачем здійснено всіх передбачених законодавством дій для своєчасної реєстрації наведеної податкової накладної, що виключає склад податкового правопорушення, тому навіть за умови відсутності у відповідача відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної, останній не підлягає притягненню до відповідальності.
Суд уважає, що ТОВ Хаммер Б.О. вчасно, у встановлені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України строки, здійснені визначені цією статтею та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних дії з реєстрації податкових накладних, однак невчасна їх реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних сталась не з вини позивача, а відтак не може бути підставою для притягнення його до відповідальності за порушення строку реєстрації податкових накладних у вигляді штрафу, передбаченого у статті 120-1 Податкового кодексу України.
Доводи контролюючого органу не спростовують аргументів позивача, які підтверджені належними та допустимими доказами.
Вищезазначене кореспондується з висновками, наведеними в постановах Верховного Суду від 30.01.2018р. у справі № 816/390/17, від 23.01.2018 по справі № 806/832/17, від 20.02.2018 у справі № 819/1189/17.
Відповідно до приписів ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оскаржені рішення відповідача не відповідають критеріям обґрунтованості, позаяк прийняте без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправними та належать до скасування, а позовна заява позивача належить до задоволення.
Згідно із ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на наведену норму права, на користь позивача слід стягнути судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у розмірі 1921грн відповідно до платіжного доручення № 272 від 18.11.2019, оригінал якого знаходиться в матеріалах справи.
Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 26.09.2019 № 002175530413 та податкову вимогу № 5603-53 від 04.11.2019р в повному обсязі.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Хаммер Б.О за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір в сумі 1921грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасники справи:
1) позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хаммер Б.О." (35000, Рівненська обл., Костопільський р-н, м. Костопіль, вул. Затишна, 12/1; код ЄДРПОУ 42544065);
2) відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (33023, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Відінська, 12; код ЄДРПОУ 43142449).
Суддя Комшелюк Т.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2020 |
Оприлюднено | 09.02.2020 |
Номер документу | 87447934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Комшелюк Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні