Постанова
від 29.10.2020 по справі 460/3518/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2020 рокуСправа № 460/3518/19 пров. № А/857/3506/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача - Качмара В.Я.,

суддів - Большакової О.О., Курильця А.Р.,

при секретарі судового засідання - Хомича О.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 7 лютого 2020 року (суддя Комшелюк Т.О., м.Рівне) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Хаммер Б.О. до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування вимоги та податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Хаммер Б.О. (далі - ТОВ) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - Головне управління) в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.09.2019 №0021755304 (далі - ППР).

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 7 лютого 2020 року позов задоволено.

Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржив відповідач, який із покликанням на неправильне застосування норм матеріального та процесуального права просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким в задоволені позовних вимог відмовити.

В доводах апеляційної скарги з посиланням на окремі обставини справи вказує, що за результатами перевірки встановлено порушення позивачем термінів реєстрації податкової накладної в день протермінування. Проте, ТОВ не надано будь-яких фактичних даних, які вказували б на неможливість здійснення реєстрації податкової накладної в строк, що передбачений законом. За встановлених обставин доводи позивача щодо вжиття ним заходів для своєчасної реєстрації вказаної податкової накладної, є такими, що не підтверджені належними та допустимими доказами та не відповідають обставинам справи.

Позивач у відзиві на апеляційну скаргу заперечує вимоги такої, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що ТОВ вчасно, у встановлені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК) строки, здійснені визначені цією статтею дії з реєстрації податкових накладних, однак невчасна їх реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) сталась не з вини позивача, а відтак не може бути підставою для притягнення його до відповідальності за порушення строку реєстрації податкових накладних у вигляді штрафу, передбаченого у статті 120-1 ПК.

Такі висновки суду першої інстанції відповідають встановленим обставинам справи, зроблені з додержанням норм матеріального і процесуального права, з таких міркувань.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи те, що ТОВ з 10.10.2018 перебуває на обліку у відповідача, як платник податків, основний вид діяльності: КВЕД 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (а.с.49).

Головним управлінням 15.08.2019 проведено камеральну перевірку з реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН, виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах ТОВ, за результатами якої складено акт від 15.08.2019 №4882/17-00-50-12/42544065 (далі - Акт; а.с.11).

Проведеною перевіркою встановлено порушення позивачем вимог пункту 201.10 статті 201 ПК, а саме податкова накладна від 30.04.2019 №2 (на суму ПДВ 303263,81 грн) (далі - ПН) зареєстрована в ЄРПН 16.05.2019 о 8:00 год при граничному терміні реєстрації 15.05.2019, із затримкою у 1 день.

Необхідно зазначити, що ПН складена ТОВ 30.04.2019, граничним терміном реєстрації якої було 15.05.2019 до 20:00 год (а.с.14).

15.05.2019 о 18:19 год, позивач надіслав до контролюючого органу зазначену ПН в електронній формі з використанням прямого з`єднання (а.с.15-16).

У відповідності до квитанції від 15.05.2019, сформованої о 18:19 год, документ не прийнято. Причина відмови: сума податку на додану вартість (далі - ПДВ) в документі (303263,81 грн) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні (244170,80 грн) (а.с.17).

Позивачем цю ж ПН повторно було направлено до ЄРПН для реєстрації 15.05.2019 о 19:56 год (а.с.18-19).

У відповідності до квитанції від 16.05.2019, сформованої в 08:00 год, документ не прийнято. Причина відмови: ПН вже знаходиться в ЄРПН з такими самими реквізитами (а.с.20).

Не отримавши квитанції, що підтверджує факт приймання / неприймання / призупинення ПН до кінця операційного дня, позивач вимушено відправив цю ПН для реєстрації повторно 15.05.2019 о 20:03 год (а.с.21-22).

У відповідності до квитанції від 16.05.2019, сформованої в 08:00 год, документ прийнято та зареєстровано в ЄРПН за номером 9101827829 (а.с.24).

26.09.2019 Головним управлінням на підставі Акта прийнято ППР, яким до ТОВ застосовано штрафні санкції в розмірі 10 % суми ПДВ (за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів, визначених статтею 201 ПК) на загальну суму 30326,81 грн за порушення граничних термінів реєстрації ПН (а.с.10).

ПК (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), серед інших обов`язків платників податків передбачено і обов`язок складати звітність, що стосується обчислення та сплати податків і зборів та подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (підпункти 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК).

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів (послуг), на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів (послуг) зобов`язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової/ накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних, квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру додаткових накладних платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі, визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246; в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).

Відповідно до пункту 4 названого Порядку до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

За змістом пункту 3 цього ж Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 ПК, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування (п. 5 Порядку).

У відповідності до вимог пункту 12 Порядку, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку №1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (пункт 13 Порядку).

Згідно із пунктами 14, 15 Порядку №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція (пункт 16 Порядку №1246).

Системний аналіз наведених правових норм дозволяє прийти до висновку, що строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку №1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Податковий орган у будь-якому випадку зобов`язаний надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин.

Щодо підстави відмови в реєстрації ПН, що сума ПДВ в документі (303263,81 грн) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні (244170,80 грн) , направленої на реєстрацію 15.05.2019 о 18:19 год, то необхідно зазначити, що реєстраційний ліміт позивача було поповнено того ж дня контрагентом позивача, продавцем фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 , податкові накладні якого за номерами 65, 66 та 71-97 було доставлено до центрального рівня ДПС 15.05.2019 в період з 16:25 по 17:01 год. Однак, поповнення реєстраційного ліміту відбулось о 20:08 год. Про дану обставину свідчать відповідні квитанції від 15.05.2019 №1 (а.с.25-48).

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 ПК податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

В даному випадку суд апеляційної інстанції підтримує висновки суду першої інстанції, що реєстрація ПН з порушенням встановлених термінів відбулась не з вини ТОВ. Позивачем здійснено всіх передбачених законодавством дій для своєчасної реєстрації наведеної ПН, що виключає склад податкового правопорушення, тому навіть за умови відсутності у відповідача відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної, останній не підлягає притягненню до відповідальності.

ТОВ вчасно, у встановлені пунктом 201.10 статті 201 ПК строки, здійснені визначені цією статтею та Порядком №1246 дії з реєстрації ПН, однак невчасна її реєстрація у ЄРПН сталась не з вини позивача, а відтак не може бути підставою для притягнення його до відповідальності за порушення строку реєстрації податкових накладних у вигляді штрафу, передбаченого у статті 120-1 ПК.

Вище зазначене кореспондується з висновками, наведеними в постановах Верховного Суду від 30 січня 2018 року у справі №816/390/17, 20 лютого 2018 року у справі № 819/1189/17.

Доводи скаржника не спростовують встановлених вище обставин справи та висновків суду першої інстанції.

Відповідно до статті 316 КАС суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи, враховуючи вимоги наведених правових норм, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення суд першої інстанції, правильно встановив обставини справи, не допустив порушень норм матеріального та процесуального права, які могли б бути підставою для його скасування, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС суд,-

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 7 лютого 2020 року - без змін. Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС.

Суддя-доповідач В. Я. Качмар судді О. О. Большакова А. Р. Курилець Повне судове рішення складено 5 листопада 2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2020
Оприлюднено06.11.2020
Номер документу92660833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3518/19

Постанова від 29.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 03.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Рішення від 07.02.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Постанова від 18.09.2019

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні