ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 лютого 2020 року місто Київ №640/13081/19 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., при секретарі судового засідання Огнивому Д.П., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ доДержавної фіскальної служби України провизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою Державної фіскальної служби України, у якій просить суд визнати бездіяльність Державної фіскальної служби України стосовно нездійснення реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №21 та зобов`язати Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 13.11.2017 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 5 календарних днів з дати набрання рішення в цій справі законної сили.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно не здійснюється реєстрація податкової накладної від 13.11.2017 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2018 у справі №826/8912/18 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ до Державної фіскальної служби України задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2017 №378664/40029019, яким відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної від 13.11.2017 №21. Позивачем наголошено на тому, що Державна фіскальна служба України не потребує додаткових вказівок на здійснення реєстрації податкової накладної, яку вже було подано. Своєю бездіяльністю стосовно нездійснення реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних Державна фіскальна служба України порушує права Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ на отримання податкового кредиту.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.07.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №640/13081/19 без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі та запропоновано відповідачу у визначений судом строк надати відзив на позовну заяву.
Державною фіскальною службою України надано відзив на позовну заяву, в якому відповідачем зазначено, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, зазначивши, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, приймається Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на рівні Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, а не Державною фіскальною службою України.
Справу розглянуто після отримання судом інформації щодо повідомлення належним чином сторін про відкриття спрощеного позовного провадження у справі та інформації щодо відсутності відзиву на позов.
Позивачем через канцелярію суду подано декілька клопотань про прискорення розгляду адміністративної справи №640/13081/19.
Відповідно до частини першої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Розглянувши подані позивачем документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Державної фіскальної служби України від 07.12.2017 №378664/4002901 відмовлено в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ від 13.11.2017 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією Держаної фіскальної служби рішення про реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Позивачем оскаржено в судовому порядку рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2017 №378664/4002901 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №21.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2018 у справі №826/8912/18 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ до Державної фіскальної служби України задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2017 №378664/40029019. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2018 у справі №826/8912/18 набрало законної сили 10.01.2019.
Як зазначено позивачем, після набрання вказаним судовим рішенням законної сили, Товариство з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ неодноразово зверталось до Державної фіскальної служби з проханням здійснити реєстрацію поданої податкової накладної від 13.11.2017 №21.
З позовної заяви вбачається, що у вересні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ звернулось за телефоном гарячої лінії до сервісу Державної фіскальної служби Пульс зі скаргою на бездіяльність службових осіб Державної фіскальної служби України, але дана скарга залишена без задоволення.
Надалі, Товариство з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ 28.01.2019 звернулось до Державної фіскальної служби України з заявою про здійснення реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №21.
Державна фіскальна служба України листом від 06.03.2019 надала відповідь на вказану заяву, в якій зазначила, що у рішенні Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2018 у справі №826/8912/18 не вирішено питання щодо зобов`язання Державної фіскальної служби України вчинити будь-які дії стосовно податкової накладної від 13.11.2017 №21, з огляду на що, Державна фіскальна служба України фактично відмовилася реєструвати вказану податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач, не погоджуючись з бездіяльністю Державної фіскальної служби України стосовно нездійснення реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №21, звернувся до суду з даним позовом.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстру податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (підпункт 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).
Так, згідно пункту 20 Порядку №1246 у разі надходження до Державної фіскальної служби України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Судом встановлено, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2018 у справі №826/8912/18 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ до Державної фіскальної служби України задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2017 №378664/40029019.
Приписами частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Враховуючи, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2018 у справі №826/8912/18 встановлено протиправність рішення від 07.12.2017 №378664/40029019 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ від 13.11.2017 №21 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних та відсутність правових підстав для відмови у реєстрації спірної податкової накладної, суд приходить до висновку, що податкова накладна вважаються зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою (операційним днем) і часом, коли вона була подана, що є підставою для зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 13.11.2017 №21, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ за датою її подання до реєстрації.
Суд наголошує на тому, що приписами підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстру податкових накладних було зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Судом не приймаються до уваги доводи відповідача, що рішення від 07.12.2017 №378664/40029019, яким відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ від 13.11.2017 №21, прийнято Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на рівні Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, а не Державною фіскальною службою України, оскільки, з матеріалів справи вбачається та встановлено рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2018 у справі №826/8912/18, що рішення від 07.12.2017 №378664/40029019 прийняте саме Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та законодавством покладено обов`язок саме на Державну фіскальну службу України здійснювати реєстрацію податкових накладних.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 139, 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України стосовно нездійснення реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 13.11.2017 №21, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ за датою її подання до реєстрації.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Мюллер ОИЛ ГМБХ (02002, м. Київ, вул. Каховська, 64, код ЄДРПОУ 40029019) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна тисяча 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України, із урахуванням положень пункту 15.5 Перехідних положень (Розділу VII) Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2020 |
Номер документу | 87507665 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні