Рішення
від 30.01.2020 по справі 916/2967/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"30" січня 2020 р.м. Одеса Справа № 916/2967/19

Господарський суд Одеської області у складі судді Шаратова Ю.А.

при секретарі судового засідання Мукієнко Д.С.

розглянувши справу за позовом Акціонерного товариства «Українська залізниця» (03680, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, буд. 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (49038, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, буд. 108, код ЄДРПОУ 40081237)

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Промдрімлайт» (65045, м. Одеса, пров. Покровський, 16, код ЄДРПОУ 40165704)

про стягнення плати за користування вагонами в розмірі 66 423,72 грн.

Представники:

Від позивача - Губарєва Я.А. (довіреність від 06.08.2019 № 1130);

Від відповідача - Лукацький І.О. (ордер від 24.10.2019 № 519544); Просевіч А.А. (довіреність від 20.12.2019).

Суть спору:

Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі - Позивач) звернулось до Господарського суду Одеської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промдрімлайт» (далі - Відповідач) про стягнення плати за користування вагонами в розмірі 66 423,72 грн.

Ухвалою суду від 09.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні на 04.11.2019.

Протокольною ухвалою відкладено судове засідання до 19.11.2019 та постановлено провести наступне судове засідання в режимі відеоконференції і доручено його проведення Господарському суду Запорізької області.

Протокольною ухвалою від 19.11.2019 оголошено перерву в судовому засіданні до 05.12.2019 та постановлено провести наступне судове засідання в режимі відеоконференції і доручено його проведення Господарському суду Запорізької області.

Протокольною ухвалою від 05.12.2019 постановлено витребувати у позивача оригінали Книг повідомлення про подавання вагонів під навантаження або вивантаження ф.ГУ-2., відповідно до частини шостої статті 91 Господарського процесуального кодексу України.

Протокольною ухвалою від 05.12.2019 постановлено розгляд справи призначити зі стадії відкриття провадження, підготовче засідання суду у справі № 916/2967/19 призначити на 23.12.2019.

Протокольною ухвалою постановлено провести наступне судове засідання в режимі відеоконференції та доручено його проведення Господарському суду Запорізької області.

Протокольною ухвалою від 23.12.2019 долучено до матеріалів справи надану позивачем заяву про долучення додаткових документів, які були витребувані судом протокольною ухвалою від 05.12.2019.

Протокольною ухвалою від 23.12.2019 відкладено підготовче засідання на 16.01.2020 та постановлено провести наступне підготовче засідання в режимі відеоконференції і доручено його проведення Господарському суду Запорізької області.

В судовому засіданні 16.01.2020 представник позивача та представник відповідача надали суду заяви (за вх. № 1054/20; вх. №1055/20) про згоду розпочати розгляд справи по суті у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання, відповідно до частини шостої статті 183 Господарського процесуального кодексу України.

Протокольною ухвалою від 16.01.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті. Розгляд справи по суті розпочато негайно.

Протокольною ухвалою від 16.01.2020 оголошено перерву в судовому засіданні до 30.01.2020 та постановлено провести наступне судове засідання в режимі відеоконференції і доручено забезпечити його проведення в режимі відеоконференції Господарському суду Запорізької області.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити.

Позовні вимоги з посиланням на статті 18, 71, 76, 119 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457, пункти 3, 4, 5, 6, 8, 12 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113, обґрунтовані невиконанням Відповідачем обов`язку зі сплати Позивачу плати за користування вагонами, які з вини ТОВ Промдрімлайт простоювали на коліях станції Передатна Придніпровської залізниці в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта.

Представники відповідача у судовому засіданні заперечували проти задоволення позову та просили суд відмовити у його задоволенні повністю. У відзиві на позовну заяву Відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову, оскільки причина затримки зазначена Позивачем в актах загальної форми некоректна. Крім того, ТОВ Промдрімлайт зазначає, що Позивачем для підтвердження повідомлення відповідального працівника Відповідача про подавання вагонів під навантаження надано ксерокопії виписки з Книги повідомлення про подавання вагонів під навантаження або вивантаження ф.ГУ-2., які не можуть бути прийняті як докази по справі, адже в даному вигляді виникає питання щодо їх справжності.

22.11.2019 на адресу господарського суду надійшла Відповідь на відзив від 18.11.2019 (вх. № 24122/19 від 22.11.2019).

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши представників Позивача та Відповідача, суд

в с т а н о в и в :

07.02.2018 між Позивачем та Відповідачем укладено Договір про надання послуг № 07120/ОД-2018 (далі - Договір від 07.02.2018) /т. І а.с. 32-39/.

Відповідно до пунктів 1.1, 1.3 Договору від 07.02.2018 предметом цього договору є здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, та інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у вагонах Перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника і проведення розрахунків за ці послуги. У розумінні цього договору користування вагоном не є орендою майна, а плата за користування вагоном перевізника не є орендною платою. Надання послуг за цим договором може підтверджуватись залізничною накладною, накопичувальною карткою, зведеною відомістю та іншими документами.

Згідно із підпунктами 2.1.1, 2.1.2, 2.1.6 пункту 2.1 Договору від 07.02.2018 замовник зобов`язаний надавати або організовувати надання місячних замовлень на перевезення відповідно до Правил планування перевезень вантажів через АС Месплан . За три доби до дати навантаження вагонів проставляти або організовувати проставлення електронної заявки на подачу вантажних вагонів відповідно до плану перевезень. Оплачувати перевізнику послуги, пов`язані з організацією та перевезенням вантажів та інші надані послуги з сум внесеної передоплати за кодом платника.

Відповідно до підпунктів 2.1.6.1, 2.1.7 пункту 2.1 Договору від 07.02.2018 замовник зобов`язаний самостійно визначати розмір попередньої оплати та періодичність її внесення на підставі діючих тарифів та умов цього договору, при цьому зобов`язаний враховувати обсяг запланованих перевезень, вагонообігу, термін перебування вагону за межами України та інших послуг перевізника. Відшкодовувати перевізнику витрати, пов`язані із затримками вагонів, контейнерів і вантажів, що виникли на станціях залізниць України, через: неправильне оформлення відправниками перевізних документів; недодання до накладної документів, необхідних для виконання митних, санітарних та інших правил чи невірне їх оформлення; перевірку вантажів перевізником (маси, вантажу), митними та іншими державними органами контролю; недостатність грошових коштів та закриття коду платника; інші причини, що не залежать від перевізника, а також нести відповідальність за затримки вантажів на підходах до станції призначення та здійснювати оплату платежів, пов`язаних з цими затримками. Оплата вказаних послуг здійснюється шляхом списання з сум внесеної передоплати за кодом платника.

Згідно із підпунктом 2.1.16 пункту 2.1 Договору від 07.02.2018 замовник зобов`язаний приймати вагони, які подані за заявкою замовника. Відмова замовника від прийняття вагонів допускається лише у випадках, якщо виключається можливість використання замовником вагонів під перевезення вантажу внаслідок їх технічної або комерційної непридатності, на підставі відповідних документів (форм ГУ-23, ВУ-23). У разі відмови замовника від раніше замовлених спеціалізованих вагонів перевізника, що прибули на станцію навантаження, замовник письмово повідомляє станцію про відмову та сплачує за пробіг цих вагонів від станції, з якої вони були відправлені, до станції навантаження. Ця плата стягується за накопичувальною карткою на підставі акта загальної форми та перевізного документу по якому прибули вагони за тарифною схемою 14.

Відповідно до підпунктів 2.2.2, 2.2.3 пункту 2.2 Договору від 07.02.2018 замовник має право скасувати, в разі необхідності, надану перевізнику заявку, передбачену п.п. 2.1.2-2.1.3 цього договору, не пізніше, ніж за 2 доби до дати подачі вагону. Відмовитися від прийняття вагонів у випадках, якщо виключається можливість використання замовником вагонів під перевезення вантажу внаслідок їх технічної або комерційної непридатності, або таких, що надані без заявки замовника. Непридатність вагонів у комерційному та/або технічному відношенні оформлюється одним із повідомлень ВУ-23М, та/або актами форми ГУ-23, оформленими згідно зі Статутом залізниць України та Правилами перевезень вантажів.

Згідно із підпунктами 2.3.1, 2.3.2 пункту 2.3 перевізник зобов`язаний розглядати замовлення замовника на вантажів. Узгоджувати замовлення замовника на перевезення вантажів у вагонах замовника. Узгоджувати, у разі можливості, замовлення замовника на перевезення вантажів вагонах перевізника. Погодження замовлення не породжує безумовний обов`язок для перевізника виконати перевезення. Приймати до перевезення вантажі у вагонах (контейнерах) замовника або у вагонах (контейнерах) перевізника, надавати вагони (контейнери) перевізника для навантаження вантажів згідно із затвердженими планами і заявками замовника згідно інформації АС Месплан , доставляти вантаж до станції призначення та видавати його одержувачу, надавати додаткові послуги, пов`язані з перевезенням вантажів, перелік яких зазначається в додатках до цього договору.

01.02.2019 між власником під`їзної колії ПАТ "Запорізький олійноекстракційний завод" та ТОВ "Промдрімлайт" укладено письмову угоду № 4635/19-0010, яка погоджена залізницею /т. І а.с. 31/.

Відповідно до пунктів 1, 3, 4 вищевказаної угоди користувач/власник колії надає залізничну під`їздну колію для подавання (забирання) та навантаження (вивантаження) вагонів з вантажем, який належить вантажовідправнику/вантажоодержувачу. Вантажовіправник/вантажоодержувач здійснює навантаження (вивантаження) вагонів на залізничній під`їздній колії користувача/власника колії. На вантажовідправника/вантажоодержувача розповсюджуються умови по відстанням для нарахування збору за подачу та забирання вагонів, термінам виконання навантажувально-розвантажувальних робіт на вантажних фронтах користувача/власника колії, регламентованих договором про подачу та забирання вагонів/експлуатацію колії укладеним між користувачем/власником колії та залізницею. У разі невиконання вантажовідправником/вантажоодержувачем умов договору про подачу та забирання вагонів/експлуатацію колії, укладеному між користувачем/власником колії та залізницею, чи змісту цієї письмової угоди залізниця вправі в односторонньому порядку припинити дію зазначеної письмової угоди. Стягнення платежів з платників за послуги виконуються згідно наведеної нижче таблиці. Факт користування вагонами і надання послуг по подачі, забиранню вагонів і маневровій роботі підтверджується відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 та накопичувальною картою форми ФДУ-92. При сплаті за надані послуги четвертої сторони до цієї угоди додається лист-згода іншої сторони на сплату послуг, оформлений на фірмовому бланку із зазначенням переліку послуг.

12.05.2017 між Позивачем та Публічним акціонерним товариством "Запорізький олійноекстракційний завод" укладено Договір № ПР/ДН-3-17-254/НЮдч-71 про експлуатацію залізничної під`їздної колії Публічного акціонерного товариства "Запорізький олійноекстракційний завод" при станції Передатна філії "Придніпровська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" /т. І а.с. 24-26/.

Частиною першою статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки, зокрема, з договорів та інших правочинів.

Відповідно до частини другої статті 908 Цивільного кодексу України загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Пунктом 93 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457, встановлено, що порти зобов`язані приймати усі вагони, що надходять для перевалки. При цьому плата за користування нараховується також за вагони, які надійшли понад узгоджені обсяги розвантаження, а також за вагони, затримані на станції і на підходах до неї в очікуванні подачі через неприйняття їх портом.

Згідно із пунктом 119 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457, за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.

Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Відповідно до пункту 3 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113, у редакції наказів від 01.12.2008 № 1454 та від 08.06.2011 № 138, облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), Відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), Пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а (додаток 3), Актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6). За договором між вантажовласником і залізницею всі ці документи можуть оформлятися і надаватися в електронному вигляді. Порядок здійснення електронного документообігу під час перевезення вантажів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні регламентується додатком до договору про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги.

Згідно із пунктом 4 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113, Відомості плати за користування вагонами, контейнерами складаються на вагони, контейнери, що подаються під навантаження та вивантаження, є документами обліку часу перебування вагонів, контейнерів у пунктах навантаження та вивантаження та на під`їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами, контейнерами. Відомості плати за користування вагонами (контейнерами) мають підписуватися працівником станції і вантажовласника щоденно або в періоди пред`явлення їх станцією до розрахункового підрозділу, що встановлюються начальником залізниці. У разі непогодження даних, зазначених у відомості, представник вантажовласника зобов`язаний підписати відомість із зауваженнями.

Відомість плати за користування вагонами (контейнерами) складається у трьох примірниках - два для залізниці і один для вантажовласника, окремо для вагонів і для контейнерів.

Час користування вагонами обчислюється з моменту їх передачі вантажовласникові до моменту їх фактичного прийняття від вантажовласника.

Час передання вагонів залізницею вантажовласнику, а також вантажовласником залізниці зазначається у Пам`ятці про подавання/забирання вагонів, яка оформляється після закінчення приймально-здавальних операцій. Пам`ятка підписується відповідальною особою станції і вантажовласника.

Також, пунктом 4 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113, передбачено, що про закінчення вантажних операцій і готовність вагонів до забирання локомотивом залізниці вантажовласник повинен повідомити станцію (форма повідомлення наведена у додатку 12). Спосіб повідомлення встановлюється в договорі про експлуатацію під`їзної колії (договором про подавання та забирання вагонів).

У повідомленні робиться відмітка про час його передачі та прийняття, вказуються прізвища працівників вантажовласника і станції, які його передали та прийняли.

У всіх випадках повідомлення про подавання вагонів повинно передаватися станцією не пізніше ніж за дві години до їх подавання.

Вантажовласник повинен призначити для приймання і передачі повідомлень працівників; їхні прізвища та номери телефонів надаються начальнику станції.

Повідомлення про час подавання порожніх вагонів під навантаження не потребується, якщо вони використовуються для подвійних операцій.

Для запису повідомлень на станції ведеться «Книга повідомлень» (додаток 7).

Судом встановлені наступні обставини.

У квітні 2019 року на станцію Передатна Придніпровської залізниці, на підставі електронних заявок Відповідача поданих за допомогою АС Месплан , згідно договору про надання послуг № 07120/ОД-2018 від 07.02.2018 прибували порожні криті вагони № 24226961, № 24260259, № 24585945, № 24372146, № 24540502, № 52684917, № 52685005, № 52686631, № 24259707, № 24455636, № 24543126, № 24627887, № 52684594, № 52685153, № 24583577, № 26267294, № 29101367, № 29101425, № 29101441, № 29101458, № 24584906, № 24586075, № 24587131 під навантаження для ТОВ Промдрімлайт .

Про прибуття вищевказаних вагонів було повідомлено Відповідача, що підтверджується Книгою повідомлень про час подавання вагонів під навантаження або вивантаження форми ГУ-2, оригінал якої досліджений в судовому засіданні.

Відмови з боку ТОВ Промдрімлайт від вагоніву, які прибули на станцію під навантаження, засвідченої письмовим зверненням та оформленням по станції акту загальної форми ГУ-23, не було.

Вказані вагони не були вчасно забрані Відповідачем з колій станцій для подальшого їх навантаження, у зв`язку з чим відбулась затримка вагонів з вини ТОВ Промдрімлайт , оскільки вказані вагони простоювали на коліях станції Передатна в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта ТОВ Промдрімлайт .

За фактом затримки вагонів з вини Відповідача, були складені Акти загальної форми ГУ-23 № 1447, № 1558, № 1443, № 1578, № 1490, № 1562, № 1446, № 1560, № 1492, № 1561, № 1455, № 1517, № 1461, № 1504, № 1460, № 1519, № 1462, № 1552, № 1481, № 1563, № 1567, № 1597, № 1491, № 1553, № 1518, № 1559, № 1524, № 1577, № 1569, № 1596 на затримку вагонів на станції Передатна Придніпровської залізниці в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта, які підписані уповноваженими працівниками ТОВ Промдрімлайт без зауважень /т. І а.с. 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88/.

Час фактичного подавання та забирання вагонів засвідчено пам`ятками про подавання вагонів № 669, № 674, № 688, № 693, № 700, № 713, № 659 (т. І а.с. 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98) та пам`ятками про забирання вагонів № 638, № 643, № 649, № 655 (т. І а.с. 99, 100, 101, 102) форми ГУ-45, які були підписані без зауважень уповноваженим представником ТОВ Промдрімлайт .

Працівниками станції Передатна на підставі Пам`яток про подавання /забирання вагонів (форма ГУ-45) був здійснений облік часу користування вагонами, нараховано плату по відомостях плати (форма ГУ-46) № 17049005, № 15049004, № 18049006 на загальну суму 113 067,00 грн без ПДВ (135 680,40 з ПДВ), а саме:

№ 15049004 на загальну суму 47 453,90 грн. без ПДВ (т. І а.с. 89). Працівником Відповідача на вказаній Відомості зроблено письмове зауваження про те, що ТОВ "Промдрімлайт" визнає до оплати суму 32 798,30 грн. за час фактичного користування вагонами, вантажоодержувачем, сума за актом затримки в розмірі 14 655,60 грн. не приймається до оплати у зв`язку з відсутністю заявок на навантаження вагонів з 11.04.2019;

№ 17049005 на загальну суму 43 729,50 грн. без ПДВ (т. І а.с. 90). Працівником Відповідача на вказаній Відомості зроблено письмове зауваження про те, що ТОВ "Промдрімлайт" визнає до оплати суму 12 774,90 грн. за час фактичного знаходження вагонів на відповідальності вантажоодержувача, сума за актом затримки в розмірі 30 954,60 грн. не приймається до оплати у зв`язку з відсутністю заявок на навантаження вагонів з 11.04.2019;

№ 18049006 на загальну суму 21 883,60 грн. без ПДВ (т. І а.с. 91). Працівником Відповідача на вказаній Відомості зроблено письмове зауваження про те, що ТОВ "Промдрімлайт" визнає до оплати суму 12 140,70 грн. за час фактичного знаходження вагонів на відповідальності вантажоодержувача, сума за актом затримки в розмірі 9 742,90 грн. не приймається до оплати у зв`язку з відсутністю заявок на навантаження вагонів з 11.04.2019.

Отже, з урахуванням часткового визнання Відповідачем плати за користування вагонами у розмірі 69 256,68 грн., сума заборгованості ТОВ "Промдрімлайт" складає 66 423,72 грн. (135 680,40 - 69 256,68 = 66 423,72).

Суд не приймає довід Відповідача про те, що Акти загальної форми ГУ-23, надані Позивачем на підтвердження незабезпечення портом своєчасного вивантаження вагонів, які були раніше подані під вивантаження, та простоювання вагонів на коліях станції в очікуванні звільнення вантажного фронту, є безпідставними та штучно створеними, з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 № 334, акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, зокрема, затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. Акт загальної форми підписується особами, які беруть участь у засвідченні обставин, що стали підставою для складання акта, але не менше як двома особами. Один примірник акта загальної форми, складеного під час перевезення, додається до перевізних документів, другий залишається на станції, яка його склала.

Наявні у матеріалах справи да досліджені судом Акти загальної форми ГУ-23 складені із дотриманням приписів пункту 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 № 334. В них вказані конкретні причини затримки вагонів, їх перелік, а також наявні підписи двох уповноважених осіб.

При цьому, відповідно до пункту 16 вказаних Правил, у разі оформлення акту з порушенням Правил одержувач має право до вивезення вантажу зі станції, а при вивантаженні на місцях незагального користування - протягом 24 годин з моменту прийняття від залізниці вагона (контейнера) з вантажем подати про це письмову скаргу начальнику Дирекції залізничних перевезень безпосередньо або через начальника станції. Проте, у матеріалах справи відсутні докази про надходження будь-яких скарг Відповідача щодо неправильного складання актів загальної форми чи їх складання з порушеннями до «Дирекція залізничних перевезень з організації взаємодії портів та припортових станцій» філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця» або до начальника станції Берегова.

Згідно із пунктом 8 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113, у разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери.

Частиною першою статті 77 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За наявності у матеріалах справи оформлених належним чином Актів загальної форми ГУ-23, складених для засвідчення обставин затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта, що є підставою для матеріальної відповідальності Відповідача, суд вважає правомірним нарахування плати за користування вагонами за наданими Позивачем Відомостями плати за користування вагонами форми ГУ-46 на загальну суму 113 067,00 грн без ПДВ. А відтак, заборгованість Відповідача з урахуванням ПДВ становить 66 423,72 грн. (135 680,40 - 69 256,68 = 66 423,72).

На підставі викладеного, суд вважає такими, що обґрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі позовні вимоги про стягнення з Відповідача суми плати за користування вагонами у загальному розмірі 66 423,72 грн.

Відповідно до частин першої, другої статті 124 Господарського процесуального кодексу України разом з першою заявою по суті спору кожна сторона подає до суду попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які вона понесла і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи. У разі неподання стороною попереднього розрахунку суми судових витрат, суд може відмовити їй у відшкодуванні відповідних судових витрат, за винятком суми сплаченого нею судового збору.

Позивачем до позовної заяві додано попередній (орієнтовний) розрахунок витрат, які він поніс і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи. Вказаний розрахунок складається лише із суми судового збору в розмірі 1 921,00 грн.

Згідно із пунктом 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

З огляду на повне задоволення позовних вимог, судовий збір в сумі 1 921,00 грн. покладається на відповідача.

Керуючись частиною першою статті 11, частиною другою статті 908 Цивільного кодексу України, пунктами 93, 119, 137 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457, пунктами 3, 4, 8 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113, пунктами 3, 16 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 № 334, статтями 73, 74, 76-80, 86, 123, 124, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Промдрімлайт» (65045, м. Одеса, пров. Покровський, 16, код ЄДРПОУ 40165704) на користь Акціонерного товариства «Українська залізниця» (03680, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, буд. 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (49038, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, буд. 108, код ЄДРПОУ 40081237) 66 423,72 грн. (шістдесят шість тисяч чотириста двадцять три гривні 72 коп.) та витрати на сплату судового збору в розмірі 1 921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.).

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги через господарський суд Одеської області відповідно до підпункту 17.5 пункту 17 Розділу XI «Перехідні положення» ГПК України, протягом 20 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 10.02.2020.

Суддя Ю.А. Шаратов

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення30.01.2020
Оприлюднено13.02.2020
Номер документу87515221
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2967/19

Постанова від 07.05.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Савицький Я.Ф.

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Савицький Я.Ф.

Рішення від 30.01.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 17.01.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 26.12.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 10.12.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 21.11.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 06.11.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 09.10.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні