Ухвала
від 11.02.2020 по справі 909/85/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 909/85/20 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ УХВАЛА про відкриття провадження у справі 11.02.2020 м. Івано-Франківськ Господарський суд Івано-Франківської області у складі  судді  Неверовська Л. М.     розглянувши матеріали позовної заяви за позовом:  Заступника керівника Івано-Франківської місцевої прокуратури вул. Гаркуші 9, м. Івано-Франківськ,76000 в інтересах держави в особі Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського, буд.21, м. Івано-Франківськ, 76004 до відповідача: Приватного підприємства "БСМ"  вул. Грушевського, буд. 15, м.Івано-Франківськ,76018 про стягнення безпідставно збережених коштів в сумі 101143грн 30 к. ВСТАНОВИВ: Заступник керівника Івано-Франківської місцевої прокуратури звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом в інтересах держави в особі Івано-Франківської міської ради до Приватного підприємства "БСМ" про стягнення безпідставно збережених коштів в сумі 101143грн30к. Правові підстави представництва прокурором в суді законних інтересів держави. Згідно з п. 3 ст. 131-1 Конституції України визначено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Ч. 3, 4 статті 53 Господарського процесуального кодексу України визначено, що у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Частиною 3 статті 23 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Отже, виключними випадками, за яких прокурор може здійснювати представництво інтересів держави в суді, є порушення або загроза порушення інтересів держави. Ключовим для застосування цієї норми є поняття "інтерес держави". У Рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді) від 08.04.99 N 3-рп/99 Конституційний Суд України, з'ясовуючи поняття "інтереси держави" висловив позицію про те, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо (п. 3 мотивувальної частини). Інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Проте держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й в діяльності приватних підприємств, товариств. З урахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. Таким чином, "інтереси держави" охоплюють широке і водночас чітко не визначене коло законних інтересів, які не піддаються точній класифікації, а тому їх наявність повинна бути предметом самостійної оцінки суду у кожному конкретному випадку звернення прокурора з позовом. Надмірна формалізація "інтересів держави", особливо у сфері публічних правовідносин, може призвести до необґрунтованого обмеження повноважень прокурора на захист суспільно значущих інтересів там, де це дійсно потрібно. В контексті правовідносин у даній справі, інтереси держави полягають не тільки у захисті прав державних органів влади чи тих, які відносяться до їх компетенції, а також захист прав та свобод місцевого самоврядування, яке не носить загальнодержавного характеру, але направлене на виконання функцій держави на конкретній території та реалізуються у визначеному законом порядку та способі, який відноситься до їх відання. Органи місцевого самоврядування є рівними за статусом носіями державної влади, як і державні органи.   Івано-Франківська міська рада є отримувачем коштів у вигляді орендної плати, тобто саме тим органом, який уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, в зв'язку з цим, прокурор звернувся до  господарського суду з позовом в інтересах міської ради, оскільки порушено інтереси територіальної громади м. Івано-Франківська. Прокурор вважає, що факт безпідставного збереження коштів відповідачем мав місце у 2017-2019 роках, однак жодних заходів спрямованих на реальне стягнення вищезазначеної суми з відповідача, Івано-Франківською міською радою вжито не було, а факт бездіяльності Івано-Франківської міської ради встановлюється самим фактом безпідставного збереження коштів за використання земельної ділянки ПП «БСМ» та фактом не звернення міської ради до суду чи реальне вжиття заходів, з метою стягнення суми безпідставно збережених коштів. Окрім того, Івано-Франківською місцевою прокуратурою за фактом бездіяльності, зокрема, органу місцевого самоврядування внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019091010000047, за ч. 1 ст. 367 КК України. Незважаючи на те, що обов'язок за виконанням рішення Івано-Франківської міської ради від 30.08.2017р. №247-15 покладено на заступника міського голови та постійну депутатську комісію з питань містобудування та земельних відносин, міською радою заходи позовного характеру не вжиті, що відповідно до ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» свідчить про неналежне вжиття заходів органом місцевого самоврядування і є підставою для втручання прокуратури у спірні відносини.           Відтак, суд приходить до  висновку, що прокурор правомірно звернувся з позовом до  господарського суду. Позовна заява подана з урахуванням вимог ст. 162, 164, 172 ГПК України. А тому, відповідно до ст. 176 ГПК України, слід прийняти її до розгляду та відкрити провадження у справі. Розглянувши матеріали позовної заяви, суд визнав їх достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду, відкриття провадження у справі та враховуючи приписи ч. 5 ст. 12, ст. 247 ГПК України, розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Крім того прокурор, в порядку ст. 81 ГПК України надав суду клопотання про витребування доказів, у якому просить:  зобов'язати Відділ у м. Івано-Франківську Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області надати належним чином засвідчений витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої по вул. Грушевського 15, м. Івано-Франківськ площею 0,0452га (з кадастровим номером 2610100000:05:001:0247) за 2017 та 2018 роки. Згідно приписів ч.1 ст. 81 Господарського процесуального кодексу України учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 80 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї. Так, з клопотання прокурора вбачається, що на запит Івано-Франківської місцевої прокуратури Відділ у м. Івано-Франківську Головного управління Держгеокадастру  в Івано-Франківській області повідомив, що відділом не можливо надати витяги за 2017-2019 роки  на земельну ділянку, розташовану по вул. Грушевського 15, м. Івано-Франківськ площею 0,0452га. Отже, Івано-Франківською місцевою прокуратурою вжито всіх заходів для отримання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки. Враховуючи вищезазначене суд вважає за необхідне задоволити клопотання прокурора про витребування доказів. Керуючись ст. 12, 162, 164, 176, 233, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд УХВАЛИВ: 1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі. 2. Здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження. 3. Підготовче засідання призначити на 10.03.2020 об 11:30. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Івано-Франківської області за адресою: вул. Шевченка, 16, м. Івано-Франківськ, 76018, зал судових засідань № 10. 4. Витребувати у Відділу у м. Івано-Франківську Головного управління Держгеокадастру  в Івано-Франківській області належним чином засвідчений витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої по вул. Грушевського 15, м. Івано-Франківськ площею 0,0452га (з кадастровим номером 2610100000:05:001:0247) за 2017 та 2018 роки. Попередити Відділ у м. Івано-Франківську Головного управління Держгеокадастру  в Івано-Франківській області, що відповідно до ст. 135 Господарського процесуального кодексу України, суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід державного бюджету з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, зокрема, у випадках невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу; зловживання процесуальними правами, вчинення дій або допущення бездіяльності з метою перешкоджання судочинству; неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин.           5. Відповідачу надати: відповідно до ст. 165 ГПК України документально-обґрунтований відзив на позов, всі письмові докази, що підтверджують заперечення проти позову у п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі та доказ направлення копії відзиву позивачу; забезпечити явку представника в судове засідання. Відповідач має право надати суду - заперечення на відповідь позивача (у разі її подання) протягом п'яти днів з дня отримання та подати суду докази направлення позивачу. 6. Прокурору надати: відповідно до ст. 166 ГПК України відповідь на відзив (у випадку його подання) протягом п'яти днів з дня його отримання та доказ направлення відповідачу; забезпечити явку представника в судове засідання. 7. Зобов'язати учасників процесу письмово повідомити суд до початку підготовчого засідання про наявність обставин, зазначених у ч. 2 ст. 182 ГПК України. 8. При направленні у судове засідання уповноважених представників сторін, останнім мати при собі відповідно до ст. 60 ГПК України документи, що підтверджують повноваження представників та паспорт. 9. Роз'яснити відповідачу, що в разі ненадання у встановлений судом строк без поважних причин відзиву та заперечення на відповідь на відзив, суд вирішує справу за наявними матеріалами. Суд роз'яснює сторонам що відповідно до ст. 118 ГПК України право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку. Заяви, скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, крім випадків, передбачених цим Кодексом. 10. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.           Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі “Судова влада України”, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі:  http://court.gov.ua/fair/sud5010/ Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень: http://reyestr.court.gov.ua/ Веб-адреса Господарського суду Івано-Франківської області: http://if.arbitr.gov.ua/sud5010/ e-mail суду: inbox@if.arbitr.gov.ua.  Інформація за тел.: (0342) 55-94-88 Звернути увагу, що учасники справи можуть отримувати процесуальні документи в електронному вигляді. Для цього необхідно зареєструватись в системі, розміщеній на офіційному веб-порталі "Судова влада України" (https://e-court.mail.gov.ua/?_task=login&_action=plugin.registration_rules) та подати до суду заявку для отримання процесуальних документів в електронному вигляді.              Суддя                                                                                              Л. М. Неверовська  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено14.02.2020
Номер документу87521492
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/85/20

Ухвала від 07.09.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 28.07.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 24.06.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 18.03.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 11.02.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні