Справа № 560/831/20
УХВАЛА
12 лютого 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П.
розглянувши клопотання про забезпечення позову Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання наказів протиправними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Севрюківська сільська рада Красилівського району Хмельницької області звернулася до суду 11 лютого 2020 року з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання наказів протиправними та зобов'язання вчинити дії.
Одночасно з позовною заявою позивач подав клопотання про забезпечення позову шляхом заборони Головному управлінню Держгеокадастру у Хмельницькій області продавати на земельних торгах право оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності орієнтовною площею 15,9165 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області (6822788400:03:001), а також передати її в оренду для ведення сільськогосподарського виробництва до набрання рішенням суду у даній справі законної сили.
В обґрунтування поданої заяви позивач зазначив, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області до вирішення справи по суті. Вважає, що передача землі в оренду третій особі для вирощування сільськогосподарських культур повністю унеможливить виконання можливого рішення суду по даній справі щодо зобов'язання відповідача надати позивачу дозвіл на розроблення проекту відведення цієї ж земельної ділянки для подальшої передачі у комунальну власність, а також істотно ускладнить ефективний захист прав позивача на отримання у власність зазначеної земельної ділянки та її подальшого використання для задоволення суспільних потреб великої кількості людей на захист яких позивач звернувся до суду.
Дослідивши матеріали заяви, суд враховує наступне.
Відповідно до частини 1 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Згідно частини 1 статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Частиною 2 цієї статті передбачено, що забезпечення позову допускається як до пред’явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду;
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Відповідно до частини 1 статті 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Частина 2 статті 151 КАС України передбачає, що заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Отже, у випадку звернення сторони із заявою про забезпечення позову, заявник повинен обґрунтувати причини звернення із такою заявою та подати докази наявності фактичних обставин, з якими пов’язується застосування певного заходу до забезпечення позову.
Дослідивши заяву про забезпечення адміністративного позову, суд встановив відсутність підстав для вжиття таких заходів, оскільки, заявником не наведено суду істотних обставин та не надано жодних доказів, які б вказували, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист та поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, або ж вказували на наявність очевидних ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень, та порушення у зв’язку із цим прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що заява позивача про забезпечення позову є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області про забезпечення позову в адміністративній справі №560/831/20 - залишити без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п'ятнадцяти днів з дня її підписання.
Головуючий суддя
О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2020 |
Оприлюднено | 14.02.2020 |
Номер документу | 87524883 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні