Постанова
від 12.02.2020 по справі 640/18335/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/18335/18                                                                       Суддя (судді) першої інстанції: Шейко Т.І. ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ   12 лютого 2020 року                                                                                            м. Київ Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого – судді Лічевецького І.О., суддів – Кобаля М.І., Мельничука В.П., при секретарі – Рейтаровській О.С., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестбудактив» до Державної фіскальної служби України, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет позову, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Крістал Ессент Менеджмент» про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії, ВСТАНОВИВ Товариство з обмеженою відповідальністю «Інвестбудактив» (надалі за текстом - ТОВ «Інвестбудактив») звернулося до суду з позовом, у якому з урахуванням уточнень позовних вимог, просило: - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації (надалі за текстом – Комісія) від 30.08.2018 №899192/426331 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.08.2018 №3; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 20.09.2018 №922815/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.08.2018 №4; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 20.09.2018 №922816/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної від 17.08.2018 №5; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 20.09.2018 №922818/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.08.2018 №6; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 20.09.2018 №922817/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної від 22.08.2018 №8; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 20.09.2018 №922814/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної від 23.08.2018 №9; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 19.11.2018 №993108/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної 02.10.2018 року №1; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 19.11.2018 №993104/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної 02.10.2018 року №2; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 19.11.2018 №993105/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної 12.10.2018 року №4; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 19.11.2018 №993105/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної 12.10.2018 року №5; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 19.11.2018 №993105/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної 12.10.2018 року №6; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 19.11.2018 №993105/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної 12.10.2018 року №7; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 19.11.2018 №993105/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної 12.10.2018 року №8; - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 19.11.2018 №993105/41426331 про відмову в реєстрації податкової накладної 12.10.2018 року №9; - зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну від 07.08.2018 №3 датою її фактичного надходження – 21.08.2018, податкову накладну від 16.08.2018 №4 датою її фактичного надходження – 14.09.2018, податкову накладну від 17.08.2018 №5 датою її фактичного надходження – 14.09.2018, податкову накладну від 21.08.2018 №6 датою її фактичного надходження – 14.09.2018, податкову накладну від 22.08.2018 №8 датою її фактичного надходження – 14.09.2018, податкову накладну від 23.08.2018 №9 датою її фактичного надходження – 14.09.2018, податкову накладну від 17.09.2018 №2 датою її фактичного надходження – 09.10.2018, податкову накладну від 02.10.2018 №1 датою її фактичного надходження – 25.10.2018, податкову накладну від 02.10.2018 №2 датою її фактичного надходження – 29.10.2018, податкову накладну від 12.10.2018 №4 датою її фактичного надходження – 26.10.2018, податкову накладну від 12.10.2018 №5 датою її фактичного надходження – 29.10.2018, податкову накладну від 12.10.2018 №6 датою її фактичного надходження – 30.10.2018, податкову накладну від 12.10.2018 №7 датою її фактичного надходження – 30.10.2018, податкову накладну від 12.10.2018 №8 датою її фактичного надходження – 30.10.2018, податкову накладну від 12.10.2018 №9 датою її фактичного надходження – 31.10.2018. На обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що рішення не містить чіткого визначення підстав для його прийняття. При цьому, ним у встановлений строк подано пояснення та вичерпний перелік документів, необхідних для реєстрації податкової накладної. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2019 року адміністративний позов задоволено повністю. В апеляційній скарзі Державна фіскальна служба України, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити повністю. Зокрема апелянт зазначає, що за результатом поданих позивачем документів Комісією прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки позивачем не було надано копії первинних документів, що підтверджують безпосереднє здійснення господарських операцій. Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного. Судом першої інстанції встановлено, що 28.05.2018 між ТОВ «Інвестбудактив» (Замовник) та ТОВ «Компанія з управління активами «Крістал Ессет Менеджмент» (Інвестор), що діє від свого імені та за рахунок активів і в інтересах Пайового венчурного інвестиційного фонду «ІнтегралБудІнвест» укладено інвестиційний договір №28/05-2018. Предметом інвестиційного договору є інвестиційна участь Інвестора у будівництві об'єкту з метою отримання Інвестором після завершення будівництва та прийняття об'єкту в експлуатацію у власність об'єктів інвестування. Об'єктом будівництва відповідно до інвестиційного договору є реконструкція гуртожитків під багатофункціональний комплекс, розташований за адресою: вулиця Кудряшова, 8-10 в Солом'янському районі міста Києва. На виконання умов інвестиційного договору, Інвестором на користь позивача було перераховано авансові платежі. В результаті чого, ТОВ «Інвестбудактив» склало податкові накладні  від 07.08.2018 №3, від 16.08.2018 №4, від 17.08.2018 №5, від 21.08.2018 №6, від 22.08.2018 №8, від  23.08.2018 №9, від  02.10.2018 № 1,від 02.10.2018 №2, від 12.10.2018 № 4-9 в яких зазначено, отримувачем: ТОВ «Компанія з управління активами «Крістал Ессет Менеджмент», номенклатура послуг – «Інвестиційна участь у будівництві об'єкту нерухомості за адресою: по вул. Кудряшова 8-10». Згідно квитанцій № 1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних вищевказані податкові накладні прийнято, проте їх реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію. На виконання вказаних квитанцій ТОВ «Інвестбудактив» подано лист-пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена. За змістом цього пояснення товариством було укладено інвестиційний договір №28/05-2018 від 28.05.2018, на виконання вимог якого надійшов аванс, що підтверджується відповідними платіжними документами Проте, 30.08.2018 Комісією прийнято рішення №899192/41426331, від 20.09.2018 №922815/41426331, №  922816/41426331, №922818/41426331, №922817/41426331, №922814/41426331, від 19.11.2018 №993108/41426331, №993104/41426331, №993105/41426331, №993107/41426331, №993102/41426331, №993106/41426331, №993101/41426331, №993103/41426331, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних. Названі рішення вмотивовано тим, що позивачем не надано копій первинних документів. Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (надалі за текстом – «ПК України») на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (тут та надалі норми у редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин). За змістом пункту 201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Пунктом 201.16 передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21 лютого 2018 р. затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом – «Порядок»). Пунктом 3 Порядку передбачено, що Податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D >      0,03, P

Дата ухвалення рішення12.02.2020
Оприлюднено13.02.2020
Номер документу87526858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18335/18

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Постанова від 12.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 22.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні