ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повернення апеляційної скарги
10 лютого 2020 року м. Дніпросправа № 340/1514/19
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів:
судді-доповідача Чумака С.Ю.,
суддів: Чабаненко С.В., Юрко І.В.,
перевіривши відповідність вимогам Кодексу адміністративного судочинства України апеляційної скарги Головного управління ДФС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 січня 2020 року у справі № 340/1514/19 за позовом Приватного акціонерного товариства Заваллівський графітовий комбінат до Головного управління ДФС у Кіровоградській області та Голованівського управління Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії
в с т а н о в и в:
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 січня 2020 року позов задоволений.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, Головне управління ДФС у Кіровоградській області подало апеляційну скаргу.
Перевіривши апеляційну скаргу, суд вважає, що вона не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає поверненню через таке.
Відповідно до частини першої статті 55 КАС України сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.
Згідно з ч. 3 ст. 55 КАС України юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
За приписами частини 4 статті 55 КАС України Держава, Автономна Республіка Крим, територіальна громада беруть участь у справі через відповідний орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник, інша уповноважена особа відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування), або через представника.
Отже, процесуальний кодекс розмежовує такі юридичні категорії, як представництво і самопредставництво .
Відповідно до підпункту 19 пункту 1 розділу VII Перехідні положення КАС України, у редакції Закону України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , положення цього Кодексу застосовуються з урахуванням підпункту 11 пункту 16-1 розділу XV Перехідні положення Конституції України.
02.06.2016 за № 1401-VIII Верховною Радою України було прийнято зміни до Конституції України, відповідно до яких розділ XV Перехідні положення Основного Закону України було доповнено пунктом 11, який передбачає, що представництво відповідно до пункту 3 частини першої статті 131-1 та статті 131-2 цієї Конституції виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 1 січня 2017 року; у судах апеляційної інстанції - з 1 січня 2018 року; у судах першої інстанції - з 1 січня 2019 року (абзац перший пункту). Представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах виключно прокурорами або адвокатами здійснюватиметься з 1 січня 2020 року (абзац другий пункту). 30 вересня 2016 року зміни набули чинності.
Отже, представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах з 1 січня 2020 року здійснюється виключно прокурорами або адвокатами.
Відповідно до ч. 4 ст. 59 КАС України повноваження адвоката як представника підтверджуються довіреністю або ордером, виданим відповідно до Закону України Про адвокатуру і адвокатську діяльність .
Апеляційна скарга від імені Головного управління ДФС у Кіровоградській області підписана головним державним інспектором відділу супроводження судових спорів за позовами платників податків, досудового регулювання спорів та інформаційно-аналітичної роботи управління правового забезпечення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області Момот О.М.
До апеляційної скарги додано оригінал довіреності від 27.08.2019, виданої в.о. начальника Головного управління ДФС у Кіровоградській області, на представництво Момот О.М. інтересів відповідача без права передоручення із строком дії на один рік.
Разом з тим, до апеляційної скарги не надано документу, що Момот О.М. має статус адвоката. Відсутні відомості про такий статус зазначеної особи й у Єдиному реєстрі адвокатів, а отже вона не може бути представником Головного управління ДФС у Кіровоградській області, оскільки не є адвокатом.
Одночасно до апеляційної скарги не надано й документів, які підтверджують, що Момот О.М. може здійснювати самопредставництво апелянта як суб`єкта владних повноважень. Більше того, як з тексту довіреності, так і з підпису ОСОБА_1 під апеляційною скаргою апеляційним судом встановлено, що остання взагалі не перебуває в трудових відносинах з відповідачем - Головним управлінням ДФС у Кіровоградській області, оскільки працює в управлінні правового забезпечення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, тобто в іншому державному органі.
Таким чином, Момот О.М. не може здійснювати ні представництво (не є адвокатом), ні самопредставництво (не перебуває у трудових відносинах) апелянта.
Відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 298 КАС України апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається судом апеляційної інстанції якщо апеляційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана, або підписана особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.
За таких обставин судова колегія приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає поверненню апелянту, оскільки підписана особою, яка не мала права ї підписувати.
На підставі викладеного, керуючись ст. 55, 59, 298, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 січня 2020 року у справі № 340/1514/19 повернути апелянту.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення.
Суддя-доповідач С.Ю. Чумак
суддя С.В. Чабаненко
суддя І.В. Юрко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2020 |
Номер документу | 87552113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чумак С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні