Рішення
від 11.02.2020 по справі 360/4940/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

11 лютого 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4940/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Секірської А.Г.,

за участю секретаря судового засідання Вакуленка А.В.,

представника позивача - Кононенко О.С., ордер серії КС № 591472;

представника відповідача - не прибув;

представника третьої особи - не прибув;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова компанія до Головного управління ДФС у м. Києві, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Головне управління ДФС у Луганській області, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, -

ВСТАНОВИВ:

23.09.2019 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова компанія (далі - позивач, ТОВ Агропромислова компанія ) до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень.

Ухвалою суду від 25.09.2019 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків (т.1 арк.спр. 93).

04.10.2019 за вх. № 50568/2019 позивачем надано заяву про усунення недоліків позовної заяви (т.1 арк.спр. 94).

Ухвалою суду від 08.10.2019 прийнято позовну заяву до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, стороні відповідача - ГУ ДФС у Луганській області, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання (арк.спр. 1-2).

Ухвалою суду від 18.11.2019 роз`єднано позовні вимоги у самостійні провадження (т.1 арк.спр. 135-136).

Ухвалою суду від 19.11.2019 прийнято до провадження адміністративну справу за позовом ТОВ Агропромислова компанія до Головного управління ДФС у м. Києві, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Головне управління ДФС у Луганській області, про визнання протиправними та скасування в частині податкових повідомлень - рішень від 01.08.2019 № 0013704208 форми Д , від 01.08.2019 № 0013714208 форми Д ; від 01.08.2019 № 0013724208 форми Д ; визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання (т.1 арк.спр. 1-2).

Ухвалою суду від 02.12.2019 продовжено загальний строк підготовчого провадження на тридцять днів, встановлено відповідачеві строк для виконання вимог ухвали суду від 19.11.2019 в повному обсязі до 16.12.2019 (т.1 арк.спр. 143-144).

Ухвалою суду від 03.12.2019 задоволено клопотання представника позивача про проведення підготовчого засідання в режимі відеоконференції (т.1 арк.спр. 151).

Ухвалою суду від 18.12.2019 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про участь у підготовчому засіданні в режимі відеоконференції (т.2 арк.спр. 3).

Ухвалою суду від 19.12.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (т.2 арк.спр. 8-9).

Ухвалою суду від 23.12.2019 задоволено клопотання позивача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції (т.2 арк.спр. 19).

Ухвалою суду від 08.01.2020 відмовлено у задоволенні клопотання представника ГУ ДФС у м. Києві про участь у засіданні в режимі відеоконференції (т.2 арк.спр. 37).

Ухвалою суду від 09.01.2020 запропоновано позивачеві надати додаткові докази (т.2 арк.спр. 40-42).

Ухвалою суду від 27.01.2020 задоволено клопотання позивача про проведення судового засідання 03.02.2020 в режимі відеоконференції (т.2 арк.спр. 155).

Ухвалою суду від 04.02.2020 задоволено клопотання представників позивача та відповідача про проведення судового засідання 10.02.2020 в режимі відеоконференції (т.2 арк.спр. 162).

В обґрунтування уточнених позовних вимог зазначено, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення винесені ГУ ДФС у м. Києві на підставі акта позапланової виїзної перевірки ТОВ Агропромислова компанія від 07.06.2019 № 569/26-15-14-04-03/31531059.

Податкові повідомлення - рішення прийнято відповідачем з порушенням норм матеріального права, оскільки Верховний Суд неодноразово викладав правову позицію, відповідно до якої застосування штрафу в розмірі 50 та 75 % суми податку на підставі п.127.1 ст. 127 Податкового кодексу України можливо внаслідок неодноразового порушення, пов`язаного з ненарахуванням, неотриманням та/або несплатою (неперерахуванням) податків платником податків незалежно від того, чи було виявлено ці порушення під час однієї перевірки контролюючого органу.

Проведеною перевіркою встановлено порушення платником п.п.168.1.1, 168.1.2 п.168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, що призвело до несвоєчасної сплати податку на доходи фізичних осіб під час виплати доходу (заробітної плати та орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення (паї)), п.п.168.1.2, 168.1.4 п.168.1 ст. 168, п.п.1.4, 1.6 п.16-1 п.10 р. ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, п.п.168.1.2, 168.1.4 п.168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, що призвело до несвоєчасної сплати військового збору, та застосовано штрафні (фінансові) санкції на підставі п.127.1 ст. 127 Податкового кодексу України у розмірі 25%, в подальшому у розмірі 50% та 75% суми ПДФО та військового збору, що були несвоєчасно перераховані до бюджету.

Склад правопорушення, за яке передбачена відповідальність ст.127 Податкового кодексу України, передбачає, що нарахування, утримання чи сплата податку не відбулися до чи на момент виплати доходу. Факт порушення податкового законодавства може бути встановлений не інакше як за результатами перевірки платника податків, за результатами якої складено акт.

Підвищені розміри штрафів у разі повторного виявлення податкових порушень застосовуються не за сам факт виявлення будь-яких порушень, а за повторне вчинення діянь за обставин, передбачених, зокрема, п.п.54.3.5 п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу України. Аналіз наведеної норми свідчить, що застосування штрафу більшого розміру можливе у разі встановлення контролюючим органом повторності порушення протягом 1095 днів, яке зафіксовано в акті перевірки та відповідно, в податковому повідомленні - рішенні.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом в постановах від 11.09.2018 у справі № 805/3649/17-а, від 24.10.2018 у справі № 820/2405/16.

Згідно із розрахунками штрафних (фінансових) санкцій до податкових повідомлень - рішень контролюючий орган застосував до підприємства штрафну санкцію вперше в розмірі 25%, в подальшому у розмірі 50% та 75% суми ПДФО та військового збору, що були несвоєчасно перераховані до бюджету. Однак у даному випадку факт повторного протягом 1095 днів неутримання та неперерахування до бюджету ПДФО та військового збору ГУ ДФС у м. Києві жодним актом не встановлено та не зафіксовано, не надано доказів винесення податкових повідомлень - рішень, якими платнику було б збільшено суми грошового зобов`язання, що передували прийняттю оскаржених податкових повідомлень - рішень.

Так, згідно розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013704208 форми Д , яким було визначено суму грошового зобов`язання з ПДФО у розмірі 57 128,47 грн, контролюючим органом застосовано до позивача штрафну санкцію у розмірі 25% - 245,85 грн, в подальшому у розмірі 50% - 491,71 грн та 75% - 48025,23 грн. Штрафна санкція повинна бути 17 975,23 грн, що складає 25% від несвоєчасно перерахованого податку. ГУ ДФС у м. Києві безпідставно застосовано до позивача штрафну санкцію з ПДФО (50% та 75%) у розмірі 30787,56 грн.

Згідно розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013714208 форми Д , яким було визначено суму грошового зобов`язання з ПДФО у розмірі 943 605,42 грн, контролюючим органом застосовано до позивача штрафну санкцію у розмірі 25% - 8 843,02 грн, в подальшому у розмірі 50% - 260 270,74 грн та 75% - 540 818,58 грн. Штрафна санкція повинна бути 285 832,97 грн, що складає 25% від несвоєчасно перерахованого податку. ГУ ДФС у м. Києві безпідставно застосовано до позивача штрафну санкцію з ПДФО (50% та 75%) у розмірі 524 099,37 грн.

Згідно розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013724208 форми Д , яким було визначено суму грошового зобов`язання з ПДФО у розмірі 106 201,38 грн, контролюючим органом застосовано до позивача штрафну санкцію у розмірі 25% - 4 947,49 грн, в подальшому у розмірі 50% - 23 512,77 грн та 75% - 48 000,20 грн. Штрафна санкція повинна бути 28 936,49 грн, що складає 25% від несвоєчасно перерахованого податку. ГУ ДФС у м. Києві безпідставно застосовано до позивача штрафну санкцію з ПДФО (50% та 75%) у розмірі 47 523,97 грн.

На підставі викладеного позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013704208 форми Д , яким визначено суму грошового зобов`язання з ПДФО в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 30 787,56 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013714208 форми Д , яким визначено суму ПДФО в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 524 099,37 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013724208 форми Д , яким визначено суму грошового зобов`язання з військового збору в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 47 523,97 грн.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в уточненій позовній заяві та відповіді на відзив від 18.11.2019 за вх. № 57149/2019 (т.1 арк.спр. 179-131).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (т.2 арк.спр. 190), причини неявки суду не повідомив, надав відзив від 11.11.2019 за вх. № 56117/2019 (т.1 арк.спр. 105-126), в якому позовні вимоги не визнав з таких підстав.

На підставі направлень від 23.05.2019 за № 892/26-15-14-04-03, № 893/26-15-14-04-03, № 1107/26-15-42-08, виданих ГУ ДФС у м. Києві, та відповідно до п.п.78.1.5 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, на підставі наказу ГУ ДФС у м. Києві від 22.05.2019 № 6731 проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ Агропромислова компанія з питань, що є предметом оскарження, за результатами якої виявлено порушення вимог податкового законодавства, відображені в акті перевірки від 07.06.2019 № 569/26-15-14-04-03/31531059.

Перевіркою встановлено порушення підприємством:

- п.п.168.1.1 п. 168.1 ст. 168 з урахуванням п.п.168.1.5 п.168.1 ст. 168, п.п.168.4.1 п.168.4 ст. 168, п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168, п. 57.1 ст. 57, п.54.2 ст. 54, п.87.9 ст. 87, п.п. а п.171.1 ст. 171, п.п. е п.176.1 ст. 176 Податкового кодексу України, в результаті чого несвоєчасно було сплачено до бюджету податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на загальну суму 71 900,92 грн (в т.ч. за 2016 рік - 8510,49 грн, за 2017 рік - 10560,35 грн, за 2018 рік - 52830,08 грн) та не сплачено до бюджету податок на доходи фізичних осіб на загальну суму 8 365,68 грн;

- п.п. 168.1.1 п.п.168.1.5 п. 168.1 ст. 168 з урахуванням п.п. 168.4.4 п.168.4 ст. 168, п.п.170.1.1, 170.1 ст. 170, п.п.164.2.5 п.164.2 ст. 164, п.87.9 ст. 87 Податкового кодексу України, в результаті чого несвоєчасно сплачено податку на загальну суму 1 143 331,91 грн (в т.ч. за 2016 рік - 35372,07 грн, за 2017 рік - 520541,48 грн, за 2018 рік - 587418,36 грн) та не сплачено ПДФО, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку інших, ніж заробітна плата, на загальну суму 133 673,08 грн;

- п.5.1 ст. 51, п.п. б п. 176.2 ст. 176, ст. 119 Податкового кодексу та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом № 4 Мінфіну України від 13.01.2015, подання з недостовірними відомостями та не в повному обсязі податкового розрахунку (форма № 1ДФ) за 4 квартал 2017 року;

- п.п. 1.1 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ, п.162.1 ст. 162, ст. 163 (п.п.1.2, п.п.3, п.п.1.5 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ), п.п. 168.1.1, 168.1.5 п. 168.1, п.п.168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України, в результаті чого несвоєчасно сплачено до бюджету військовий збір, нарахований із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на загальну суму 24 856,39 грн (в т.ч. за 2016 рік - 9285,02 грн, за 2017 рік - 654,48 грн, за 2018 рік - 14916,89 грн); несвоєчасно сплачено до бюджету військовий збір з орендної плати земельної ділянки (паїв) на загальну суму 115745,95 грн (в т.ч. за 2016 рік - 19768,89 грн, за 2017 рік - 47 025, 53 грн, за 2018 рік - 48 951,53 грн) та не сплачено військовий збір на загальну суму 18 090,20 грн (в т.ч. з орендної плати земельної ділянки (паїв) - 15 055,76 грн, військовий збір, нарахований із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 3034,44 грн;

- ч.8 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та п.6 ч.3 р. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, в результаті чого встановлено порушення порядку сплати єдиного соціального внеску в червні 2018 року.

На підставі висновків Акта перевірки прийнято оскаржувані податкові повідомлення - рішення.

На підставі викладеного представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник третьої особи у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву від 06.11.2019 за вх. № 55591/2019 про розгляд справи без його участі (т.1 арк.спр. 103).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-77 КАС України, суд дійшов наступного.

До спірних правовідносин застосовуються положення Податкового кодексу України в редакціях, чинних на дату подання декларацій платником та на дату вчинення контролюючим органом оскаржуваних дій.

Судом установлено, що товариство з обмеженою відповідальністю Агропромислова компанія , код ЄДРПОУ 31531059, зареєстровано як юридична особа 20.06.2001, 04.07.2005, № запису 1 382 120 0000 004822, місцезнаходження: 92144, Луганська область, Троїцький район, с. Тарасівка, вул. Польова, буд. 17, станом на дату розгляду справи перебуває на обліку в Троїцькій ДПІ Сватівське управління ГУ ДПС у Луганській області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 28.12.2019 за № 1006147547 (т.2 арк.спр. 23-26).

15.02.2019 ГУ ДФС у м. Києві видано наказ № 1989 Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Агропромислова компанія , яким вирішено на підставі ст.ст.20, 77, 82 Податкового кодексу України, Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ Агропромислова компанія з 04.03.2019 тривалістю 10 робочих днів, з метою перевірки дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, валютного - за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 31.12.2018 та іншого законодавства за відповідний період (т.1 арк.спр. 162).

01.04.2019 відповідачем складено Акт № 333/26-15-14-04-03/31531059 Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ Агропромислова компанія податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, валютного - за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 31.12.2018 та іншого законодавства за відповідний період (т.1 арк.спр. 164-202).

22.04.2019 за вх. № 87869/10/54 до ГУ ДФС у м. Києві надійшли заперечення ТОВ Агропромислова компанія від 01.04.2019 № 04211 на акт перевірки від 01.04.2019 № 333/26-15-14-04-03/31531059 (т.1 арк.спр. 203-215) з проханням переглянути висновки акта, та з доданими первинними документами згідно із реєстром на 2837 арк (т.1 арк.спр. 216-217).

06.05.2019 за № 83678/10/26-15-14-04-03-14 ГУ ДФС у м. Києві направлено на адресу ТОВ Агропромислова компанія лист Про результати розгляду заперечень , в якому зазначено, що розглянувши заперечення платника, у зв`язку із необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки, керуючись п. 44.7, ст. 44, п.86.7 ст. 86 Кодексу та у відповідності до п.п.78.1.5 п.78.1 ст. 78 Кодексу, буде проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ Агропромислова компанія з питань, що стали предметом оскарження (т.1 арк.спр. 218-221), який отримано 10.05.2019 (т.1 арк.спр. 222).

22.05.2019 ГУ ДФС у м. Києві прийнято наказ № 6731 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Агропромислова компанія , відповідно до якого на підставі п.п.78.1.5. п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України у зв`язку з поданням ТОВ Агропромислова компанія заперечень від 21.04.2019 № 04211 (вх. ГУ ДФС у м. Києві від 22.04.2019 за № 87869/19/ЗП) до акта перевірки від 01.04.2019 № 333/26-15-14-04-03/315331059 та додаткових документів вирішено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Агропромислова компанія з 23.05.2019 по дату завершення перевірки, тривалістю 5 робочих днів; перевірку провести з питань, що стали предметом оскарження; підстава - доповідна записка Департаменту аудиту від 20.05.2019 № 3818/26-15-14-04-03 (т.1 арк.спр. 158).

23.05.2019 ГУ ДФС у м. Києві видано направлення № 892/26-15-14-04-03, № 893/26-15-14-04-03 на проведення з 23.05.2019 документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Агропромислова компанія з питань, що стали предметом оскарження (т.1 арк.спр. 159, 160).

Копії наказу та направлення отримано директором платника Сердюком А.А. 27.05.2019, про що свідчать розписки (т.1 арк.спр. 158, 159, 160).

Також 23.05.2019 ГУ ДФС у м. Києві видано направлення № № 1107/26-15-42-08 на проведення з 23.05.2019 позапланової виїзної перевірки, мета - здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати ПДФО, військового збору та єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (т.1 арк.спр. 161), отримане директором платника 27.05.2019 о 14:50.

Наказом ГУ ДФС у м. Києві від 29.05.2019 № 7220 продовжено строк проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Агропромислова компанія з 30.05.2019 по дату завершення перевірки тривалістю 2 робочих дні (т.1 арк.спр. 163), який отримано позивачем 29.05.2019 о 17-35.

За наслідками перевірки відповідачем складено Акт від 07.06.2019 № 569/26-15-14-04-03/31531059 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Агропромислова компанія з питань, що стали предметом оскарження , згідно із висновками перевіркою встановлено порушення платником, зокрема:

2. - п.п.168.1.1 п. 168.1 ст. 168 з урахуванням п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п.п.168.4.1 п. 168.4 ст. 168, п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168, п.57.1 ст. 57, п.54.2 ст. 54, п.87.9 ст. 87, п.п. а п. 171.1 ст. 171, п.п. е п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України, в результаті чого несвоєчасно було сплачено до бюджету податок на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на загальну суму 71900,92 грн (в т.ч. за 2016 рік - 8510,49 грн, за 2017 рік - 10560,35 грн, за 2018 рік - 52830,08 грн) та не сплачено до бюджету податок на доходи фізичних осіб на загальну суму 8 365,68 грн;

3. - п.п. 168.1.1, п.п. 168.1.5 п.168.1 ст. 168 з урахуванням п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168, п.п.170.1.1 а. 170.1 ст. 170, п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164, п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України, в результаті чого несвоєчасно сплачено податку на загальну суму 1 143 331,91 грн (в т.ч. за 2016 рік - 35372,07 грн, за 2017 рік - 520541,48 грн, за 2018 рік - 587418,36 грн) та не сплачено податок на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата на загальну суму 133673,08 грн;

4. - п. 5.1 ст. 51, п.п. б п. 176.2 ст. 176, ст. 119 Податкового кодексу та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом № 4 Мінфіну України від 13.01.2015, подання з недостовірними відомостями та не в повному обсязі податкового розрахунку (форма № 1ДФ) за 4 квартал 2017 року;

5. - п.п.1.1 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ, визначені п. 162.1 ст. 162, ст. 163 (п.п.1.2, п.п.1.3, п.п.1.5 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ), п.п. 168.1.1, п.п. 168.1.5 п. 168.1, п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України, в результаті чого несвоєчасно сплачено до бюджету військовий збір, нарахований із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на загальну суму 24 856,39 грн (в т.ч. за 2016 рік - 9285,02 грн, за 2017 рік - 654,48 грн, за 2018 рік - 14916,89 грн); несвоєчасно сплачено до бюджету військовий збір з орендної плати земельної ділянки (паїв) на загальну суму 115745,965 грн (в т.ч. за 2016 рік - 19768,89 грн, за 2017 рік - 47 025,53 грн, за 2018 рік - 48951,53 грн) та не сплачено військовий збір на загальну суму 18090,20 грн (в т.ч. з орендної плати земельної ділянки (паїв) - 15 055,76 грн, військовий збір нарахований із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 3034,44 грн);

6. - ч. 8 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та п. 6 ч. 3 р. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, в результаті чого встановлено порушення порядку сплати єдиного соціального внеску в червні 2018 року (т.1 арк.спр. 11-38).

На підставі зазначеного Акта відповідачем прийнято податкові повідомлення - рішення:

- від 01.08.2019 № 0013704208, яким за порушення п.п.168.1.1, п.п. 168.1.2 та п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції на підставі п.127.1 ст. 127 Податкового кодексу України, та згідно із п.п.54.3.5 п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58, п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України ТОВ Агропромислова компанія збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 57 128,47 грн, в тому числі за податковим зобов`язанням -8365,68 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 48 762,79 грн (т.1 арк.спр. 39);

- від 01.08.2019 № 0013714208, яким за порушення п.п.168.1.1, п.п. 168.1.2 та п.п.168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції на підставі п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України, та згідно із п.п. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58 та п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України ТОВ Агропромислова компанія збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 943 605,42 грн, в тому числі за податковими зобов`язаннями - 133 673,08 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 809 932,34 грн (т.1 арк.спр. 42);

- від 01.08.2019 № 0013724208, яким за порушення п.п. 168.1.1, п.п. 168.1.2 та п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168, п.п. 1.6 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції на підставі п.127.1 ст. 127 Податкового кодексу України, та згідно із п.п. 54.3.5 п.54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58 та п. 86.8 ст. 86, п.п. 1.6 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України ТОВ Агропромислова компанія збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з військового збору, у сумі 106201,38 грн, в тому числі за податковим зобов`язанням - 18090,20 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 88 111,18 грн (т. 1 арк.спр. 44).

Спірним питанням у даній справі є правомірність застосування відповідачем у оскаржуваних податкових повідомленнях - рішеннях до позивача штрафних санкцій у підвищених розмірах (50% та 75%), при цьому позивачем визнається факт вчинення порушень податкового законодавства та застосування за такі порушення штрафних санкцій на підставі статті 127 Податкового кодексу України.

При вирішенні спору суд виходить з такого.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Підпунктом 54.3.5 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.

Відповідно до положень пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:

невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;

завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;

заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Відповідно до пункту 86.8 статті 86 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Відповідно до підпункту 162.1.3 пункту 162.1 статті 162 Податкового кодексу України платником податку з доходів фізичних осіб є, зокрема, податковий агент.

Підпунктом 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV вказаного Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 та р. IV вказаного Кодексу.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу (підпункт 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України.

Підпунктом 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Згідно із підпунктом 168.1.5 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Підпунктом 168.4.4 пункту 168.4 статті 168 Податкового кодексу України визначено, що юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).

Органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів в установленому Бюджетним кодексом України порядку розподіляють зазначені кошти згідно з нормативами, визначеними Бюджетним кодексом України, та спрямовують такі розподілені суми до відповідних бюджетів.

Органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів в установленому Бюджетним кодексом України порядку розподіляють зазначені кошти згідно з нормативами, визначеними Бюджетним кодексом України, та спрямовують такі розподілені суми до відповідних бюджетів.

Пунктом 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України визначено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Відповідно до підпунктів 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу. Об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту. Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу.

Згідно із підпунктом 1.6 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України платники збору зобов`язані забезпечувати виконання податкових зобов`язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 цього Кодексу.

Судом встановлено, що оскаржуваними податковими повідомленнями - рішеннями застосовано до позивача штрафні санкції на підставі статті 127 Податкового кодексу України.

Відповідальність за порушення правил та строків сплати (перерахування) податків встановлена статею 126 Податкового кодексу України, в той час як стаття 127 Податкового кодексу України України визначає відповідальність за порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків з джерела виплати.

Так, відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно із пунктом 127.1 статті 127 Податкового кодексу України Ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, -

тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, -

тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідальність за погашення суми податкового зобов`язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов`язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов`язків погашення такої суми податкових зобов`язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV цього Кодексу.

Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого пунктом 169.4 статті 169 цього Кодексу, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами цього Кодексу.

Тобто, у разі, якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов`язання протягом строків, передбачених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності відповідно до статті 126 Податкового кодексу України, а у разі якщо нарахування, сплата чи утримання податку не відбулися до чи на момент виплати доходу, платник податків притягується до відповідальності відповідно до статті 127 Податкового кодексу України.

Зважаючи на вимоги вищенаведених норм, є правові підстави для висновку, що стаття 127 Податкового кодексу України встановлює відповідальність за порушення правил нарахування та сплати податків у джерела виплати. Згідно цієї статті, підставою відповідальності є ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків. Дане правопорушення може бути вчинено шляхом бездіяльності та полягати в ненарахуванні, неутриманні та/або несплаті податкового зобов`язання. Крім того, додатково встановлено умови вчинення такого правопорушення: до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків.

Таким чином, для застосування пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України потрібно, що б нарахування, сплата чи утримання податку не відбулися до чи на момент виплати доходу. Тобто склад порушення пов`язується з фактом виплати доходу без сплати податку.

У разі якщо виплата доходу, а відповідно, і перерахування податку здійснені з порушенням строку, визначеного підпунктом 168.1.5 пункту 168.1 статті 168 Кодексу, фактично має місце порушення, передбачене статтею 126 Податкового кодексу України, відповідно, і штрафні санкції мають бути застосовані у встановленому нею розмірі.

Тобто, якщо платник податку при виплаті вже нарахованої заробітної не здійснив одночасно з такою виплатою перерахування податку до бюджету, то в такому випадку підлягає застосуванню штраф в порядку статті 127 Податкового кодексу України і розмір такого штрафу залежить кількості разів допущених таких порушень.

При цьому, звертається увага, що у цьому нормативному приписі поряд зі з`єднувальним сполучником та вживається також і розділовий сполучник або , які в своїй сукупності мають семантичний відтінок протиставлення та означають взаємовиключний вибір з кількох елементів - один з двох можливих .

Дані висновки узгоджуються з правовою позицією, викладеною Верховним Судом України в постанові від 22.03.2016 у справі № 813/6774/13-а, Верховним Судом у постанові від 27.11.2018 у справі № 820/2840/17.

В межах спірних правовідносин судом встановлено, що нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб у вигляді заробітної плати та у вигляді орендної плати за земельні ділянки (паї), нарахування військового збору з доходів у вигляді заробітної плати та орендної плати за земельні ділянки (паї) здійснювалися ТОВ Агропромислова компанія одночасно з нарахуванням та виплатою доходу, що відображено в Акті перевірки та підтверджується копіями витягів з Головної книги по рахунках 641, 6411 за 2016-2018 роки, Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за 2016-2018 роки, 2 квартал 2019 року, (т.2 арк.спр. 171, 172-271).

Податок на доходи фізичних осіб у вигляді заробітної плати у загальному розмірі 57634,78 грн (за періоди з липня 2016 по жовтень 2018 року), податок на доходи фізичних осіб у вигляді орендної плати за земельні ділянки в розмірі 1143331,91 грн (за 2016-2018 роки), військовий збір з доходу у вигляді заробітної плати у загальному розмірі 12536,93 грн (за періоди з липня 2017 року по жовтень 2018 року), військовий збір з доходу у вигляді орендної плати за земельні ділянки у загальному розмірі 115 745,95 грн (за 2016 - 2018 роки) сплачено ТОВ Агропромислова компанія не під час виплати доходу, а пізніше, що підтверджується копіями платіжних доручень (т.2 арк.спр. 73-143), відомостями з електронного кабінету платника (т.2 арк.спр. 144-145), та відображено в Акті перевірки.

Податок на доходи фізичних осіб у вигляді заробітної плати у розмірі 8365,68 грн (листопад 2018 року), податок на доходи фізичних осіб у вигляді орендної плати за земельні ділянки в розмірі 133 673,08 грн (квітень 2019 року), військовий збір з доходу у вигляді заробітної плати у розмірі 3 034,44 грн (жовтень 2018 року - 1281,69 грн, листопад 2018 року - 1752,75 грн) та військовий збір з доходу у вигляді орендної плати за земельні ділянки у загальному розмірі 15055,76 грн (квітень 2019 року) нараховано та утримано платником одночасно з виплатою доходу, проте станом на дату проведення перевірки та розгляду справи у суді не сплачено, відповідно, ці суми визначені відповідачем як грошові зобов`язання в оскаржуваних податкових повідомленнях - рішеннях.

При цьому, порушень строків виплати доходу контролюючим органом не встановлено, тому суд дійшов висновку, що допущені позивачем порушення податкового законодавства тягнуть відповідальність, передбачену саме статтею 127 Податкового кодексу України -сплата податку на доходи фізичних осіб та військового збору не відбулася до або під час виплати доходу.

Надаючи оцінку доводам позивача про неможливість одночасного застосування контролюючим органом штрафних санкцій у розмірах 25%, 50% та 75% згідно з положеннями пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України, суд виходить з такого.

Однак, відповідальність за правопорушення, передбачене статтею 127 Податкового кодексу України, може наставати у разі, коли платник податків, у тому числі податковий агент, допускає бездіяльність щодо нарахування, утримання та/або сплати (перерахування) податків до або під час виплати доходу на користь іншого платника, тобто взагалі відсутній факт виконання вказаних обов`язків платником податків (податковим агентом).

При цьому, згідно із пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 62.1 статті 62 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до підпункту 54.3.5 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.

Згідно із пунктом 86.1 статті 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.

Відповідно до статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Отже, факт порушення податкового законодавства може бути встановлений не інакше як за результатами перевірки платника податків, за результатами якої складається акт.

Підвищені розміри штрафів у разі повторного виявлення податкових порушень (згідно зі статтею 127 Податкового кодексу України - 50%, 75%) застосовуються не за сам факт виявлення будь-яких порушень, а за повторне вчинення діянь за обставин, передбачених, зокрема, підпунктом 54.3.5 пункту 54.4 статті 54 Податкового кодексу України.

З аналізу вищенаведеної норми вбачається, що застосування штрафу в більшому розмірі можливе у разі встановлення контролюючим органом повторності порушення протягом 1095 днів, яке зафіксовано в акті перевірки та, як наслідок, у податковому повідомленні-рішенні.

Розрахунок до податкового повідомлення-рішення форми Д від 01.08.2019 № 0013714208 свідчить про те, що за несвоєчасне перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб з орендної плати земельної ділянки (паїв) за 2016 рік в сумі 35372,07 грн відповідачем застосовано до позивача штрафну санкцію у розмірі 25% несвоєчасно перерахованої суми податку, що становить 8843,02 грн; за 2017 рік в сумі 520 541,48 грн - у розмірі 50%, що становить 260 270,74 грн; за 2018 рік в сумі 587 418,36 грн - у розмірі 75%, що становить 440 563,77 грн; у квітні 2019 року за неперерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб з орендної плати земельної ділянки (паїв) у сумі 133 673,08 грн - у розмірі 75 %, що становить 100254,81 грн, всього штрафна санкція - 809932,34 грн (т.1 арк.спр. 43).

Згідно із розрахунком до податкового повідомлення-рішення форми Д від 01.08.2019 № 0013704208 за несвоєчасне перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб за липень 2016 року у сумі 983,41 грн відповідачем застосовано до позивача штрафну санкцію у розмірі 25% несвоєчасно перерахованої суми податку, що становить 245,85 грн; за серпень 2016 року в сумі 983,41 грн - у розмірі 50%, що становить 491,71 грн; за вересень 2016 року в сумі 643,21 грн - у розмірі 75%, що становить 482,41 грн; за вересень 2016 року в сумі 643,21 грн - у розмірі 75%, що становить 482,41 грн; за квітень 2017 року в сумі 85,15 грн - у розмірі 75%, що становить 63,86 грн; за травень 2017 року в сумі 85,15 грн - у розмірі 75%, що становить 63,86 грн; за червень 2017 року в сумі 85,15 грн - у розмірі 75%, що становить 63,86 грн; за липень 2017 року в сумі 661,15 грн - у розмірі 75%, що становить 495,86 грн; за серпень 2017 року в сумі 1237,55 грн - у розмірі 75%, що становить 928,16 грн; за вересень 2017 року в сумі 1237,55 грн - у розмірі 75%, що становить 928,16 грн; за жовтень 2017 року в сумі 1813,55 грн - у розмірі 75%, що становить 1360,16 грн; за листопад 2017 року в сумі 2389,55 грн - у розмірі 75%, що становить 1792,16 грн; за грудень 2017 року в сумі 2965,55 грн - у розмірі 75%, що становить 2224,16 грн; за січень 2018 року в сумі 2641,55 грн - у розмірі 75%, що становить 1981,16 грн; за лютий 2018 року в сумі 5337,59 грн - у розмірі 75%, що становить 4003,19 грн; за березень 2018 року в сумі 5577,71 грн - у розмірі 75%, що становить 4183,28 грн; за квітень 2018 року в сумі 5937,71 грн - у розмірі 75%, що становить 4453,28 грн; за травень 2018 року в сумі 15449,40 грн - у розмірі 75%, що становить 11587,05 грн; за червень 2018 року в сумі 38,69 грн - у розмірі 75%, що становить 29,02 грн; за липень 2018 року в сумі 38,69 грн - у розмірі 75%, що становить 29,02 грн; за серпень 2018 року в сумі 38,69 грн - у розмірі 75%, що становить 29,02 грн; за вересень 2018 року в сумі 38,69 грн - у розмірі 75%, що становить 29,02 грн; за жовтень 2018 року в сумі 9365,68 грн - у розмірі 75%, що становить 7024,26 грн; та за неперерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб у листопаді 2018 року в сумі 8365,68 грн - у розмірі 75%, що становить 6274,26 грн, всього штрафна санкція - 48762,79 грн (т.1 арк.спр. 40-41).

Згідно із розрахунком до податкового повідомлення-рішення форми Д від 01.08.2019 № 0013724308 за несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору за липень 2017 року у сумі 21,08 грн відповідачем застосовано до позивача штрафну санкцію у розмірі 25% несвоєчасно перерахованої суми збору, що становить 5,27 грн; за серпень 2017 року в сумі 69,08 грн - у розмірі 50%, що становить 34,54 грн; за вересень 2017 року в сумі 69,08 грн - у розмірі 75%, що становить 51,81 грн; за жовтень 2017 року в сумі 117,08 грн - у розмірі 75%, що становить 87,81 грн; за листопад 2017 року в сумі 165,08 грн - у розмірі 75%, що становить 123,81 грн; за грудень 2017 року в сумі 213,08 грн - у розмірі 75%, що становить 159,81 грн; за січень 2018 року в сумі 156,08 грн - у розмірі 75%, що становить 117,06 грн; за лютий 2018 року в сумі 746,70 грн - у розмірі 75%, що становить 560,03 грн; за березень 2018 року в сумі 570 грн - у розмірі 75%, що становить 427,50 грн; за квітень 2018 року в сумі 649,80 грн - у розмірі 75%, що становить 487,35 грн; за травень 2018 року в сумі 1287,45 грн - у розмірі 75%, що становить 965,59 грн; за червень 2018 року в сумі 2017,66 грн - у розмірі 75%, що становить 1513,25 грн; за липень 2018 року в сумі 2085,54 грн - у розмірі 75%, що становить 1564,16 грн; за серпень 2018 року в сумі 1610,59 грн - у розмірі 75%, що становить 1207,94 грн; за вересень 2018 року в сумі 1934,86 грн - у розмірі 75%, що становить 1451,15 грн; за жовтень 2018 року в сумі 823,77 грн та за неперерахування до бюджету військового збору, нарахованого із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, за жовтень 2018 року в сумі 1281,69 грн - у розмірі 75%, що становить 1579,10 грн; неперерахування до бюджету військового збору, нарахованого із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, за листопад 2018 року в сумі 1752,75 грн - у розмірі 75%, що становить 1314,56 грн, всього сума штрафу - 11650,72 грн.

Крім того, згідно із зазначеним розрахунком за несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору з орендної плати земельної ділянки (паїв) за 2016 рік у сумі 19768,89 грн відповідачем застосовано до позивача штрафну санкцію у розмірі 25% несвоєчасно перерахованої суми збору, що становить 4942,22 грн; за 2017 рік в сумі 47025,53 грн - у розмірі 50%, що становить 23512,77 грн; за 2018 рік в сумі 48951,53 грн в сумі 36713,65 грн - у розмірі 75%, що становить 36713,65 грн; за неперерахування до бюджету військового збору з орендної плати земельної ділянки (паїв) в сумі 15055,76 грн - у розмірі 75%, що становить 11291,82 грн, всього штрафна санкція - 76460,45 грн (т.1 арк.спр. 45-46).

Разом з тим, відповідач не довів належними та допустимими доказами факт винесення податкових повідомлень-рішень, які б фіксували вчинення позивачем аналогічних порушень впродовж 1095 днів, що передували прийняттю оскарженого податкового повідомлення рішення.

З огляду на наведене, контролюючий орган безпідставно застосував до платника штрафні (фінансові) санкції за статтею 127 Податкового кодексу України в розмірах 50% та 75% за спірні періоди.

Такий правовий висновок узгоджується з правовими висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 27.12.2018 у справі № 817/195/19, від 09.11.2018 у справі № 820/3562/17, від 11.09.2018 у справі № 805/3649/17-а.

Податкове повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013714208 форми Д оскаржується позивачем в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 524 099,37 грн.

Виходячи з вищевикладеного, відповідачем правомірно визначено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у вигляді орендної плати за земельні ділянки (паї) за квітень 2019 року у розмірі 133673,08 грн, та встановлено несплату цього податку під час виплати доходу у загальному розмірі 1 143 331,91 грн (в тому числі за 2016 рік - 35372,07 грн, за 2017 рік - 520 541,48 грн, за 2018 рік - 587 418,36 грн), всього сума податку, не сплаченого під час виплати доходу, становить 1 277 004,99 грн. Штрафна санкція у відповідності до статті 127 Податкового кодексу України складає 25 % від зазначеної суми - 319 251,25 грн.

Відповідачем визначено штрафну санкцію в розмірі 809 932,34 грн, тобто неправомірно нараховано суму штрафу в розмірі 490 681,09 грн (809 932,34 грн - 319 251,25 грн), а не 524 099,37 грн, як зазначає позивач у позові.

Таким чином, позовні вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013714208 форми Д частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 524 099,37 грн підлягають задоволенню частково, а саме в межах суми штрафної санкції - 490 681,09 грн, а в частині суми 33418,28 грн у задоволенню не підлягають.

Податкове повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013704208 форми Д оскаржується позивачем в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 30 787,56 грн.

Судом встановлено, що відповідачем правомірно визначено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у вигляді заробітної плати за листопад 2018 року у сумі 8365,68 грн, та встановлено несплату цього податку під час виплати доходу у загальному розмірі 57634,78 грн (в тому числі за липень 2016 року - 983,41 грн, за серпень 2016 року - 983,41 грн, за вересень 2016 року - 643,21 грн, за квітень 2017 року - 85,15 грн, за травень 2017 року - 85,15 грн, за червень 2017 року - 85,15 грн, за липень 2017 року - 661,15 грн, за серпень 2017 року - 1237,55 грн, за вересень 2017 року - 1237,55 грн, за жовтень 2017 року - 1813,55 грн, за листопад 2017 року - 2389,55 грн, за грудень 2017 року - 2965,55 грн, за січень 2018 року - 2641,55 грн, за лютий 2018 року - 5337,59 грн, за березень 2018 року - 5577,71 грн, за квітень 2018 року - 5937,71 грн, за травень 2018 року - 15449,40 грн, за червень 2018 року - 38,69 грн, за липень 2018 року - 38,69 грн, за серпень 2018 року - 38,69 грн, за вересень 2018 року - 38,69 грн, за жовтень 2018 року - 9365,68 грн), всього сума податку, не сплаченого під час виплати доходу, становить 66000,46 грн. Штрафна санкція у відповідності до статті 127 Податкового кодексу України складає 25 % від зазначеної суми - 16500,12 грн.

Відповідачем визначено штрафну санкцію в розмірі 48762,79 грн, тобто неправомірно нараховано суму штрафу в розмірі 32262,67 грн (48762,79 грн - 16500,12 грн), а не 30 787,56 грн, як зазначає позивач у позові.

Згідно із частиною другою статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

З метою ефективного захисту прав позивача від порушень з боку суб`єкта владних повноважень суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 01 серпня 2019 року № 0013704208 в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними санкціями в розмірі 32262,67 грн (тридцять дві тисячі двісті шістдесят дві гривні 67 коп.).

Податкове повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013724208 форми Д оскаржується позивачем в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 47 523,97 грн.

Судом встановлено, що відповідачем правомірно визначено суму грошового зобов`язання з військового збору з доходу у вигляді заробітної плати в сумі 3034,44 грн (за жовтень 2018 року - 1281,69 грн, за листопад 2018 року - 1752,75 грн), з доходу у вигляді орендної плати за земельні ділянки (паї) - 15055,76 грн за квітень 2019 року, встановлено несплату військового збору з доходу у вигляді заробітної плати в сумі 12536,93 грн (в тому числі за липень 2017 року - 21,08 грн, за серпень 2017 року - 69,08 грн, за вересень 2017 року - 69,08 грн, за жовтень 2017 року - 117,08 грн, за листопад 2017 року - 165,08 грн, за грудень 2017 року - 213,08 грн, за січень 2018 року - 156,08 грн, за лютий 2018 року - 746,70 грн, за березень 2018 року - 570 грн, за квітень 2018 року - 649,80 грн, за травень 2018 року - 1287,45 грн, за червень 2018 року - 2017,66 грн, за липень 2018 року - 2085,54 грн, за серпень 2018 року - 1610,59 грн, за вересень 2018 року - 1934,86 грн, за жовтень 2018 року - 823,77 грн), несплату військового збору з доходу у вигляді орендної плати за земельні ділянки (паї) в розмірі 115 745,95 грн (за 2016 рік - 19768,89 грн, за 2017 рік - 47025,53 грн, за 2018 рік - 48951,53 грн), всього сума військового збору, не сплаченого під час виплати доходу, становить 146 373,08 грн. Штрафна санкція у відповідності до статті 127 Податкового кодексу України складає 25 % від зазначеної суми - 36593,27 грн.

Відповідачем визначено штрафну санкцію в розмірі 88 111,18 грн, тобто неправомірно нараховано суму штрафу в розмірі 51517,91 грн (88111,18 грн - 36593,27 грн), а не 47 523,97 грн, як зазначив позивач.

З метою ефективного захисту прав позивача від порушень з боку суб`єкта владних повноважень суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 01.08.2019 № 0013724208 форми Д в частині збільшення грошового зобов`язання з військового збору за штрафними санкціями в розмірі 47523,97 грн (сорок сім тисяч п`ятсот двадцять три гривні 97 коп.).

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що відповідно до частини третьої статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Позивачем при зверненні до суду з первісним позовом сплачено судовий збір в розмірі 11533,67 грн згідно з платіжним дорученням від 19.09.2019 № 1435 (т.1 арк.спр. 3).

Оскільки суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, судові витрати належить відшкодувати на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до задоволеної частини вимог.

Так, ціна первісного позову становить 768910,90 грн (100%), сума позовних вимог у справі № 360/4940/19 складає 602410,90 грн (78,35 % від загальної суми первісних вимог).

У справі № 360/4940/19 сума судового збору становить 9036,63 грн (78,35% від сплаченого судового збору в розмірі 11533,67 грн).

З заявлених позивачем позовних вимог у справі № 360/4940/19 в розмірі 602410,90 грн (100%) задоволено 568 992,62 грн (94,45%), та відмовлено в задоволенні в частині суми 33 418,28 грн (5,55%), без урахування виходу суду за межі позовних вимог.

Таким чином, стягненню за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у м. Києві на користь позивача підлягають судові витрати в сумі 8535,10 грн (9036,63 грн х 94,45 %), та покладаються на позивача судові витрати в сумі 501,53 грн (9036,63 грн х 5,55%).

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова компанія (код ЄДРПОУ 31531059, місцезнаходження: 92144, Луганська область, Троїцький район, с. Тарасівка, вул. Польова, буд. 17) до Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72), про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень - рішень задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 01 серпня 2019 року № 0013714208, яким товариству з обмеженою відповідальністю Агропромислова компанія збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені на суму 943 605,42 грн, в тому числі за податковими зобов`язаннями 133 673,08 грн, за штрафними санкціями 809 932,34 грн, в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними санкціями в розмірі 490681,09 (чотриста дев`яносто тисяч шістсот вісімдесят одна гривня 09 коп.).

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 01 серпня 2019 року № 0013704208, яким товариству з обмеженою відповідальністю Агропромислова компанія збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені на суму 57128,47 грн, в тому числі за податковими зобов`язаннями 8 365,68 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 48 762,79 грн, в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними санкціями в розмірі 32262,67 грн (тридцять дві тисячі двісті шістдесят дві гривні 67 коп.).

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 01 серпня 2019 року № 0013724208, яким товариству з обмеженою відповідальністю Агропромислова компанія збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з військового збору, пені на суму 106 201,38 грн, в тому числі за податковим зобов`язанням 18 090,20 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 88 111,18 грн, в частині збільшення грошового зобов`язання з військового збору за штрафними санкціями в розмірі 51517,91 (п`ятдесят одна тисяча п`ятсот сімнадцять гривень 91 коп.).

У задоволенні позовних в частині визнання протиправними та скасування податкового повідомлення - рішення від 01 серпня 2019 року № 0013714208 в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними санкціями на суму 33 418,28 грн - відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова компанія за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8535,10 грн (вісім тисяч п`ятсот тридцять п`ять гривень 10 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 13 лютого 2020 року.

Суддя А.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено17.02.2020
Номер документу87553373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4940/19

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні