Рішення
від 14.02.2020 по справі 240/12362/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2020 року м. Житомир справа № 240/12362/19

категорія 112030300

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Семенюка М.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Лугинської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправним рішення Лугинської районної державної адміністрації Житомирської області від 11.09.2019 в частині відмови у видачі довідки згідно додатку № 4 для підтвердження статусу потерпілого внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- зобов`язати Лугинську районну державну адміністрацію Житомирської області видати довідку згідно додатку № 4, про проживання з 26.04.1986 по 14.11.1988 та з 30.11.1990 по 11.12.2003 в населеному пункті, а саме селі Рудня - Повчанська, яке згідно постанови КМ № 106 віднесено до зони безумовного (обов`язкового) відселення.

В обґрунтування позову зазначає, що має право на отримання посвідчення потерпілого 2 категорії, так як постійно проживав та був зареєстрований на території безумовного (обов`язкового) відселення з 26.04.1986 по 14.11.1988 (з 15.11.1988 по 25.10.1990 - служба в Радянській Армії) та з 30.11.1990 по 11.12.2003; відповідно до вимог п. 11 Порядку № 511 імперативною та необхідною передумовою для прийняття ОДА рішення про оформлення та видачу посвідчення "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи" (категорія 2) є попереднє отримання довідки встановленої форми, затвердженої додатком № 4 до Порядку № 551.

Ухвалою від 23.12.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач подав письмовий відзив на позовну заяву (а.с.17-19), в якому просив відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що підстав для видачі - додатку № 4 для підтвердження статусу потерпілої від наслідків Чорнобильської катастрофи 2 категорії не має.

Проаналізувавши наявні у справі матеріали, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, на звернення позивача до Лугинської районної державної адміністрації Житомирської області, останній листом від 11.09.2019 № 6-08/1331 (а.с. 7) повідомив позивача про те, що відповідно абзацу 5 п. 2 ст. 14 "Визначення категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, для встановлення пільг та компенсацій" Закону України від 28.02.1991 № 796-ХІІ "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та п. 5 Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженого постановою КМУ від 11.07.2018 р. № 551, посвідчення категорії 2 видається тим громадянам, які постійно проживали у зоні безумовного (обов`язкового) відселення з моменту аварії до прийняття постанови про відселення (28 червня 1989 року). Враховуючи довідку Повчанської сільської ради, в якій надана інформація щодо його проживання в зоні безумовного (обов`язкового) відселення з 26.04.1986 року по 14.11.1988 року та з 30.11.1990 року по 11.12.2003 року, підстав для видачі довідки - додатку № 4 для підтвердження статусу потерпілого від наслідків Чорнобильської катастрофи категорії 2 не має.

Надаючи правову оцінку спірних правовідносин, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегульовано Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" 28.02.1991 № 796-XII (далі - Закон № 796), Порядком видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 551 (далі - Порядок № 551).

Відповідно до абз. 6 п. 2 ч. 2 ст. 14 Закону № 796 до осіб, які мають право на отримання посвідчення потерпілого внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 2 відносяться особи, які постійно проживали у зоні безумовного (обов`язкового) відселення з моменту аварії до прийняття постанови про відселення.

Відповідно до додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів УРСР "Про організацію виконання постанов Верховної Ради Української РСР про порядок введення в дію законів Української РСР "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" та "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 23.07.1991 № 106, яка є чинна, с.Рудня-Повчанська Лугинського району Житомирської області віднесено до зони безумовного (обов`язкового) відселення.

28.06.1989 було прийнято Розпорядження Ради міністрів УРСР № 224-р "О переселении жителей двух населенных пунктов Полесского района Киевской области и 12 населенных пунктов Народичского района Житомирской области, подвергшихся радиоактивному загрязнению в результате аварии на Чернобыльской АЭС".

16.12.1992 прийнято Постанову КМУ № 706 "Про Порядок відселення та самостійного переселення громадян з територій, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС".

Позивач не заперечує, що він постійно не проживав у зоні безумовного (обов`язкового) відселення з моменту аварії до прийняття постанови про відселення, так як з 15.11.1988 по 25.10.1990 служив в Радянській Армії, що підтверджується довідкою Повчанської сільської ради Лугинського району Житомирської області від 15.08.2018 № 370 (а.с. 8).

Також, відповідно до пункту 11 Порядок № 551, посвідчення видаються уповноваженими органами за місцем проживання (реєстрації) особи на підставі рішень комісій з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян, утворених уповноваженими органами (далі - регіональні комісії).

Посвідчення видаються потерпілим від Чорнобильської катастрофи з числа евакуйованих у 1986 році із зони відчуження (в тому числі особам, які на момент евакуації перебували у стані внутрішньоутробного розвитку, після досягнення ними повноліття) та особам, які постійно проживали в зоні безумовного (обов`язкового) відселення з моменту аварії до прийняття рішення про відселення, - на підставі довідки, виданої Волинською, Житомирською, Київською, Рівненською або Чернігівською облдержадміністраціями (додатки 3 і 4).

Позивач просить визнати протиправною відмову Лугинської районної державної адміністрації Житомирської області у видачі довідки згідно додатку № 4 та зобов`язати Лугинську районну державну адміністрацію Житомирської області видати довідку згідно додатку № 4, проте, згідно з абз. 8 п. 11 Порядку № 551 довідку відповідно до додатку № 4 видає Житомирська облдержадміністрація, а не Лугинська РДА Житомирської області, тобто відповідач не є тим суб`єктом владних повноважень, який уповноважений видавати довідку додатку 4 до Порядку № 551.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позов необґрунтований та не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , номер НОМЕР_1 ) до Лугинської районної державної адміністрації Житомирської області (вул. Грушевського, 4, смт. Лугини, Житомирська обл., 10301, код 04053393) відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Семенюк

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2020
Оприлюднено17.02.2020
Номер документу87584623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/12362/19

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 13.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Рішення від 14.02.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні