Постанова
від 30.03.2010 по справі 2а-14934/09/2/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

Справа №2а-14934/09/2/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі

головуючого судді

Яковлєва С.В. , при секретарі Слабун О.М. .

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Приватного під приємства «Полакр»

до Сімферопольського міс ького управління ГУ МВС Укра їни в АРК

про визнання протиправним и дій

за участю представників:

від позивача - Бєлкін М.А. - генер. директор , посвід. № 2

від відповідача - Журочк о Г.О. - пред-к, дов. № 49/218 від 21.01.2010 р.

за участю свідків Сенів Б .Ю. - посвід. УКР № 048648

ОСОБА_4 - вод. Посвідчення АВУ № НОМЕР_1

Суть спору: Приватне підпри ємство «Полакр» (далі позива ч) звернулось до суду з позово м, в якому просило визнати про типравними дії працівників державної служби по боротьб і з економічними злочинами С імферопольського міського у правління Головного управлі ння Міністерства внутрішніх справ України в АРК (далі відп овідач) щодо проведення пер евірки позивача 26.11.2009 р. Вимоги мотивовані тим, що працівник и позивача 26.11.2009 р. провели пер евірку в порушення вимог чин ного законодавства, без наяв ності підстав для здійснен ня таких дій.

У судовому засіданн і, яке відбулось 19.02.2010 р., предста вник відповідача надав запер ечення на позов, в яких визнач ив, що перевірка позивача пр оводилась з дотриманням поря дку, встановленого чинним за конодавством на підставі зая ви, внаслідок чого позовні ви моги не підлягають задоволен ню.

Під час розгляду сп рави представники позивач та відповідача наполягали на в имогах та запереченнях, викл адених у позові та заперечен нях на позовну заяву.

Розглянувши матері али справи, дослідивши надан і докази, заслухавши предста вників сторін, свідків, суд

ВСТАНОВИВ:

Представники Відділу Д ержавної служби боротьби з е кономічною злочинністю відп овідача 26.11.2009 р. здійснили дії п о проведенню перевірки позив ача з питань дотримання вимо г чинного законодавства, про що зроблена відмітка в журна лі проведення перевірок.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС У країни завданням адміністра тивного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публі чно-правових відносин від по рушень з боку органів держав ної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посад ових і службових осіб, інших с уб' єктів при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства, в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Відповідно до ч. 2 с т. 2 КАС України до адміністрат ивних судів можуть бути оска ржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб' єктів вл адних повноважень, крім випа дків, коли щодо таких рішень, д ій чи бездіяльності Конститу цією або законами України вс тановлено інший порядок судо вого провадження.

Ст.19 Конституції Ук раїни встановлює, що органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, їх по садові особи зобов' язані д іяти на підстава, в межах повн оважень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Оцінюючи правомір ність дій та рішень органу вл адних повноважень, суд керує ться критеріями, закріпленим и у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури , які повинен він дотримувати ся при реалізації дискреційн их повноважень владного суб' єкта., встановлюючи чи прийня ті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; 2) з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; 3) обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); 4) безсторонньо (неупе реджено); 5)добросовісно; 6) розс удливо; 7) з дотриманням принци пу рівності перед законом, за побігаючи несправедливій ди скримінації; 8) пропорційно, зо крема з дотриманням необхідн ого балансу між будь-якими не сприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осо би і цілями, на досягнення яки х спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; 10) своєчасно, тобто про тягом розумного строку.

У ст. 1 Закону Украї ни «Про міліцію», зазначено, щ о міліція в Україні - державни й озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здо ров'я, права і свободи громадя н, власність, природне середо вище, інтереси суспільства і держави від протиправних по сягань.

Основними завдан нями міліції є: забезпечення особистої безпеки громадян, захист їх прав і свобод, закон них інтересів; запобігання п равопорушенням та їх припине ння; охорона і забезпечення г ромадського порядку; виявлен ня і розкриття злочинів, розш ук осіб, які їх вчинили; забезп ечення безпеки дорожнього ру ху; захист власності від злоч инних посягань; виконання кр имінальних покарань і адміні стративних стягнень; участь у поданні соціальної та прав ової допомоги громадянам, сп рияння у межах своєї компете нції державним органам, підп риємствам, установам і орган ізаціям у виконанні покладен их на них законом обов'язків (с т. 2 Закону).

Відповідно до ст .3 Закону України «Про міліцію » діяльність міліції будуєть ся на принципах законності, г уманізму, поваги до особи, соц іальної справедливості, взає модії з трудовими колективам и, громадськими організаціям и й населенням.

Згідно зі ст. 10 Зак ону України «Про міліцію» м іліція відповідно до своїх з авдань зобов'язана, зокрема, забезпечувати безпеку гром адян і громадський порядок, в иявляти, запобігати, припиня ти та розкривати злочини, вжи вати з цією метою оперативно -розшукових та профілактични х заходів, передбачених чинн им законодавством.

Права міліції за значені у ст. 11 Закону, п. 24 якої в становлює , що органи міліції мають право приступити до пр оведення перевірки суб'єктів господарської діяльності за умови наявності направлення на перевірку, яке складаєтьс я за формою, встановленою Мін істерством внутрішніх справ України. У направленні на пер евірку зазначаються дата йог о видачі, назва підрозділу мі ліції, мета, вид, підстави, дат а початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та п різвища посадових осіб підро зділу міліції, які проводити муть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умо ви наявності підпису керівни ка підрозділу міліції, скріп леного печаткою органу міліц ії. Органи міліції мають прав о за рішенням суду в присутно сті понятих та керівників пі дприємств, установ, організа цій, фізичних осіб, щодо яких п роводиться перевірка, витреб увати і вилучати оригінали д окументів, що свідчать про пр авопорушення, зразки сировин и і продукції, а до ухвалення т акого рішення суду - в присутн ості понятих та керівників п ідприємств, установ, організ ацій, фізичних осіб, щодо яких проводиться перевірка, вивч ати документи, що свідчать пр о правопорушення, за рахунок відповідного органу міліції робити з них копії із залишен ням особам, щодо яких проводи ться перевірка, опису докуме нтів, з яких виготовлено копі ї, опечатувати каси, склади та архіви на термін не більше 24 г один з моменту такого опечат ування, зазначеного в проток олі.

Відповідно до Зак ону України «Про оперативно -розшукову діяльність» завд анням оперативно-розшукової діяльності є пошук і фіксаці я фактичних даних про протип равні діяння окремих осіб та груп, відповідальність за як і передбачена Кримінальним к одексом України, розвідуваль но-підривну діяльність спеці альних служб іноземних держа в та організацій з метою прип инення правопорушень та в ін тересах кримінального судоч инства, а також отримання інф ормації в інтересах безпеки громадян, суспільства і держ ави (ст.1)

Оперативно-розшук ова діяльність - це система гл асних і негласних пошукових, розвідувальних та контррозв ідувальних заходів, що здійс нюються із застосуванням опе ративних та оперативно-техні чних засобів (ст.2 Закону). .

Відповідно до ст. 6 ц ього Закону підставами для п роведення оперативно-розшук ової діяльності є наявність достатньої інформації, одер жаної в установленому законо м порядку, що потребує переві рки за допомогою оперативно- розшукових заходів і засобів , про злочини, що готуються аб о вчинені невстановленими ос обами; осіб, які готують або в чинили злочин; осіб, які перех овуються від органів розслід ування, суду або ухиляються в ід відбування кримінального покарання; осіб безвісно від сутніх; розвідувально-підри вну діяльність спецслужб іно земних держав, організацій т а окремих осіб проти України ; реальну загрозу життю, здоро в'ю, житлу, майну працівників с уду і правоохоронних органів у зв'язку з їх службовою діяль ністю, а також особам, які беру ть участь у кримінальному су дочинстві, членам їх сімей та близьким родичам, з метою ств орення необхідних умов для н алежного відправлення право суддя; співробітників розвід увальних органів України у з в'язку із службовою діяльніс тю цих осіб, їх близьких родич ів, а також осіб, які конфіденц ійно співробітничають або сп івробітничали з розвідуваль ними органами України, та чле нів їх сімей з метою належног о здійснення розвідувальної діяльності; а також запити повноважних державних орган ів, установ та організацій пр о перевірку осіб у зв'язку з їх допуском до державної таємн иці і до роботи з ядерними мат еріалами та на ядерних устан овках або потреба в отриман ні розвідувальної інформаці ї в інтересах безпеки суспіл ьства і держави. Зазначені пі дстави можуть міститися в за явах, повідомленнях громадян , посадових осіб, громадських організацій, засобів масово ї інформації, у письмових дор ученнях і постановах слідчог о, вказівках прокурора, ухвал ах суду в кримінальних справ ах, що знаходяться в його пров адженні, матеріалах органів дізнання, інших правоохоронн их органів, у запитах операти вних підрозділів міжнародни х правоохоронних органів та організацій інших держав, а т акож запитах повноважних дер жавних органів, установ та ор ганізацій, визначених Кабіне том Міністрів України, про пе ревірку осіб у зв'язку з їх доп уском до державної таємниці і до роботи з ядерними матері алами та на ядерних установк ах.

У кожному випадку н аявності підстав для проведе ння оперативно-розшукової ді яльності заводиться операти вно-розшукова справа. (ст. 9 Зак ону України «Про оперативно -розшукову діяльність» ) .

Постановою КМУ № 510 від 05.07.93 р. затверджено Поло ження про Державну службу бо ротьби з економічною злочинн істю (далі Положення № 510) , п.1 як ого визначає , що Державна сл ужба боротьби з економічною злочинністю є складовою част иною кримінальної міліції си стеми МВС. До складу Державно ї служби боротьби з економіч ною злочинністю входять Депа ртамент державної служби бор отьби з економічною злочинні стю МВС, управління, відділи, в ідділення Державної служби б оротьби з економічною злочин ністю головних управлінь МВС в Автономній Республіці Кри м, м. Києві та Київській област і, управлінь МВС в областях, м. Севастополі та на транспорт і, відділи, відділення (групи) Державної служби боротьби з економічною злочинністю міс ьких, районних управлінь та в ідділів, лінійних управлінь, відділів, відділень, пунктів , підрозділів спеціальної мі ліції.

Відповідно до п.3 П оложення № 510 головними завд аннями Державної служби боро тьби з економічною злочинніс тю є своєчасне припинення зл очинів у галузі економіки та запобігання їм; аналіз і прог нозування криміногенних про цесів в економіці та своєчас не інформування про них орга нів виконавчої влади;виявлен ня та припинення фактів пору шення прав інтелектуальної в ласності; (виявлення причин і умов, які сприяють вчиненню п равопорушень у галузі економ іки, та вжиття заходів до їх ус унення.

Правові та організ аційні засади, основні принц ипи і порядок здійснення дер жавного нагляду (контролю) у с фері господарської діяльнос ті, повноваження органів дер жавного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'я зки та відповідальність суб' єктів господарювання під час здійснення державного нагля ду (контролю), повноваження ор ганів державного нагляду (ко нтролю), їх посадових осіб і пр ава, обов'язки та відповідаль ність суб'єктів господарюван ня під час здійснення держав ного нагляду (контролю визна чені в Закону України « Про основні правові та організац ійні засади, основні принцип и і порядок здійснення держа вного нагляду (контролю) у сфе рі господарської діяльності ».

У ст.2 цього Закону визначено, що його дія пошир юється на відносини, пов'яза ні зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності. Дія ц ього Закону не поширюється н а відносини, що виникають під час здійснення заходів валю тного контролю, митного конт ролю, контролю за дотримання м бюджетного і податкового з аконодавства, контролю за до триманням порядку проведенн я розрахунків, за виробництв ом та обігом спирту, алкоголь них напоїв і тютюнових вироб ів, використанням державного та комунального майна, банкі вського і страхового нагляду , інших видів спеціального де ржавного контролю за діяльні стю суб'єктів господарювання на ринку фінансових послуг, д ержавного контролю за дотрим анням законодавства про захи ст економічної конкуренції, під час проведення процедур, передбачених Кодексом Украї ни про адміністративні право порушення, а також оперативн о-розшукової діяльності, діз нання, прокурорського нагляд у, досудового слідства і прав осуддя, державного нагляду з а дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки.

Планові заходи з дійснюються відповідно до рі чних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю ) до 1 грудня року, що передує пл ановому, або до 25 числа останн ього місяця кварталу, що пере дує плановому (ст. 5 Закону Укр аїни «Про основні правові та організаційні засади, основ ні принципи і порядок здійсн ення державного нагляду (кон тролю) у сфері господарської діяльності») .

Підстави та пор ядок проведення позапланови х заходів здійснення держа вного нагляду (контролю) визн ачені у ст. 6 цього Закону, яка передбачає, що підставами д ля здійснення позапланових з аходів є: подання суб'єктом го сподарювання письмової заяв и до відповідного органу дер жавного нагляду (контролю) пр о здійснення заходу державно го нагляду (контролю) за його б ажанням; виявлення та підтве рдження недостовірності дан их, заявлених у документах об ов'язкової звітності, подани х суб'єктом господарювання; п еревірка виконання суб'єктом господарювання приписів, ро зпоряджень або інших розпоря дчих документів щодо усуненн я порушень вимог законодавст ва, виданих за результатами п роведення планових заходів о рганом державного нагляду (к онтролю); звернення фізичних та юридичних осіб про поруше ння суб'єктом господарювання вимог законодавства;неподан ня у встановлений термін суб 'єктом господарювання докуме нтів обов'язкової звітності без поважних причин, а також п исьмових пояснень про причин и, які перешкоджали поданню т аких документів. Суб'єкт госп одарювання повинен ознайоми тися з підставою проведення позапланового заходу з надан ням йому копії відповідного документа. Строк здійснення позапланового заходу не мож е перевищувати десяти робочи х днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочи х днів, якщо інше не передбаче но законом. Продовження стро ку здійснення позапланового заходу не допускається.

Під час розгляд у справи відповідачем надана копія звернення начальника КРУ «Бюро СМЕ» Морозова І.С. в ід 20.11.2009 вих. №01-724а, в якому він пов ідомляє керівника відповід ача про те, що нібито позивач б ез наявності законних підста в здійснює діяльність про пр оведенню незалежних судово-м едичних експертиз. За твердж еннями представника відпові дача саме наявність вказаног о звернення було підставою д ля проведення перевірки пози вача

Відповідачем на дано копія Направлення на пе ревірку суб' єкта господарс ької діяльності, видане 26.11.2009 р. , зареєстроване за № 123/09 на про ведення в період часу з 26.11.2009 р . по 06.12.2009 р. перевірки законност і підприємницької та господа рської діяльності позивача, викриття фактів використанн я контрабандної продукції т а обладнання, дотримання авт орських та суміжних прав. У за значеному направленні було в казано , що перевірка проводи лась, в тому числі, на підставі ст.11 Закону України «Про мілі цію», Положення № 510.

У судовому засі данні, яке відбулось 30.03.2010 р., суд допросив свідка ОСОБА_1, який підтвердив факт оформл ення вказаного направлення, пояснив, що працівники Відді лу Державної служби боротьби з економічною злочинністю в ідповідача під час проведенн я перевірок мають мету прот идії злочинам в економічній сфері.

Суд, вивчивши зв ернення Морозова І.С. від 20.11.2009 р ., прийшов до висновку, що за св оїм змістом воно не має інфор мації про вчинення позиваче м будь-яких злочинів у галузі економіки, порушення ним пра в інтелектуальної власності , в наслідок чого були відсут ні підстави для проведення п еревірки позивача саме предс тавниками Державну службу бо ротьби з економічною злочинн істю.

У судових засід аннях, яки відбулись 22.03.2010 р. та 30 .03.2010р. судом допитані свідки ОСОБА_3 та ОСОБА_4, яки зна ходились 26.121.2009 р. в приміщенні п озивача під час проведення п еревірки, яки пояснили, що пр ацівники Відділу Державної служби боротьби з економічн ою злочинністю відповідача, яки проводили перевірку, від мовились на вимогу керівник а суб' єкта господарської ді яльності надати копію направ лення на перевірку та акту пе ревірки. Копія акту перевірк и не була надана представник ом відповідача під час розгл яду справи. Свідок ОСОБА_3 крім того пояснив , що він був ознайомлений з направлення м на проведення перевірки та встановив, що в ньому був відс утній номер реєстрації .

За таких обстави н суд приходить до висновку, щ о перевірка позивача 26.11.2009р. про водилась з порушенням вимог ст. 11 Закону України «Про мілі цію».

Незважаючи на не одноразові вимоги суду, від повідачем не надані підстави , визначені в Закону України « Про основні правові та орган ізаційні засади, основні при нципи і порядок здійснення д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності», для проведення 26.11.2009 р. п озапланової перевірки позив ача. При цьому суд вважає необ хідним визначити, що в умовах відсутності проведення від носно позивача оперативно-ро зшукової діяльності, дізнанн я, прокурорського нагляду, до судового слідства і правосуд дя, під час проведення його перевірки мають застосовува ти положення цього Закону.

Вивчивши матері али справи, вислухавши поясн ення представників сторін, с відків, суд прийшов до виснов ку, що 26.11.2009 р. представниками ві дповідача перевірка позива ча проводилась в порядку та с пособом, які не передбачені ч инним законодавством Украї ни, в наслідок чого такі дії не можна вважати такими, що від повідають чинному законодав ству України.

З огляду на зазн ачене вище суд вважає, що позо вні вимоги підлягають задово ленню .

Під час судового засідання, яке відбулось 30.03.2010 р. були оголошені вступна та р езолютивна частини постанов и. Відповідно до ст. 163 КАСУ пос танову складено 06.04.2010 р.

Керуючись ст.ст. 98, 16 0-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задов ольнити.

2. Визнати протип равними дії працівників ВДС БЕЗ СМУ ГУ МВС України в АРК п о проведенню 26.11.2009 р. перевірки Приватного підприємства «По лакр» (м.Сімферополь, вул. Боль шевістска, 24, кв. 60, код ЄДРПОУ 1918 4356).

3. Стягнути з Дер жавного бюджету України на к ористь Приватного підприєм ства «Полакр» (м.Сімферополь , вул. Большевістска, 24, кв. 60, к од ЄДРПОУ 19184356) 3,40 грн. судового з бору.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прог олошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то п останова набирає законної си ли через 10 днів з дня отриманн я особою копії постанови, у ра зі неподання нею заяви про ап еляційне оскарження.

Якщо після подачі заяви п ро апеляційне оскарження, ап еляційна скарга не подана, по станова вступає в законну си лу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Постанова може бути оскар жена в порядку і строки перед бачені ст. 186 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.

Суддя Як овлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.03.2010
Оприлюднено08.07.2010
Номер документу8758597
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14934/09/2/0170

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 30.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні