Рішення
від 13.02.2020 по справі 360/4864/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

13 лютого 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4864/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - ГУ ДСНС у Луганській області, Головне управління, позивач) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області (далі - КНП «Міловська ЦРЛ» Міловської районної ради Луганської області, відповідач) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), в якому просить суд: застосувати заходи, реагування у сфері державного нагляду (контролю) до комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області у вигляді зупинення експлуатації будівлі поліклініки, розташованої за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Первомайська, будинок, 2Б, та будівлі хірургічного відділення, розташованого за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Первомайська, будинок, 2В, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, що стосуються будівель поліклініки та хірургічного відділення, та які вказані в акті перевірки від 08.10.2019 № 15.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у період з 07.10.2019 по 08.10.2019 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та наказу Головного управління від 30.09.2019 № 275 - НО «Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю)» , на підставі посвідчення на проведення перевірки від 07.10.2019 № 16 здійснено позапланову перевірку КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області, розташованого за адресою: 92500, Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Миру, будинок 44, з метою перевірки виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

За результатами перевірки складено акт проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 08.10.2019 № 15, в якому зафіксовані такі порушення:

-не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій покриттів будівель, чим порушено пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ;

-не влаштовані системи протипожежного захисту (системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення у разі виникнення пожежі, чим порушено пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ;

-не виконано з`єднання та відгалуження жил проводів силової та освітлювальної електромережі за допомогою зварювання, паяння або затискачів, чим порушено п. 1.6 розділ 4 ППБУ;

-не влаштоване пожежне водоймище, чим порушено п. 2.1 розділ 5 ППБУ;

-не демонтоване горюче оздоблення на стінах коридору поліклініки, чим порушено п. 2.23 розділ 3 ППБУ;

-не демонтоване горюче оздоблення на стінах сходової клітини та коридору 2-го поверху хірургічного відділення, чим порушено п. 2.23 розділ 3 ППБУ;

-не встановлені розетки в хірургічному відділенні, поліклініці на негорючі основи або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, чим порушено п. 1.17 розділ 4 ППБУ;

-електричні лампочки в хірургічному відділенні, поліклініці не заключені в захисні плафони, чим порушено п. 1.18 розділ 4 ППБУ;

-в хірургічному відділенні, поліклініці відгалужувальні та з`єднувальні коробки не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів, чим порушено п. 1.7 розділ 4 ППБУ;

-не встановлене евакуаційне освітлення в хірургічному відділенні, чим порушено п. 2.31 розділ 3 ППБУ;

-не забезпечене утримання наявної захисної споруди цивільного захисту відповідно до вимог чинного законодавства, чим порушено п. 15 ст. 20 Кодексу цивільного захисту.

Подальша експлуатація будівель поліклініки та хірургічного відділення КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей, а невиконання та не усунення встановлених порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі.

11.02.2020 до відділу діловодства та обліку звернень (канцелярії) суду за вхідним реєстраційним номером 5422/2020 від представника позивача надійшли додаткові пояснення, в яких позовні вимоги підтримують, просять позов задовольнити у повному обсязі та додатково зазначено таке.

Порушення вимог законодавства, зазначені в акті перевірки від 08.10.2019 № 15 під №№ 1,2,3, а саме: не проведена вогнезахисна обробка дерев`яних конструкцій, не влаштовані системи протипожежного захисту (системи автоматичної пожежної сигналізації), з`єднання та відгалуження жил проводів силової та освітлювальної електромережі невиконані за допомогою зварювання, паяння або затискачів виявлені в усіх будівлях КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області. З урахуванням викладеного в описі фактичних обставин щодо вказаних порушень не зазначалися найменування будівель.

Пожежне водоймище влаштовується на території установ та організацій. Поряд з цим його відсутність (п. 4 акту перевірки від 08.10.2019 № 15) створює додаткову загрозу життю та здоров`ю співробітників та відвідувачів будівель поліклініки та хірургічного відділення КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області. Також, це стосується порушень під час утримання захисної споруди цивільного захисту (п. 13 акт перевірки від 08.10.2019 № 15 та п. 11 переліку порушень у позовній заяві). З урахуванням викладеного, ГУДСНС у Луганській області прийнято рішення включити зазначені порушення до позовної заяви.

Також інформують, що 16.01.2020 на адресу позивача надійшли копії робочих проектів «Капітальний ремонт будівлі поліклініки Міловського районного територіального медичного об`єднання, розташованої за адресою: вул. Первомайська. буд. 2Б, смт Мілове, Міловського району Луганської області та Капітальний ремонт будівлі хірургічного відділення Міловського районного територіального медичного об`єднання, розташованої за адресою: вул. Первомайська, буд. 2В, смт Мілове, Міловського району Луганської області (арк. спр. 161-164).

17.12.2019 до відділу діловодства та обліку звернень (канцелярії) суду за вхідним реєстраційним номером 61647/2019 від представника відповідача надійшли пояснення, в яких заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі. В обґрунтування заперечень надано документи в підтвердження вжиття заходів щодо усунення порушень, виявлених позивачем в ході перевірки (арк. спр. 94-95, 96-114).

16.01.2020 до відділу діловодства та обліку звернень (канцелярії) суду за вхідним реєстраційним номером 1757/2020 від представника відповідача надійшли додаткові пояснення та документи в підтвердження вжиття заходів щодо усунення порушень, виявлених позивачем в ході перевірки (арк. спр. 122-137).

Відповідно до положень частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення частини дев`ятої статті 205 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження.

Ухвалою суду від 14.11.2019 залишено позовну заяву без руху (арк. спр. 46).

Ухвалою суду від 26.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду після усунення недоліків та відкрито провадження у справі (арк. спр. 1-2).

Ухвалою суду від 20.01.20 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 140).

Ухвалою суду від 03.02.2020 витребувано докази у справі (арк. спр. 155-156).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, судом встановлено таке.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що комунальне некомерційне підприємство «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області зареєстроване за адресою: 92500, Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Миру, будинок 44. Вказане підтверджується статутом КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області» , затвердженого рішенням Міловської районної ради Луганської області від 06.03.2019 № 33/8, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03.02.2020 № 1006284816 (арк. спр. 81-87, 148-153).

Посадовими особами ГУ ДСНС у Луганській області на підставі наказу від 30.09.2019 № 275-НО «Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у період: з 07.10.2019 по 08.10.2019 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , на підставі посвідчення на проведення перевірки від 07.10.2019 № 16 здійснено позапланову перевірку КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міланської районної ради Луганської області, розташованого за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Миру, будинок 44, з метою перевірки виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю) (арк. спр. 12-14, 18).

За результатами перевірки складено акт проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 08.10.2019 № 15, в якому зафіксовані такі порушення:

-не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій покриттів будівель, чим порушено пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ;

-не влаштовані системи протипожежного захисту (системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення у разі виникнення пожежі, чим порушено пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ;

-не виконано з`єднання та відгалуження жил проводів силової та освітлювальної електромережі за допомогою зварювання, паяння або затискачів, чим порушено п. 1.6 розділ 4 ППБУ;

-не влаштоване пожежне водоймище, чим порушено п. 2.1 розділ 5 ППБУ;

-не демонтоване горюче оздоблення на стінах коридору поліклініки, чим порушено п. 2.23 розділ 3 ППБУ;

-не демонтоване горюче оздоблення на стінах сходової клітини та коридору 2-го поверху хірургічного відділення, чим порушено п. 2.23 розділ 3 ППБУ;

-не встановлені розетки в хірургічному відділенні, поліклініці на негорючі основи або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, чим порушено п. 1.17 розділ 4 ППБУ;

-електричні лампочки в хірургічному відділенні, поліклініці не заключені в захисні плафони, чим порушено п. 1.18 розділ 4 ППБУ;

-в хірургічному відділенні, поліклініці відгалужувальні та з`єднувальні коробки не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів, чим порушено п. 1.7 розділ 4 ППБУ;

-не встановлене евакуаційне освітлення в хірургічному відділенні, чим порушено п. 2.31 розділ 3 ППБУ;

-не забезпечене утримання наявної захисної споруди цивільного захисту відповідно до вимог чинного законодавства, чим порушено п. 15 ст. 20 Кодексу цивільного захисту (арк. спр. 19-34).

Стосовно головного лікаря комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області Горбаченко Галини Іллівни складено протокол від 15.10.2019 № ЛГ 004159 про адміністративне правопорушення відповідно до статті 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення (арк. спр. 35).

Постановою від 15.10.2019 № ЛГ 004159 про накладення адміністративного стягнення ОСОБА_1 визнано винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено штраф 34,00 гривень (арк. спр. 36).

Вказаний акт перевірки від 08.10.2019 № 1, протокол від 15.10.2019 № ЛГ 004159 про адміністративне правопорушення, постанова від 15.10.2019№ ЛГ 004159 підписані відповідачем без зауважень та заперечень.

Підставою для звернення позивача до суду з даним позовом стало виявлення за результатами перевірки порушень вказаних у акті перевірки від 08.10.2019 № 15, які становлять загрозу життю та/або здоров`ю людей.

В ході розгляду справи представником відповідача в підтвердження вжиття заходів щодо усунення порушень, встановлених під час перевірки, до матеріалів справи надано такі докази: тендерну документацію на комплексний проект «Капітальний ремонт Міловського районного територіального медичного об`єднання» , який включає в себе: «Капітальний ремонт будівлі хірургічного відділення, розташованого за адресою: Луганська область, Міловський район, смт. Мілове, вул. Первомайська, 2В» , та «Капітальний ремонт будівлі поліклініки Міловського районного територіального медичного об`єднання, розташованого за адресою: Луганська область, Міловський район, смт. Мілове, вул. Первомайська,2Б» ; проектно-кошторисну документацію на поліклініку та на хірургічне відділення, повідомлення про намір укласти договір на ремонт поліклініки та на хірургічне відділення (арк. спр. 96-114).

З матеріалів справи та пояснень, наданих представником відповідача, вбачається, що після затвердження тендерної документації на капітальний для ремонту вказаних вище будівель, були обрані переможці на виконання робіт через систему « Prozzorro» , відбулося погодження договорів на проекти з Міністерством розвитку громад та території України (арк. спр. 124-137). Також зазначено, що початок будівельних робіт заплановано на кінець березня - початок квітня 2020 року, а закінчення відповідних будівельних робіт - грудень 2020 року.

Таким чином, судом встановлено, підтверджено матеріалами справи та не заперечувалося представником відповідача у письмових поясненнях, що порушення, виявлені під час перевірки, зафіксовані у акті перевірки від 08.10.2019 № 15, саме: у будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області, розташованої за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Первомайська, будинок, 2Б, та будівлі хірургічного відділення комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області, розташованого за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Первомайська, будинок, 2В, станом на час розгляду справи відповідачем не усунуті. Також факт розташування вказаних вище будівель підтверджується планом, складеним за матеріалами горизонтальної теодолітної зйомки 2010 року (ак. спр. 163-164).

Спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877), Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI (далі - Кодекс).

Державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом (частина перша статті 4 Закону № 877).

Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону № 877 виключно законами встановлюються:

органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);

повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;

вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;

спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю);

санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до положення про Головне Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - Головне управління), затвердженого наказом ДСНС від 12.11.2018 № 661 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до частин першої та другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Частиною першою статті 70 цього Кодексу підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Згідно частини другої статті 70 Кодексу повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Частиною третьою статті 55 Кодексу цивільного захисту України визначено, що забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до частини сьомої статті 6 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Частиною 4 статті 55 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Доводи представника відповідача про те, що порушення, які станом на час розгляду справи не усунуті відповідачем, оскільки початок будівельних робіт заплановано на кінець березня або на початок квітня 2020 року, а закінчення робіт буде здійснено у грудні 2020 року, судом визнаються незмістовними, оскільки порушення, наведенні у акті перевірки від 08.10.2019 № 15 впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, та згідно вказаних вище норм права розглядається не лише взаємозв`язок з ризиком виникнення надзвичайної ситуації, а й враховуються порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Так, не проведення вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій покриттів будівель, відсутність системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу, не виконання з`єднання та відгалуження жил проводів силової та освітлювальної електромережі за допомогою зварювання, паяння або затискачів у приміщеннях поліклініки та хірургічного відділення; відсутність демонтування горючого оздоблення на стінах коридору поліклініки; не демонтування горючого оздоблення на стінах сходової клітини та коридору 2-го поверху хірургічного відділення, не встановлення розеток в хірургічному відділенні, поліклініці на негорючі основи або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, не заключення електричних лампочок в хірургічному відділенні, поліклініці в захисні плафони, не закриття кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів в хірургічному відділенні, поліклініці відгалужувальними та з`єднувальними коробками, не встановлення евакуаційного освітлення в хірургічному відділенні, не забезпечення утримання наявної захисної споруди цивільного захисту відповідно до вимог чинного законодавства є надзвичайно важливими засобами, які впливають на швидкість евакуації людей та прискорення реагування співробітниками ДСНС у разі виникнення надзвичайної ситуації у вказаних приміщеннях некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області, що в свою чергу призведе до своєчасного врятування життя людей.

Відсутність вказаних засобів і створює порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Укладення договорів на проведення проектних робіт з капітального ремонту будівель поліклініки та хірургічного відділення некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області та затвердження робочих проектів, наданих відповідачем в підтвердження вжиття заходів щодо усунення вказаних вище порушень, судом не визнається поважною підставою для відмови позивачу у задоволенні позовних вимог, оскільки на час розгляду справи по суті вказані порушення не усунуті. При цьому, у письмових поясненнях, наданих представником відповідача, вбачається, що усунення виявлених позивачем порушень, буде виконано орієнтовно у грудні 2020 року.

Оскільки судом достовірно встановлено, підтверджено матеріалами справи, не заперечувалося відповідачем, що порушення, виявлені під час позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, оформленої актом від 08.10.2019 № 15, не усунуті, а процедура їх усунення займе значний час, оскільки потребує проведення будівельних робіт у зазначених вище будівлях, та на час розгляду справи існуючі у комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки в їх сукупності судом визнаються як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, а відтак наявні підстави для задоволення адміністративного позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі поліклініки, розташованої за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Первомайська, будинок, 2Б, та будівлі хірургічного відділення, розташованого за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Первомайська, будинок, 2В, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, що стосуються будівель поліклініки та хірургічного відділення, та які вказані в акті перевірки від 08.10.2019 № 15.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (ідентифікаційний код: 38617137, місцезнаходження: Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 1 Б) до комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області (ідентифікаційний код: 01983571, місцезнаходження: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Миру, будинок 44) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської районної ради Луганської області у вигляді зупинення експлуатації будівлі поліклініки, розташованої за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Первомайська, будинок, 2Б, та будівлі хірургічного відділення, розташованого за адресою: Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вулиця Первомайська, будинок, 2В, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, вказаних в акті перевірки від 08.10.2019 № 15.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.О. Кисельова

Дата ухвалення рішення13.02.2020
Оприлюднено17.02.2020
Номер документу87586101
СудочинствоАдміністративне
Сутьвжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю

Судовий реєстр по справі —360/4864/19

Рішення від 13.02.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні