Постанова
від 16.02.2009 по справі 2а-11494/09
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

«16» лютого  2009 року                                                                                  Справа № 2а-11494/09

Категорія 2.31

Луганський окружний адміністративний суд у складі судді: КачуріноїЛ.С,

при секретарі: Лустіній Т.В.,

в присутності сторін:

позивач: не з'явився

представник відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області про зобов'язання зробити перерахунок та виплату недоплаченої грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, -

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2008 року ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області (далі - УПСЗН), та просила визнати дії відповідача неправомірними, щодо відмови у виплаті недоплаченої грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, зобов'язати відповідача зробити перерахунок та сплатити недоплачену грошову допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з моменту її призначення до теперішнього часу.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що вона отримує державну допомогу по догляду за дитиною - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення ним трирічного віку. Розмір зазначеної допомоги повинен бути не менше прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, однак відповідач сплачує допомогу у значно меншому розмірі.

У судове засідання позивач не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутністю.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, причини неявки суду не доповів.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

У судовому засіданні встановлено, що позивач має дитину ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, та отримує допомогу по догляду за дитиною віком до 3-х років.

Згідно довідки УПСЗН Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області позивач отримала допомогу по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку у наступних розмірах: вересень 2007 р. - 62, 91грн; жовтень 2007 р. - 104, 85грн; листопад 2007 р. - 107, 73грн; грудень 2007 р. - 110, 88грн; січень 2008 р. - 190, 41 грн; лютий 2008 р. -190, 41грн; березень 2008 р. - 190, 41грн; квітень 2008 р. - 197, 41 грн.; травень 2008 р. -197, 41 грн.; червень 2008 р. - 197, 41 грн.; липень 2008 р. - 130, 00 грн.; серпень 2008 р. -130, 00 грн.; вересень 2008 р. - 130, 00 грн.

Закон України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» встановлює гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім'ї, її доходів та віку дитини і спрямований на забезпечення пріоритету державної допомоги сім'ям з дітьми у загальній системі соціального захисту.

Частиною 1 статті 1 вказаного Закону встановлено, що громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Статтею 13 Закону передбачено, що право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за цим Законом має не застрахована в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування особа (один з батьків дитини, усиновитель, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.

Стаття 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», в редакції, яка діяла на час здійснення виплат позивачці, передбачала, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Закон України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» № 2811-XII від 21.11.1992 року є спеціальним законом, що регулює правовідносини, пов'язані з призначенням та виплатою державної допомоги на неповнолітніх дітей.

Умови призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку передбачені статтею 14 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», при цьому зазначений Закон не передбачає обмежень чи особливих умов або розподілу осіб, що мають право на отримання такої допомоги на застрахованих чи не застрахованих осіб.

Порядок та розмір сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку застрахованою особою, яка фактично здійснює догляд за дитиною, визначається Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».

Однак, Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» є загальним, тому до спірних правовідносин необхідно застосовувати норми спеціального закону, яким є Закон України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

Статтею 1 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» встановлено, що порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Однак, зазначеною нормою Закону не делеговано Кабінету Міністрів України функції щодо встановлення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Згідно п.1 ч.1 ст. 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 56 Закону України "Про державний бюджет України на 2007 рік" допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» та Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» здійснюється за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам - у розмірі, що дорівнює різницю між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість

місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 71 Закону України "Про державний бюджет України на 2007 рік" було зупинено на 2007 рік дію статті 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

Пунктом 1 Рішення Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 визнані такими, що не відповідають Конституції України, серед інших, положення статті 56 та 71 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік", яким була зупинена дія, у том числі статті 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

Проте до Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» до теперішнього часу ніяких змін не було внесено.

Статтею 152 Конституції України передбачено, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Тобто, з 09 липня 2007 року відновлено дію статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», згідно до якої допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Таким чином, позивач має право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 09 липня 2007 року до 31 грудня 2007 року в розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Згідно з ч.3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу — відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

З квитанції судового збору вбачається, що позивач, сплатив судовий збір у розмірі 03 грн. 40 коп.

Враховуючи наведене, керуючись ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», Рішенням Конституційного Суду України від 09.09.2007 року, ст.ст.159, 161, 163, 167 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області про зобов'язання зробити перерахунок та виплату недоплаченої грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку задовольнити частково.

Визнати дії Управління праці та соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області щодо відмови у виплаті недоплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку неправомірними .

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області зробити донарахування та виплату ОСОБА_1 за рахунок коштів Державного бюджету допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років за період з 09 липня 2007 року до 31 грудня 2007 року з урахуванням фактично виплачених сум.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити з необґрунтованості.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 1, 70 грн..

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2009
Оприлюднено06.07.2010
Номер документу8759690
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11494/09

Постанова від 16.02.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 24.04.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні