Ухвала
від 14.02.2020 по справі 300/303/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"14" лютого 2020 р. Справа № 300/303/20

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Шумей М.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області до Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) головний державний вконавець Стефурак Р.М. про визнання неправомірною та скасування постанови від 20.01.2020,-

В С Т А Н О В И В:

Голівська сільська рада Верховинського району Івано-Франківської області звернулася до суду з адміністративним позовом до Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) головний державний вконавець Стефурак Р.М. про визнання неправомірною та скасування постанови від 20.01.2020.

Пунктом 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також - КАС України) встановлено, що суддя після одержання позовної заяви, серед іншого, з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Частиною 3 статті 161 КАС України встановлено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Позивачем, 10.02.2020 подано до суду клопотання про звільнення (відстрочення) від сплати судового збору.

Відповідно до змісту поданого клопотання, Голівська сільська рада Верховинського району Івано-Франківської області просить суд звільнити (відстрочити) її від сплати судового збору за подання даного позову, з огляду на вкрай мізерний бюджет фінансування якого здійснюються виключно за рахунок державних субвенцій і дотацій, які виділяються державою за конкретним цільовим призначеннями. Також, позивач вказав на те, що Голівська сільська рада Верховинського району Івано-Франківської області раніше сплатила судовий збір у справі за №300/1882/19, однак рішення у даній справі, у частині стягнення на користь Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області сплаченого судового збору не виконано, а позовна вимога щодо оскарження постанови про стягнення штрафу є похідною, з одного і того ж спору, між тими самими сторонами, про той же предмет і з тих самих підстав, що скаржувались позивачем у справах за №300/1882/19, №300/971/19, а відтак оплата судового збору у даній справі вкрай негативно відіб`ється на бюджеті сільської ради, тому просить звільнити (відстрочити) від сплати судового збору.

Вирішуючи питання звільнення позивача від сплати судового збору, суд виходить з таких підстав та мотивів.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" №3674-VI від 08.07.2011 (надалі, також - Закон України "Про судовий збір").

Статтею 1 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Згідно із частиною 1 статті 4 вказаного Закону, судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Частиною 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру встановлена ставка судового збору - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до пункту 3 абзацу 1 статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня 2020 року у розмірі 2 102 гривні.

Як вбачається зі змісту прохальної частини позовної заяви, просить суд визнати неправомірною та скасувати Постанову головного державного виконавця.

Суд зазначає, що вимога про визнання протиправними акта, дії чи бездіяльності як передумова для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов`язати прийняти рішення, вчинити дії або утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акта, дії чи бездіяльності є однією вимогою.

Наведена правова позиція узгоджується із висновками Верховного Суду України та Верховного Суду у постановах від 14 березня 2017 року по справі №21-3944а16, та від 12.11.2019 №640/21330/18.

Таким чином, позивачем заявлено одну позовну вимогу немайнового характеру.

З огляду на вказане, сума судового збору, що підлягає сплаті за подання даної позовної заяви становить 2102 гривні.

Статтею 8 Закону України "Про судовий збір" врегульовано питання відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати.

Так, відповідно до змісту наведеної статті, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік;

або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена;

або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Однак, на переконання судді, заявлене позивачем клопотання про звільнення від сплати судового збору не підлягає задоволенню, оскільки позивач є юридичною особою, а відтак, положення статті 8 Закону України Про судовий збір в даному випадку застосуванню не підлягають. З огляду на вказане, суд вважає за необхідне, зобов`язати позивача сплатити судовий збір у сумі 2102 грн.

Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

На підставі наведеного, керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області про звільнення (відстрочення) від сплати судового збору - відмовити.

Позовну заяву Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області до Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) головний державний вконавець Стефурак Р.М про визнання неправомірною та скасування постанови від 20.01.2020- залишити без руху.

Надати позивачу десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків шляхом:

- шляхом долучення документа про сплату судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні.

Роз`яснити, що в разі бездіяльності щодо усунення недоліків у вище зазначений строк, позовна заява буде повернена позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню.

Суддя Шумей М.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2020
Оприлюднено19.02.2020
Номер документу87613539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/303/20

Рішення від 05.03.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні