ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 лютого 2020 року м. Київ № 640/17413/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., за участі представників сторін: від позивача - Вертузаєва І.М., від відповідача - Червонописька Л.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:
За позовом Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва "Плесо" (Сім`ї Хохлових, 15, корп. А, оф. 3,Київ 119,04119, код ЄДРПОУ23505151) до за участі третьої особи: Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Хрещатик 32,Київ 1,01001, код ЄДРПОУ40224921) Товариства з обмеженою відповідальністю "Гідробуденергоавтоматика" (Сверстюка 11-а, кім.406,Київ2,Лівобережна Частина Києва, Київ,02002, код ЄДРПОУ41227169) про визнання протиправним та скасування припису
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва "Плесо", в якому позивач ( з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог) просить суд:
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Розчистка та благоустрій озера Підбірна від вул. Маслівки до р. Дніпро у Дарницькому районі м. Києва (капітальний ремонт) , виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 2 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Біріною Л.О.;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Розчистка та благоустрій озера Підбірна від вул. Маслівки до р. Дніпро у Дарницькому районі м. Києва (капітальний ремонт) , виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 2 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Біріною Л.О.;
Визнати протиправною та скасувати Постанову за підписом директора Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Кузьменко В.В № 74/19/073-7624 від 29.08.2019 року Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 72 252,00 грн.;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/я Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Йорданське, виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 3 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Куртяка В.В.;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Йорданське, виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 3 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Куртяка В.В.;
Визнати протиправною та скасувати Постанову за підписом директора Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Кузьменко В.В. від 03.09.2019 року № 80/19/073-7776 Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 72 252,00 грн. по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Йорданське ;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Кирилівське , виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 3 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Куртяком В.В.;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Кирилівське , виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 3 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Куртяком В.В.;
Визнати протиправною та скасувати Постанову за підписом директора Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Кузьменко В.В від 03.09.2019 року № 79/19/073-7775 Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 72 252,00 грн. Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Кирилівське ;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озеро Мінське - вулиця Полярна - озеро Лугове - вулиця Лугова, виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 3 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Куртяком В.В.;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озеро Мінське - вулиця Полярна - озеро Лугове - вулиця Лугова, виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 3 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Куртяком В.В.;
Визнати протиправною та скасувати Постанову за підписом директора Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Кузьменко В.В. від 03.09.2019 року № 81/19/073-7777 Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 72 252,00 грн. по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озеро Мінське - вулиця Полярна - озеро Лугове - вулиця Лугова;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва , виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 1 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Радченко М.М.;
Визнати протиправним та скасувати Припис від 22.08.2019 року б/н Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва , виданий Головним державним інспектором інспекційного відділу № 1 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Радченко М.М.;
Визнати протиправною та скасувати Постанову за підписом директора Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Кузьменко В.В від 03.09.2019 року № 78/19/073-7774 Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 742 590,00 грн. (сімсот сорок дві тисячі п`ятсот дев`яносто) грн, 00 коп. по об`єкту Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .
Позовні вимоги мотивовано тим, що вищезазначені роботи, які виконуються позивачем, не потребують дозволу на виконання будівельних робіт, з огляду на приписи пункту 18 1Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 року № 406 (із змінами, внесеними постановою КМУ від 07.11.2018 р. № 931), яким визначено роботи, пов`язані з будівництвом гідротехнічних споруд, а саме: акваторії морського порту (портової акваторії), внутрішніх підхідних, судноплавних каналів, операційної акваторії причалу, якірної стоянки, а також інших підводних гідротехнічних споруд штучного та природного походження, зокрема, розташованих в межах акваторії морського порту і призначених для забезпечення безпеки мореплавства, маневрування та стоянки суден.
При цьому, позивач посилається на те, що роботи ним виконуються на території озер, тобто на території, яка перебуває під водою. З огляду на що позивач стверджує про те, що відповідач не може погоджувати виконання цих робіт, та не може прийняти в експлуатацію об`єкт після завершення будівництва, а позивач не може мати дозволу на використання земельної ділянки.
Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що, на думку відповідача, вищезазначені вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 року № 406 на позивача не поширюються.
В процесі розгляду справи представниками сторін не спростовувалися твердження про місце виконання робіт та їх конкретизацію, наведені в актах перевірки та документах фотофіксації.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з матеріалів справи та не спростовується сторонами, відповідно до пункту 2.1. Статуту КП ПЛЕСО (далі - позивач) підприємство створено як спеціалізована водогосподарська організація з метою охорони, утримання та експлуатації внутрішніх водойм та земель водного фонду м. Києва і отримання прибутку від провадження господарської діяльності, яка спрямована на досягнення задоволення громадських соціально-економічних потреб.
Предметом діяльності підприємства у тому числі є впровадження системи заходів, спрямованих на запобігання, обмеження і ліквідацію наслідків забруднення, засмічення і виснаження внутрішній водойм м. Києва:
створення спеціалізованих служб по догляду за річками, озерами, прибережними захисними смугами, гідротехнічними спорудами об`єктів природно-заповідного фонду;
раціональне використання штучних водойм з прибережними захисними смугами, їх благоустрій та створення належних умов для відпочинку населення міста;
розвиток земель рекреаційного призначення для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів;
розвиток земель водного фонду, що становлять природні території та природні об`єкти в межах м. Києва;
виконання Програм економічного і соціального розвитку м. Києва в частині, що стосується розвитку і експлуатації внутрішніх водойм м. Києва;
розроблення та реалізація програм використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів;
проведення лабораторних досліджень якості поверхневих вод з метою здійснення моніторингу та розроблення заходів з оздоровлення внутрішніх водойм м. Києва;
інформування органів місцевої влади і громадськості про екологічний стан водойм та випадки забруднень водойм суб`єктами господарювання.
Зовнішній благоустрій, охорона, утримання та експлуатація внутрішніх водойм та земель водного фонду, покращення їх рекреаційної спроможності та екологічного стану:
дослідження якості вод водойм на вміст забруднюючих токсичних елементів і сполук вмісту кисню з метою оцінювання екологічного стану;
проведення аналізу претензій та скарг населення щодо екологічного органу водойм;
розроблення заходів по оздоровленню водойм (копія витягу Статуту КП Плесо додається).
Відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 04.02.2009 року № 111 Про передачу на баланс та закріплення за КП Плесо водних об`єктів та оформлення земель водного фонду м. Києва та наказу Головного управління комунальної власності м. Києва від 01.12.2010 року № 315 Про закріплення майна комунальної власності територіальної громади м. Києва за КП Плесо за позивачем, на праві господарського відання закріплено водні об`єкти та землі водного фонду міста Києва.
На підставі рішень Київської міської ради від 06.04.2017 року № 125/2347, №1043/4050 Про бюджет міста Києва на 2018 рік , розпорядження Київської міської державної адміністрації № 550 від 04.04.2018 Про затвердження адресного переліку об`єктів для виконання робіт з капітального ремонту в межах затверджених бюджетних призначень на 2018 рік позивач виконує функції замовника при проведенні робіт на землях водного фонду міста Києва.
1. Як вбачається з матеріалів справи та не спростовується сторонами, на підставі листа Київської місцевої прокуратури № 4 від 24.04.2019 № 53-3409 вих.19 та наказу відповідача від 08.05.2019 № 349, посадовою особою відповідача було проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час виконання робіт на об`єкті:
Розчистка та благоустрій озера Підбірна від вулиці Малоземельної до вулиць Маслівки, Підлипки та Костянтина Ареф`єва у Дарницькому районі м. Києва у Дарницькому районі м. Києва (капітальний ремонт) .
За результатами проведення перевірки та на підставі наданих документів було встановлено, що на підставі договору, укладеного з позивачем підрядником виконуються будівельні роботи з влаштування гідроспоруди, а саме: виконуються роботи з занурення шпунтових свай у грунт озера Підбірна, укріплення схилів та уклонів, розробка ґрунту у відвал екскаватором.
З огляду на те, що у позивача не було дозволу на виконання будівельних робіт, відповідачем складено акт перевірки від 22.08.2019, враховуючи виявлені порушення, зокрема, КП ПЛЕСО видано обов`язкові до виконання приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 22.08.2019 та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, а також відносно КП ПЛЕСО складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.08.2019.
На підставі вищезазначеного акту відповідачем винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 29.08.2019 № 74/19/073-7624, якою КП ПЛЕСО визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф в сумі 72252грн.
2. Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, на підставі листа Київської місцевої прокуратури № 4 від 24.04.2019 № 53-3409 вих.19 та наказу відповідача від 28.05.2019 № 410 посадовою особою відповідача було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті: Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі міста Києва .
В процесі перевірки було встановлено виконання на підставі договору, укладеного з позивачем робіт - монтаж залізобетонного шпунту, залізобетонних паль, анкерних залізобетонних паль з розширенням на кінці.
Зазначене було зафіксовано в акті позивача від 22.08.2019, на підставі чого видано обов`язкові до виконання приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 22.08.2019 та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, а також відносно КП ПЛЕСО складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.08.2019.
На підставі вищезазначеного акту перевірки, відповідачем винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.09.2019 №78/19/073-7774, якою КП ПЛЕСО визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацу 2 пункту 3 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф в сумі 742590грн.
3. Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, на підставі листа Київської місцевої прокуратури № 4 від 24.04.2019 № 53-3409 вих.19 та наказу відповідача від 11.05.2019 № 361, посадовою особою Департаменту було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті: Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Йорданське.
В процесі перевірки було встановлено, що на підставі договору, укладеного з позивачем, виконуються роботи, а саме: будівельні роботи з реконструкції оголовків зливостоку № № 17, 13, 14, 16 20, водоперепускної труби № 12, берегоукріплення та причалу.
Зазначене було зафіксовано в акті позивача від 22.08.2019, на підставі чого видано обов`язкові до виконання приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 22.08.2019 та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, а також відносно КП ПЛЕСО складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.08.2019.
На підставі вищезазначеного акту перевірки, відповідачем винесено постанову про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.09.2019 № 80/19/073-7776, якою КП ПЛЕСО визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацу 2 пункту 3 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф в сумі 72252грн.
4.Також відповідачем, на підставі листа Київської місцевої прокуратури № 4 від 24.04.2019 № 53-3409 вих.19 та наказу відповідача від 11.05.2019 № 360, посадовою особою позивача було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті будівництва: Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Кирилівське.
В процесі перевірки було встановлено, що на підставі договору, укладеного з позивачем, виконуються роботи, а саме: будівельні роботи з реконструкції водоперепускної труби № 2к, зливостоку 5к (відвідний лоток), оголовків №№ 1,2,3,4 зливостоку № 7к, водоперепускної труби № 11к (вхідний оголовок) та подовження колектору діам. 500 мм.
Зазначене було зафіксовано в акті позивача від 22.08.2019, на підставі чого видано обов`язкові до виконання приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 22.08.2019 та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, а також відносно КП ПЛЕСО складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.08.2019.
На підставі вищезазначеного акту перевірки, відповідачем винесено постанову про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.09.2019 № 79/19/073-7775, якою КП ПЛЕСО визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пункту 2 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф в сумі 72252грн.
5. Крім того, на підставі листа Київської місцевої прокуратури № 4 від 24.04.2019 № 53-3409 вих.19 та наказу Департаменту від 10.05.2019 № 352, посадовою особою відповідача було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті будівництва: Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озеро Мінське - вулиця Полярна - озеро Лугове - вулиця Лугова .
В процесі перевірки було встановлено, що на підставі договору, укладеного з позивачем, виконуються роботи, а саме: будівельні роботи з реконструкції оголовків зливостоку №№ 4, 5, 7, 8.
Зазначене було зафіксовано в акті позивача від 22.08.2019, на підставі чого видано обов`язкові до виконання приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 22.08.2019 та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, а також відносно КП ПЛЕСО складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.08.2019.
На підставі вищезазначеного акту перевірки, відповідачем винесено постанову про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.09.2019 № 81/19/073-7777, якою КП ПЛЕСО визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пункту 2 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф в сумі 72252грн.
Розглядаючи питання правомірності вищезазначених висновків та рішень відповідача, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , замовник має право виконувати будівельні роботи після:
1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;
3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля .
Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Пункт 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт (порядок) встановлює, що будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Відповідно до пункту 18 1 затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. N 406 Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, не потребують таких документів, зокрема, роботи, пов`язані з будівництвом гідротехнічних споруд, а саме: акваторії морського порту (портової акваторії), внутрішніх підхідних, судноплавних каналів, операційної акваторії причалу, якірної стоянки, а також інших підводних гідротехнічних споруд штучного та природного походження, зокрема розташованих в межах акваторії морського порту і призначених для забезпечення безпеки мореплавства, маневрування та стоянки суден.
З вищевикладеного суд доходить висновків, що вислів а також інших підводних гідротехнічних споруд штучного та природного походження поширюється на будь - які гідротехнічні споруди, розташовані під водою, а не тільки на розташовані в межах акваторії морського порту і призначені для забезпечення безпеки мореплавства, маневрування та стоянки суден. При цьому, суд виходить з того, що прислівник зокрема уживається для підкреслення, виділення чого-небудь з-поміж однотипного (Словник української мови в 11 томах. - Том 3, 1972. - Стор. 679.).
Термін гідротехнічна споруда визначено декількома нормативно - правовим актами України.
Так, наказ Міністерства інфраструктури України від 16.01.2014 №21 Про затвердження Положення про організацію та порядок здійснення технічного нагляду за гідротехнічними спорудами воднотранспортного комплексу та Міністерства внутрішніх справ "Про затвердження Інструкції з організації водолазних спусків та робіт у Державній службі України з надзвичайних ситуацій" від 01.03.2019 №150 визначає як споруди, що підпадають під вплив водного середовища, призначені для використання і охорони водних ресурсів, а також для захисту від шкідливого впливу вод.
Відповідно до наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України "Про затвердження Правил безпеки при експлуатації каналів, трубопроводів, інших гідротехнічних споруд у водогосподарських системах" від 03.04.2012 №661, гідротехнічна споруда визначена як інженерна споруда, призначена для керування водним режимом, використовування водних ресурсів або для запобігання шкідливій дії вод.
Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України "Про затвердження форми звітності N 1-ізт (річна) "Звіт про інженерний захист територій населених пунктів" та Інструкції щодо її заповнення" від 22.03.2010 № 76 та наказом Мінтрансу "Про затвердження Правил технічної експлуатації річкових портових гідротехнічних споруд" від 29.03.2004 N 251, гідротехнічну споруду визначено як споруду для використання водних ресурсів, а також для боротьби із шкідливою дією вод.
У відповідності до пункту 1.9.18 Методики обстеження і паспортизації гідротехнічних споруд систем гідравлічного вилучення та складування промислових відходів та хвостів, затвердженого наказом Державного комітету у справах містобудування і архітектури від 19.12.1995 №252, гідротехнічні споруди - це споруди для використання водних ресурсів, а також для боротьби з шкідливим впливом вод: греблі й дамби різного призначення та їхні конструктивні елементи; водоскиди, водоспуски, споруди водовідведення: тонелі, канали, труби, лотки; регуляційні споруди, накопичувані промислових відходів, ставки, відкриті водозабори, гідромеханічне та механічне обладнання, призначене для нормального функціонування споруд.
З огляду на вищевикладені визначення гідротехнічної споруди, наведені у чинному законодавстві України, суд доходить висновку, що роботи з занурення шпунтових свай у ґрунт озера, укріплення схилів та уклонів, монтаж залізобетонного шпунту, залізобетонних паль, анкерних залізобетонних паль, реконструкції оголовків зливостоків, водоперепускної труби, берегоукріплення та причалу, зливостокові каналізації систем озер, є роботами зі створення та ремонту саме гідротехнічних споруд.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до ст. 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
За приписами ст. 74 КАС України, суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії. Отже, вирішення даної справи залежить від доведеності відповідачем правомірності прийняття ним оспорюваних рішень
Судом, в процесі дослідження доказів було досліджено всі, надані відповідачем, копії фотографій вищезазначених об`єктів на яких виконувалися роботи. З даних фотографій вбачається, що роботи виконувалися позивачем на тих ділянках землі водного фонду, яка безпосередньо вкрита водою.
Виконання робіт саме на вкритій водою частині озера відповідачем спростовано не було, натомість, матеріалами справи повністю підтверджене, з огляду на що, керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1.Позов Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва "Плесо" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати приписи Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 22.08.2019 року б/н Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Розчистка та благоустрій озера Підбірна від вул. Маслівки до р. Дніпро у Дарницькому районі м. Києва (капітальний ремонт) , Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Розчистка та благоустрій озера Підбірна від вул. Маслівки до р. Дніпро у Дарницькому районі м. Києва (капітальний ремонт) ,
3. Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва № 74/19/073-7624 від 29.08.2019 року
4. Визнати протиправним та скасувати приписи від 22.08.2019 року б/я Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Йорданське , Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Йорданське .
5. Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 03.09.2019 року № 80/19/073-7776.
6. Визнати протиправним та скасувати приписи від 22.08.2019 року Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Кирилівське , Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озера Кирилівське .
7. Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 03.09.2019 року № 79/19/073-7775.
8. Визнати протиправним та скасувати приписи від 22.08.2019 року Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озеро Мінське - вулиця Полярна - озеро Лугове - вулиця Лугова , Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Реконструкція зливостокової каналізації системи озер Опечень в Оболонському районі на ділянці озеро Мінське - вулиця Полярна - озеро Лугове - вулиця Лугова .
9. Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 03,09.2019 року № 81/19/073-7777.
10. Визнати протиправним та скасувати приписи від 22.08.2019 року Про зупинення підготовчих та будівельних робіт по об`єкту Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва , Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил по об`єкту Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .
11. Визнати протиправною та скасувати Постанову Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 03.09.2019 року № 78/19/073-7774.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Повний текст рішення складено 18.02.2020.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2020 |
Оприлюднено | 20.02.2020 |
Номер документу | 87650060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні