ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
18 лютого 2020 року м. Дніпросправа № 280/5020/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),
суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,
перевіривши відповідність вимогам Кодексу адміністративного судочинства України апеляційної скарги Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2019 року в адміністративній справі № 280/5020/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сан-Глас" до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2019 року адміністративний позов задоволено.
Не погодившись з рішенням суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою.
Разом з апеляційною скаргою відповідачем заявлено клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження, яке обґрунтовано тим, що скаржник, в строки встановлені законом, вже звертався з апеляційною скаргою у даній справі, однак ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу було повернуто заявнику у зв`язку з несплатою судового збору. Також заявник зазначає, що не міг сплатити судовий збір за подання апеляційної скарги через відсутність коштів, у зв`язку з чим звертався з листами до ДФС України про збільшення видатків. Відповідач також зазначає, що відсутність коштів на сплату судового збору не залежало від його волі.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 30.01.2020 року апеляційну скаргу відповідача було залишено без руху, причини пропуску строку на апеляційне оскарження, зазначені відповідачем було визнано неповажними, надано десятиденний строк для усунення недоліків апеляційної скарги, а саме: надати до суду заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження із зазначенням (інших) поважних причин для поновлення строку.
14.02.2020 року від Головного управління ДФС у Запорізькій області надійшло клопотання про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги, а саме для сплати судового збору.
Проте, як видно із матеріалів справи судовий збір за подання апеляційної скарги у даній справі скаржником сплачено, що підтверджується платіжним дорученням № 401 від 27.12.2019 року.
Таким чином, підстави для задоволення клопотання про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги, а саме для сплати судового збору відсутні, тому в задоволенні клопотання слід відмовити.
Також, 14.02.2020 року від Головного управління ДФС у Запорізькій області надійшла заява про поновлення строків апеляційного оскарження, яка обґрунтована тим, що відповідач не мав змоги сплатити судовий збір при попередньому зверненні за апеляційним оскарженням, оскільки на рахунках відповідача були відсутні кошти для сплати судового збору, вказане на думку заявника є поважною причиною для поновлення строку. Також, скаржник зазначає, що звертався з листами до ДФС України про збільшення видатків, а отже порушення встановленого строку на подання апеляційної скарги та її повернення відбулись з підстав, незалежних від волевиявлення заявника.
Розглянувши зазначене клопотання суд апеляційної інстанції вважає, що клопотання є таким, що не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 295 КАС України, учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали суду, на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення відповідного рішення.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Суд зазначає, що поважними підставами для поновлення строку апеляційного оскарження є об`єктивно не переборні та такі, що не залежать від волевиявлення особи, обставини.
Суд зазначає, що залишення без руху попередньо поданої апеляційної скарги у зв`язку з її недоліками та повернення апеляційної скарги апелянту у зв`язку з не усуненням таких недоліків не є поважними підставами для поновлення строку апеляційного оскарження при повторному поданні апеляційної скарги. В свою чергу відсутність коштів для сплати судового збору у суб`єкта владних повноважень, який фінансується за рахунок бюджетних коштів, є суб`єктивними обставинами, які не можуть створювати для однієї із сторін процесу додаткового права для поновлення строку, встановленого Законом, для звернення до суду з апеляційною скаргою.
Також, відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 року у справі «Креуз проти Польщі» «право на суд» не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, у тому числі фінансовими.
Фінансування витрат на оплату судового збору для державних органів із державного бюджету передбачено за кодом економічної класифікації 2800 «Інші поточні платежі» , розмір яких щорічно затверджується відповідним кошторисом.
Після прийняття Закону про Державний бюджет України на поточний бюджетний період до затвердження в установлений законодавством термін бюджетного розпису на поточний рік в обов`язковому порядку складається тимчасовий розпис бюджету на відповідний період. Бюджетні установи складають на цей період тимчасові індивідуальні кошториси (з довідками про зміни до них у разі їх внесення).
У пункті 45 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228, зазначено, що під час складання на наступний рік розписів відповідних бюджетів, кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету та планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів) і помісячних планів використання бюджетних коштів враховуються обсяги здійснених видатків і наданих кредитів з бюджету згідно з тимчасовими розписами відповідних бюджетів та тимчасовими кошторисами, тимчасовими планами використання бюджетних коштів і тимчасовими помісячними планами використання бюджетних коштів.
З урахуванням наведеного та беручи до уваги, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, обставини, пов`язані з фінансуванням установ чи організацій з державного бюджету, відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, невиконанням власних грошових зобов`язань тощо, не можуть бути підставою для поновлення строку на апеляційне оскарження, оскільки не є об`єктивною перешкодою для своєчасного подання апеляційної скарги.
Суд враховує, що вперше подану апеляційну скаргу повернуто заявнику ухвалою суду від 11.06.2019 року, а судовий збір за подання апеляційної скарги заявником сплачено 27 грудня 2019 року, що підтверждується платіжним дорученням № 401. В свою чергу, суд зазначає, що заявник повторно звернувся з апеляційною скаргою 20.01.2020, тобто через місяць з моменту сплати судового збору та після спливу семи місяців з моменту повернення апеляційної скарги, при цьому відповідач не навів суду жодних поважних причин, що зробили неможливим звернення до суду з апеляційним оскарженням одразу після повернення апеляційної скарги або сплати судового збору.
Інших підстав для поновлення строку апеляційного оскарження відповідачем не зазначено.
Згідно частини другої статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України, учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Відповідно до частини першої статті 8 Кодексу адміністративного судочинства України, усі учасники судового процесу є рівними перед законом і судом.
Отже, поновлення відповідачу строку на апеляційне оскарження рішення суду без достатніх підстав буде наданням йому переваги, чим, в свою чергу, буде порушено право позивача.
Таким чином, станом на час постановлення цієї ухвали строк для усунення недоліків апеляційної скарги, встановлений ухвалою суду про залишення апеляційної скарги без руху, сплинув і апелянт не зазначив інших поважних підстав для поновлення строку на апеляційне оскарження.
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними.
Таким чином, суд вважає за необхідне відмовити у відкритті апеляційного провадження у справі.
Керуючись п. 4 ч. 1 ст.299 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Відмовити Головному управлінню ДФС у Запорізькій області у задоволенні клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження.
Відмовити Головному управлінню ДФС у Запорізькій області у задоволенні клопотання про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.
Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2019 року в адміністративній справі № 280/5020/18.
Ухвала набирає законної сили 18 лютого 2020 року та може бути оскаржена протягом тридцяти днів до Верховного Суду.
Головуючий - суддя О.О. Круговий
суддя Т.С. Прокопчук
суддя А.В. Шлай
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2020 |
Оприлюднено | 20.02.2020 |
Номер документу | 87650991 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні