Рішення
від 17.02.2020 по справі 120/3208/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

17 лютого 2020 р. Справа № 120/3208/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницька Н.Л.,

розглянувши у письмовому провадженні в місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:

товариства з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС

до Державної податкової служби України

про визнання дій протиправними та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України та просить:

- Визнати протиправними дії (бездіяльність) Державної фіскальної служби України щодо не реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ ОЛМАКТРАНС податкових накладних: №54 від 31.05.2019 року, №47 від 28.05.2019 року, №39 від 27.05.2019 року, №42 від 28.05.2019 року, №24 від 21.05.2019 року, №22 від 21.05.2019 року, №25 від 22.05.2019 року, №21 від 21.05.2019 року, №16 від 18.05.2019 року, №23 від 21.05.2019 року, №6 від 10.05.2019 року, №7 від 10.05.2019 року, №13 від 16.05.2019 року;

- Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ ОЛМАКТРАНС податкових накладних: №54 від 31.05.2019 року, №47 від 28.05.2019 року, №39 від 27.05.2019 року, №42 від 28.05.2019 року, №24 від 21.05.2019 року, №22 від 21.05.2019 року, №25 від 22.05.2019 року, №21 від 21.05.2019 року, №16 від 18.05.2019 року, №23 від 21.05.2019 року, №6 від 10.05.2019 року, №7 від 10.05.2019 року, №13 від 16.05.2019 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Позивачем подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні та отримано квитанцію № 2, в якій зазначалось що документи прийняті, але реєстрація зупинена відповідно вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано надати підтверджуючі документи. За результатами пояснень 41 податкову накладну було успішно розблоковано та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно рішень комісій ДФС отримано підприємством в електронному варіанті. Проте стосовно 13 податкових накладних на загальну суму операцій 120300,00 грн, в т.ч. ПДВ 20050,00 грн прийняті рішення про відмову у реєстрації. Представник Позивача зазначає, що підприємством рішення про відмову у реєстрації вищезгаданих податкових накладних не отримано, мали змогу подати скаргу на рішення комісії протягом 10 днів згідно законодавства для додання усіх необхідних документів

Ухвалою від 09.10.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

04.11.2019 року Відповідач надав відзив на адміністративний позов, у якому позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, вказавши, що аргументи позивача, не відповідають фактичним обставинам справи, так як в реєстрації податкових накладних відмовлено в зв`язку з підстав ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Враховуючи те, що платник податку не надав достатніх документів потрібних для реєстрації податкових накладних, Комісією ДФС прийнято рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних. Відтак, комісія яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації при прийнятті рішення, діяла на підставі, та в спосіб передбачений законодавством.

Ухвалою суду клопотання представника ДПС від 04.11.19 року задоволено та допущено заміну Відповідача у цій справі - Головне управління ДФС у Вінницькій області його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Вінницькій області.

Також, ухвалою суду від 10.01.2020 року позовну заяву ТОВ ОЛМАКТРАНС залишено без руху та запропоновано позивачу у 5 - денний строк, з дня отримання копії ухвали, усунути недоліки позовної заяви, зазначені в мотивувальній частині ухвали суду.

Ухвалою суду від 03.02.2020 року провадження у справі поновлено, оскільки 28.01.2020 року недоліки позовної заяви Позивачем усунуто.

Ухвалою суду від 05.02.2020 року зобов`язано товариство з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС у строк до 14.02.2020 року надати до суду докази необхідні для повного, всебічного та об`єктивного розгляду цієї справи докази. Докази зазначені в ухвалі суду надійшли 13.02.2020 року.

Досліджуючи матеріали справи, судом встановлено.

Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС зареєстроване 04.04.2019 року за №11491020000002096. Дата реєстрації платником податку на додану вартість 01.05.2019 року. Оформлено офіційно у травні 2019 року 11 працівників, 10 з яких водії. Основний вид діяльності: 49.41 - вантажний автомобільний транспорт.

За результатами здійснення господарських операцій, Позивачем за травень 2019 року сформовано та направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних 54 податкових накладних на загальну суму операцій 496950,00 грн, в тому числі ПДВ 82825,00 грн.

Квитанцією №2 про реєстрацію податкових накладних коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про зупинення реєстрації податкових накладних.

Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

За результатами пояснень 41 податкову накладну було успішно розблоковано та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно рішень комісій ДФС та отримано підприємством в електронному варіанті.

Проте по 13 податкових накладних на загальну суму операцій 120300,00 грн, в т.ч. ПДВ 20050,00 грн, прийнято рішення про відмову у реєстрації, а саме:

- №1187654/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН №54 від 31.05.2019 року;

- №1187607/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№47 від 28.05.2019 року;

- №1187606/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№39 від 27.05.2019 року;

- №1183502/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№42 від 28.05.2019 року;

- №1187612/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№24 від 21.05.2019 року;

- №1183512/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№22 від 21.05.2019 року;

- №1187608/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№25 від 22.05.2019 року;

- №1187610/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№21 від 21.05.2019 року;

- №1187609/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№16 від 18.05.2019 року;

- №1187613/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№23 від 21.05.2019 року;

- №1183501/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№6 від 10.05.2019 року;

- №1187611/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№7 від 10.05.2019 року;

- №1183509/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№13 від 16.05.2019 року.

Підставами для прийняття рішень про відмову у реєстрації ПН стали "ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначених у податкових накладних".

Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пп. 201.16.1 - 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75% загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567:

- для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

- для критерію, зазначеного в пп.2 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З системного аналізу наведених вище положень видно, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Згідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1,4 ст.73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст.76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно до п.п.1,3 ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Підприємством було подано до відповідача податкові накладні, серед інших: №54 від 31.05.2019 року, №47 від 28.05.2019 року, №39 від 27.05.2019 року, №42 від 28.05.2019 року, №24 від 21.05.2019 року, №22 від 21.05.2019 року, №25 від 22.05.2019 року, №21 від 21.05.2019 року, №16 від 18.05.2019 року, №23 від 21.05.2019 року, №6 від 10.05.2019 року, №7 від 10.05.2019 року, №13 від 16.05.2019 року.

Зазначені податкові накладні, прийняті податковим органом, однак реєстрацію зупинено.

Позивачем були надані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово - господарської діяльності підприємства.

За результатами розгляду документів комісією Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних:

- №1187654/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН №54 від 31.05.2019 року;

- №1187607/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№47 від 28.05.2019 року;

- №1187606/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№39 від 27.05.2019 року;

- №1183502/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№42 від 28.05.2019 року;

- №1187612/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№24 від 21.05.2019 року;

- №1183512/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№22 від 21.05.2019 року;

- №1187608/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№25 від 22.05.2019 року;

- №1187610/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№21 від 21.05.2019 року;

- №1187609/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№16 від 18.05.2019 року;

- №1187613/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№23 від 21.05.2019 року;

- №1183501/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№6 від 10.05.2019 року;

- №1187611/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№7 від 10.05.2019 року;

- №1183509/42928674 від 10.06.2019 року стосовно ПН№13 від 16.05.2019 року.

Матеріали справи свідчать, що підставою для відмови у реєстрації комісією вказано: Ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена .

Проте, на виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС було направлено:

- стосовно ПН №54 від 31.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 10.06.2019 року за №27, а також пояснення, відповідно до яких ТОВ ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору-заявки №30/05/2019-1 від 30.05.2019 року надало транспортні послуги ТОВ "МЕТКОНБУД" (код ЄДРПОУ-40023479). Було складено акт виконаних робіт №54 від 31.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №54 від 31.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 05 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №47 від 28.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 06.06.2019 року за №8, а також пояснення, відповідно до яких TOB ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору-заявки №1 від 28 травня 2019 року надало транспортні послуги ВПВКМП "ЛОТІРОН" (ЄДРПОУ-0117715). Було складено акт виконаних робіт №47 від 28.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №47 від 28.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 19 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №39 від 27.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 06.06.2019 року за №9, а також пояснення, відповідно до яких TOB OЛMAKTPAHC (код ЄДРПОУ-42928674 ) згідно Договору-заявки №23052019/1 від 23 травня 2019 року надало транспортні послуги ТОВ УКРТРАКСГРУП (код ЄДРПОУ-39274178). Було складено акт виконаних робіт № 39 від 27.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №39 від 27.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 19 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №42 від 28.05.2019 року: повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 04.06.2019 року за №3, а також пояснення, відповідно до яких ТОВ ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Разового-договору-заявки №1 від 27.05.2019 року надало транспортні послуги ПП "Маркет-Велью" (код ЄДРПОУ-36044084). Було складено акт виконаних робіт №42 від 28.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №42 від 28.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 07 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №24 від 21.05.2019 року: повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 08.06.2019 року за №13, а також пояснення, відповідно до яких ТОВ ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору №2005190 від 20.05.2019 року та Заявки №1529 від 20 травня 2019 року надало транспортні послуги ТОВ "Вектор 2011" (код ЄДРПОУ 37672333). Було складено акт виконаних робіт № 24 від 21.05.2019 р. В зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена податкова накладна №24 від 21.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 20 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №22 від 21.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 04.06.2019 року за №4, а також пояснення, відповідно до яких TOB ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору-перевезення №3232 від 20.05.2019 року надало транспортні послуги МПП "АТ" (код ЄДРПОУ-13808838). Було складено акт виконаних робіт № 22 від 21.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №22 від 21.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 05 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №25 від 22.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 06.06.2019 року за №10, а також пояснення, відповідно до яких TOB ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Разового-договору-заявки б/н від 22.05.2019 року надало транспортні послуги ТОВ "Елітдах" (код ЄДРПОУ-40972805). Було складено акт виконаних робіт № 25 від 22.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №25 від 24.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 07 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №21 від 21.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 10.06.2019 року за №27, а також пояснення, відповідно до яких TOB ОЛМАКТРАНС (код ЄДРНОУ-42928674) згідно Договору №17/05/2019 від 17.05.2019 року та заявки б/н від 17.05.2019 року надало транспортні послуги ТзОВ Елітпапір (код ЄДРПОУ-38718394). Було складено акт виконаних робіт №21 від 21.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №21 від 21.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 20 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №16 від 18.05.2019 року: повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 08.06.2019 року за №14, а також пояснення, відповідно до яких ТОВ ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору №1/2019 від 16.05.2019 року та Заявки № б/н від 16 травня 2019 року надало транспортні послуги ТОВ "ВІН-СК1Ф" (код ЄДРПОУ-36966979). Було складено акт виконаних робіт №16 від 18.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №16 від 18.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 07 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №23 від 21.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 06.06.2019 року за №27, а також пояснення, відповідно до яких ТОВ ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору №13 від 20.05.2019 року надало транспортні послуги ТОВ "ПРЕМІУМ-ФОРТ" (код ЄДРПОУ-41311009). Було складено акт виконаних робіт №23 від 21.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №23 від 21.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 16 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №6 від 10.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 04.06.2019 року за №6, а також пояснення, відповідно до яких ТОВ ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору-перевезення №985/05/19 від 08.05.2019 року та заявки №85 від 8 травня 2019 року надало транспортні послуги ТОВ "ОЛДЕН" (код ЄДРПОУ-21342294). Було складено акт виконаних робіт №4 від 10.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена податкова накладна №6 від 10.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 10 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №7 від 10.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 06.06.2019 року за №7, а також пояснення, відповідно до яких ТОВ ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору-заявки №85 б/н від 10 травня 2019 року надало транспортні послуги ТОВ ЖИТОМИР-ЗАЛІЗОБЕТОН (код ЄДРПОУ-38999220). Було складено акт виконаних робіт №5 від 10.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №7 від 10.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 18 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи;

- стосовно ПН №13 від 16.05.2019 року, повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 04.06.2019 року за № 5, а також пояснення, відповідно до яких ТОВ ОЛМАКТРАНС (код ЄДРПОУ-42928674) згідно Договору-перевезення №177-19 від 14.05.2019 року та заявки №1 від 14 травня 2019 року надало транспортні послуги ТОВ "КОНКРЕЙТ ГРУП" (код ЄДРПОУ-38862356). Було складено акт виконаних робіт №11 від 16.05.2019 року. У зв`язку з настанням першої події ПДВ по факту надання послуги була складена ПН №13 від 16.05.2019 року. Додано детальні документи, що підтверджують операцію на 11 аркушах, які містяться у матеріалах адміністративної справи.

Суд зазначає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні пояснення та документи для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, у реєстрації яких відмовлено.

Крім того, факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між Позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи, та пояснення стосовно них, були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "… адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

У даному випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження Позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Товариства з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У той же час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між Позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд дійшов висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Ураховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог Позивача про визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Що ж до позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування Товариства з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Пунктом 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117, окрім іншого, визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

При цьому, згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані Позивачем пояснення та документи підтверджували реальність здійснення господарських операцій по поданих податкових накладних. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно частини 3 статті 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування Товариства з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України, та наданих учасниками справи доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, а понесені позивачем витрати по сплаті судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Визнати протиправними дії (бездіяльність) Державної фіскальної служби України щодо не реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані товариством з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС податкові накладні: №54 від 31.05.2019 року, №47 від 28.05.2019 року, №39 від 27.05.2019 року, №42 від 28.05.2019 року, №24 від 21.05.2019 року, №22 від 21.05.2019 року, №25 від 22.05.2019 року, №21 від 21.05.2019 року, №16 від 18.05.2019 року, №23 від 21.05.2019 року, №6 від 10.05.2019 року, №7 від 10.05.2019 року, №13 від 16.05.2019 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані товариством з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС податкові накладні: № 54 від 31.05.2019 року, № 47 від 28.05.2019 року, № 39 від 27.05.2019 року, № 42 від 28.05.2019 року, № 24 від 21.05.2019 року, № 22 від 21.05.2019 року, № 25 від 22.05.2019 року, № 21 від 21.05.2019 року, № 16 від 18.05.2019 року, № 23 від 21.05.2019 року, № 6 від 10.05.2019 року, № 7 від 10.05.2019 року, № 13 від 16.05.2019 року.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 24973 грн (двадцять чотири тисячі дев`ятсот сімдесят три гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю ОЛМАКТРАНС , (23234. Вінницька обл., Вінницький р-н., с. Лука - Мелешківська, вул. Новопрорізна, буд. 15-А, код ЄДРПОУ-42928674, р/р НОМЕР_1 , ВФ АТ КБ "ПРИВАТБАНК", МФО-302689, адреса електронної пошти: olmactrans@ukr.net, тел. 0969995255).

Відповідач - Державна податкова служба України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ- 43005393, @mail - Kabmin_doc@sfs.gov.ua, тел. +38 (044) 2725159, тел. +38 (044) 2726255, тел. +38 (044) 2722956, факс (автомат) +38 (044) 2720841)

Суддя підпис Крапівницька Н. Л.

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2020
Оприлюднено19.02.2020
Номер документу87673536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/3208/19-а

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 17.02.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 09.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні