20-9/104
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
30 липня 2007 року Справа № 20-9/104
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Антонової І.В.,
суддів Котлярової О.Л.,
Заплава Л.М.,
секретар судового засідання Макарова Г.О.
за участю представників сторін:
позивача: Луценко Віктор Героргійович, довіреність б/н від 05.01.2007, громадське об'єднання "Футбольний клуб "Чайка",
Уманець Павло Михайлович, довіреність б/н від 27.12.2006, громадське об'єднання "Футбольний клуб "Чайка",
відповідача: не з'явився, Фонд державного майна України,
третьої особи: Попков Олександр Анатольович, довіреність № 41/02-15 від 27.12.2006, Регіональне відділення фонду державного майна України в Автономній Республіці Крим,
розглянувши апеляційну скаргу Фонду державного майна України на постанову господарського суду міста Севастополя (суддя Рибіна С.А.) від 03.05.2007 у справі № 20-9/104
за позовом громадського об'єднання "Футбольный клуб "Чайка" (вул. Адм. Октябрьського, 20,Севастополь,99011)
до Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9,Київ 133,01133)
3-тя особа Регіональне відділення Фонду державного майна України в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (майд. Повсталих, 6,Севастополь,99008)
про визнання неправомірними дій з відмови Регіональному відділенню Фонду державного майна по місту Севастополю в узгодженні включення майнового комплексу стадіону „Чайка”, вул.. Адм. Октябрьського, буд. 20 до переліку об'єктів групи Ж, які підлягають приватизації.
ВСТАНОВИВ:
Позивач, громадська організація „Футбольний клуб „Чайка”, звернувся до господарського суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Фонду державного майна України про визнання неправомірними дій з відмови Регіональному відділенню Фонду державного майна по місту Севастополю в узгодженні включення майнового комплексу стадіону „Чайка”, який розташований за адресою: місто Севастополь, вул. Адм. Октябрьського, 20 до переліку об'єктів групи Ж, які підлягають приватизації, шляхом викупу громадською організацією „Футбольний клуб „Чайка”.
В процесі розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги та просив суд визнати противоправними дії Фонду державного майна України з відмови Регіональному відділенню Фонду державного майна по місту Севастополю в узгодженні включення майнового комплексу стадіону „Чайка”, вул.. Адм. Октябрьського, буд. 20 до переліку об'єктів групи Ж, які підлягають приватизації.
Ухвалою від 04.04.2007 господарській суд міста Севастополя залучив до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Регіональне відділення Фонду державного майна України по Автономній Республіці Крим та місту Севастополю.
Постановою господарського суду міста Севастополя від 03.05.2007 у справі № 20-9/104 (суддя Рибіна С.А.) позов громадської організації „Футбольний клуб „Чайка” задоволено.
Визнані протиправними дії Фонду державного майна України з відмови Регіональному відділенню Фонду державного майна по місту Севастополю з питання в узгодженні включення майнового комплексу стадіону "Чайка", який розташований за адресою: місто Севастополь, вул. Адм. Октябрьського, 20 до переліку об'єктів групи Ж, які підлягають приватизації, а також стягнуто з державного бюджету на користь громадянської організації "Футбольний клуб "Чайка" судовий збір у сумі 3,40 грн..
Не погодившись з постановою суду, Фонд державного майна України звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою, в якій просить постанову господарського суду скасувати, прийняти нове рішення, яким в позові громадській організації "Футбольний клуб "Чайка" відмовити повністю.
Доводи апеляційної скарги обґрунтовані неповним з'ясуванням господарським судом м. Севастополя обставин, що мають значення для справи та порушенням норм матеріального права.
Так, за твердженням Фонду державного майна України, місцевий господарський суд не прийняв до уваги, що відповідно до вимог пункту 101 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки підприємство, яке більш як 5 років утримує за рахунок власних коштів об'єкт групи Ж має першочергове право на викуп об'єкту за експертною оцінкою, проте, на думку заявника скарги, зазначеним пунктом не передбачено, що підприємство, яке утримувало за рахунок власних коштів об'єкт групи Ж має першочергове право на викуп об'єкту за експертною оцінкою. Фонд державного майна вважає, що судом першої інстанції невірно застосовано цю норму та не з'ясовано, чи утримує позивач за рахунок власних коштів об'єкт групи Ж більше як 5 років.
Фонд державного майна України також зазначає в апеляційній скарзі, що судом першої інстанції не розглянуті позовні вимоги громадської організації "Футбольний клуб "Чайка" щодо включення спірного об'єкту в перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу громадською організацією "Футбольний клуб "Чайка", що, на думку заявника скарги, також порушує його права, оскільки судом не визначений конкретний засіб приватизації спірного об'єкту.
Усудовому засіданні оголошувалась перерва з 05.07.2007 по 30.07.2007, у судове засідання, після оголошення перерви представник відповідача, Фонду державного майна України, не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Враховуючи, що згідно з пунктом 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи, судова колегія вважає можливим розглянути скаргу за відсутності нез'явившихся представників сторін.
Переглянувши постанову суду першої інстанції в порядку статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, судова колегія встановила наступне.
30.03.1990 відповідно до Постанови Ради Міністрів СРСР, ВЦСПС, ЦКВЛКСМ № 945 від 02.08.1988 «Про вдосконалення управління футболом, іншими ігровими видами спорту і додаткових заходах по впорядкуванню утримання команд і спортсменів»і на підставі розпорядження виконавчого комітету Севастопольської міської ради народних депутатів № 160-р від 05.04.1990 р., яким затверджено рішення про створення Госпрозрахункового футбольно-спортивного клубу «Чайка»на правах юридичної особи, був створений Футбольно-спортивний клуб «Чайка».
Спільним рішенням–наказом № 269 від 03.05.1990 науково-виробничого об'єднання «Мусон»і постановою профспілкового комітету науково-виробничого об'єднання «Мусон»у зв'язку з відсутністю коштів на утримання футбольної команди «Чайка»і спортивних споруд, що знаходилися на балансі об'єднання, стадіон «Чайка», оздоровча база в селищі Озерне, стадіон імені 200-річчя Севастополя, обладнання і малоцінний інвентар безоплатно переданій на баланс зновствореного Футбольного спортивного клубу «Чайка».
Актами від 14 травня 1990 року, затвердженими Генеральним директором науково-виробничого об'єднання «Мусон»і головою комітету із фізкультури і спорту Севастопольського міського виконавчого комітету здійснене приймання-передача майна.
Відповідно до вказаних актів науково-виробниче об'єднання «Мусон»безоплатно передало, а футбольно-спортивний клуб «Чайка»прийняв на баланс майно:
- стадіон «Чайка»( жилий будинок по вул. Костомаровській, футбольне поле, трибуни з підтрибунними приміщеннями, захисну стіну, прожекторні щогли, сектори штовхання ядра, трактор Т-16М) балансовою вартістю 531730, 00 крб. із зносом 103266,46 крб.;
- оздоровчу базу в селищі Озерне (жилі одноповерхові будинки, спорткомплекс, споруду 2-поверхову з басейном і сауною, павільйон, майданчики спортивні, системи внутрішнього опалювання, теплотрасу, наносну станцію, силову електричну лінію із зовнішнім освітленням і інше) балансовою вартістю 126526, 63 крб. із зносом 14682, 88 крб..
Право постійного користування земельною ділянкою площею 2,0525 га по вул. Адм. Октябрьського, 20 для обслуговування стадіону «Чайка»було закріплене за громадським об'єднанням „Футбольний клуб „Чайка” Державним Актом від 22.10.1993 на земельну ділянку площею 1,5678 га і 1,3140 га в с. Озерному - Державним актом від 08.06.1994.
Зборами учасників футбольно-спортивний клуб „Чайка” був перейменований на громадське об'єднання „Футбольний клуб „Чайка”, що зафіксовано в протоколі від 05.05.1991.
Рішенням господарського суду міста Севастополя від 15.03.2002 у справі № 20-2/228-4/467, залишеним без змін постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 25.05.2002, визнано право державної власності на майно стадіону "Чайка", товариство з обмеженою відповідальністю "Фаворит" зобов'язано передати регіональному відділенню Фонду державного майна України по місту Севастополю у володіння державне майно стадіону "Чайка", визнано недійсним договір купівлі - продажу стадіону "Чайка", який укладений 23.03.2001 між товариством з обмеженою відповідальністю "СІЇФК "Чайка - ВМС" та товариством з обмеженою відповідальністю "Стевія - Україна", та договір купівлі - продажу стадіону "Чайка", який укладений 09.04.2001 між товариством з обмеженою відповідальністю "Стевія -Україна" та товариством з обмеженою відповідальністю "Фаворит".
Постановою Вищого господарського суду України від 16 жовтня 2002 року рішення господарського суду міста Севастополя від 15.03.2002 та постанова Севастопольського апеляційного господарського суду від 28.05.2002 у справі № 20-2/228-4/467 скасовані.
Постановою Верховного суду України від 24.12.2002 постанову Вищого господарського суду України від 16.10.2002 скасовано, постанову Севастопольського апеляційного господарського суду від 28.05.02 залишено без змін.
Таким чином, з 28.05.2002 майно стадіону „Чайка” має статус державної власності.
31.01.2003, відповідно до акту приймання – передачі, державне майно стадіону "Чайка" в межах виконавчого провадження відділом Державної виконавчої служби Ленінського районного Управління юстиції міста Севастополя передано Регіональному відділенню Фонду державного майна України по місту Севастополю.
Громадське об'єднання "Футбольний клуб "Чайка" звернулося до Регіонального відділення Фонду державного майна України по місту Севастополю із заявою про включення до Переліку об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу, об'єкта групи "Ж" - майнового комплексу стадіону "Чайка", який розташований за адресою: місто Севастополь, вул. Адм. Октябрьського, буд. 20.
27.07.2006 Регіональне відділення Фонду державного майна України по місту Севастополю направило Севастопольській міській державній адміністрації для узгодження Перелік об'єктів соціальної сфери, які підлягають приватизації, особливістю яких є відновлення протягом 5 років з моменту переходу права власності на об'єкти приватизації профілю використання, до якого включений майновий комплекс стадіону "Чайка".
22.08.2006 Севастопольська міська державна адміністрація узгодила Перелік об'єктів соціальної сфери, які підлягають приватизації, особливістю яких є відновлення протягом 5 років з моменту переходу права власності на об'єкту приватизації профілю використання об'єкту в якості стадіону, до якого включений майновий комплекс стадіону "Чайка".
У відповідності до наказу Фонду державного майна України від 20.09.2005 № 2577 "Щодо збереження і використання об'єктів соціально - культурного призначення" Регіональне відділення Фонду державного майна України по місту Севастополю 06.09.06 направило на узгодження до Фонду державного майна України пакет документів на включення майнового комплексу стадіону "Чайка" до переліку об'єктів групи «Ж», які підлягають приватизації.
Фонд державного майна України, розглянувши питання щодо погодження включення в перелік об'єктів групи "Ж", що підлягають приватизації, - майнового комплексу стадіону "Чайка", листом від 17.11.2006 № 10-20-16527 повідомив Регіональне відділення Фонду державного майна України по місту Севастополю про те, що не вбачає підстав для викупу зазначеного об'єкту громадським об'єднанням "Футбольний клуб "Чайка" відповідно до вимог пункту 101 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки з тих підстав, що рішенням арбітражного суду від 30.04.2001 у справі № 20-7/070 державне майно стадіону "Чайка" було витребуване з чужого незаконного володіння громадським об'єднанням "Футбольний клуб "Чайка" та визнано право державної власності на вказане майно та те, що згідно з договором зберігання від 10.03.2006 № 20 зазначений об'єкт знаходиться на зберіганні у товариства з обмеженою відповідальністю "ПФК "Севастополь".
Вказане стало підставою для звернення громадського об'єднання "Футбольний клуб "Чайка" до господарського суду міста Севастополя із даною позовною заявою.
Заслухавши представників сторін, присутніх у судовому засіданні, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги Фонду державного майна України з наступних підстав.
Відповідно до вимог пункту 101 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки підприємство, яке більш як 5 років утримує за рахунок власних коштів об'єкт групи Ж, має першочергове право на викуп об'єкту за експертною оцінкою.
Наказом Фонду державного майна України від 20.09.2005 № 2577 "Щодо збереження і використання об'єктів соціально - культурного призначення" встановлений порядок включення регіональними відділеннями Фонду державного майна України та Фондом майна Автономної Республіки Крим об'єктів до переліку об'єктів групи Ж державної власності, що підлягають приватизації: Регіональні відділення Фонду державного майна України, Фонд майна Автономної Республіки Крим направляють до Фонду державного майна України документи щодо включення об'єктів групи Ж до відповідного Переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації. До складу цих документів входять:
- перелік об'єктів групи Ж державної власності, які пропонуються для включення до відповідного Переліку;
- умови продажу об'єкта;
- копія листа регіонального відділення ФДМУ, Фонду майна АРК до місцевої державної адміністрації щодо погодження цього Переліку;
- копія відповіді місцевої державної адміністрації (за наявності);
- копія листа до органу місцевого самоврядування (за наявності);
- копія відповіді органу місцевого самоврядування (за наявності);
- копія заяви потенційного покупця про включення об'єкта до Переліку (за наявності);
- обґрунтування визначення способу приватизації.
Згідно з пунктом 2 наказу Фонду державного майна України № 2577 від 20.09.2005 Департамент продажу цілісних майнових комплексів опрацьовує документи, зазначені в пункті 1, та при відповідності їх чинним законодавчо-нормативним актам надає погодження щодо включення цих об'єктів до Переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації.
Як свідчать матеріали справи, відповідачем не дотримані вимоги даного наказу щодо опрацювання документів Департаментом продажу цілісних майнових комплексів.
Судом апеляційної інстанції не приймаються до уваги доводи Фонду державного майна України щодо необґрунтованості позовних вимог громадського об'єднання "Футбольний клуб "Чайка" з огляду на те, що спірне майно знаходиться на зберіганні у товариства з обмеженою відповідальністю "ПФК "Севастополь" з тих підстав, що на зберігання товариству з обмеженою відповідальністю "ПФК "Севастополь" передана тільки частина об'єктів майнового комплексу стадіону, решта залишилась у позивача, що підтверджується матеріалами справи.
Також суд апеляційної інстанції вважає доводи відповідача стосовно того, що пунктом 101 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки не передбачено, що підприємство, яке утримувало в минулому за рахунок власних коштів об'єкт групи Ж має першочергове право на викуп об'єкту за експертною оцінкою, безпідставними, оскільки даним пунктом Державної програми приватизації строк утримання об'єкту приватизації зазначений в 5 років без вказівки конкретного періоду.
Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що підприємство отримує право на викуп за експертною оцінкою, якщо утримує за рахунок власних коштів об'єкт групи Ж більше 5 років підряд в будь-який часовий період.
Також суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованими доводи Фонду державного майна України про те, що судом першої інстанції не розглянуті позовні вимоги громадської організації "Футбольний клуб "Чайка" щодо включення спірного об'єкту в перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу громадською організацією "Футбольний клуб "Чайка" з тих підстав, що в процесі розгляду справи позивач виключив із позову дану вимогу.
На підставі викладеного судова колегія дійшла висновку про наявність в діях Фонду державного майна України порушень прав та законних інтересів позивача, що дає підставі для задоволення позову.
Перелік викладеного свідчить про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим підстави для скасування судового рішення відсутні.
Керуючись статтями 195, пунктом 1 статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини 1 статті 205, статтею 206, частиною 5 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Фонду державного майна України залишити без задоволення.
2. Постанову господарського суду міста Севастополя від 03.05.2007 року у справі № 20-9/104 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України шляхом подачі касаційної скарги протягом одного місяця після набрання законної сили цією ухвалою та в порядку, передбаченому статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І.В. Антонова
Судді О.Л. Котлярова
Л.М. Заплава
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 876759 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Заплава Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні