Постанова
від 12.02.2020 по справі 160/8106/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 лютого 2020 року м. Дніпросправа № 160/8106/18 Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Лукманової О.М., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Новошицької О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 р. (суддя Дєєв М.В.) по справі за позовом Селянського (фермерського) господарства Зелений Гай до Державної фіскальної служби України, третя особа Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії

в с т а н о в и В:

30.10.2018 р. Селянське (фермерське) господарство Зелений Гай звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, третя особа Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, де просили - визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України, що полягає у незабезпеченні збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість значення суми податку на додану вартість, на яку селянське (фермерське) господарство "ЗЕЛЕНИЙ ГАЙ" має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину суми 163 777 (сто шістдесят три тисячі сімсот сімдесят сім) гривень; зобов`язати Державну фіскальну службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість значення суми податку на додану вартість, на яку селянське (фермерське) господарство "ЗЕЛЕНИЙ ГАЙ" має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину суми 163 777 (сто шістдесят три тисячі сімсот сімдесят сім) гривень.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 р. адміністративний позов задоволено.

Рішення суду обгрунтовано тим, матеріалами справи підтверджено правомірність формування задекларованого позивачем суми від`ємного значення позивачем та доказів, що спростували б доводи позивача, відповідачем не надано.

Не погодившись з прийнятим рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 р., прийняти нову постанову про відмову в повному обсязі.

Апеляційна скарга обгрунтована тим, що судом першої інстанції не вірно застосовані норми матеріального права, що призвело до помилкового рішення.

В судовому засіданні представник відповідача просив задовольнити апеляційну скаргу, представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечувала.

Дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення в зв`язку з наступним.

З матеріалів справи вбачається, що 23.11. 2017 р. засновником СФГ Зелений Гай прийнято рішення про реорганізацію шляхом приєднання до СФГ Закат . 17.04.2018 р. комісією з реорганізації СФГ Зелений Гай складено передавальний акт, згідно з яким всі зобов`язання перед кредиторами, усі права та обов`язки, а також всі активи і пасиви переходять до правонаступника - СФГ Закат , на підставі чого передано СФГ Закат , суму, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у ЄРПН у розмірі 163 776,80 грн та рішенням засновника СФГ Закат перейменовано СФГ Закат на СФГ Зелений Гай .

Судом встановлено, що в зв`язку з реорганізацією, СФГ Зелений Гай подано заяву про перенесення суми від`ємного значення до складу податкового кредиту правонаступника у розмірі 163 776 грн. у складі податкової декларації з податку на додану вартість за останній (звітний) період реєстрації платником податку (квітень 2018 року). У додатку 2 таблиці 2 податкової декларації з податку на додану вартість задекларовано суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 156 389 грн. Також у додатку 4 таблиці 5 податкової декларації з податку на додану вартість задекларовано реєстраційну суму (?Накл), яка відповідно до п.200-1.3 ст. 200-1 Податкового кодексу України у зв`язку з реорганізацією використовується під час обрахунку реєстраційної суми (?Накл) правонаступника у розмірі 163 777 грн та зазначену податкову декларацію прийнято контролюючим органом 04.05.2018 р. за реєстраційним номером 9082962373, про що свідчить квитанція №2.

З матеріалів справи вбачається, що посадовими особами третьої особи проведено документальну виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.12.2017 р. по 01.07.2018 р., з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.12.2018 р. по 01.07.2018 р., за результатами чого підтверджено правомірність формування задекларованого СФГ Зелений Гай від`ємного значення у розмірі 156 389 грн., що підтверджується довідкою Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 13.07.2018 року №36814/04-36-14-18/21941008 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки СФГ Зелений гай" податкового та валютного законодавства за період з 01.12.2017 по 01.07.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.12.2017 по 01.07.2018 .

Також з матеріалів справи слідує, що відповідно Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.206 р. № 21, позивач подав заяву про перенесення суми від`ємного значення реорганізованого платника податку до складу податкового кредиту звітного (податкового) періоду у складі податкової декларації з податку на додану вартість, в зв`язку з чим у таблиці 3 додатку 2 до декларації з податку на додану вартість задекларовано суму від`ємного значення, що передано/розподілено у зв`язку з реорганізацією платника податків у розмірі 156 389 грн та у таблиці 6 додатку 2 до декларації з податку на додану вартість задекларовано реєстраційну суму (??Накл) у розмірі 163 777 грн., що сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи платника податків.

Судом встановлено, що податкову декларацію відповідачем прийнято 20.06.2018 р. за реєстраційним номером 9123617120, про що свідчить квитанція №2, при цьому показник ?Накл в системі електронного адміністрування податку на додану вартість по СФГ ЗЕЛЕНИЙ ГАЙ не збільшено на суму реєстраційного ліміту реорганізованого платника податків. Звернувшись 17.08.2018 р. з запитом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області щодо підстав не перенесення суми реєстраційного ліміту реорганізованого платника податків до суми реєстраційного ліміту правонаступника СФГ Зелений Гай отримали відповідь від 31.08.2018 р. №53389/10/04-36-12-01-16, де повідомлено, що з метою можливості збільшення показника ?Накл в СЕА правонаступника на суму ?Накл реорганізованого платника податків, ДФС України вживаються заходи щодо програмного забезпечення виконання вимог п.200-1.3 ст. 200-1 Податкового кодексу України .

Крім того, при зверненні 06.09.2018 р. до ДФС України отримали відповідь від 20.09.2018 р., де зазначено, що на даний час проводяться роботи по доопрацюванню системи електронного адміністрування податку на додану вартість в частині обрахунку суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН, з метою реалізації вимог пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України . Після доопрацювання зазначеного механізму відповідна інформація буде опублікована на офіційному веб-порталі ДФС.

Статтею 200 -1 ПК України передбачено, що 200-1.1. Система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку:

суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних;

суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;

суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість;

суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;

інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

200-1.2. Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюються з цих рахунків, крім випадку, передбаченого абзацом другим пункту 87.1 статті 87 цього Кодексу.

200-1.3. Платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою:

SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах + sОвердрафт - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ; де:

SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України;

SПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.

…SОвердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу.

…SНаклВид - загальна сума податку за складеними платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

…SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань та результатів перевірок, що проводяться відповідно до цього Кодексу;

…SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Показники формули, визначеної цим пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року.

…Під час обрахунку суми SНакл також використовуються показники, визначені пунктами 34, 34-1 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу.

Сума SНакл платника, реорганізованого шляхом приєднання, злиття, перетворення, сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи, використовується під час обрахунку суми SНакл правонаступника такого платника податку.

Отже судом встановлено, що чинним законодавством передбачено як система електронного адміністрування ПДВ діє на централізованому рівні ДФС України, де автоматично відбуваються обчислення суми при зміні значення будь - якого показника.

Крім того, судом встановлено, що із - за протиправної бездіяльності відповідача, позивач не має можливості використовувати показник SНакл реорганізованого платника податків, що негативно впливає на господарську діяльність позивача.

Як вбачається з апеляційної скарги, відповідач зазначив, що використання показника Накл реорганізованого СФГ Зелений Гай в сумі 163 777 грн можливе, лише, після відповідного збільшення показника Накл в СЕА ПДВ по ГТ Зелений Гай , в зв`язку з чим до ДФС України направлено відповідний запит, на що 20.09.2018 р. ДФС України повідомила, що з метою врегулювання питання щодо збільшення реєстраційної суми SНакл правонаступника на підставі показників формули SНакл платника, що реорганізується ДФС проводяться роботи по доопрацюванню системи електронного адміністрування ПДВ в частині обрахунку суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/ або розрахунки коригування в ЭРПН та після доопрацювання зазначеного механізму відповідна інформація буде опобікована на веб - порталі ДФС.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог та вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення - без змін. Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 р. - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Головуючий - суддя Л.А. Божко

суддя О.М. Лукманова

суддя Ю. В. Дурасова

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду

Суддя Л.А. Божко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2020
Оприлюднено20.02.2020
Номер документу87676894
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8106/18

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Постанова від 12.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 12.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні