ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2020 рокуЛьвівСправа № 300/1398/19 пров. № 857/13989/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Курильця А.Р.,
суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,
з участю секретаря Ратушної М.І.,
представника відповідача Конопади С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 серпня 2019 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Румата до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-
суддя в 1-й інстанції Остапюк С.В.,
час ухвалення рішення - 30.08.2019 року,
місце ухвалення рішення - м.Івано-Франківськ,
дата складання повного тексту рішення - 30.08.2019 року,
в с т а н о в и в :
ТзОВ Румата звернулося в суд з позовом до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 серпня 2019 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39394463) за № 0069865512 від 30.05.2019 в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Румата» (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 67, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 31263195) штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 13 798, 08 гривень.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального права та підлягає скасуванню, покликаючись на те, що відповідачем проведено камеральну перевірку позивача щодо своєчасності реєстрації податкових накладних за період з 03.12.2018 до 25.03.2019, за результатами якої складено акт за № 3346/19-15-35-12/31213195 від 13.05.2019. Перевіркою встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або рахунок коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 159567, 54 гривень податку на додану вартість, чим порушено підпункту 10 статті 201 Податкового кодексу України, в тому числі позивачем виписано 03.12.2018 податкову за № 7, граничний термін реєстрації якої 31.12.2018, однак таку накладну позивачем зареєстровано 03.12.2018. У зв`язку з виявленими порушеннями відповідач правомірно податковим повідомленням-рішенням за № 0069865512 від 30.05.2019 застосував штрафні (фінансові) санкції в розмірі 15956, 75 гривень.
Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, просить рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 серпня 2019 року скасувати та постановити нове рішення про відмову в задоволенні позову.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, належним чином повідомлявся про час і місце розгляду справи, і оскільки його явка в суді апеляційної інстанції не є обов`язковою, апеляційний розгляд справи проведено у його відсутності.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін з таких підстав.
13.05.2019 посадовою особою відповідача здійснено камеральну перевірку позивача щодо своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 03.12.2018 до 25.03.2019, за наслідками якої складено акт № 3346/19-15-35-12/31213195.
Висновками перевірки встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних на загальну суму податку на додану вартість в розмірі 159 567, 54 гривень, а саме: податкової накладної за № 7 від 03.12.2018 на 2 дні, податкової накладної за № 23 від 31.12.2018 на 15 днів, податкової накладної за № 24 від 31.12.2018 на 15 днів, податкової накладної за № 24 від 20.02.2018 на 10 днів.
Відповідач на підставі акта перевірки за № 3346/19-15-35-12/31213195 від 13.05.2019. податковим повідомленням-рішенням за № 0069865512 від 30.05.2019 застосував штрафні (фінансові) санкції в розмірі 15 956, 75 гривень.
Позивач, вважаючи, що відповідач податковим повідомленням-рішенням за № 0069865512 від 30.05.2019 протиправно застосував штрафні (фінансові) санкції в частині суми 13 798, 08 гривень, звернувся до суду. Застосування штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних №№ 23, 24 від 31.12.2018 та за № 24 від 20.02.2018 не є предметом позову в цій справі та їх правомірність позивачем не оскаржується.
В підтвердження заявлених вимог Товариство з обмеженою відповідальністю «Румата» зазначає, що 03.12.2018 ним складено податкову накладну за № 7 на суму податку на додану вартість в розмірі 137 980, 80 гривень, яку відправлено для реєстрації 31.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, тобто в межах граничного терміну для її реєстрації.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (пункту 201.2).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України за № 1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок).
Цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) (пункт 1 Порядку).
Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем (пункт 3 Порядку).
При цьому, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
До Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації (пункт 4 Порядку).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки (пункт 12 Порядку).
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (пункт 13 Порядку).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Колегією суддів встановлено, що ТзОВ «Румата» 03.12.2018 склало податкову накладну за № 7 на суму податку на додану вартість в розмірі 137980, 80 гривень. 31.12.2019 вказану податкову накладну відправлено в Єдиний реєстр податкових накладних для її реєстрації.
Таким чином, вірними є висновки суду першої інстанції, що податкову накладну за № 7 від 03.12.2018 на суму податку на додану вартість в розмірі 137980, 80 гривень позивачем відправлено для її реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних в межах строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що та обставина, що відповідачем на своєму офіційному веб-порталі розміщено інформацію про перенесення операційного дня для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з 31.12.2018 на 29.12.2018 не обґрунтовує заперечень відповідача та відповідно до Податкового кодексу України не є підставою для зміни граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як наслідок, у відповідача не було підстав для застосування позивачу штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 13798, 08 гривень.
За таких обставин, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню податкове повідомлення-рішення за № 0069865512 від 30.05.2019 в частині застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 13 798, 08 гривень.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.
Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст.308,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 серпня 2019 року у справі № 300/1398/19 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя А. Р. Курилець судді М. П. Кушнерик О. І. Мікула Повне судове рішення складено 19 лютого 2020 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2020 |
Оприлюднено | 20.02.2020 |
Номер документу | 87677834 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні