Рішення
від 11.02.2020 по справі 160/8247/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2020 року Справа № 160/8247/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Букіної Л.Є., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Група промислового ремонту до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Група промислового ремонту (далі - Товариства) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 12.06.2018 року № 0014891409 та від 12.06.2018 року № 0014881409.

Позов обґрунтовано протиправністю оскаржених рішень, які на думку Товариства прийняті відповідачем за наслідками незаконної перевірки, що має наслідком скасування акту (ів) індивідуальної дії винесеного за її (перевірки) результатами.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2018 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Відповідач скористався наданим правом і надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив про відсутність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на їх необґрунтованість.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.01.2019 року зупинено провадження у справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.01.2020 року поновлено провадження у справі та призначено підготовче засідання.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.01.2020 року закрито підготовче засідання та призначено справу до судового розгляду по суті

Дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного законодавства, суд виходить із такого.

Судом встановлено та не є спірним, що на підставі наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 14.03.2018 року №1518-п відповідачем проведено позапланову невиїзну документальну перевірку Товариства з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість та з податку на прибуток по взаємовідносинам з ТОВ ЛАЙФ ДЕЙЗ (код ЄДРПОУ 40562339) за період з 01.01.2016 року по 31.12.2016 року, за результатами якої складено акт від 20.04.2018 року № 20059/04-36-14-09/39725360, яким встановлено порушення п.138.2 ст. 138, п.139.1.9 п. 139.1 статті 139 Податкового кодексу України (далі - ПК України), в результаті чого здійснено донарахування податку на прибуток на суму 15001 грн.; п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 статті 198 ПК в результаті чого здійснено донарахування податку на додану вартість.

На підставі вказаного Акту та встановлених порушень та, відповідачем 12.06.2018 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0014891409, яким позивачу збільшено грошове зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 183751,25 грн. та № 0014881409, яким позивачу збільшено грошове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 20835 грн.

Вважаючи вказані рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Крім того, судом також встановлено, що Товариством також оскаржено наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 14.03.2018 року №1518-п про проведення перевірки Товариства та рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.04.2019 року у справі №160/8246/18, яка набрала законної сили, позов Товариства задоволено. Визнано протиправним та скасовано наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 14.03.2018 року №1518-п.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, згідно з пунктом 75.1 статті 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

У силу пункту 78.4 статті 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Як зазначено у пункту 86.1 статті 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

В акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов`язань платника (пункт 86.10 статті 86 ПК України).

У свою чергу, положеннями пункту 86.8 статті 86 ПК України передбачено, що податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

З аналізу наведених норм законодавства слідує, що здійснення перевірки є необхідною передумовою для прийняття податкових повідомлень-рішень у разі встановлення порушень податкового та іншого законодавства, дотримання якого контролюється податковими органами, тому за відсутності проведеної перевірки як юридичного факту у контролюючого органу відсутня компетенція на винесення відповідного податкового повідомлення-рішення.

Така компетенція не виникає у силу самого лише факту вчинення платником податків податкового правопорушення. Для визначення контролюючим органом грошових зобов`язань платникові податків шляхом прийняття податкового повідомлення-рішення в зв`язку допущеними таким платником порушеннями необхідно дотриматися певних умов, а саме - спочатку провести податкову перевірку.

Отже, нормами ПК України, з дотриманням балансу публічних і приватних інтересів, встановлені умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок. Лише їх дотримання може бути належною підставою наказу про проведення перевірки. Невиконання цих вимог призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом, зокрема, у постанові від 22.08.2018 року у справі 812/1283/17.

За таких обставин, враховуючи правову позицію Верховного Суду суд зазначає, що у випадку незаконності перевірки, прийнятий за її результатами акт індивідуальної дії підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

А відтак, оскільки підставою для проведення перевірки, наслідком якої стало прийняття відповідачем оскаржених податкових повідомлень-рішень був наказ відповідача від 14.03.2018 року №1518-п, скасований рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.04.2019 року у справі №160/8246/18, суд дійшов висновку про те, що визнання незаконною документальної позапланової невиїзної перевірки, проведеної відповідачем, є безумовною підставою для визнання протиправними прийнятими за результатами такої перевірки податкові повідомлення-рішення.

Доводи відповідача щодо порушення позивачем вимоги податкового законодавства при формуванні податкової звітності з податку на прибуток приватних підприємств та з податку на додану вартість не спростовують факту протиправності призначення та проведення перевірки позивача,

Таким чином, враховуючи, що оскаржені у цій справі податкові повідомлення-рішення прийняті за наслідками незаконної перевірки, суд дійшов висновку, що такі рішення підлягають визнанню протиправними та скасуванню, а позовні вимоги задоволенню.

Згідно із статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача підлягають стягненню понесені судові витрати зі сплату судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 241-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Група промислового ремонту - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення від 12.06.2018 року №0014891409, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Група промислового ремонту збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 183751,25 грн.

Визнати протиправним та скасувати прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення від 12.06.2018 року №0014881409, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Група промислового ремонту збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 20835 грн.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Група промислового ремонту судові витрати у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856, місцезнаходження: 49600, м. Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-а).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, у разі якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного перегляду справи.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня його складення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя Л.Є. Букіна

Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено21.02.2020
Номер документу87704411
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —160/8247/18

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 11.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні