КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 лютого 2020 року № 320/7058/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в місті Києві у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю РОКИТНЯНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР до Рокитнянської районної державної адміністрації Київської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з додатковою відповідальністю РОКИТНЯНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР з позовом, в якому просить:
- визнати бездіяльність Рокитнянської районної державної адміністрації Київської області щодо не затвердження Детального плану території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області протиправною;
- зобов`язати Рокитнянську районну державну адміністрацію Київської області затвердити Детальний план території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області.
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним належним чином виконані вимоги щодо будівництва асфальтобетонного заводу на земельній ділянці, що перебуває у користуванні позивача, а відповідач протиправно та всупереч ч. 8 ст. 19 Закону України Про основи містобудування не розглянув звернення позивача та не затвердив детальний план території будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.12.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Представник відповідача надав суду відзив на позовну заяву, в якій проти позову заперечив та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Представник позивача надав суду клопотання, в якому просив розглядати справу за його відсутності.
На підставі ст.ст. 194, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Судом встановлено, що згідно Державного акту Серія І-КВ № 001606 від 29.07.1996, у постійному користуванні позивача для виробничих потреб знаходиться земельна ділянка з кадастровим номером 3223755100:09:006:0005 площею 3,5046 га (далі - земельна ділянка).
Земельна ділянка розташована за межами населеного пункту за адресою: Київська область, Рокитнянський район, територія Рокитнянської селищної ради, з цільовим призначенням - 11.01 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами .
Реалізуючи своє право, відповідно до ст. 78 ЗК України, позивачем прийнято рішення збудувати на земельній ділянці асфальтобетонний завод ASKOM VS3T.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.
Рокитнянською районною державною адміністрацією 21.12.2017 прийнято розпорядження № 351 Про розробку Детального плану території будівництва асфальто-бетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області (далі - Розпорядження № 351), яким надано дозвіл на розроблення детального плану території будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області.
Відповідно до Розпорядження № 351 фінансування робіт по розробленню вказаного детального плану території здійснити за рахунок Товариства з додатковою відповідальністю РОКИТНЯНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР .
З метою реалізації Розпорядження № 351позивачем та Дочірнім підприємством Проектний інститут КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ Державного публічного акціонерного товариства Будівельна компанія УКРБУД погоджено, а відповідачем затверджено Завдання на розробку детального плану території будівництва асфальтно-бетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області.
На громадських слуханнях 26.07.2018 надано згоду громадськості на розміщення асфальтобетонного заводу на земельній ділянці позивача.
Комісією з питань встановлення та зміни розмірів санітарно-захисних зон у Протоколі санітарно-епідеміологічної експертизи від 12.09.2018 № 1513 зазначено, що функціонування асфальтобетонної дільниці Товариства з додатковою відповідальністю РОКИТНЯНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР , розміщеної на проммайданчику по вул. Білоцерківська, 1-а в смт. Рокитне Рокитнянського району Київської області і межах загального землевідводу компанії за ознаками організації виробничого процесу, передбачених інженерно-технічних природозахисних заходів та ймовірного негативного впливу на довкілля і умови проживання населення, відповідають санітарно-гігієнічним вимогам (ГДК затв. 03.03.15 р., ГН 2.2.6.-184-2013, ДСН 3.3.6.037-99, ДСН 3.3.6.039-99, ДСанПіН 145-11) та не суперечить положенням ДСП 173-96. Функціонування об`єкту з дотриманням закладених параметрів, без перевищення потужності і визначених параметрів викидів впливатиме на стан навколишнього середовища в межах дозволених показників, не призведе до погіршення умов життєдіяльності населення і може бути дозволено.
На засіданні архітектурно-містобудівної ради при департаменті містобудування та архітектури Київської облдержадміністрації 06.12.2018 (протокол № 19/18) за результатами розгляду та обговорення проекту детального плану території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району більшістю голосів членів архітектурно-містобудівної ради до протоколу було включено наступні пропозиції і рекомендації:
Доопрацювати схему розташування території у планувальній структурі населеного пункту (уточнити ділянку розробки ДПТ) відповідно до п. 5.1.1 ДБН Б.1.1-14:2012.
На кресленнях детального плану зобразити топографічну основу прилеглої території на відстані не менше 50 м з вказанням проектної та існуючої забудови (п. 5.6 ДБН Б.1.1-14:2012).
Виконати схеми існуючих і прогнозованих планувальних обмежень на окремих кресленнях відповідно до розділу 5 ДБН Б.1.1-14:2012. Нанести всі санітарно-захисні та охоронні зони об`єктів. Забезпечити дотримання санітарно-захисних зон до об`єктів рекреації, садової і житлової забудови.
Передбачити розміщення будівлі для миття машин, пожежного поста і відповідних споруд, артсвердловини, відобразити на кресленнях і забезпечити дотримання зони санітарної охорони джерела водопостачання. Побутові споруди можуть бути некапітальними (а не тимчасовими), однак забезпечити їх цілорічне використання. Відобразити територію для озеленення відповідно до стор. 21 ПЗ.
Доопрацювати схему інженерних мереж, споруд і використання підземного простору, суттєво доповнити розділ 11 пояснювальної записки, в усіх підрозділах надати розрахунки і показники, передбачити забезпечення господарсько-побутових потреб працюючих, а саме водопостачанням і водовідведенням, відобразити вказані мережі, в тому числі мережі і споруди протипожежного водопостачання. Уточнити тиск підвідного газопроводу, запропоноване відведення поверхневих стоків (скид на рельєф) порушує статтю 70 Водного кодексу України і потребує доопрацювання проектних рішень, доповнити експлікацію.
Доопрацювати схему інженерної підготовки території та вертикального планування, забезпечити нормативні повздовжні ухили поверхні території об`єкту (привести у відповідність до стор. 18 ПЗ) та передбачити розміщення споруд для збору і відведення поверхневих стоків.
Нанести на кресленнях поперечних профілів під`їзних шляхів вело доріжки і лінії регулювання забудови відповідно до п. 5.1.10 ДБН Б. 1.1-14:2012 та передбачити на профілях розкладку інженерних мереж.
Доповнити пояснювальну записку інформацією щодо власника і застосування залізничних колій, які попадають в межі земельної ділянки і меж проектування, а також заходами щодо збереження та охорони нерухомих пам`яток культурної спадщини, територій, що мають статус земель історико-культурного призначення та рекомендаціями щодо встановлення режиму використання територій, визначених для містобудівних потреб з урахуванням вимог ДБН Б.1.1-14:2012. Відобразити об`єкти, в тому числі пам`ятки археології, на графічних матеріалах.
Доопрацювати техніко-економічні показники проекту детального плану території з врахуванням Додатку В ДБН Б.1.1-14:2012.
Доопрацювати проект містобудівних умов та обмежень на проектування об`єктів будівництва з відображенням конкретних числових показників, і врахуванням змін у містобудівному законодавстві, відповідно до п. 6.1.8 ДБН Б.1.1-14:2012.
Виключити з проекту посилання на ДБН 360-92**, ДБН В.1.1-7-2002 та ДБН В.2.3-5-2001, які втратили чинність, внести відповідні зміни.
Врахувати пропозиції Департаменту екології та природних ресурсів Київської облдержадміністрації (лист від 31.10.2018 № 06.2-02-29/1520/1).
Відстань від будівель та споруд підприємства до меж лісових масивів хвойних порід передбачити не менше 100 м (п. 15.2.4 ДБН Б.2.2-12:2018).
Відстань від мережі газопроводу високого тиску до фундаментів будівель та споруд запроектувати не менше 5 м (дод. И.1 ДБН Б.2.2-12:2018),
Проектом передбачити заходи щодо забезпечення зовнішнього пожежогасіння проектних об`єктів від пожежних резервуарів або від пожежних гідрантів на мережі протипожежного водопроводу відповідно до вимог п. 6.2.1, п. 6.2.4, п. 12.16 ДБН В.2.5-74:2013.
На кресленнях детального плану території не вказане розміщення пожежного поста (депо), зазначеного у п. 11.3 пояснювальної записки (п. 5.1.5 ДБН Б.1.1-14:2012, п. 8.1 ДБН В.1.1-7:2016, прим. 1 п. 15.1.3 ДБН Б.2.2-12:2018).
Забезпечення належного протипожежного захисту - будівництво мереж протипожежного водопостачання з пожежними гідрантами і насосної станції протипожежного водопостачання, пожежних резервуарів, пожежного поста та придбання пожежної техніки передбачити до початку забудови території І (п. 6.2 ДБН А.3.1-5:2016, п. 8.1 ДБН В. 1.1-7:2016).
Містобудівну документацію доповнити схемою Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони) , яку узгодити з Головним управлінням ДСНС України у Київській області, відповідно до вимог ДБН Б.1.1-14:2012, ДБН Б.1.1-5:2007, ДБН В.1.2-4-2006, ДСТУ Б А.2.2-7:2010, постанови КМУ від 09.01.2014 № 6.
Визначити необхідність застосування статті 2 Закону України Про стратегічну екологічну оцінку та обсягу стратегічної екологічної оцінки відповідно до статті 10.
За результатами коригування проектних рішень внести відповідні зміни до основних техніко-економічних показників проекту детального плану території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району.
На виконання зауважень, викладених у витязі № 19/18-01 із протоколу № 19/18 засідання архітектурно-містобудівної ради при департаменті містобудування та архітектури Київської облдержадміністрації від 06.12.2018, Товариством з обмеженою відповідальністю ЕМСІЕЛ ПРОЕКТ розроблено та затверджено звіт з оцінки впливу на довкілля.
Також ДП Проектний інститут Київський промбудпроект ДПАТ БК УКРБУД направлено до Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Рокитнянської РДА листа від 24.06.2019 № 15-01/110, яким повідомлено, що відповідно до договору № 4710-00.14 розроблена містобудівна документація, а саме Детальний план території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області , матеріали були відкореговані згідно протоколу від 06.12.2018 № 19/18-01.
До зазначеного листа додано перелік змін, внесених у проект містобудівної документації.
Крім того, на замовлення відповідача Філією Центр експертної аналітики Державного підприємства Науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут транспортного будівництва КИЇВДІПРОТРАНС було розроблено Звіт про стратегічну екологічну оцінку проекту Детальний план території земельної ділянки для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області .
На громадських слуханнях щодо Звіту про стратегічну екологічну оцінку Детального плану території земельної ділянки для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області від 10.06.2019 зауважень та пропозицій не надходило.
Пропозиції щодо будівництва асфальтобетонного заводу підтримано Рокитнянським селищним головою ОСОБА_1 .
Після проведення громадських слухань 10.06.2019 до Рокитнянської РДА надійшли колективні заяви, які містили зауваження жителів смт Рокитне щодо будівництва асфальтобетонного заводу.
Так, відповідно до ч. 7 ст. 21 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , відповідачем видано розпорядження від 27.06.2019 № 179 Про створення погоджувальної комісії з розгляду колективних заяв жителів смт Рокитне щодо будівництва асфальтобетонного заводу , яким створено погоджувальну комісію з розгляду колективних заяв жителів смт Рокитне.
Погоджувальна комісія з розгляду колективних заяв жителів смт Рокитне щодо будівництва асфальтобетонного заводу рекомендувала Рокитнянській районній державній адміністрації Київської області затвердити Детальний план території земельної ділянки для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області з урахуванням протоколу Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що підтверджується протоколом від 03.07. 2019.
Також позивач звертався до Державної установи Інститут громадського здоров`я ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних наук України, яка у листі від 24.07.2018 № 22/2432 зазначає, що функціонування асфальтобетонної дільниці, розміщеної на проммайданчику по вул. Білоцерківська, 1-а в смт. Рокитне Рокитнянського району Київської області в межах загального землевідводу ТДВ РОКИТНЯНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР за ознаками організації виробничого процесу, передбачених інженерно-технічних природозахисних заходів та ймовірного негативного впливу на довкілля і умови проживання населення, відповідають санітарно-гігієнічним вимогам Гранично допустимих концентрацій хімічних і біологічних чинників в атмосферному повітрі населених місць (затв. 03.03.15 р.) і ГН 2.2.6.-184-2013 Орієнтовно безпечні рівні впливу (ОБРВ) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених місць , ДСН 3.3.6.037-99 Державні санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку , ДСН 3.3.6.039-99 Державні санітарні норми виробничої загальної і локальної вібрації , ДСанПіН 145-11(457/19195) Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць ) та не суперечить положенням ДСП 173-96 Державні санітарні правила планування і забудови населених місць (зареєстровані Мінюстом від 24.07.96 р. за №379/1404).
Відповідачем 25.09.2019 направлено до Державної установи Інститут громадського здоров`я ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних наук України листа № 06-50/2679, в якому він просив уточнити, чи можливе використання земель сільськогосподарського призначення, сінокосіння і випасання худоби, лікувально-профілактичних та оздоровчих установ у санітарно-захисній зоні перспективного асфальтобетонного заводу.
Листом від 10.10.2019 № 22/2661 Державна установа Інститут громадського здоров`я ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних наук України зазначає, що відповідно до розглянутих проектних матеріалів діяльність об`єкту не створюватиме понаднормативний вплив на територію курортно-рекреаційної зони та не обмежуватиме можливість сільськогосподарського використання земель на віддалі 300-350 м від джерел викидів дільниці. Можливість функціонального використання земель наближених до проммайданчика визначається на підставі санітарно-епідеміологічного обстеження, даних лабораторних досліджень ґрунту і повітря цих територій.
Позивач 31.07.2019 звернувся до відповідача з листом № 262, в якому просив затвердити Детальний план території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області, зауваживши , що надані зауваження та пропозиції до звіту про екологічну оцінку Департаментом екології та природних ресурсів КОДА опрацьовано у повному обсязі, а результати розгляду відображено у проекті довідки про консультації, внесено необхідні коригування у звіт про стратегічну екологічну оцінку та проект детального плану території.
Відповіді відповідачем надано не було.
Позивач повторно звернувся до відповідача з проханням затвердити Детальний план території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області.
Листом від 08.10.2019 № 06-40/2802 Рокитнянська РДА Київської області зазначила, що в ході розгляду містобудівної документації виникла необхідність уточнення перспективного використання територій, які потрапляють в санітарно-захисну зону асфальтобетонного заводу, а також необхідним є проведення консультацій з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я.
На виконання п. 1 ст. 13 ЗУ Про стратегічну екологічну оцінку відповідач звернувся з листом від 09.10.2019 № 0612/2825 до Міністерства енергетики та захисту довкілля України та листом від 09.10.2019№ 0612/2824 до Міністерства охорони здоров`я України про консультації у процесі стратегічної екологічної оцінки.
Згідно із ч. 3 ст. 13 ЗУ Про стратегічну екологічну оцінку органи, зазначені у статтях 6, 7 та 8 цього Закону, після отримання проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку протягом п`яти робочих днів розміщують повідомлення про оприлюднення проекту документа державного планування на своєму офіційному веб-сайті із зазначенням замовника та у строк, що не перевищує 30 днів з дня отримання, подають замовнику в письмовій формі зауваження і пропозиції до проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку. У разі неподання таких зауважень і пропозицій протягом зазначеного строку вважається, що зауваження і пропозиції відсутні.
Зауваження і пропозиції у Міністерства енергетики та захисту довкілля України та Міністерства охорони здоров`я України відсутні, про що свідчить відсутність подання замовнику письмових зауважень і пропозицій до проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Позивач, не погоджуючись з бездіяльністю відповідача щодо не затвердження Детального плану території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області, звернувся до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає наступне.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 8 ст. 19 ЗУ Про основи містобудування детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закону №3038-VI) детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Відповідно ч. 1 ст. 19 Закону №3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Відповідно до частин 3-8 вказаної статті на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.
Детальний план території визначає:
1) принципи планувально-просторової організації забудови;
2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;
3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;
4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;
5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;
6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;
7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;
8) систему інженерних мереж;
9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;
10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;
11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).
Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.
Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.
Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.
Порядок розроблення детального плану регулюється Порядком розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 (далі - Порядок № 290).
Згідно до пункту 1.4 Порядку №290 організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення:
оприлюднення рішення про розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї;
визначення розробника містобудівної документації або внесення змін до неї та укладання договору з урахуванням положень, встановлених Законом України Про публічні закупівлі ;
складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї;
надання розробнику вихідних даних, а також вимог щодо розміщення об`єктів державного й регіонального значення або доручення щодо їх збирання;
фінансування розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї відповідно до укладеного договору;
надання розробнику оновленої картографічної основи, складеної
відповідно до вимог законодавства;
здійснення контролю за розробленням або внесенням змін до містобудівної документації;
узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів;
розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою згідно зі статтею 20 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності ;
подання проекту містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України, містобудівної документації з планування територій на регіональному рівні, генерального плану міст експертній організації для проведення експертизи в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 548 "Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації";
подання на затвердження завершеного проекту містобудівної документації.
Відповідно п. 1.5 Порядку №290 розробник містобудівної документації:
готує проект договору на розроблення або внесення змін до містобудівної документації;
бере участь у складанні проекту завдання на розроблення або внесення змін до містобудівної документації;
збирає вихідні дані за дорученням замовника;
розробляє містобудівну документацію або вносить до неї зміни відповідно до вимог державних будівельних норм;
бере участь у розгляді архітектурно-містобудівною радою відповідного рівня та сесією відповідної ради розробленої ним містобудівної документації;
пропонує замовнику у разі необхідності залучити інші науково-дослідні та проектні організації до проведення додаткових досліджень, розроблення окремих розділів містобудівної документації.
Розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні врегульоване розділом IV Порядку №290, відповідно до п. 4.1. якого, рішення про розроблення детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
При цьому, замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (пункт 4.3 Порядку №290).
Відповідно п. 4.6 Порядку № 290 детальний план території розробляється суб`єктами господарювання, які мають у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат.
Детальний план території розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту (пункт 4.8 Порядку №290).
Згідно п. 4.9 Порядку №290 крім функцій, визначених у пункті 1.4 розділу I цього Порядку, замовник розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні:
звертається до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), Мінрегіону України (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; (абзац другий пункту 4.9 у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.05.2013 р. N 199);
забезпечує проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації на місцевому рівні в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 N 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні .
Відповідно п. 4.10 Порядку №290 крім функцій, передбачених у пункті 1.5 розділу I цього Порядку, розробник містобудівної документації на місцевому рівні:
бере участь у розгляді пропозицій громадськості до проекту генерального плану, плану зонування території, детального плану території в процесі проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів;
доопрацьовує в разі необхідності проект містобудівної документації за результатами розгляду на архітектурно-містобудівній раді та громадських слухань щодо врахування громадських інтересів.
Згідно п.4.12 Порядку №290 детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання.
При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону №3038-VI громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.
Згідно ч 10 ст. 21 Закону №3038-VI порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.
Згідно п. 3 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. № 555 (надалі - Порядок № 555), замовники містобудівної документації відповідно до частини третьої статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забезпечують проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Відповідно ч. 1 ст. 21 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.
Пункти 3, 4 частини третьої цієї статті передбачають, що сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення), узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію.
Механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій закріплено в Порядку № 555.
Відповідно до п. 11 Порядку № 555 пропозиції громадськості підлягають реєстрації органом місцевого самоврядування та розглядаються розробником і замовником проектів містобудівної документації у місячний строк. За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії.
Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах цих органів; особи, які оприлюднюють проекти генеральних планів населених пунктів, зонування територій, детальних планів територій, є відповідальними за їх автентичність (частина дев`ята статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).
Аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку, що громадські слухання містобудівної документації на місцевому рівні відбуваються оприлюдненням проектів містобудівної документації на місцевому рівні, наданням особам, які мають право на подання пропозицій до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій; безпосереднім поданням пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування; утворенням погоджувальної комісії у разі необхідності та, відповідно, оприлюдненням результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 19.02.2019 у справі 461/4009/15-а.
Встановлені судом фактичні обставини, підтверджені матеріалами справи, свідчать, що під час розроблення зазначеного Детального плану території було повністю дотримано вимоги Порядку № 290 та Порядку № 555, що зумовлювало обов`язок відповідача затвердження його.
Однак, відповідач не затвердив у встановлений чинним законодавством строк Детальний план території.
Суд зазначає, що бездіяльністю є певна форма поведінки особи, яка полягає у невиконанні нею дій, які вона повинна була вчинити відповідно до покладених на неї чинним законодавством України обов`язків.
Вказане свідчить про бездіяльність відповідача Рокитнянської районної державної адміністрації Київської області, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження Детального плану території будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач вказаного обов`язку не виконав, у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази щодо правомірності оскаржуваної позивачем бездіяльності.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що мала місце бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті ним у встановлений законом строк рішення про затвердження Детального плану території будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області, яка не відповідає визначеним частиною 2 статті 2 КАС України критеріям поведінки відповідача у спірних правовідносинах, тому її слід визнати протиправною, задовольнивши позовні вимоги в частині оскарження такої бездіяльності.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Виходячи із наданих суду повноважень, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовної вимоги про зобов`язання відповідача затвердити Детальний план території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області, як похідної.
При цьому, обираючи спосіб відновлення порушеного права позивача, суд звертає увагу на наступне.
Відповідно до Рекомендацій Комітету Ради Європи N R(80)2 щодо здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Ради 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він уважає найкращим за конкретних обставин, та яке захистить або відновить порушене право.
При цьому, дискреційними є повноваження відповідача - суб`єкта владних повноважень, обирати у конкретній ситуації між альтернативними, кожна з яких є правомірною.
Згідно зі статтею 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Також суд звертає увагу, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод (рішення Європейського суду з прав людини у справі Трофимчук проти України, no. 4241/03 від 28.10.2010).
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Рокитнянської районної державної адміністрації Київської області понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору у сумі 3 842 грн 00 коп, сплаченого за платіжним дорученням від 18.12.2019 №6400.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 205, 242- 246, 250, 251, 255, 295, 297, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати бездіяльність Рокитнянської районної державної адміністрації щодо не затвердження Детального плану території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області протиправною.
Зобов`язати Рокитнянську районну державну адміністрацію Київської області затвердити Детальний план території для будівництва асфальтобетонного заводу в межах Рокитнянської селищної ради Рокитнянського району Київської області.
Стягнути на користь Товариства з додатковою відповідальністю РОКИТНЯНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР судові витрати у сумі 3 842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Рокитнянської районної державної адміністрації Київської області.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2020 |
Оприлюднено | 24.02.2020 |
Номер документу | 87766050 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні