Ухвала
від 24.02.2020 по справі 640/12685/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позову без розгляду

24 лютого 2020 року м. Київ№ 640/12685/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., при секретарі судового засідання Кравченку Я.В.,

за участю представників сторін:

від позивача - Папазова Г.А.

від відповідачів - Ткач С.С.,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції"

до Головного управління ДФС у м. Києві,

Головного управління ДПС у м. Києві

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві

про визнання бездіяльності протиправною та зобов"язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" звернулося до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у м. Києві щодо не вчинення дій, спрямованих на повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" надміру сплаченого грошового зобов"язання з податку на додану вартість в розмірі 107 699 709,05 грн. та про зобов"язання Головне управління ДФС у м. Києві підготувати та надати на виконання до відповідного органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" надміру сплачених грошових зобов"язань з податку на додану вартість в розмірі 107 699 709,05 грн.

Ухвалою суду від 26.07.2019 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

У підготовчому засіданні 27.01.2020 представником відповідачів заявлено клопотання про залишення позову без розгляду з тих підстав, що позивачем подано аналогічний адміністративний позов до Окружного адміністративного суду міста Києва №640/23238/19 з тих же підстав, з того ж предмету спору та з аналогічними вимогами.

На підтвердження своєї позиції представником відповідачів надано копію ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва про відкриття провадження у справі №640/23238/19 та копію позову, відповідно до якого позивачем заявлені вимоги про визнання протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у м. Києві, які полягають у вчиненні перешкод, направлених на невідшкодування Головним управлінням ДФС у м. Києві Товариству з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" переплати з ПДВ у розмірі 107 699 709,05 грн. та про стягнення з Головного управління Державної казначейської служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" переплату з ПДВ у розмірі 107699709,05 грн.

Представник позивача заперечив щодо залишення позову без розгляду та зазначив, що судом відкрито два окремих провадження з різними позовними вимогами та неоднаковим процесуальним статусом сторін у справах.

Вирішуючи клопотання про залишення позову без розгляду, суд виходить з наступного.

Як вбачається з позовних заяв Товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" в межах даної справи та справи № 640/23238/19 підставою звернення до суду визначено наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" перебувало на спеціальному режимі оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України та Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України "Про деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" від 16.10.2014 № 569, у редакції, що діяла на момент реєстрації податкових накладних.

Відповідно до пункту 23 Порядку № 569 та згідно з пунктом 209.2 статті 209 Податкового кодексу України, у редакції, яка діяла на момент реєстрації податкових накладних, позитивна різниця між сумою податкових зобов"язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена, зокрема, за операціями з продукцією тваринництва підлягає перерахуванню:

- до державного бюджету у розмірі 20 відсотків;

- на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - суб"єктам спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у розмірі 80 відсотків.

Сільськогосподарські підприємства для забезпечення перерахування зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкриті для перерахування коштів до державного бюджету та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій із продукцією тваринництва.

Кошти, зараховані на рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, автоматично протягом наступного операційного дня за днем, в якому кошти надійшли на такі рахунки, перераховуються органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів у таких розмірах:

- 20 відсотків - на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість;

- 80 відсотків - на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Так, на вимогу зазначених норм, позивачем були відкриті:

- рахунок у системі електронного адміністрування податку (додатковий електронний рахунок);

- спеціальний рахунок.

Проте, після втрати чинності статтею 209 Податкового кодексу України з 1 січня 2017 року вищезазначені пункти були виключені.

Відповідно до змін, які були внесені до Порядку, було виключено поняття "спеціальний рахунок" та залишився лише рахунок у системі електронного адміністрування податку.

На електронному рахунку позивача залишився реєстраційний ліміт у розмірі 107699709,05 грн.

Проте, позивачу було анульовано свідоцтво платника ПДВ та відповідно до Порядку залишок коштів на електронному рахунку перерахувався до бюджету, а рахунок закрився.

На виконання вимог чинного законодавства, позивачем направлено заяву до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про повернення суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість вих № 07/05/19 від 7 травня 2019 з проханням повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" суму коштів у розмірі 107 699 709,05 грн., які обліковуються на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість шляхом їх перерахування на поточний рахунок. На що отримано відповідь № 93965/10-26-15-12-01-18 від 20.05.2019, що в системі електронного адміністрування ПДВ відсутня інформація стосовно залишків на рахунку позивача через те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" виключено з реєстру платників ПДВ від 23.05.2016 у зв"язку з чим, електронні рахунки є закритими. Інформація щодо повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" коштів у розмірі 107 699 709,05 грн. відсутня.

При цьому, в обгрунтування позовних вимог в межах даної справи та справи №640/23238/19 позивач зазначає, що законодавство передбачає повернення залишку коштів ПДВ (реєстраційного ліміту) на електронному рахунку після анулювання реєстрації платника ПДВ саме шляхом застосування порядку для повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов"язань затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1146.

Наведене свідчить, що в межах даної справи та справи 640/23238/19 позивачем заявлено вимоги з тих самих підстав та з аналогічним предметом.

Разом з тим, відповідно до правової позиції викладеної в постанові Верховного Суду від 18.10.2019 у справі № 400/7/19, певні розбіжності у формулюванні позовних вимог не змінюють змісту спірних правовідносин та не свідчать про нетотожність відповідних елементів спору, що виключає підстави для надання їм повторної правової оцінки судом.

Одночасно суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до правової позиції викладеної у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.02.2019 у справі № 826/7380/15, саме стягнення з Державного бюджету України через органи Державного казначейства України на користь платника податків заборгованості бюджету із відшкодування ПДВ є ефективним способом захисту, який забезпечує поновлення порушеного права платника податків.

З урахуванням наведеного, суд приймає до уваги позицію відповідачів, що заявлені позивачем вимоги про зобов"язання Головне управління ДФС у м. Києві підготувати та надати на виконання до відповідного органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" надміру сплачених грошових зобов"язань з податку на додану вартість в розмірі 107 699 709,05 грн. (в межах справи № 640/12685/19) та про стягнення з Головного управління Державної казначейської служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" переплату з ПДВ у розмірі 107699709,05 грн. (в межах справи № 640/23238/19) будуть мати наслідком повернення коштів платнику з Державного бюджету України.

Таким чином, у разі задоволення позову в обох справах правові наслідки для позивача є тотожніми.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо у провадженні цього або іншого суду є справа про спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.

За таких обставин, суд приходить до висновку про залишення позову без розгляду.

Керуючись ст.ст. 240, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрна Компанія "Зернові Традиції" до Головного управління ДФС у м. Києві, Головного управління ДПС у м. Києві, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві про визнання бездіяльності протиправною та зобов"язання вчинити дії залишити без розгляду.

Ухвала суду може бути оскаржена.

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Суддя М.А. Бояринцева

Повний текст ухвали складений 24.02.2020.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.02.2020
Оприлюднено25.02.2020
Номер документу87767578
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/12685/19

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні