Ухвала
від 12.02.2020 по справі 640/24196/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позову без розгляду

13 лютого 2020 року м. Київ№ 640/24196/19

Cуддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., при секретарі судового засідання Шуст Н.А., під час розгляду у судовому засіданні адміністративної справи

за позовом Громадської організації "Воїнів-ліквідаторів аварії на ЧАЕС-731

Окремого Батальйону Спеціального Захисту""

до Кабінету Міністрів України, Міністерство оборони України, Міністерство

охорони здоров`я України, Міністерство соціальної політики України,

Президент України

треті особи Київська міська державна адміністрація, Київська обласна державна

адміністрація

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

за участю представників сторін:

пр-к позивача: ОСОБА_1

пр-к позивача: ОСОБА_2

пр-к відповідача: ОСОБА_3

пр-к відповідача: ОСОБА_4

пр-к відповідача: ОСОБА_5

пр-к відповідача: ОСОБА_6

пр-к відповідача: ОСОБА_7

пр-к відповідача: ОСОБА_8 , -

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась Громадська організація "Воїнів-ліквідаторів аварії на ЧАЕС (інвалідів війни) -731 Окремого Батальйону Спеціального Захисту (військова частина польова пошта 50937)" (02217, м. Київ, вул. Закревського, 19-в, кв. 75) з позовом до Кабінету Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2), Міністерства оборони України (03168, м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 6), Міністерства охорони здоров`я України (01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7), Міністерства соціальної політики України (01601. м. Київ, вул. Еспланадна, 9/10), Президента України (01220, м. Київ, вул. Банкова, 11), Київської міської державної адміністрації (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36), Київської обласної державної адміністрації (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, 1), в якому просить суд:

- визнати незаконним та протиправним використання громадян України, колишніх військовослужбовців 731 Окремого Батальйону Спеціального Захисту військової частини польова пошта НОМЕР_1 , при виконанні ними спеціального Урядового завдання на локалізації та ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС з цілодобовим перебуванням ними в особливо небезпечній зоні підвищеного радіаційного опромінення, за відсутністю належних засобів індивідуального захисту та відповідних приладів радіоактивного контролю з об`явленням "військового стану" та загрозою при цьому їхньому життю та здоров`ю;

- визнати протиправною бездіяльність Президента України та Кабінету Міністрів України щодо громадян України, колишніх військовослужбовців 731 Окремого Батальйону Спеціального Захисту військової частини польова пошта 50937, при захисті їх конституційних прав та при виконанні прямих функційних обов`язків щодо забезпечення пільг і компенсацій та захисту зазначених громадян, як осіб, які постраждали від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;

- зобов`язати Президента України виконати ст.ст. 6,16,19,22,46,68,102 Конституції України щодо гарантування громадянам України , колишнім військовослужбовцям НОМЕР_2 Окремого Батальйону Спеціального Захисту військової частини польова пошта 50937, прав громадян, визначених ст.ст. 17,20,48,52,54,57,63 Закону України "Про статус і соціальних захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" № 796-ХІІ від 28.02.1991 року та ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" №3551-ХІІ від 22.10.1993 року;

- зобов`язати Кабінет Міністрів України дати доручення відповідним міністерствам та забезпечити фінансування, а саме:

а) МОЗ України разом з АМН України здійснити перерахунок дози опромінення громадянам України, колишніх військовослужбовців 731 Окремого Батальйону Спеціального Захисту військової частини польова пошта 50937, та встановити відповідний і вірний медичний діагноз;

б) МО України видати відповідні довідки з фіксування фактично виконаних робіт при ліквідації аварії на ЧАЕС, часу та місця їх виконання, часу перебування в зоні небезпеки під впливом радіоактивного опромінення з об`явленням військового положення, та отримавшим переопромінення громадянам України, колишніх військовослужбовців 731 Окремого Батальйону Спеціального Захисту військової частини польова пошта 50937, та виконати протокольне рішення Міжвідомчої Урядової комісії від 05.11.2004 року, а саме видати на руки акти за формою Н-1;

- зобов`язати Кабінет Міністрів України разом з Міністерством фінансів України та Державним казначейством України провести індексацію пенсійного забезпечення та соціальних виплат відповідно до Законів "Про Державний бюджет" з 2003 року по 2019 рік, нарахувати та виплатити громадянам України, колишнім військовослужбовцям НОМЕР_2 Окремого Батальйону Спеціального Захисту військової частини польова пошта 50937 (по списку, кожному) суму заборгованості недоотриманої пенсії та соціальних виплат у розмірі по 178 615,89 грн ) (сто сімдесят вісім тисяч шістсот п`ятнадцять грн вісімдесят дев`ять коп);

- зобов`язати Пенсійний фонд України разом з Міністерством соціальної політики перерахувати та призначити громадянам України, колишніх військовослужбовців 731 Окремого Батальйону Спеціального Захисту військової частини польова пошта 50937, пенсійне забезпечення, як за особливі заслуги перед Україною та виконання важливого і відповідального Урядового завдання при ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, з врахуванням фактичних даних праці та періоду перебування в зоні небезпеки, встановлення єдиної тарифної ставки, як для осіб, які працювали з ядерними відходами та отравляючими речовинами, та з урахуванням всіх належних Урядових постанов та розпоряджень, які регламентують форму і порядок оплати праці громадян, які приймали участь в заходах з локалізації та ліквідації аварії на ЧАЕС.

Ухвалою суду від 13 січня 2020 року відкрито провадження у справі, призначено підготовче судове засідання.

В судовому засіданні 13 лютого 2020 року представником відповідача Кабінетом Міністрів України, було заявлено клопотання про залишення позову без розгляду.

Мотивуючи заявлене клопотання представник відповідача зазначив, що особа, яка звернулась від імені Громадської організації до суду не мала на те відповідних повноважень.

Представник позивача, посилаючись на п. 3.1 Статуту організації, в якому зазначено, що членами організації можуть бути військовослужбовці та військовозобов`язані, які приймали участь в локалізації та ліквідації аварії на ЧАЕС, в складі 731 ОБСЗ, зазначив, що він, як член цієї організації, має право представляти її, в тому числі і в судових органах.

При вирішенні заявленого клопотання, суд виходить із наступного.

Правові та організаційні засади діяльності громадських організацій визначені в Законі України "Про громадські об`єднання" від 22 березня 2012 року № 4572-VI (далі - Закон № 4572).

Громадська організація - це добровільне об`єднання фізичних осіб для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів (частини перша, третя статті 1 Закону № 4572).

Згідно із Законом № 4572 засновниками та членами (учасниками) громадської організації як виду громадського об`єднання є фізичні особи, які можуть утворювати громадську організацію зі статусом або без статусу юридичної особи (частини друга, третя, п`ята статті 1).

Необхідним етапом створення громадської організації як юридичної особи є її реєстрація в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, установлених Законом № 4572 (частина перша статті 12 Закону № 4572). Така реєстрація передбачає, зокрема, внесення відомостей про громадську організацію до Реєстру громадських об`єднань і до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також видачу свідоцтва про реєстрацію громадського об`єднання як громадської організації.

Системний аналіз Закону № 4572 дає підстави вважати, що громадська організація може захищати в суді особисті немайнові та майнові права як своїх членів, так і права та охоронювані законом інтереси інших осіб, які звернулися до неї за таким захистом, в тому числі у випадках, якщо таке повноваження передбачено у її статутних документах та якщо відповідний закон визначає право громадської організації звертатися до суду за захистом прав та інтересів інших осіб.

Вказана позиція висловлена у рішенні Конституційного Суду України від 28.11.2013 року №12-рп/2013 у справі за конституційним зверненням асоціації «Дім авторів музики України», а також підтверджена в постанові Вищого Господарського суду України по справі № 911/826/17 від 15.11.2018 року.

З огляду на зазначене, суд повинен пересвідчитись у належності особи, яка звернулась за судовим захистом, відповідного права або охоронюваного законом інтересу (чи є така особа належним позивачем у справі).

Судом встановлено, що адміністративний позов, поданий від імені Громадської організації «Воїнів-ліквідаторів аварії на ЧАЕС 731 Окремого батальйону Спеціального Захисту», підписаний головою правління організації Рєзніком В.В.

Відповідно до п. 5.2 Статуту позивача, вищим органом управління Організації є Загальні збори.

На підтвердження своїх повноважень, ОСОБА_1 був доданий до позовної заяви витяг із протоколу №9 від 23.09.2019 року загальних зборів ГО « 731 ОБСЗ воїнів-ліквідаторів аварії на ЧАЕС інвалідів війни в/ч п/п 50937», відповідно до якого вирішено зобов`язати ОСОБА_1 підготувати пакет документів та звернутися до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовною заявою. Іншими повноваженнями, в тому числі на представництво громадської організації в суді, даним протоколом вказана особа не наділялась.

Частинами 1,2 Статті 59 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: довіреністю фізичної або юридичної особи; свідоцтвом про народження дитини або рішенням про призначення опікуном, піклувальником чи охоронцем спадкового майна.

Довіреність фізичної особи повинна бути посвідчена нотаріально або, у визначених законом випадках, іншою особою.

У відповідності до вимог ч.4-5 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України зазначені вимоги до позовної заяви, з яких вбачається, що, позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання. Якщо позовна заява подається представником, то у ній зазначаються ім`я представника, його поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо такі є. Одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника.

Так, до матеріалів справи була долучена копія довіреності від 28.11.2019 року, згідно якої Громадська організація наділяє ОСОБА_1 повноваженнями бути її представником, в тому числі і в суді.

Проаналізувавши подану позивачем копію довіреності, суд звертає увагу, що відповідно до її змісту, довіреність видана 28.11.2019 строком на 3 роки і дійсна до 28.11.2019 року. Тобто строк дії даної довіреності фактично складав 1 день.

Суд звертає увагу, що позов від мені Громадської організації надійшов до суду 05 грудня 2019 року.

Вказане свідчить, що право підписувати позовну заяву в інтересах Громадської організації та право на представництво її інтересів у ОСОБА_1 виникло з 28.11.2019 року, тобто з моменту видачі довіреності та діяло протягом 1 дня - до 28.11.2019 року, а відтак станом на день подачі позову до суду вона була підписана особою, повноваження якої не підтвердженою.

Крім того, відповідно до ст. 55 КАС України юридична особа, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту , положення (самопредставництво юридичної особи) або через представника.

Згідно із ч. 1 ст. 57 Кодексу адміністративного судочинства України, представником у суді може бути адвокат або законний представник.

Підписуючи поданий адміністративний позов, ОСОБА_1 зазначив себе у якості голови правління Організації.

Проте, ані до матеріалів справи, ані в судовому засіданні ним не подано документів, зокрема, протокол загальних зборів, про обрання його на посаду голови правління Громадської організації.

До того ж, аналіз Статуту Громадської організації свідчить про те, що він не містить положень про те, що голову правління уповноважено забезпечувати представництво Громадської організації в судових органах.

Відповідно до інформації, яка відображена в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань відносно Громадської організації «Воїнів-ліквідаторів 731 Окремого Батальйону Спеціального Захисту» (код ЄДРПОУ 35139405) особою, яка уповноважена представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та вчиняти дії від імені юридичної особи, зазначений ОСОБА_9 .

Відповідно до пояснень ОСОБА_1 , наданих у судовому засіданні 13.02.2020 року, ОСОБА_9 колишній голова правління, відомості щодо нового голови не внесені у Єдиний державний реєстр. Проте, на підтвердження вказаних обставин, ОСОБА_1 жодних документів суду не надав.

Враховуючи викладене, суд вважає, що зазначені вище обставини свідчать про порушення статей 43,55,59, 160 КАС України, що тягне за собою наслідки, передбачені пунктом 2 частини 1 статті 240 КАС України.

Згідно із п.2 ч. 1 ст. 240 КАС України суд залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає залишенню без розгляду.

Згідно ч. 4 ст. 240 КАС України особа, позов якої залишено без розгляду, після усунення підстав, з яких позов було залишено без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.

Керуючись ст. 57, 59, 240, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

1. Клопотання представника відповідача Кабінету Міністрів України про залишення позову без розгляду задовольнити;

2. Позовну заяву Громадської організації «Воїнів-ліквідаторів аварії на ЧАЕС (інвалідів війни) -731 Окремого Батальйону Спеціального Захисту» залишити без розгляду.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення в порядку, визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали виготовлено і підписано 24.02.2020 року

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.02.2020
Оприлюднено12.09.2022
Номер документу87767633
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Судовий реєстр по справі —640/24196/19

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 12.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 08.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні