ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
11 лютого 2020 рокум. Ужгород№ 260/805/19
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гаврилка С.Є.
з участю секретаря судового засідання - Міци О.-Д.В.
учасники справи:
позивач: ОСОБА_1 - не з`явився;
позивач: ОСОБА_3 - не з`явився;
позивач: ОСОБА_4 - не з`явився;
позивач: ОСОБА_5 - не з`явився;
відповідач: Голова Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області ОСОБА_8 - не з`явився;
відповідач: Шаланківська сільська рада Виноградівського району Закарпатської області - представник - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Голови Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області ОСОБА_8 та Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
10 червня 2019 року до Закарпатського окружного адміністративного суду звернулися з позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 ) до Голови Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області ОСОБА_8 (АДРЕСА_4) та Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (АДРЕСА_4, код ЄДРПОУ 04349254), яким просили суд: "1. Визнати бездіяльність голови Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області у формі не затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян: ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 за межами населеного пункту контур №324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області протиправною; 2. Зобов`язати голову Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області розглянути питання відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян: ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської у строк, визначений законодавством.".
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 червня 2019 року позовну заяву було залишено без руху.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 09 липня 2019 року було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2019 року залучено Шаланківську сільську раду Виноградівського району Закарпатської області до участі у даній справі в якості співвідповідача.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2019 року задоволено заяву позивачів про зміну предмету позову у даній справі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2019 року закрито підготовче провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Таким чином із врахуванням змінених позовних вимог - на розгляді Закарпатського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 ) до Голови Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області ОСОБА_8 (АДРЕСА_4) та Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (АДРЕСА_4, код ЄДРПОУ 04349254), яким із врахуванням змін просили суд: "1. Визнати бездіяльність голови Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області у формі не затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 за межами населеного пункту контур №324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області протиправною; 2. Зобов`язати голову Шалаківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області вчинити певні дії щодо розгляду питання відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 за межами населеного пункту контур №324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області; 3. Визнати протиправними дії Шаланківської сільської ради щодо прийняття рішення 9-ї (позачергової) сесії 7-го скликання від 10.04.2018 року №228 "Про розгляд звернення щодо відведення земельних ділянок"; 4. Визнати бездіяльність Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області у формі не затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 за межами населеного пункту контур №324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області протиправною; 5. Зобов`язати Шаланківську сільську раду Виноградівського району Закарпатської області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 за межами населеного пункту контур №324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської у строк, визначений законодавством та передати визначені нам земельні ділянки в приватну власність.".
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області, в контурі 324 розташований земельний масив сільськогосподарського призначення, площею 18,5040 га (кадастровий номер 2121286800:09:001:0013). З даної земельної ділянки, відповідно до наказів Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області чотирьом громадянам (учасникам антитерористичної операції) було надано дозволи на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок по 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу державної власності. На виконання цих Наказів (від 10 січня 2017 року № 112-СГ, 113-СГ, № 114-СГ, та від 28 березня 2017 року № 1275-СГ) було складено проект відведення земельних ділянок громадянам ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , що отримав позитивний висновок про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки № 5343/82-17 з 09 жовтня 2017 року. 26 грудня 2017 року Головне Управління Держгеокадастру у Закарпатській області видало наказ № 3368-СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність", у відповідності до якого територіальній громаді с. Шаланки передано із державної власності в комунальну за актом-прийому земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 18,5040 га, за кадастровим номером 2121286800:09:001:0013. Позивачі, звернулись до голови Шаланківської сільської ради з проханням про розгляд затвердженого проекту землеустрою та передачу визначених нам земельних ділянок в приватну власність сформованих земельних ділянок, однак рішенням 19 сесії 7 скликання Шаланківської сільської ради від 10 квітня 2018 року № 228 відкладено розгляд даного питання. В травні 2018 року на адресу Шаланківської сільської ради направлено запит про надання публічної інформації, стосовно прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою стосовно позивачів, однак, станом на час подачі даного позову до суду головою Шаланківської сільської ради відповіді не надано, що в свою чергу є порушенням прав позивачів та вимог закону, так як сільською радою не затверджено проект землеустрою, який відповідає вимогам закону.
Відповідачем - Шаланківською сільською радою подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач зазначив, що згідно із статтею 26 Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення земельних питань за відноситься виключно до компетенції сільської ради, та не входить до компетенції окремих посадових осіб органу місцевого самоврядування. 10 квітня 2018 року при розгляді матеріалів, які надійшли від громадянина ОСОБА_3 , на сесії сільської ради прийнято рішення № 228, яким розгляд звернення гр. ОСОБА_3 відкладено для вияснення причин, з яких розроблення проектної документації проводиться за рахунок земель, що тривалий час перебувають у користуванні жителів с. Шаланки. Розпорядник земель ГУ Держгеокадастру при прийнятті рішень щодо надання дозволів на виготовлення проекту землеустрою, керувався даними земельного кадастру. В ДЗК відсутні відомості щодо права користування/власності на землі, по яких приймались рішення до 2013 року, і по матеріалам документацій із землеустрою, обміри яких не виготовлялись та не вносились до бази в електронній формі. Земельними ділянками в межах та за межами населених пунктів розпоряджались сільські ради. ГУ Держгеокадастру надало позивачам дозволи на виготовлення проектів землеустрою на території Шаланківської сільської ради користуючись формальним підходом при наданні дозволу, не користуючись інформацією сільської ради, чи перебувають у власності чи користуванні земельні ділянки, по яким могли бути прийняті рішення до 2013 року. Адже правовстановлюючі документи на земельні, ділянки не втрачають чинності у зв`язку з невнесенням відомостей до ДЗК чи до реєстру речових прав на нерухоме майно. Надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою не є підставою для припиняння права користування на землю діючих користувачів. У зв`язку з чим відповідач просить у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Відповідачем - Головою Шаланківської сільської ради подано заяву з поясненням на позовну заяву, відповідно до якої відповідач зазначив, що позовні вимог є безпідставними у зв`язку з відсутністю повноважень у сільського голови затверджувати проекти землеустрою. Зі сторони сільського голови вчинялись відповідні дії щодо винесення на розгляд уповноваженого органу - сесії ради, заяви та матеріали заявників, з приводу яких приймались рішення ради, що подані до суду. Щодо визнання протиправним рішення сесії від 10 квітня 2018 року № 228 та про бездіяльність у формі не затвердження проекту землеустрою заперечує, оскільки земельне або інше законодавство не передбачає виділення однієї і тієї ж ділянки одночасно кільком користувачам. Підстав для припинення права користування у діючих користувачів, чи згоди діючих користувачів не має, позивачами до сільської ради не подано, як того вимагає стаття 118 ЗК України. Має місце невідповідність поданих на розгляд матеріалів законам та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Як вбачається з рішень ради, проект землеустрою до сільської ради не подавався, а отже і не міг бути затверджений. Проект землеустрою відсутній, у зв`язку з чим відсутні підстави такий розглядати. В порушення вимог статті 118 ЗК України подавались окремі фотокопії, не засвідчені жодним уповноваженим органом. Крім того, повноваження затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у власність відносяться до виключної компетенції сесії ради. Суди в зобов`язальній частині не можуть перебирати на себе повноваження органу місцевого самоврядування узурпувати право депутатів самостійно доходити висновків щодо розгляду питань, віднесених до їх компетенції. Зобов`язання судом відповідача прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою або відмову в такому є формою втручання в дискреційні повноваження суб`єкта владних повноважень та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Позивачі в судове засідання не з`явилися, хоча судом вживалися заходи щодо виклику позивачів, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.
11 лютого 2020 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшли заяви позивачів про розгляд даної справи без їх участі, позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити в повному обсязі (Т. 2 а.с.а.с. 212-214).
Відповідачі в судове засідання не з`явилися, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідачів, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, яке було надіслано на адресу відповідача - Голови Шаланківської сільської ради, останній був повідомлений про судове засідання призначене на 11 лютого 2020 року, про що свідчить підпис про отримання поштового відправлення, на вказаному повідомлення 08 лютого 2020 року (Т. 2 а.с. 224).
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, яке було надіслано на адресу відповідача - Шаланківської сільської ради, останній був повідомлений про судове засідання призначене на 11 лютого 2020 року, про що свідчить підпис про отримання поштового відправлення, на вказаному повідомлення 08 лютого 2020 року (Т. 2 а.с. 223).
Таким чином, відповідачі про дату, час та місце судового засідання, що відбулося 11 лютого 2020 року повідомлені належним чином.
11 лютого 2020 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло клопотання відповідача - Шаланківської сільської ради, відповідно до якого останній повторно просив, зі згоди позивачів надати час для примирення на період виготовлення за рахунок коштів Шаланківської сільської ради документації із землеустрою на термін до двох місяців, та зупинити на вказаний термін провадження (Т. 2 а.с. 211).
Відповідно до статті 236 частини 1 пункту 4 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі звернення обох сторін з клопотанням про надання їм часу для примирення - до закінчення строку, про який сторони заявили у клопотанні.
Аналіз наведеного положення вказує на те, що підставою зупинення провадження у справі на підставі статті 236 частини 1 пункту 4 КАС України є звернення обох сторін з клопотанням про надання їм часу для примирення.
Оскільки, із заявою про надання учасникам справи часу для примирення та зупинення провадження у справі з цих підстав звернувся лише один з відповідачів, тому суд дійшов висновку про відсутність правових підстав настання наслідків, що зазначені у статті 236 КАС України.
У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
А відтак, оскільки учасники справи були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду даної справи, у відповідності до статті 205 КАС України їх неявка не перешкоджає розгляду справи по суті.
Відповідно до статті 229 частини 4 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши подані сторонами докази, (заслухавши сторони та їх представників) всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.
Судом встановлено, наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 10 січня 2017 року № 114-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність" гр. ОСОБА_6 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу державної власності, розташованої за межами населеного пункту в контурі № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (Т. 1 а.с. 56).
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 10 січня 2017 року № 112-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність" гр. ОСОБА_3 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу державної власності, розташованої за межами населеного пункту в контурі № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (Т. 1 а.с. 60).
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 10 січня 2017 року № 113-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність" гр. ОСОБА_4 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу державної власності, розташованої за межами населеного пункту в контурі № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (Т. 1 а.с. 62).
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 28 березня 2017 року № 1275-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність" гр. ОСОБА_5 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу державної власності, розташованої за межами населеного пункту в контурі № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (Т. 1 а.с. 58).
12 липня 2017 року позивачами було виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (Т.1 а.с.а.с. 44-160).
Наказом Головного Управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 26 грудня 2017 року № 3368-СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність", територіальній громаді с. Шаланки передано із державної власності в комунальну за актом-прийому земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 18,5040 га, за кадастровим номером 2121286800:09:001:0013 (Т. 1 а.с. 168).
Рішенням 9-ї (позачергової) сесії 7-го скликання Шаланківської сільської ради від 10 квітня 2018 року № 228 "Про розгляд звернення щодо відведення земельних ділянок" розгляд звернення гр. ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області було відкладено для вияснення причин, з яких розроблення проектної документації проводиться за рахунок земель, що тривалий час перебувають у користуванні жителів села Шаланки (Т. 1 а.с. 161).
02 травня 2018 року позивачі звернулися до голови Шаланківської сільської ради з листом про надання інформації, стосовно прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою стосовно позивачів (Т. 2 а.с. 215).
Однак, як вказують позивачі станом на час подачі даного позову до суду головою Шаланківської сільської ради відповіді не надано.
Доказів зворотного судом не здобуто.
В той же час рішенням двадцять сьомої сесії сьомого скликання Шаланківської Шаланківської сільської ради від 12 лютого 2019 № 379 "Про розгляд клопотання затвердження землеустрою" було розглянуто клопотання ОСОБА_5 про розгляд питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту Шаланківської сільської ради, яке було залишено без задоволення та запропоновано претендентам на земельні ділянки звернутись до сільської ради для отримання інших земельних ділянок комунальної власності на території села Шаланки з земель запасу, які не перебувають у користуванні/власності жителів села, у зв`язку з тим, що земельні ділянки, на які претендують заявники, перебувають у користуванні з часу до моменту одержання дозволу на виготовлення проектів землеустрою, з метою недопущення загострення конфліктних ситуацій з користувачами земельних ділянок (Т. 1 а.с. 199).
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між учасниками справи, суд виходить з наступного.
Конституція України гарантує право власності на землю, яке набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону (стаття 14 частина 2 Конституції України).
Таке право реалізується громадянами та юридичними особами та державою на правових титулах володіння, користування та розпорядження земельними ділянками.
Суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, у тому числі перелік повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин врегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 № 2768-III (далі - Земельний кодекс України, ЗК України).
Відповідно до статті 81 частини 1 Земельного кодексу України, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; г) прийняття спадщини; ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).
Згідно із статтею 116 частиною 1 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
Статтею 116 частиною 2 Земельного кодексу України визначено, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом (стаття 116 частина 3 Земельного кодексу України).
Відповідно до статті 116 частини 4 Земельного кодексу України передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначено у статті 118 Земельного кодексу України.
Так, відповідно до статті 118 частини 6 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно із статтею 118 частиною 7 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Статтею 118 частиною 8 Земельного кодексу України встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Згідно зі статтею 118 частинами 9, 10 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Так, відповідно до статті 186-1 частини 1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об`єкт будівництва або планується розташування такого об`єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури (стаття 186-1 частина 2 Земельного кодексу України).
Згідно із статтею 186-1 частино 5 Земельного кодексу України органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Статтею 186-1 частиною 6 Земельного кодексу України встановлено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.
Відповідно до статті 186-1 частини 7 Земельного кодексу України органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій"; надання погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.
Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, зазначеними у частинах першій - третій цієї статті, у визначений законом строк.
Згідно із статтею 186-1 частиною 8 Земельного кодексу України у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).
Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.
Повторна відмова не позбавляє права розробника проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки усунути недоліки проекту та подати його на погодження.
Згідно із статтею 1 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 № 858-IV проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.
Відповідно до статті 50 вказаного Закону проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.
Отже, особи, які мають намір отримати на безоплатній основі у власність земельну ділянку із земель державної чи комунальної власності, на підставі дозволу відповідного органу місцевого самоврядування здійснюють розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
Так, зокрема, розроблення такого проекту здійснюється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законодавством.
Такий проект має бути в обов`язковому порядку погоджений з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, а також структурними підрозділами районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, або виконавчим органом міської ради у сфері містобудування та архітектури (у разі якщо місто не входить до території певного району) або органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури, або структурним підрозділом обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури (у випадку, якщо такий орган не утворений).
Таким чином, статтею 186-1 Земельного кодексу України передбачено два альтернативні варіанти рішень у формі висновку, які можуть бути прийняті територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за результатами розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки: про затвердження цього проекту або про відмову в його затвердженні.
Статтею 186-1 Земельного кодексу України не передбачено можливості щодо відкладення розгляду звернення щодо затвердження проекту землеустрою, при цьому, без складення висновку про відмову в затвердженні проекту землеустрою, як це було зроблено відповідачем по справі у відповідності до оскаржуваного рішення від 10 квітня 2018 року № 228 (Т. 1 а.с. 161).
Таким чином, дії Шаланківської сільської ради щодо прийняття рішення 9-ї (позачергової) сесії 7-го скликання від 10 квітня 2018 року № 228 "Про розгляд звернення щодо відведення земельних ділянок", суд вважає протиправними.
До того ж, з норм Земельного кодексу України вбачається, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.
Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України, норми статті 118 Земельного кодексу України не містять. При цьому перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватись саме на етапі погодження такого проекту.
Аналогічний правовий висновок міститься у постанові Верховного Суду від 06 березня 2019 року у справі №1640/2594/18 (провадження №К/9901/67463/18).
Також судом зазначається, що відповідачем, зокрема, Шаланківською сільською радою, були прийняті рішення за №№ 457 та 475 від 04 жовтня 2019 року та 21 листопада 2019 року у відповідності до яких вирішено запропонувати позивачам виділити на території Шаланківської сільської ради інші земельні ділянки площами по 2,0000 га з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства, які є вільними від користування (рішення № 457 від 04 жовтня 2019 року). Також Шаланківська сільська рада вирішила виготовлення документацій із землеустрою щодо формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення, з метою подальшої передачі позивачам здійснити за рахунок коштів Шаланківської сільської ради. Вирішено запропонувати позивачам визначитись з місце розміщенням та площами земельних ділянок на території ради (рішення від 21 листопада 2019 року за № 475) (Т. 2 а.с.а.с 72, 73).
Відповідно до статті 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі по тексту - Закон України № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Статтею 26 частиною 1 пунктом 34 Закону України № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
За змістом положень статті 122 ЗК України вирішення питань щодо передачі земельних ділянок у власність або в користування із земель державної чи комунальної власності належить до компетенції відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Зокрема, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або в користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Як вже було встановлено судом, наказами Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 10 січня 2017 року № 114-СГ, № 112-СГ, № 113-СГ та від 28 березня 2017 року № 1275-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність" позивачам було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу державної власності, розташованої за межами населеного пункту в контурі № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (Т. 1 а.с.а.с. 56, 58, 60, 62,).
У подальшому, ФОП ОСОБА_7 на замовлення позивачів було виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (Т.1 а.с.а.с. 44-160).
Після цього, на звернення позивачів, рішенням 9-ї (позачергової) сесії 7-го скликання Шаланківської сільської ради від 10 квітня 2018 року № 228 "Про розгляд звернення щодо відведення земельних ділянок" розгляд звернення гр. ОСОБА_3 було відкладено для вияснення причин, з яких розроблення проектної документації проводиться за рахунок земель, що тривалий час перебувають у користуванні жителів села Шаланки (Т. 1 а.с. 161).
02 травні 2018 року позивачі звернулися до голови Шаланківської сільської ради з листом про надання інформації, стосовно прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою стосовно позивачів, однак у встановлений Земельного кодексу України строк рішення щодо результатів розгляду їх заяви не отримали (Т. 2 а.с. 215).
Як встановлено вище, у спірному випадку позивачі з огляду на дотримання ними всіх вимог законодавства, що передують затвердженню проекту землеустрою, звернулися до відповідача з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, втім не отримали ні відмову у затвердженні проекту землеустрою, ні рішення про затвердження цього проекту, а відповідачем прийнято рішення про відмову у затвердженні. Що, в свою чергу, не відповідає приписам статті 186-1 Земельного кодексу України, якою передбачено два альтернативні варіанти рішень у формі висновку, які можуть бути прийняті територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за результатами розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки: про затвердження цього проекту або про відмову в його затвердженні.
Виходячи з встановлених вище обставин, суд вважає, що відповідачем за результатами розгляду заяви позивачів прийнято рішення за формою не передбаченою законодавством.
Таким чином, Шаланківська сільська рада отримавши звернення позивачів у встановлений законом двотижневий строк не прийняла жодного з передбачених законом рішень, а отже - допустила протиправну бездіяльність.
За таких обставин, суд вважає за необхідне визнати бездіяльність Шаланківської сільської ради щодо не затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на позивачів за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області протиправною.
Разом з тим, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до статті 245 частини 2 пункту 10 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Оскільки, протиправна бездіяльність відповідача полягає в ухиленні від прийняття у визначений законом строк одного із рішень, передбачених статтею 118 ЗК України, належним способом захисту прав позивача є зобов`язання Шаланківської сільської ради повторно розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) позивачів за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської у строк, визначений законодавством та з урахуванням висновків суду.
Водночас, суд вважає передчасним прийняття рішення про зобов`язання Шаланківської сільської ради прийняти конкретне рішення - про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складеного на позивачів та передати визначені земельні ділянки позивачам в приватну власність".
Оскільки, відповідач ще не прийняв жодного рішення щодо заяви, яке можна було б проаналізувати на відповідність критеріям, визначеним в статті 2 частині 2 КАС України, то суд за встановлених обставин справи не бачить підстав приймати таке рішення замість нього.
Адміністративні суди, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим статтею 2 КАС України критеріям, не мають втручаються у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.
Суд не може перебирати на себе повноваження іншого державного органу (у даному випадку Шаланківської сільської ради), оскільки, відповідно до статей 122, 123 Земельного кодексу України, виключно до компетенції відповідача віднесено право затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність або відмова у його затвердженні, а тому у задоволенні позовних вимог у цій частині слід відмовити.
Щодо позовних вимог про визнання бездіяльність голови Шаланківської сільської ради у формі не затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складеного на позивачів за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради протиправною та зобов`язання голови Шалаківської сільської ради вчинити певні дії щодо розгляду питання відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складеного на позивачів за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради, суд вважає за необхідне вказати наступне.
Згідно із статтею 26 частиною 1 пунктом 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Тобто, способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади з регулювання земельних відносин, є прийняття рішення сесією.
Нормами статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності не рідше ніж один раз на місяць.
Статтею 59 частинами 1 та 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Положеннями статті 12 Земельного кодексу України, визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить зокрема: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
В статті 122 частині 1 Земельного кодексу України визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування, та зазначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до статті 116 частини 1 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Отже, органи місцевого самоврядування у вказаних правових відносинах є суб`єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції.
При розгляді справ за позовами про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, слід враховувати, що відповідачем у таких справах є відповідні сільські ради, до компетенції яких належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Тобто, приписами чинного законодавства встановлено, що розгляд клопотання заявника повинно прийматись у формі рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, а відтак у задоволенні позовних вимог в частині визнання бездіяльність голови Шаланківської сільської ради у формі не затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складеного на позивачів за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради протиправною та зобов`язання голови Шалаківської сільської ради вчинити певні дії щодо розгляду питання відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складеного на позивачів за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради необхідно відмовити.
Відповідно до статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, беручи до уваги необхідність захисту прав та інтересів позивачів, виходячи з принципу верховенства права та завдань адміністративного судочинства, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову.
Оскільки позивачі звільнені від сплати судового збору на підставі статті 5 частини 1 пункту 13 Закону України "Про судовий збір", то питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується.
Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позов ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 ) до Голови Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області ОСОБА_8 (АДРЕСА_4) та Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області (АДРЕСА_4, код ЄДРПОУ 04349254) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Шаланківської сільської ради щодо прийняття рішення 9-ї (позачергової) сесії 7-го скликання від 10 квітня 2018 року № 228 "Про розгляд звернення щодо відведення земельних ділянок".
Визнати бездіяльність Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області щодо не затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) складених на громадян ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області протиправною.
Зобов`язати Шаланківську сільську раду Виноградівського району Закарпатської області повторно розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) гр. ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 за межами населеного пункту контур № 324 на території Шаланківської сільської ради Виноградівського району Закарпатської у строк, визначений законодавством та з урахуванням висновків суду.
У задоволенні позову в частині решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України (пункт 15.5)).
Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 11 лютого 2020 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі було складено 24 лютого 2020 року.
СуддяС.Є. Гаврилко
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2020 |
Оприлюднено | 25.02.2020 |
Номер документу | 87795850 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні