Рішення
від 26.02.2020 по справі 420/5807/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5807/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Соколенко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до приватно орендного підприємства Конельська попівка про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,-

ВСТАНОВИВ:

02 жовтня 2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до приватно орендного підприємства Конельська попівка , в якій позивач просить суд стягнути заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, з приватно орендного підприємства «Конельська попівка» (код ЄДРПОУ 03791060) у розмірі 39914,76 грн. на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області на р/р № НОМЕР_1 в ТВБВ №10015/0604 філії - Одеське обласне управління АТ «Ощадбанк» , МФО 328845.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що приватно орендне підприємство Конельська попівка перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Одеській області як платник страхових внесків відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування №1058-IV від 09.07.2003 року та підприємство за період з 01.12.2017 по 31.12.2017 року має заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком №2 у розмірі 4265,16 грн., за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 року - 29850,24 грн. та за період з 01.01.2019 по 25.09.2019 року - 5799,36 грн., що становить загальну суму заборгованості у розмірі 39914,76 грн.

Як стверджує позивач, з посиланням на п. б ст.13, абз.4 ч.2 Прикінцевих положень Закону №1058-IV, п.п.6.2,6.4,6.7,6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою Постановою Правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 року, відповідач своїми діями грубо порушує вимоги чинного законодавства, що призводить до дефіциту надходжень в бюджет Пенсійного фонду України та невиконання державних гарантій реалізації застрахованими громадянами своїх прав, тобто, отримання пенсій у визначений законодавством строк.

Ухвалою суду від 04.10.2019 року позовну заяву залишено без руху, та позивачу наданий десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви.

11 жовтня 2019 року через канцелярію суду від представника позивача надійшло клопотання про часткове усунення недоліків позовної заяви та про продовження строку для їх повного усунення. Разом із зазначеним клопотанням, представником позивача наданий оригінал платіжного доручення №22270 від 10.10.2019 року про сплату судового збору у розмірі 1921,00 грн.

16 жовтня 2019 року через канцелярію суду від представника позивача надійшло клопотання про усунення недоліків позовної заяви разом із додатками згідно переліку.

На виконання ухвали суду від 04.10.2019 року позивачем надано до суду:

- копії розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за періоди: з 01.12.2017 року по 31.12.2017 року; з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року; з 01.01.2019 року по 25.09.2019 року щодо пенсіонерів, які працювали на підприємстві відповідача та по яких позивачем здійснено відповідні витрати по виплаті та доставці пенсій ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 ;

- докази направлення ПОП Конельська попівка листів у 2019 році;

- копії супровідних листів про направлення повідомлень позивачем на адресу відповідача щодо пільгових пенсій;

- докази призначення пенсій ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ;

- обґрунтований помісячний розрахунок по відшкодуванню пенсій за 2019 рік;

- належні докази направлення відповідачу копії позовної заяви з додатками.

Ухвалою суду від 21.10.2019 року позивачу продовжено строк для усунення недоліків позовної заяви та надано десятиденний строк з дня отримання копії ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

01 листопада 2019 року через канцелярію суду від представника позивача надійшли додаткові пояснення та клопотання про усунення недоліків позовної заяви разом із додатками згідно переліку.

Так, позивачем на виконання вимог ухвали суду від 21.10.2019 року надано до суду: докази на підтвердження перебування ПОП Конельська попівка на обліку в органі Пенсійного фонду України, копії довідок про виплачені суми пенсій, докази направлення та вручення ПОП Конельська попівка розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, обґрунтовані помісячні розрахунки по відшкодуванню пенсії.

Ухвалою суду від 05 листопада 2019 року судом:

- прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області та відкрито провадження у справі за позовною заявою;

- вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання по справі на 03.12.2019 року об 11 год. 50 хв.;

- встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

У підготовче засідання 03.12.2019 року відповідач не з`явився, копія ухвали про відкриття провадження у справі, судова повістка про виклик до суду та пам`ятка про права та обов`язки направлялись на адресу відповідача, вказану в позовній заяві, та яка також зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак 02.12.2019 року до суду повернуто вказані документи з відміткою поштового відділення «не вручено з інших причин» .

Зважаючи на викладене, з метою дотримання прав відповідача на належний розгляд справи та його обізнаність щодо даної справи, у підготовчому засіданні 03.12.2019 року судом зазначено, що судом буде зроблено запит для отримання витягу з ЄДР юридичних осіб стосовно наявності даних відповідача, за якими його можливо сповістити про розгляд справи (засоби телефонного зв`язку, електронна пошта), а також, розміщено оголошення на сайті Одеського окружного адміністративного суду стосовно виклику відповідача до суду по вказаній справі, у зв`язку із чим ухвалою суду від 03 грудня 2019 року судом продовжено шістдесятиденний строк підготовчого провадження на тридцять днів та відкладено підготовче засідання по даній адміністративній справі на 10 січня 2020 року об 11 год. 30 хв.

Ухвалою суду від 10 січня 2020 року, зважаючи на те, що в ході підготовчого провадження судом вирішені питання, передбачені ч.2 ст.180 КАС України, судом закрито підготовче провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 30 січня 2020 року о 10:00 год.

У судове засідання, призначене на 30.01.2020 року сторони не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно.

Зокрема, повістку відповідачу направлено за його місцезнаходженням, однак повернуто до суду із відміткою поштового відділення "за місцем обслуговування".

Також, 13.01.2020 року на сайті суду розміщено оголошення про виклик відповідача до суду. Іншими засобами повідомити відповідача було не можливо, оскільки дані щодо електронної адреси підприємства суду не відомі та в Єдиному юридичних осіб не значаться, а номер телефону, який зазначений у витягу з ЄДР юридичних осіб, не обслуговується оператором телефонного зв`язку.

Таким чином, враховуючи викладене, та положення ч.3, ч.8, ч.11 ст.126, ст.130 КАС України, судом були здійснені всі належні заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд справи.

Отже відповідач був сповіщений про розгляд справи належним чином та своєчасно.

Станом на 30.01.2020 року з боку відповідача до суду не надходило жодних заяв по суті справи, доказів або клопотань процесуального характеру.

В свою чергу, представник позивача 29.01.2020 року засобами електронної пошти надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, в якій також зазначив, що Головне управління підтримує позов у повному обсязі.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи, не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно з ч.3 ст.194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Таким чином, зважаючи на клопотання представника позивача про розгляд справи без участі позивача в порядку письмового провадження, з урахуванням належного сповіщення відповідача про розгляд справи, а також, враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, та відсутність перешкод для розгляду справи за відсутності учасників процесу, зважаючи на строки розгляду справи, визначені ч.2 ст.193 КАС України, судом вирішено здійснювати подальший розгляд адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.3 ст.194, ч.9 ст.205 КАС України за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ч.2 ст.193 КАС України суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.

Розгляд справи по суті розпочато судом 30.01.2020 року.

Згідно з ч.1 ст.120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України передбачено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

У відповідності до вимог ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Зважаючи на викладене, враховуючи наведені приписи КАС України, суд розглядав дану справу у межах строку, визначеного для її розгляду ч.2 ст.193, ч.4 ст.243 КАС України із прийняттям та складанням судового рішення у повному обсязі 26.02.2020 року - на 27-й день з дня початку розгляду справи по суті.

Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї доказами, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, і перевіривши їх доказами, суд встановив наступні обставини .

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань приватно орендне підприємство Конельська попівка (ідентифікаційний код юридичної особи 03791060) зареєстроване як юридична особа 13.03.2000 року (т.1 а.с.168-173) та відповідно до довідки Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області від 23.10.2019 року №26658/05-4, підприємство знаходиться на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Одеській області (т.1 а.с.84).

Як зазначає позивач у позовній заяві, підприємство за період з 01.12.2017 по 31.12.2017 року має заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком №2 у розмірі 4265,16 грн., за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 року - 29850,24 грн. та за період з 01.01.2019 по 25.09.2019 року - 5799,36 грн., що становить загальну суму заборгованості у розмірі 39914,76 грн.

Згідно з приписами п.1 ст.1 Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» від 26 червня 1997 року №400/97-ВР (із змінами та доповненнями) платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є, у тому числі, суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

З матеріалів справи судом встановлено, що пенсіонери ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , ОСОБА_4 які раніше працювали на підприємстві відповідача, мають необхідний стаж роботи, зазначений у ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» , що дає право на призначення пільгової пенсії.

Пенсії на пільгових умовах згідно п.п. «б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за списком №2 були призначені пенсіонерам: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 на підставі протоколів щодо призначення пенсії, розрахунків стажу, розпоряджень, заяв про призначення пенсії (т.1 а.с.59-69,144-145).

У розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з грудня 2017 року, з 2018 року, з лютого, квітня, листопада, грудня 2018 року, з 2019 року, з березня, липня 2019 року зазначено місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій по вищевказаним пенсіонерам, із зазначенням суми фактичних витрат на виплату пенсій, що підлягає відшкодуванню щомісячно та суми фактичних витрат на доставку пенсій у розмірі 0,00 грн.; частка плати відповідача згідно вказаних розрахунків складає 100% (т.1 а.с.28-39).

При цьому, по пенсіонеру ОСОБА_4 лише в розрахунку фактичних витрат з 2018 року від 05.01.2018 року №532/13-01 наявні дані щодо фактичних витрат на виплату та доставку пенсії за попередній рік у розмірі 4383,92 грн.

У своїх додаткових поясненнях від 01.11.2019 року позивач зазначив, що вказаний пенсіонер зазначений у даному розрахунку фактичних витрат, оскільки відповідач має заборгованість за 2017 рік у розмірі 52246,97 грн., до складу якої входить заборгованість по пенсіонеру ОСОБА_4 у розмірі 4383,92 грн. При цьому, як зазначив позивач, Головним управлінням стягується заборгованість з відповідача у розмірі 39914,76 грн. за період з 01.12.2017 року по 25.09.2019 року, а оскільки ОСОБА_4 01.04.2017 року набув право на пенсію за віком, то за вказаний період з 01.12.2017 року по 25.09.2019 року відсутня заборгованість на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах по вказаному пенсіонеру (т.1 а.с.142).

Також, як вбачається з матеріалів справи позивачем на адресу ПОП Конельська попівка були направлені вказані розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, складені Уманським ОУПФУ та ГУ ПФУ в Черкаській області, та відповідні повідомлення про відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2, починаючи з грудня 2017 року (т.1 а.с.40-58,95-137).

Пенсії, призначені на пільгових умовах зазначеним пенсіонерам, за періоди, за які у відповідача утворилась заборгованість виплачувались у повному обсязі, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, зокрема, довідками органів ПФУ про виплачені суми пенсій (т.1 а.с.86-92).

Як вбачається з матеріалів справи, за період з 01.12.2017 року по 31.12.2017 року відповідачу нараховано до відшкодування суму фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п.«б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (Список № 2) у розмірі 4265,16 грн.; за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року - 29850,24 грн.; за період з 01.01.2019 року по 25.09.2019 року - 5799,36 грн. (нараховано 6455,95 грн., та знято з нарахування 25.05.2019 року - 656,59 грн., що підтверджується розрахунком заявленої до стягнення суми заборгованості по пільговим пенсіям за списком №2 по ПОП Конельська попівка , карткою особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2 ПОП Конельська попівка за період з 01.12.2017 по 25.09.2019 року, та обґрунтованими помісячними розрахунками по відшкодуванню пенсій за період з 01.12.2017 року по 31.12.2017 року в розрізі зазначення суми заборгованості по кожному із пенсіонерів (т.1 а.с.9,10-11,70,93-94).

Суд зазначає, що Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Згідно з ст. 5 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" цей Закон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.

Відповідно до п.2 Розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.

Абзацом 4 пункту 1 статті 2 Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» визначено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Пунктом «б» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» № 1788-XII від 05.11.1991 року встановлено, що на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах.

Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах регулюється Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою Постановою Правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 року та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України від 16.01.2004 року за № 64/8683 (далі - Інструкція).

Відповідно до п.6.1 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове пенсійне страхування до пенсійного фонду України» , затвердженої Постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. №21-1 (із змінами та доповненнями), відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Згідно з п.6.2 вищезазначеної Інструкції якщо пенсія на пільгових умовах призначена із взаємним зарахуванням періодів роботи, передбачених статтями 13, 14 та 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", які дали право на цю пільгову пенсію, то відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій здійснюється тими підприємствами, на яких цей стаж було вироблено у розмірах, передбачених частиною 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Пунктом 6.4. Інструкції визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Відповідно до п.6.7 Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Згідно з п.6.8. Інструкції, у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона "Крим"). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства.

Таким чином, як вбачається з викладеного, оскільки ПОП Конельська попівка перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Одеській області, то відшкодування підприємством сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, має здійснюватись саме на рахунки Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області - за місцезнаходженням підприємства відповідача.

Таким чином відповідач зобов`язаний згідно з п.6.7, п.6.8 Інструкції в термін до 25-го числа щомісячно відшкодовувати органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.2 Розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» згідно наданих розрахунків.

Як встановлено судом, позивачем відповідно до п.6.4 Інструкції, направлені відповідачу розрахунки сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п.п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", в яких вказано суму фактичних витрат на виплату пенсій, яка підлягає відшкодуванню, а також направлені повідомлення по пільговим пенсіонерам.

Територіальними органами Пенсійного фонду за місцем призначенням пенсій здійснено виплату пенсій по пенсіонерам за період грудень 2017-вересень 2019 року, по яким у відповідача утворилась заборгованість.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що територіальним органом ПФУ здійснювалась доставка та виплата пільгових пенсій колишнім працівникам приватно орендного підприємства Конельська попівка , що підтверджується також довідками цих органів ПФУ щодо виплати пенсії, які наявні в матеріалах справи.

Як вже зазначено судом, заборгованість приватно орендного підприємства «Конельська попівка» по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 складає 39914,76 грн.

При цьому, відповідачем вищевказана заборгованість погашена не була. Разом з цим, доказів сплати відповідачем вищевказаної суми фактичних витрат на виплату та доставку пенсій на пільгових умовах за періоди: з 01.12.2017 року по 31.12.2017 року; з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року; з 01.01.2019 року по 25.09.2019 року станом на дату розгляду справи у встановленому чинним законодавством порядку та строки до суду не надано.

Таким чином, судом встановлено, що станом на дату розгляду справи, відповідач має заборгованість перед Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п. «б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (список №2) за періоди: з 01.12.2017 року по 31.12.2017 року; з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року; з 01.01.2019 року по 25.09.2019 року у загальній сумі 39914,76 грн., а отже, за відсутності добровільного виконання відповідачем покладених пенсійним законодавством обов`язків, вказана сума відшкодування витрат органу ПФУ підлягає стягненню за рішенням суду.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно зі ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, зважаючи на відсутність витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч.2 ст.139 КАС України стягненню з відповідача не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 72, 77, 90, 120, 139, 193, 205, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (ідентифікаційний код юридичної особи 20987385, місцезнаходження: 65012, м. Одеса, вул. Канатна, буд.83) до приватно орендного підприємства Конельська попівка (ідентифікаційний код юридичної особи 03791060, місцезнаходження: 65017, м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, буд. 16-А) про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах - задовольнити.

Стягнути з приватно орендного підприємства Конельська попівка (ідентифікаційний код юридичної особи 03791060, місцезнаходження: 65017, м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, буд. 16-А) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (ідентифікаційний код юридичної особи 20987385, місцезнаходження: 65012, м.Одеса, вул. Канатна, буд. 83) на р/р № НОМЕР_1 в ТВБВ №10015/0604 філії - Одеське обласне управління АТ Ощадбанк , МФО 328845, заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у розмірі 39914,76 грн. (тридцять дев`ять тисяч дев`ятсот чотирнадцять гривень 76 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя О.М. Соколенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2020
Оприлюднено26.02.2020
Номер документу87829083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5807/19

Рішення від 26.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О.М.

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

О. М. Соколенко

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні