Рішення
від 26.02.2020 по справі 710/1625/19
ШПОЛЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 710/1625/19

Провадження № 2-а/710/1/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26.02.2020 м. Шпола

Шполянський районний суд Черкаської області в складі:

головуючого - судді Побережної Н.П.,

за участі секретаря судових засідань - Бараненко А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Шпола адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, -

ВСТАНОВИВ:

1. Описова частина.

Короткий зміст позовних вимог. Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

12.12.2019 до Шполянського районного суду Черкаської області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, в якій позивач просить скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення від 29.11.2019 №534-ДК/0385/По/08/01/-19.

Позивач мотивує свій позов тим, що 15.11.2019 Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Черкаській області Костенком О.В. було складено протокол про адміністративне правопорушення №534-ДК/0371П/07/01-19. Даний протокол складений з грубим порушення вимог чинного законодавства. Так, в протоколі відсутній запис про відмову від пояснень особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, і відсутні документи, які б свідчили про відмову від надання пояснень. Також в протоколі не було вказано жодних відомостей і фактів, які б мали відношення по справі, ні жодних актів обстеження земельної ділянки, ні будь-якого іншого документа. У зв`язку з недотриманням процесуальних норм, а саме Інструкції, затвердженої наказом Мінагорполітики від 19.01.2017 №6, постанова, як похідний документ протоколу вважається такою, що складена з порушенням, а отже є не правомірною. Тому позивач звернувся до суду з даною заявою.

Відповідач надав до суду відзив, в якому вказав, що 15.11.2019 державним інспектором складено акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки № 534-ДК/926/АП09/01/-19, яким встановлено порушення вимог законодавства, що полягає в невиконанні припису від 18.06.2019 № 225-ДК/0160Пр/03/01/- 19 щодо усунення порушення земельного законодавства яке полягає в засміченні промисловими, побутовими відходами земельну ділянку площею 0,4 га комунальної власності, землі запасу, що розташована в адміністративних межах Скотаріської сільської ради, за межами населеного пункту, в якій виявлено безхазяйні відходи. 15.11.2019 державним інспектором складено протокол про адміністративне правопорушення № 534-ДК/0371П/07/01/-19, яким встановлено факт порушення вимог законодавства, що полягає в невиконані посадовою особою територіальної громади Шполянської міської ради ОТГ припису від 18.06.2019 № 225-ДК/0162Пр/03/01 /-19 щодо усунення порушення земельного законодавства, яке полягає в засміченні промисловими побутовими відходами земельної ділянки площею 0,4 га комунальної власності, земель запасу, що розташована в адміністративних межах Скотарівської сільської ради за межами населеного пункту, на якій виявлено безхазяйні відходи. Відповідальність за вчинене правопорушення передбачена статтею 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення. В протоколі вказано, що особі роз`яснено передбачені законом права та повідомлено, що розгляд справи відбудеться о 14:00 29.11.2019. Зроблено відмітку, як це передбачено законодавством, що від пояснень та підпису Кузуб ОСОБА_2 відмовився. Ні до 29.11.2019, ні в зазначену дату представник Шполянської міської ради ОТГ не з`явився, письмових пояснень не надав. Частиною другою статті 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначений перелік справ про адміністративні правопорушення які розглядаються виключно за участю особи яка притягується до відповідальності. Чіткої вказівки або посилання на те, що справи про адміністративні правопорушення, передбачене статтею 188-5 КУПАП, розглядається виключно за особистою участю немає, тому у зазначену дату було здійснено розгляд справи за наявними у справі матеріалами та винесено постанову від 27.11.2019 №534-ДК/0385/ПО/08/01/-19. У своїй позовній заяві позивач не спростовує висновків державного інспектора щодо суті вчиненого правопорушення та вважає, що процесуальні документи складені з додержанням вимог чинного законодавства.

Заяви, клопотання від учасників справи, що надходили до суду.

27.12.2019 позивач надав до суду клопотання про поновлення строку, в якому просив поновити йому строк для звернення до суду зі скаргою на постанову про накладення адміністративного стягнення від 29.11.2019 №534-ДК/0385/По/08/01/-19.

У судове засідання позивач не з`явився, про час, дату та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, надав до суду заяву, в якій просив справу розглянути без його участі та вказав, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з`явився, про час, дату та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, надав до суду заяву, в якій просив справу розглянути без його участі та вказав, що відзив підтримує у повному обсязі.

Інші процесуальні дії у справі

Ухвалою судді Шполянського районного суду Черкаської області від 08.11.2019 відкрито провадження по справі.

2. Мотивувальна частина:

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.

Суд, розглянувши адміністративну справу, з`ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх доказами, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 15.11.2019 №534-ДК/0371П/07/01/-19, складеного державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Черкаській області Костенком О.В., при перевірці дотримання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель усіх категорій та форм власності встановлено, що 15.11.2019 виявлено порушення вимог законодавства, що полягає в невиконанні посадовою особою територіальної громади Шполянської міської ради ОТГ припису від 18.06.2019 № 225-ДК/0162Пр/03/01/-19 щодо усунення порушення земельного законодавства яке полягає у засміченні промисловими, побутовими відходами земельної ділянки з кадастровим номером 7125786800:02:001:0173, площею 0,4 га, комунальної власності, землі громадської забудови, що розташована в адміністративних межах Скотарівської сільської ради (Шполянська ОТГ), за межами населеного пункту, на якій виявлено безхазяйні відходи. Відповідальність за вчинене правопорушення передбачена статтею 188-5 КУпАП (а.с.7).

Згідно з постановою про накладення адміністративного стягнення від 29.11.2019 № 534-ДК/0385/По/08/01/-19, винесеної державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель - ОСОБА_3 , визнано винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 188-5 КУпАП, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 255,00 грн. (а.с.6).

За даними накладної Укрпошти штрих код 2060302609896 від 02.12.2019 Головним управлінням Держгеокадастру в Черкаській області здійснено відправлення листа з рекомендованим повідомлення про вручення на адресу Шполянської міської ради, вул. Лозуватська, 59 м. Шпола, Черкаської області, 20603. (а.с.8). Відповідно до відстеження поштового відправлення за №2060302609896, відправлення було вручено адресату 09.12.2019 (а.с.9).

За змістом акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки, складеного заступником головного державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Шполянському районі Курінною Л.М. та державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Черкаській області Бацурою С.В., у результаті перевірки з питань використання земель, на яких розташовані санкціоновані та несанкціоновані звалища побутових та інших відходів, розташованих на території Скотарівської сільської ради, було встановлено, що на земельній ділянці з кадастровим номером 7125786800:02:001:0173 площею 0,4 га комунальної власності, землі громадської забудови, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, в адмінмежах Скотарівської сільської ради, за межами населеного пункту виявлено безхазяйні відходи, а саме: звалище сміття (побутові відходи), що є порушенням п. в ст. 211 ЗК України (а.с. 38).

Згідно з приписом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 18.06.2019, врученому міському голові Шполянської міської ради ОТГ ОСОБА_4 , при перевірці стану додержання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель усіх категорій та форм власності Шполянською міською радою ОТГ було встановлено порушення п. в ст. 211 ЗК України, що полягає в засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами земельної ділянки з кадастровим номером 7125786800:02:001:0173 площею 0,4 га комунальної власності, землі громадської забудови, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, в адмінмежах Скотарівської сільської ради (Шполянська ОТГ), за межами населеного пункту, на якій виявлено безхазяйні відходи. Приписано в 30-ти денний термін усунути порушення вимог земельного законодавства, а саме: здійснити процедуру визначення відходів та наступного їх обліку у Порядку, визначеному Постановою КМУ від 03.08.1998 №1217 та, враховуючи ст. ст. 12, 21 ЗУ Про відходи ліквідувати несанкціоноване і неконтрольоване сміттєзвалище (а.с. 39).

Відповідно до фото, наявних в матеріалах справи, на них зображено земельну ділянку, на якій розташовані звалища побутових та інших відходів (40-43).

Згідно з повідомленням Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 18.11.2019 Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області, у відповідності до покладених повноважень здійснення державного нагляду (контролю), проведено перевірку виконання приписів щодо усунення порушень вимог земельного законодавства.

За результатами проведеної перевірки встановлений факт порушення вимог законодавства, що полягає в невиконанні посадовою особою територіальної громади Шполянської міської ради ОТГ приписів від 18.06.2019 № 225- ДК/0160Пр/03/01 /-19, № 225-ДК/0161Пр/03/01/-19 та № 225-ДК/0162Пр/03/01/-19 щодо усунення порушень вимог земельного законодавства На підставі викладеного було направлено до відома та виконання тимчасовому виконувачу обов`язків міського голови Шполянської міської ради ОТГ ОСОБА_1 акти перевірки, протоколи про адміністративне правопорушення та приписи на усунення порушення земельного законодавства (а.с. 44).

За даними накладної Укрпошти штрих код 2060302598550 від 18.11.2019 Головним управлінням Держгеокадастру в Черкаській області здійснено відправлення листа з рекомендованим повідомлення про вручення на адресу ОСОБА_1 (Шполянська міська рада, АДРЕСА_1 ) (а.с.45).

Відповідно до акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки, складеного державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Черкаській області Костенком О.В. від 15.11.2019 №534-ДК/926/АП/09/01/-19, у результаті перевірки з питання виконання припису з дотримання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель усіх категорій та форм власності Шполянською міською радою Шполянської ОТГ встановлено: порушення вимог законодавства, що полягає в невиконанні припису від 18.06.2019 № 225-ДК/0162Пр/03/01/-19 щодо усунення порушення земельного законодавства яке полягає в засміченні промисловими, побутовими відходами земельної ділянки з кадастровім номером 7125786800:02:001:0173, площею 0,4га комунальної власності, землі громадської забудови, в адміністративних межах Скотарівської сільської ради (Шполянська ОТГ), за межами населеного пункту, на якій виявлено безхазяйні відходи (а.с. 47).

Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Суд, всебічно з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог, підтверджених доказами, які були досліджені в судовому засіданні, вважає встановленими такі факти та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до положення статті 289 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такої постанови. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

Згідно ст.187 ЗК України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Відповідно до ст. 188 ЗК України, державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно п.(в) ч.1 ст.211 ЗК України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення як псування сільськогосподарських угідь та інших земель, їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами; .

За змістом постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади, функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів покладено на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру.

Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 №910-р, погоджено з пропозицією Міністерства аграрної політики та продовольства щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру функцій і повноважень Державної інспекції сільського господарства, що припиняється, із здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Вимогами п.п.25 1 п.4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру визначено, шо Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль): за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

Аналогічні норми містяться у п.п. 30 п.4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 № 333 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.12.2016 за № 1391/29621.

Згідно ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право зокрема: складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

Порядок оформлення матеріалів порушень вимог земельного законодавства державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель визначено Інструкцією з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, що затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №6 від 19.01.2017 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07.02.2017 за № 173/30041 (далі Інструкція).

Розділом II Інструкції визначено, що у разі виявлення порушення законодавства, у сфері використання та охорони земель, за яке Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) передбачена адміністративна відповідальність, державний інспектор складає протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол).

Згідно п.7 розділу ІІІ Інструкції розглянувши справу про адміністративне правопорушення, державний інспектор виносить одну з таких постанов: про накладення адміністративного стягнення чи про закриття справи.

Відповідно до розділу IV Інструкції, постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 КУпАП, особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим. Скарга на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подана протягом десяти днів з дня винесення постанови. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено державним інспектором, правомочним розглядати скаргу. Постанову про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржено державному інспектору вищого рівня або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КУпАП. Постанова у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови.

В матеріалах справи наявне клопотання позивача, в якому він просить поновити строк для звернення до суду зі скаргою на постанову від 29.11.2019 №534-ДК/0385/По/08/01/-19, оскільки він отримав оспорювану постанову лише 09.12.2019.

Судом встановлено, що згідно з накладною Укрпошти штрих код 2060302609896 від 02.12.2019 Головним управлінням Держгеокадастру в Черкаській області здійснено відправлення листа з рекомендованим повідомлення про вручення на адресу Шполянської міської ради, вул. Лозуватська, 59 м. Шпола, Черкаської області, 20603. Відповідно до відстеження поштового відправлення за №2060302609896, відправлення було вручено адресату 09.12.2019.

За вказаних обставин, оскільки позивач з об`єктивних незалежних від нього причин був позбавлений можливості оскаржити постанову про накладення адміністративного стягнення №534-ДК/0385/По/08/01/-19 від 29.11.2019 у встановлений законодавством термін, суд приходить до висновку про наявність підстав для поновлення позивачу строку для звернення до суду зі скаргою на постанову.

Реалізовуючи свої повноваження, суб`єкти владних повноважень повинні діяти добросовісно та на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Суд при вирішенні справи, відповідно до ст. 9 КАС України, перевіряє законність дій чи прийнятого рішення суб`єкта владних повноважень.

Відповідальність за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 188-5 КУпАП, настає в разі невиконання законних розпоряджень чи приписів, інших законних вимог посадових осіб органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів, радіаційної безпеки або охорону природних ресурсів, ненадання їм необхідної інформації або надання неправдивої інформації, вчинення інших перешкод для виконання покладених на них обов`язків.

Так, 15.11.2019 державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Черкаській області Костенком О.В. було складено протокол про адміністративне правопорушення №534-ДК/0371П/07/01/-19, з приводу невиконання посадовою особою територіальної громади Шполянської міської ради ОТГ припису від 18.06.2019 № 225-ДК/0162Пр/03/01/-19 щодо усунення порушення земельного законодавства яке полягає у засміченні промисловими, побутовими відходами земельної ділянки з кадастровим номером 7125786800:02:001:0173.

У разі виявлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель порушень вимог земельного законодавства, їх обліку, розгляду, а також оскарження та контролю за провадженням у справах про адміністративні правопорушення, за результатами чого складається протокол про адміністративні правопорушення, розглядається справа про адміністративні правопорушення та накладається адміністративне стягнення, державні інспектори у своїй діяльності керуються Інструкцією з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, затверджену Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.01.2017 № 6.

Відповідно до ч. 5 Розділу ІІ Інструкції у протоколі зазначаються: відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (прізвище, ім`я та по батькові, день, місяць та рік народження, місце народження, сімейний стан, у тому числі кількість утриманців (у разі наявності інформації), фактичне місце проживання/реєстрації (поштова адреса), посада та місце роботи або навчання (повне найменування юридичної особи та її місцезнаходження); якщо особа не працює, про це робиться відмітка).

В протоколі про адміністративне правопорушення №534-ДК/0371П/07/01/-19 від 15.11.2019 дата народження особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, вказана 23.03.1977. В той же час в постанові про накладення адміністративного стягнення від 29.11.2019 №534-ДК/0385/По/08/01/-19 датою народження правопорушника вказано 23.03.1969, тобто особу правопорушника в двох випадках ідентифіковано по-різному.

Пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (можуть бути викладені в протоколі або на окремому аркуші з відміткою про це в протоколі). Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право надати в протоколі пояснення та зауваження щодо його змісту, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від надання пояснень у протоколі чи від його підписання, про це обов`язково робиться відповідний запис.

В протоколі про адміністративне правопорушення №534-ДК/0371П/07/01/-19 від 15.11.2019, який позивач отримав 09.12.2019, що підтверджується відстеженням поштового відправлення за №2060302609896, відсутні пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, так само як і відмітка про те, що особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, відмовилася від надання пояснень, (а.с. 8).

Водночас в протоколі про адміністративне правопорушення №534-ДК/0371П/07/01/-19 від 15.11.2019, наданому відповідачем у справі разом з відзивом на позовну заяву, наявна позначка про те, що ОСОБА_1 відмовився від надання пояснень, що свідчить про недобросовісність виконання свого обов`язку відповідачем щодо доведення вини особи, відносно якої складено протокол та постанову про притягнення до адміністративної відповідальності, оскільки як вказано вище, позивачу за результатами розгляду справи про адміністративні правопорушення був надісланий протокол, відмінний від того, що відповідач надав суду.

Згідно з ч. 6 Розділу ІІ Інструкції у протоколі обов`язково робиться відмітка про роз`яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, її прав і обов`язків, передбачених статтею 268 КУпАП, а також про повідомлення її про час і місце розгляду справи про адміністративне правопорушення. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу їй обов`язково направляється рекомендованим листом з повідомленням про вручення повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення (додаток 2) із зазначенням часу і місця розгляду справи.

Оскільки ОСОБА_1 не був присутній при розгляді справи про адміністративні правопорушення йому не було роз`яснено його права і обов`язки, передбачені ст. 268 КУпАП, а також не повідомлено про час і місце розгляду справи про адміністративне правопорушення. Крім того, в матеріалах справи відсутні докази, що підтверджували б те, що ОСОБА_1 направлявся рекомендований лист з повідомленням про вручення повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення із зазначенням часу і місця розгляду справи, що суд вважає знехтуванням засади змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів, оскільки особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, у передбачений законом спосіб не була попереджена про те, яке саме правопорушення вона вчинила, та яким нормативним актом передбачена відповідальність за вказане правопорушення.

Крім того, згідно оспорюваної постанови від 29.11.2019 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення позивач визнаний винним у скоєні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.188-5 КУпАП України, за невиконання припису від 18.06.2019 №255-ДК/0162Пр/03/01-19 щодо усунення порушень земельного законодавства, яке полягає в засмічення промисловими, побутовими відходами земельної ділянки з кадастровим номером 7125786800:02:001:0173 площею 0,4 га.

Відповідно до ст.38 КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Правопорушення, за вчинення якого притягнутий до відповідальності ОСОБА_1 не є триваючим, оскільки приписом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 18.06.2019, яким було встановлено порушення п. в ст. 211 ЗК України, що полягає в засміченні промисловими, побутовими та іншими відходами земельної ділянки з кадастровим номером 7125786800:02:001:0173 було встановлено в тридцятиденний термін усунути порушення вимог земельного законодавства, а саме: здійснити процедуру визначення відходів та наступного їх обліку та повідомити про виконання припису до 18.07.2019.

Отже, строк притягнення до адміністративної відповідальності за невиконання припису обмежений двома місяцями з дня його невиконання, тобто починаючи з дня, наступного за 18.07.2019.

Відповідно до ч. ч.1, 2 ст. 7 КАС України, суд вирішує справи відповідно до Конституції України та Законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідними органами на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та Законами України.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 62 Конституції України, ст. 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях. Усі сумніви щодо доведення вини особи тлумачаться на її користь.

Статтею 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Згідно п.7 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Отже, постанову яка оскаржується, було винесено з порушенням строків передбачених ст. 38 КУпАП тому вона підлягає скасуванню.

Згідно ч.2 ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Вимогами ч.2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За змістом п. 3 ч.3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право, скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 247, 251, 287-289 КУпАП, ст. ст.16, 57, 132, 134, 246, 248, 250, 286, 294-297, п. 15.5 Перехідних положень КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву задовольнити.

Поновити позивачу строк звернення до суду.

Скасувати постанову 29.11.2019 №534-ДК/0385/По/08/01/-19про накладення адміністративного стягнення за ст. 188-5 КУпАП на ОСОБА_1 , винесену державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Черкаській області Костенком Олександром Васильовичем.

Адміністративну справу про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса проживання: АДРЕСА_2 , паспорт НОМЕР_1 виданий Шполянським РВ УМВС України в Черкаській області 28.07.1995, реєстраційний номер облікової картки платників податків - НОМЕР_2 , інші відомості про особу суду не відомі, до адміністративної відповідальності за ст.188-5 КУпАП, закрити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Шполянського районного суду Черкаської області протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя Н.П. Побережна

СудШполянський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення26.02.2020
Оприлюднено27.02.2020
Номер документу87843704
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —710/1625/19

Постанова від 15.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 26.02.2020

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні