Рішення
від 27.02.2020 по справі 160/8847/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2020 року Справа № 160/8847/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Луніної О.С.

за участю секретаря судового засідання Терентенко О.О.

за участю:

представника позивача Савенко О. М.

представника відповідача Пономаренко О. О.

представника третьої особи (Міської ради) Скосарева І. Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпро у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з додатковою відповідальністю ПОЛІПЛАСТ до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, треті особи- Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, Дніпровська міська рада про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

11.09.2019 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з додатковою відповідальністю ПОЛІПЛАСТ (далі - позивач) до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (далі ДПС, відповідач), в якій позивач, з урахуванням уточнення позовних вимог просить:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 03.07.2019 року № 0019621402, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області в частині, що залишена без змін рішенням ДПС України № 99-00-08-05-05 (902/6/99-00-08-05-05) від 06.09.2019 року;

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 17.09.2019 року № 000098502, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про збільшення ТДВ ПОЛІПЛАСТ грошового зобов`язання по сплаті орендної плати за землю в сумі 225 916,07 грн.(основний платіж - 180732,85 грн., штрафна (фінансова) санкція - 45 183,22 грн.), застосованих за порушення п. 288.1, п. 288.2, п. 288.3, п.288.5, п. 288.7 ст. 288 ПКУ. (а. с. 58-60)

Позов мотивовано тим, що отримавши від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, відповідний витяг від 26.01.2017 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що перебуває у користуванні ТДВ ПОЛІПЛАСТ на виконання вимог п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України правомірно розрахувало річну суму орендної плати за 2017 рік, задекларувавши її в податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік та сплативши земельний податок в сумі 722937,18 грн., із застосуванням даних нормативної грошової оцінки земельної ділянки зазначених у витязі 21/200117/03/07 від 26.01.2017 року: в розмірі 24 097 905,95 грн.; коефіцієнт функціонального призначення Кф - 2,00, який в подальшому не було скасовано або оскаржено.

Однак, ГУ ДФС у Дніпропетровській області, при прийнятті спірного повідомлення-рішення від 03.07.2019 року № 0019621402 використано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформований управлінням Держгеокадастру 20.03.2018 року № 53/160318/03-07, згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 30 122 382,44 грн., з коефіцієнтом Кф: 2,5. Тож, за розрахунком відповідача, розмір орендної плати за земельну ділянку площею 0,6581 га складає за 2017 рік - 903 671,47 грн. (30122382,44х3%).

Крім того, цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, визначено з 07.02.2018 року, після укладення додаткового договору.

Тобто, тільки з 2018 року нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки складає 30 122 333,94 грн. та із застосуванням коефіцієнту цільового призначення Кф - 2,5.

Вищевикладені доводи свідчать про те, що податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/8847/19 та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.

08 жовтня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив ГУ ДФС у Дніпропетровській області на позовну заяву товариства з додатковою відповідальністю ПОЛІПЛАСТ , в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, зазначає, що податкове повідомлення-рішення є законим, мотивуючи свої доводи наступним.

Перевіркою повноти нарахування орендної плати за період з 01.10.2016 по 31.12.2018 встановлено його заниження за січень-грудень 2017 року у розмірі 180 734,30 грн.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області отримано листи Дніпровської міської ради від 16.04.2019 року № 12/12-92, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого відділом головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, якими повідомлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,6581 га, згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.03.2018 року № 53/160318/03-07 за 2017 рік склала 30 122 382,44 грн.

Отже, згідно пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати за земельну ділянку складає за 2017 рік 903671,47 грн. ТДВ ПОЛІПЛАСТ подало податкову декларацію з орендної плати за 2017 рік, в якій самостійно задекларувало 722937,18 грн., відхилення склади 180734,29 грн.

17.10.2019 року судом отримано відповідь на відзив, в якому позивач заперечує проти доводів відповідача, вважає їх необгрунтованими та наполягає на задоволенні позовних вимог.

Позивач зазначає, що відповідачем не наведено які саме вимоги податкового законодавства порушені позивачем, який сплатив земельний податок в сумі 722 937,18 грн. за 2017 ріку застосовуючи діючу на момент сплати податку нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2017 рік в розмірі 24 097 905,95 грн., що визначено у відповідному витязі, сформовано ГУ ДЗК у Дніпропетровській області.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2019 року залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Дніпровську міську раду.

Дніпропетровська міська рада надала пояснення щодо позову, в яких вказано, що Дніпровською міською радою було надано ГУ ДФС у Дніпропетровській області листи від 16.04.2019 року № 12/12-92, витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого відділом головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, якими повідомлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,6581 га, кадастровий номер 1210100000:04:014:0073, згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.03.2018 року № 53/160318/03-07 за 2017 рік склала 30 122 382,44 грн. Позивач в порушення п. 288.1, п. 288.2, п. 288.3, п. 288.5, п. 288.7 ст. 288 ПКУ занижено орендну плату за земельну ділянку на суму 180 734,30 грн.

Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Дніпровською міською радою 15.07.2015 прийнято рішення № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська, базовою вартістю 1 кв. м. землі - 306,35 грн. Також вказано, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

Кумулятивне (тобто накопичувальне) застосування щорічних коефіцієнтів індексації пов`язане саме з датою проведення нормативної грошової оцінки, але не з датою прийняття рішення про її затвердження чи датою введення нормативної грошової оцінки.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.01.2020 року провадження у справі № 160/8847/19 зупинено до 17.02.2020 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.02.2020 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.02.2020 року провадження у справі № 160/8847/19 зупинено до 27.02.2020 року.

18.02.2020 року судом отримано пояснення Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на адміністративний позов, де зазначено, що відповідно до УКЦВЗ цільове використання земельної даної земельної ділянки - 1.11.2 - інша комерційна діяльність, яка має значення Кф - 2,5.

На час видачі витягу (13.02.2017 року) діє наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів , у примітці додатку 1якогозазначено, що для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.

На підставі вищенаведеного та у зв`язку з тим, що станом на 13.02.2017 року землекористувачем не була внесена актуальна інформація до Даних земельного кадастру, КФ, застосовувався зі значенням 2,0.

За заявою позивача від 02.01.2018 року за № ЗВ-1206697762018, внесені зміни до відомостей щодо цільового призначення земельної ділянки, відповідно до правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а саме коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,5 відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку).

Відтак сформований 20.02.2018 року за № 53/160318/03-07 Витяг з технічної документації паро нормативну грошову оцінку земельної ділянки містить інформацію, яка фактично відображає цільове використання земельної ділянки позивачем з початку укладання договору та на сьогоднішній день, тобто з тим самим коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із зазначенням 2,5, тобто таким, який був раніше до початку дії наказу міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів .

Отже, всі дії з боку Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснені виключно відповідно та у спосіб до вимог діючого законодавства.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.02.2020 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.02.2020 року замінено відповідача на його правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань дата державної реєстрації, дата та номер запису в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення 04.09.1996, 10.12.2015.

Між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та позивачем (орендар) 29.12.2006 року укладено договір оренди землі, згідно з яким орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку , яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 ) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:04:014:0073.

Пунктом 1.2 вище вказаного договору визначено, що цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність).

Згідно з пунктом 1.3 договору, підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення міської ради від 12.2006 № 143/5.

04 лютого 2018 року між Дніпровською міською радою та ТДВ ПОЛІПЛАСТ укладено додатковий договір до договору оренди землі, згідно з яким внесено зміни до договору оренди землі від 29.12.2006, а саме: розділ 1 предмет договору доповнено наступним пунктом: 1.4 Категорія землі згідно зі ст. 19 Земельного кодексу України: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення

Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку).

Код КВЦПЗ: 03.10.

Функціональне використання (вид використання): по фактичному розміщенню комплексу будівель та споруд.

Пункт 2.3 Розділу 2 Об`єкт оренди викласти у наступній редакції:

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначена у витязі із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (далі - Витяг), що додається до договору. Цей Витяг є невід`ємною частиною договору та є підставою для розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, грошова оцінка яких проведена. Витяг надається згідно з чинним законодавством територіальним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Розділ 4 Орендна плата викласти у наступній редакції:

4.1 Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати встановлюється рішенням Дніпровської міської ради відповідно до вимог Податкового кодексу України.

4.2 Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюється під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки проводиться без змін та доповнень до цього договору (крім випадків зміни коду класифікації видів цільового призначення земель або їх функціонального використання). Зазначені зміни відображені лише з Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, грошова оцінка яких проведена, що є невід`ємними додатками цього договору.

Згідно з Витягом із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого 26.01.2017 року Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області № 21/200117/03-07, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 24 097 905, 95 грн., коефіцієнт Кф - 2,00. (а. с. 28)

Згідно з Витягом із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого 11.12.2017 року Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області № 4/111217/03-07, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 24 097 905, 95 грн., коефіцієнт Кф - 2,00. (а. с. 31)

Листом від 17.04.2019 року Головне управління ДФС у Дніпропетровській області направило на адресу ТДВ ПОЛІПЛАСТ запит щодо надання пояснень та документальні підтвердження застосування підприємством при розрахунку орендної плати за землю у 2017 році нормативно-грошової оцінки у сумі 24 097 905,95 грн. (а. с. 32)

На запит контролюючого органу позивачем надано пояснення, в яких зазначено, що відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, наданого на запит ТДВ ПОЛІПЛАСТ , сформованого 26 січня 2017 року відділом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області за № 21/200117/03/07, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:04:014:0073 по АДРЕСА_1 , площею 0,6581 га становить: 2017 рік - 24 097 905,95 грн. Вказані дані Держгеокадастру використані ТДВ ПОЛІПЛАСТ при розрахунку орендної плати за землю у податковій декларації за плати за землю за 2017 рік. Копію витягу надано контролюючому органу.(а. с. 33)

Відділ у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області листом № 28-4-0.38-839/107-19 від 29.05.2019 надало позивачу наступну інформацію: З метою забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення земель, за Вашою заявою від 02.01.2019 № ЗВ-1206697762018, до відомостей Державного земельного кадастру було внесено інформацію щодо коду Класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ - 03.10. Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень, та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)) для земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:04:014:0073.

Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:04:014:0073 від 26.01.2017 № 21/200117/03-07, сформовано до внесення інформації щодо коду КВЦПЗ із застосуванням коефіцієнта функціонального призначення Кф-2, згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 25.11.2016 № 489, зареєстрованих ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із зазначенням 2,0 (до внесення змін згідно з Наказами Міністерства аграрної політики та продовольства № 261 від23.05.2017, № 162 від 27.03.2018, № 604 від 18.12.2018) (а. с.34)

Супровідним листом від 29.05.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області позивачем направлено копію витягу від 26.01.2017, завіреного у встановленому порядку.

ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області листом № 8-4.038-846/107-19 від 29.05.2019 повідомило ГУ ДФС у Дніпропетровській області, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:04:014:0073 в 2017-2019 роках буде скадати 30122333,94 грн. із застосуванням коефіцієнта Кф-2,5 (КВЦПЗ - 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень, та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку).

За результатом документальної планової виїзної перевірки ТДВ ПОЛІПЛАСТ податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, валютного - за період з 01.01.2016 по 31.12.2019, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 ГУ ДФс у Дніпропетровській області складено акт, в якому, зокрема, встановлено порушення позивачем п.288.1, п.288.2, п.288.3,п.288.5, п.288.7 ст. 288 Податкового кодексу України занижено орендну плату за земельну ділянку всього на суму 180 734,30 грн., у т. ч. за січень - грудень 2017 року у сумі 180 734,30 грн.

12.06.2019 року ТДВ ПОЛІПЛАСТ подало заперечення до акту перевірки, в яких вказує, що підставою для нарахування орендної плати за землю та земельного податку є дані про нормативну грошову оцінку земельної ділянки вказані у відповідному витязі, який було сформовано та надано платнику податків на момент сплати земельного податку, за результатом розгляду яких контролюючий орган встановив, що висновок акту документальної перевірки є правомірним, обгрунтованим та таким, що відповідає нормам чинного законодавства.

03.07.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0019621402, яким ТДВ ПОЛІПЛАСТ збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 225 917,88 грн., з яких за податковим зобов`язанням 180 734,30 грн., за штрафними санкціями 45 183,58 грн.

Податкове повідомлення-рішення оскаржено позивачем до Державної податкової служби, за результатом розгляду якого прийнято рішення № 902/699-00-08-05-05 від 06.09.2019, яким державна податкова служба України скасовує ППР від 03.07.2019 № 0019621402 у частині нарахування орендної плати за земельну ділянку у сумі 1,45 грн. та застосування штрафу у сумі 0,36 грн., в іншій частині ППР залишено без змін.(а. с.47-49)

ТДВ ПОЛІПЛАСТ , вважаючи податкові повідомлення-рішення необґрунтованими, звернулося до суду з відповідним позовом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.(п.1.1 ст. 1 Податкового кодексу України)

За приписами пп. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Відповідно до п. 274.1 ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

При цьому, згідно з п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. (п. 288.2 ст. 288 Податкового кодексу України)

Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. (п. 288.3 ст. 288 Податкового кодексу України)

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. (п. 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України)

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території. (пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України)

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

З аналізу вище викладених норм податкового законодавства вбачається, що об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТДВ ПОЛІПЛАСТ на підставі даних Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.01.2017 № 21/200117/03-07, наданого позивачу Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську, в якій визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 24 097 905,95 грн., та визначено коефіцієнт Кф- 2,00, розрахувало річну суму орендної плати за 2017 рік, задекларувавши її в податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік та сплативши земельний податок в сумі 722 937,18 грн.

Тобто, позивач у відповідності до відомостей, наданих органом Держгеокадастру, здійснив обрахунок розміру земельного податку та/або орендної плати, у відповідності до норм чинного податкового законодавства.

При цьому, відповідач під час перевірки правомірності розрахунку та сплати земельного податку позивачем застосував відомості, надані відділом Держгеокадастру у 2018 році за попередні роки.

Крім того, суд зазначає, що Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.01.2017, Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.12.2017, не скасовані та не визнані відповідачем нечинними.

За викладених обставин, платник податків не мав змоги передбачити зміну нормативної грошової оцінки земельної ділянки у 2018 році, під час розрахунку та сплати земельного податку в 2017 році на підставі належним чином отриманих даних Держгеокадастру.

За приписами пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України податкове законодавство України ґрунтується на принципі стабільність - зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

До відзиву на адміністративний позов Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області додано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.03.2018 № 54/160318/03-07, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 28 417 273,47 грн., коефіцієнт Кф -2,50.

Тобто відомості про зміну нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що використовується позивачем, отримано у 2018 році, однак вказані дані не могли бути враховані позивачем під час розрахунку земельного податку за 2017 рік за їх відсутності.

Доводи Держгеокадастру, що станом на 13.02.2017 року землекористувачем не була внесена актуальна інформація до Даних земельного кадастру, тому КФ, застосовувався зі значенням 2,0, судом не приймаються до уваги з огляду на наступне.

Договір оренди землі укладено 29.12.2006 року, в ньому визначено цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність).

З того часу, жодних змін договору внесено не було, тобто інформація, яка була наявна у Управління Держгеокадастру у 2016 році, не змінювалась і у 2017 році.

07.02.2018 року Дніпровською міською радою та ТДВ ПОЛІПЛАСТ укладено додатковий договір до договору оренди землі, яким змінено умови договору оренди.

Про зміну таких умов за заявою позивача до відомостей Державного земельного кадастру внесено зміни щодо цільового призначення земель для земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:04:014:0073.

У 2018 році вже за наявності нових умов договору, зміни відомостей Державного земельного кадастру сформовано витяг, який відмінний від Витягу, наданого позивачу у 2017 році.

При цьому, відповідальність за правомірність формування Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.01.2017 покладено на Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Згідно з пунктом 2 частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи вчинені вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Податкові повідомлення-рішення від 03.07.2019 року № 0019621402, від 17.09.2019 року № 000098502, прийняті Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, вчинені з порушенням норм податкового законодавства України, є протиправними та підлягають скасуванню.

Враховуючи вище викладені обставини, правомірність нарахування позивачем у 2017 році орендної плати за землю та земельного податку на підставі даних нормативної грошової оцінки, наданих відділом Держгеокадастру, суд дійшов висновку про наявність законних підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь позивача стягується судовий збір у розмірі 3388,77 грн., сплачений ним за подання позову, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з додатковою відповідальністю ПОЛІПЛАСТ (вул. Польова, 56, с. Сурсько-Литовське, Дніпровський район, Дніпропетровська обл., 52064, код ЄДРПОУ 24424934) до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 43145015), треті особи- Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (пр. О. Поля, 2, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39835428), Дніпровська міська рада (пр-т, Д. Яворницького, 75, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 26510514) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 03.07.2019 року № 0019621402, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області в частині, що залишена без змін рішенням ДПС України № 99-00-08-05-05 (902/6/99-00-08-05-05) від 06.09.2019 року.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 17.09.2019 року № 000098502, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області.

Стягнути на користь Товариства з додатковою відповідальністю ПОЛІПЛАСТ (вул. Польова, 56, с. Сурсько-Литовське, Дніпровський район, Дніпропетровська обл., 52064, код ЄДРПОУ 24424934) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 43145015) судовий збір у розмірі 3388,77 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 27 лютого 2020 року.

Суддя О.С. Луніна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2020
Оприлюднено27.02.2020
Номер документу87859110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8847/19

Постанова від 01.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 27.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні