Рішення
від 20.02.2020 по справі 280/4008/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

20 лютого 2020 року Справа № 280/4008/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Татаринова Д.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 рнокпп НОМЕР_1 )

до Олександрівського управління у м.Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області (69063, м. Запоріжжя, вул. Дніпровська, 34, код ЄДРПОУ 41700015)

до Головного управління ДФС у Запорізькій області (069107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166 Код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити певні дії та скасування вимоги

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (надалі - позивач) до Олександрівського управління у м.Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 1) до Головного Управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправними дії Олександрівського управління у м. Запоріжжя Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ 41700015; 69063, м. Запоріжжя, вул. Дніпровська, 34), Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ 39396146; 69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166) щодо взяття на облік ОСОБА_1 , (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) як платника податків та платника єдиного внеску, як самозайнятої особи, що проводить незалежну професійну (адвокатську) діяльність;

- зобов`язати Олександрівське управління у м. Запоріжжя Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ 41700015; 69063, м. Запоріжжя, вул. Дніпровська, 34), Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ 39396146; 69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166) зняти ОСОБА_1 , (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) як платника податків та платника єдиного внеску, як самозайнятої особи, що проводить незалежну професійну (адвокатську) діяльність;

- визнати протиправною та скасувати Вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ф-25049- 49 від 18 червня 2019 року, прийняту Головним управлінням Державної фіскальної служби у Запорізькій області.

Ухвалою суду від 27 серпня 2019 року зазначену позовну заяву було залишено без руху в зв`язку з невідповідністю позовної заяви вимогам КАС України та позивачеві був наданий строк для усунення недоліків.

Так, на виконання вимог зазначеної ухвали 04 вересня 2019 року на адресу суду надійшла заява від позивача з виправленими недоліками.

Ухвалою судді від 09 вересня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, а підготовче засідання призначено на 25 вересня 2019 року.

25 вересня 2019 року провадження у справі зупинено до 29 жовтня 2019 року, про що постановлено відповідну ухвалу суду.

Ухвалою суду від 29 жовтня 2019 року провадження у справі поновлено.

29 жовтня 2019 року провадження у справі зупинено до 27 листопада 2020 року, про що постановлено відповідну ухвалу суду.

Ухвалою суду від 27 листопада 2019 року провадження у справі поновлено.

27 листопада 2019 року провадження у справі зупинено до 21 січня 2020 року, про що постановлено відповідну ухвалу суду.

Ухвалою суду від 21 січня 2020 року провадження у справі поновлено.

Разом з тим, 21 січня 2020 року ухвалою суду підготовче провадження у справі закрито та призначено справу до розгляду по суті на 11 лютого 2020 року.

Позовна заява обґрунтована тим, що позивач був зареєстрований як фізична особа-підприємець та перебував на спрощеній системі оподаткування, основним видом економічної діяльності позивача є "Діяльність у сфері права". Згідно зі свідоцтвом про право на зайняття адвокатською діяльністю №440, виданим Запорізькою обласною кваліфікаційно-дисциплінарною комісією адвокатури 01 грудня 2003 року позивач має право на заняття адвокатською діяльністю. Зазначає, що позивач був самозайнятою особою та здійснював як підприємницьку діяльність, так і незалежну професійну діяльність. При цьому вказує на те, що свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю лише посвідчує право адвоката на здійснення професійної діяльності, однак не є підставою та доказом здійснення адвокатської діяльності та отримання доходу від такої діяльності. Разом з тим, зазначає, що виходячи з поняття незалежна професійна діяльність , яке наведене в абзаці 2 підпункту 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 ПК України, - це діяльність адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем. Тобто, виходячи з прямого припису ПК України наявність у платника податків статусу Фізичної особи-підприємця нівелює (унеможливлює одночасне знаходження на податковому обліку) інші статуси тієї ж особи за ознакою незалежна професійна діяльність . Вказує на те, що Податковим кодексом України ототожнюються статуси фізичної особи- підприємця та особи, яка провадить незалежну професійну діяльність єдиним загальним визначенням самозайнята особа . При цьому, згідно підпункт 65.4.4 пункту 65.4 статті 65 ПК України, контролюючий орган відмовляє в розгляді документів, поданих для взяття на облік особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, у разі коли фізична особа вже взята на облік як самозайнята особа. Таким чином, податковим законодавством виключена можливість подвійного взяття на облік особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, у разі коли фізична особа вже взята на облік як самозайнята особа. Відповідно, законодавством виключено і подвійне нарахування та сплата єдиного внеску. Таким чином вважає, що вимога про сплату боргу (недоїмки) №Ф-25049-49 від 18 червня 2019 року є протиправною та такою що підлягає скасуванню, що в свою чергу тягне за собою обов`язок податкового органу вчинити певні дії.

Представниця позивача, 11 лютого 2020 року через службу діловодства суду подала клопотання, в якому просить суд розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі представника. На позовних вимогах наполягає.

Представник Головного управління ДФС у Запорізькій області проти адміністративного позову заперечив з підстав, викладених у письмовому відзиві (вх.№12301 від 03 жовтня 2019 року), відповідно до якого зазначено, що 09 листопада 2018 року ОСОБА_1 зареєстровано як фізичну особу, яка займається незалежною професійною діяльністю. Вказує, що з 09 листопада 2006 року по 31 січня 2019 року позивач обліковувався у ГУ ДПС у Запорізькій області, Олександрівське управління у м. Запоріжжі, Олександрівська ДПІ (Шевченківський район) як фізична особа - підприємець, а з 09 лютого 2018 року, як фізична особа, яка займається незалежною професійною діяльністю. Вказує, що з 01 січня 2017 року, фізичні особи - підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування зобов`язані нараховувати та сплачувати єдиний внесок незалежно від того, отримували вони дохід (прибуток) чи ні. У випадку, якщо фізична особа - підприємець не отримувала дохід (прибуток) від підприємницької діяльності, вона повинна нараховувати та сплачувати єдиний внесок у розмірі 22 відсотки від мінімальної заробітної плати. Таким чином, в інтегрованій картці платника єдиного внеску ОСОБА_1 здійснені нарахування єдиного внеску відповідно вимог чинного законодавства (і як підприємцю, і як адвокату, починаючи 09 лютого 2018 року). Так, Олександрівським управління м. Запоріжжя ГУ ДПС у Запорізькій області 18 березня 2019 року, на підставі частини 10 та пункту 11 статті 25 Закону №2464, винесено Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування №0036644907/830 від 18 березня 2019 року за період з 20 січня 2017 року по 26 лютий 2019 року на загальну суму 2511,02 грн., а саме: штрафні санкції у загальній сумі 2019,11 грн. та пеня в сумі 491,91 грн. просить суд відмовити у задоволенні позовної заяви повністю.

Представник відповідачів 1,2 в судове засідання не прибув, причини суду не повідомив. Про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Ухвалою суду від 11 лютого 2020 року відмовлено у залученні Головного управління ДПС у Запорізькій області, про що останній заявляв клопотання.

Розглядаючи справу, судом встановлено таке.

На підставі рішення Запорізької обласної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури №12 від 03 грудня 2003 року ОСОБА_1 має право на заняття адвокатською діяльністю, про що видано відповідне свідоцтво за №440 від 10 грудня 2003 року.

ОСОБА_1 , з 09 листопада 2006 року був зареєстрований фізичною особою-підприємцем, вид підприємницької діяльності - 69.10 діяльність у сфері права .

31 січня 2019 року діяльність ОСОБА_1 , як фізичної особи-підприємця була припинена. Дата запису в ЄДРПОУ: 31 січня 2019 року, номер запису: 21030060010028030.

26 червня 2019 року ОСОБА_1 , отримав поштою Вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску №Ф-25049-49 від 18 червня 2019 року, щодо сплати суми боргу 14045, 35 грн. (у тому числі: недоїмка - 11534,33 грн., штраф - 2019,11 грн., пеня - 419,91 грн., прийняту Головним Управлінням ДФС у Запорізькій області.

Позивач звернувся зі скаргою на Вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску №Ф-25049-49 від 18 червня 2019 року до Державної фіскальної служби України.

Рішенням ДФС України №37930/6/99-99-11-05-02-25 від 07 серпня 2019 року, отриманим 12 серпня 2019 року у розгляді скарги відмовлено.

Не погоджуючись з діями та рішенням відповідачів, позивач звернувся до суду з позовною заявою.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Під час розгляду адміністративної справи судом встановлено, що підставою для формування спірної вимоги та вчинення спірних дій став висновок податкового органу про те, що ОСОБА_1 як підприємець, так і адвокату повинен сплачувати ЄСВ, через що необхідно дослідити правову природу та обґрунтованість таких висновків.

В підпункті 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) міститься визначення поняття самозайнятої особи.

Так, самозайнята особа - це платник податку, який є фізичною особою-підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

Незалежна професійна діяльність - участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

Пунктом 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» від 05 липня 2012 року №5076-VI визначено, що адвокатська діяльність - незалежна професійна діяльність адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.

Статтею 13 цього Закону передбачено, що адвокат, який здійснює адвокатську діяльність індивідуально, є самозайнятою особою.

У пунктах 4, 5 частини 1 статті 4 Закону України №2464-VІ зазначено, що платниками єдиного внеску є: фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування; особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.

Вищезазначене свідчить, що до платників єдиного внеску законодавцем віднесено осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, в тому числі адвокатську, та отримують дохід від цієї діяльності.

Згідно з пунктами 63.1, 63.2 статті 63 ПК України облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають всі платники податків.

Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов`язку щодо сплати того або іншого податку та збору.

Взяття на облік фізичних осіб-підприємців у контролюючих органах здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (пункт 65.1 статті 65 ПК України).

Пунктом 63.5 статті 63 ПК України визначено, що всі фізичні особи - платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб-платників податків у порядку, визначеному цим Кодексом.

Фізичні особи - підприємці та особи, які мають намір провадити незалежну професійну діяльність, підлягають взяттю на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з цим Кодексом.

Пунктом 65.2 статті 65 ПК України врегульовано, що облік самозайнятих осіб здійснюється шляхом внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр) записів про державну реєстрацію або припинення підприємницької діяльності, незалежної професійної діяльності, перереєстрацію, постановку на облік, зняття з обліку, внесення змін стосовно самозайнятої особи, а також вчинення інших дій, які передбачені Порядком обліку платників податків, зборів.

Крім того, пункт 65.3 ст. 65 ПК України обумовлено, що для взяття на облік фізичної особи, яка має право провадити незалежну професійну діяльність, така особа повинна подати заяву та документи особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем постійного проживання.

Положеннями пунктів 178.1, 178.2 статті 178 ПК України передбачено, що особи, які мають намір здійснювати незалежну професійну діяльність, зобов`язані стати на облік у контролюючих органах за місцем свого постійного проживання як самозайняті особи та отримати довідку про взяття на облік згідно із статтею 65 цього Кодексу.

При цьому, у підпункті 65.4.4 пункту 65.4 статті 65 ПК України зазначено, що контролюючий орган відмовляє в розгляді документів, поданих для взяття на облік особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, у разі коли фізична особа вже взята на облік як самозайнята особа.

Тобто, Податковий кодекс України передбачає обов`язок самозайнятих осіб стати на облік у контролюючому органі у разі здійснення підприємницької діяльності або здійснення незалежної професійної діяльності. Разом з тим, законом не передбачено можливості повторного взяття на облік особи, яка вже здійснює підприємницьку діяльність, ще й як особи, що здійснює незалежну професійну діяльність.

Що стосується обліку та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 1 Закону №2464-VІ, єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

У пунктах 1, 4, 5 частини 1 статті 4 Закону №2464-VI міститься визначення, що платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою-підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами; фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.

На виконання вимог статей 5,16,19 Закону №2464-VІ та пункту 4 Положення про Міністерство доходів і зборів України, затвердженого Указом Президента України від 18 березня 2013 року №141, наказом Міністерства фінансів України 24 листопада 2014 року №1162, затверджено Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Порядок №1162).

Згідно з пунктами 1, 2 Розділу ІІІ Порядку №1162 взяття на облік платників єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , контролюючим органом здійснюється за місцезнаходженням чи місцем проживання у день отримання від них заяви про взяття на облік платника єдиного внеску за формою №1-ЄСВ згідно з додатком 1, заяви про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) за формою №12-ЄСВ згідно з додатком 2 до цього Порядку.

Платники єдиного внеску, зазначені в пункті 5 частини першої статті 4 Закону, №2464, подають заяву за формою №1-ЄСВ (додаток 1) протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.

Однак, згідно з пунктом 4 Розділу VІ Порядку №1162, якщо контролюючими органами при здійсненні своїх функцій за результатами перевірок та звірок, або на підставі інформації від третіх осіб, або на підставі даних інших державних органів чи відповідних державних реєстрів встановлено, що: фізична особа, зареєстрована як особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, але не перебуває на обліку чи знята з обліку в контролюючому органі, то такий орган повідомляє таку особу про необхідність подання заяви за формою 1-ЄСВ для взяття її на облік як платника єдиного внеску. Така фізична особа обліковується в реєстрі страхувальників як особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік» .

Згідно з пунктом 291.3 статті 291 ПК України, юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Відповідно до підпункту 2 пункту 297.1 статті 297 ПК України платники єдиного податку звільняються від обов`язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб у частині доходів (об`єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку першої - третьої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з цією главою.

ОСОБА_1 , з 09 листопада 2006 року був зареєстрований фізичною особою-підприємцем, вид підприємницької діяльності - 69.10 діяльність у сфері права .

31 січня 2019 року діяльність ОСОБА_1 , як фізичної особи-підприємця припинена. Дата запису в ЄДРПОУ: 31 січня 2019 року, номер запису: 21030060010028030.

Єдиний внесок за 2018 рік та січень 2019 року сплачений у повному обсязі, що підтверджується квитанціями:

- №18063119 від 19 жовтня 2018 року на суму 2457,18 грн;

- №1207031008 від 18 липня 2018 року на суму 2457,48 грн;

- №0.0.1280718085.1 від 26 лютого 2019 на загальну суму 918,06 грн.

В той же час, судом встановлено, що позивач не подавав відповідної заяви про його реєстрацію як фізичної особи, що здійснює незалежну професійну діяльність, а тому автоматичне взяття позивача на облік як особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, без заяви цієї особи встановленої форми, є протиправним.

Враховуючи те, що позивача протиправно взято на облік як особу, яка здійснює незалежну професійну діяльність, належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання відповідачів зняти її з такого обліку.

Оскільки судом встановлене безпідставне самостійне взяття контролюючим органом позивача на облік одночасно як фізичної особи-підприємця та як особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, нарахування недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску відповідно до вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ф-25049- 49 від 18 червня 2019 року є протиправним, а тому така вимога підлягає скасуванню.

Частиною першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З огляду на наведене, суд зазначає, що відповідачами не доведено правомірності автоматичного взяття позивача, як особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність без його заяви та відповідно не доведено правомірності прийняття оскаржуваної вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 2, 5, 9, 72, 77, 132, 139, 143, 241, 243-246, 255 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 рнокпп НОМЕР_1 ) до Олександрівського управління у м.Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області (69063, м. Запоріжжя, вул. Дніпровська, 34, код ЄДРПОУ 41700015) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (069107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166 Код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити певні дії та скасування вимоги - задовольнити.

Визнати протиправними дії Олександрівського управління у м. Запоріжжя Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ 41700015; 69063, м. Запоріжжя, вул. Дніпровська, 34), Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ 39396146; 69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166) щодо взяття на облік ОСОБА_1 , (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ), як платника податків та платника єдиного внеску, як самозайнятої особи, що проводить незалежну професійну (адвокатську) діяльність.

Зобов`язати Олександрівське управління у м. Запоріжжя Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ 41700015; 69063, м. Запоріжжя, вул. Дніпровська, 34), Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ 39396146; 69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166) зняти ОСОБА_1 , (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ), як платника податків та платника єдиного внеску, як самозайнятої особи, що проводить незалежну професійну (адвокатську) діяльність.

Визнати протиправною та скасувати Вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ф-25049- 49 від 18 червня 2019 року прийняту Головним управлінням Державної фіскальної служби у Запорізькій області.

Присудити на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 рнокпп НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 2305 грн. 00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 20 лютого 2020 року.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2020
Оприлюднено27.02.2020
Номер документу87859502
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4008/19

Ухвала від 03.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 03.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 05.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 05.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні